[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Omstreden WB Trans Emmen B.V. is failliet


Recommended Posts

Geschreven door Marcel van der Voort op 17.11.2010, 17:00

TER APEL – Update - do. 18/11-16.30 uur - Het omstreden WB Trans Emmen B.V., aan de Nomdenweg 2o in Ter Apel is dinsdag 16 november door de rechtbank van Assen failliet verklaard.

De transportonderneming is in opspraak gekomen na een televisie-uitzending van het TROS programma Opgelicht.

Bennie P. van WB Trans B.V. zou betrokken zijn geweest bij payroll fraude.

Door een waarschuwing in bedoelde uitzending lijkt die payroll fraude uiteindelijk mislukt. Wel bleef de redactie van Opgelicht reacties krijgen. P. liet bedrijven spullen leveren, maar betaalde er niet voor.

P. heeft volgens Opgelicht vaker op een negatieve manier van zich laten horen. Vorig jaar is er een soortgelijke oplichting gepleegd op naam van Boogie Bar Emmen BV. Dit bedrijf staat eveneens op naam van P.

Deze zomer is hij aangehouden. Uit een blaastest bleek dat hij te veel heeft gedronken. Bovendien ontdekte de politie 25.000 euro aan vals geld in de auto waarin P. rijdt. Toch was er onvoldoende bewijs tegen hem en sprak de rechter P. vrij.

Niets mee te maken

Curator van het failliete WB Trans Emmen BV is mr. F. Heuzeveldt. De zaak wordt uitgevoerd door mr. Jorien Blauw.

"Ik kan geen contact krijgen met de feitelijk bestuurder. De genoemde bestuurder via de Kamer van Koophandel zegt dat hij niets met het bedrijf te maken heeft. Hij staat als bestuurder ingeschreven, maar stelt dat hij dat niet is. Zijn legitimatiebewijs zou zijn gestolen", verduidelijkt mr. Blauw.

"De naam Bennie P., en informatie over payroll fraude en Tros Opgelicht ben ik ook tegen gekomen. Ik heb binnenkort een gesprek met de Belastingdienst."

"Inmiddels heb ik alle bekende adressen van het bedrijf bezocht. Die panden en loodsen zijn allemaal leeg", benadrukt ze.

Het failissement is volgens mr. Blauw aangevraagd door twee schuldeisers.

Chaufeurs en transportondernemers die stellen gedupeerd te zijn door bovengenoemd bedrijf mogen hun reacties sturen naar m.vd.voort@transport-online.nl

©Transport Online / Marcel van der Voort

AANVULLING :

Wij willen even iets uit de wereld helpen.

Douwe Zijlstra van huureenluxeauto.nl heeft NIKS met bovenstaand te maken.

De eigenaar Douwe Zijlstra van huureenluxeauto.nl heeft deze vraag al vaak moeten aanhoren.. Bij deze willen wij dit dan ook duidelijk hebben voor de forummers en lezers.

--== Freddy ==--

bewerkt door Freddy
Aanvulling vanwege overlast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja barry, dat sijn de sogenoamde vrije jongens, scheit oan alles, en soamen veur hun eige.

vroeger noemden we ze gewoon de a-socialen, zijn ze nu nog wel, maar slimmer.

het is het soort van, ik ben een kale kip en probeer me maar te plukken, zolang ze me niet pakken gaan ik lekker door.

ze zouden hun eigen moedertje nog haar pensioen afpakken als ze de kans kregen, en dan zegt dat arme oude wijffie ook nog dat het zo een goede jongen is :hamer::hamer::hamer::kill::kill:

Misschien kunnen ze een samenwerkingsverband met E.F. beginnen??? LOL LOL LOL En dan weet ik er nog wel een paar die zich daarbij aan kunnen sluiten! :ja: Weten wij tenminste waar we niet moeten gaan werken! LOL WB-F****r! LOL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
barry dat zijn de moderne nieuwe ondernemers van tegenwoordig.

kenmerken van deze ondernemers zijn o.a. hufterigheid, egoistisch, gewetenloos, a-sociaal, onbetrouwbaar, meedogenloos, dictatoriaal, crimineel, echt al deze kwalijke menselijke eigenschappen zijn vaak verenigd in een persoon.

zoek maar eens op google de volgende woorden, hereboer, slavenhouder, veenbaas, danheb je de layout van de moderne ondernemer :ja:

enkele uitzonderingen daargelaten, maar die zijn dan ook van een wat oudere generatie :ja:

Tja... Ik vrees dat je wel helemaal gelijk hebt! Ik roep het al langer... Het lijkt met gemak wel of er bijna helemaal geen normale transportbedrijven meer bestaan?! :rolleyes: Zoals jij zegt enkele uitzonderingen daargelaten...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Freddie , je wil toch niet zeggen dat die rooie,van die mooie blauwe auto's,die een jaar of 15 geleden daar in udenhout een bedrijf naar de klote heeft geholpen nog steeds aktief in het transport is.Ik heb er toen hij de toko overnam nog een paar maanden gezeten,jonge jonge een zwarte bladzijde in mijn loopbaan,wat een gajes!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar ik heb al vaker verteld, dat je in het noorden veel kaf hebt en weinig koren!!

Juist 1 op de 10 is een goeie :D Overal is wat, maar bij sommigen is altijd wat.

Gaat bij die knutselclub hier uit de buurt al weer heel wat jaartjes goed. Zou hij het dan nu eindelijk geleerd hebben ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De heer Bennie P., oftewel Bennie Peters, Hoe is het Bennie?:bey:

Je bent door de rechtbank vrijgesproken van het bezit van die 25.000 euro aan vals geld. De politie hield je op de Hondsrugweg in Emmen aan, omdat je twee rijstroken nodig had om je auto op de weg te houden.

Je was behoorlijk dronken, toen ze je auto doorzochten, vonden ze 25.000 euro aan valse briefjes. 'Ik had het nog nooit gezien en weet niet hoe het ineens op de passagiersstoel kwam' goed bezig Benny.

De boogie bar in Emmen, een groter crimineel hok was er niet. (de oude boogie bar)

Ik ken de namen en verhalen, tuig is het.

Oh, Benny, mocht je je administratie niet op orde hebben, heb hier nog iets voor je.

http://www.actio.nl/files/verslagen/php7xFK4t_faillissementsverslag%20Boogie%20Bar%20nummer%202.pdf'

--------------------------------------------------------------------------------------

bron:tros opgelicht.

Jonatrans BV van Elroy Neijhoft, Toroleon Inversiones BV van Johan van Balen en WB Trans BV van Bennie Peters zijn bedrijven die al voorkwamen in de payroll fraude.

WB Trans

Door een waarschuwing in onze uitzending over WB Trans, lijkt de payroll fraude mislukt. Wel komen er diverse reacties binnen op onze redactie. Bedrijven hebben spullen geleverd aan Bennie Peters, maar daar is niet voor betaald.

De naam Bennie Peters kennen we. In 2009 is er een soortgelijke oplichting gepleegd op naam van Boogie Bar Emmen BV. Dit bedrijf staat ook op naam van Peters. In de zomer van 2010 wordt hij aangehouden. Uit een blaastest blijkt dat hij te veel heeft gedronken en treft de politie 25.000 euro aan vals geld aan in de auto waarin Peters rijdt. De rechter vond de bewijslast echter niet sluitend, en veroordeelt hem hier niet voor.

Met medewerking van een uitzendbureau besluiten we een afspraak te maken met WB Trans. Meer dan een lege loods met een brievenbus treffen we niet aan. Ook komt er niemand opdagen. We achterhalen waarvandaan de e-mails zijn verzonden naar uitzend- en payrollbedrijven en reizen naar het Drentse Zwartemeer en Klazienaveen. Via het IP adres komen we uiteindelijk uit bij Bouke H.

Zijn naam komt voor in de fraude bij de Boogie Bar Emmen BV. Hij was één van de medewerkers die gepayrolld is. Als wij zijn bedrijf naderen, zien we hem. We willen met hem praten, maar hij weet niet hoe snel hij weg moet komen.

Wij spraken met Elroy Neijhoft. Op papier eigenaar van Jonatrans BV. Ook met dit bedrijf is payroll oplichting gepleegd. Elroy kijkt terug op de afgelopen jaren van ellende. Eén van de dingen die hij ontdekt is dat Jonatrans BV op zijn naam staat. Het bedrijf waar payroll fraude mee is gepleegd, maar waar hij volgens eigen zeggen geen weet van heeft gehad. Elroy heeft ook geen idee hoe dat bedrijf op zijn naam is gekomen. Later in dit verhaal zal dit duidelijk worden.

d.z.

Elroy Neijhoft kwam in 2007 in dienst als onderhoudsmonteur bij het transportbedrijf van Altinus Klaassen. In deze periode is d.z. daar ook werkzaam. Zijlstra ziet wel carrière kansen voor Elroy. Elroy gaat aan de slag met de wasstraat. Douwe weet zich op te werken tot administrateur en controller in het bedrijf van Klaassen, nadat de eigenaresse wegens een ongeval een half jaar uit de running is.

Na terugkomst wordt er een enorme administratieve chaos ontdekt en blijkt dat er op grote schaal is gefraudeerd ten tijde dat Zijlstra de boekhouding deed. Als snel wordt er voor ruim tweeënhalve ton aan weggesluisd geld ontdekt. Met behulp van een advocaat wordt Zijlstra gedwongen dit bedrag terug te betalen.

Dit lukt voor een zeer groot deel, maar Klaassen ontdekt dat er voor minimaal 7 ton weg is uit zijn bedrijf. De bewijzen stapelen zich op tegen Zijlstra en Klaassen confronteert hem met het feit dat hij alle bewijzen heeft.

Kort hierop wordt in het weekend een inbraak gepleegd bij Klaassen, waarbij alle belastende informatie tegen Zijlstra wordt gestolen uit het pand. Geen mobiele telefoons, flatscreens of ander materieel van waarde, maar enkel administratie en servers met informatie worden zorgvuldig weggehaald. Voor Klaassen is duidelijk dat Zijlstra achter deze diefstal zit, maar ook Elroy wordt verdacht van betrokkenheid bij de diefstal. Hij is op de bewuste avond als laatste in het pand geweest blijkt uit de digitale sleutelregistratie, maar Elroy ontkent iets te maken te hebben met de inbraak.

Wij nemen de levenswandel van Douwe onder de loep. We komen naast faillissementen ook een veroordeling tegen waarin Zijlstra wordt veroordeelt voor onjuiste en onvolledige aangifte van omzetbelasting, het valselijk opmaken van een winst- en verliesrekening en valsheid in geschrifte waar hij volgens het rechtbankverslag 500.000 euro beloning voor heeft gekregen.

In het verslag lezen we verder dat de ex-registeraccountant Zijlstra gedurende een periode van ruim 2 jaar (tot 2004) de belastingdienst heeft benadeeld voor een totaal van ruim 1 miljoen euro, waarbij hij de fiscus heeft gebruikt om zijn eigen financiële problemen te overbruggen.

De officier van justitie eist een gevangenisstraf van 30 maanden waarvan 6 voorwaardelijk, maar de rechtbank vindt niet gebleken dat de gelden aan een luxueuze levensstijl zijn opgegaan en mede daarom wordt hem in februari 2007 slechts een taakstraf van 240 uur opgelegd.

Naast de veroordeling vinden we vóór het faillissement van de transportbedrijven van Zijlstra 2 eerdere faillissementen die gelieerd zijn aan Zijlstra. Altera Solutions BV en zustervennootschappen gaan op 15 oktober 2003 failliet. Crediteuren hebben een vordering van bijna 180.000 euro op de bedrijven waarin de administratie voor een groot gedeelte ontbreekt. Door de curator wordt ‘onbehoorlijk bestuur’ uitgesproken. Afgelopen juni wordt door de rechter-commissaris voorgesteld het faillissement op te heffen bij gebrek aan baten.

Op 30 juli 2004 gaat dan ook Varese Holding BV en zustervennootschappen failliet. De FIOD-ECD wordt ingeschakeld en na onderzoek wordt Zijlstra tijdens dit faillissement veroordeeld. Op 29 april 2009 wordt d.z. ook persoonlijk failliet verklaard. Crediteuren hebben een totale vordering van bijna 3 miljoen euro op d.z..

Blijft nog steeds de vraag, hoe kan het dat Elroy zoveel BV’s op zijn naam heeft?

Na de diefstal van de boekhouding besluit Elroy met Douwe mee te verhuizen naar Emmen. Onder de naam RRW zet hij daar de onderhoudswerkzaamheden voort. Tot overmaat van ramp gaat het bedrijf RRW failliet. Elroy zit privé finaal aan de grond. En op dat moment belt uitgerekend zijn grote voorbeeld.

Douwe vraagt hem tijdelijk een bedrijf op naam te zetten tegen een geringe vergoeding. Tot twee maal toe laat Elroy een bedrijf op zijn naam te zetten, zonder te weten dat er uiteindelijk meerdere zouden volgen.

Maaike Bakker

Maaike Bakker zag de aankondiging van onze uitzending en dit maakte bij haar al een hoop los. Maaike is de ex van Elroy. Ze vertelt ons, zonder dat we er naar gevraagd hadden, over de boekhouding van Klaassen die gestolen zou zijn door Elroy. Samen met zijn ouders zouden hij deze hebben verbrand in de tuin, vertelt Maaike ons.

Ons onderzoek richt zich ook op de andere eigenaren van de bedrijven waarmee de payroll fraude is gepleegd. Ook zij zeggen dat ze voor geld een bv op hun naam hebben laten zitten en niet wisten dat dit zou gebeuren. Naïef, stom of keiharde leugenaars? Wij vinden het de hoogste tijd dat de politie een groot onderzoek opstart.

Woordvoerder Bert Peters van politie Drenthe laat ons weten dat politie Emmen n.a.v. de vorige uitzending een onderzoek is gestart naar 1 bepaalde zaak binnen de payroll fraude.

Daarnaast heeft politie Emmen ook veel verzoeken gekregen van andere korpsen, omdat er door het hele land aangiftes liggen, maar er is geen capaciteit om nog meer zaken op te pakken. Mochten deze korpsen interesse hebben dan zijn we bereid om onze informatie te delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je opent een deksel, en dan blijkt het toch een beerput te zijn..................pfffff..:zegtniets:
Dat zeker Herman! :eek: Wat een dwazen joh! :stom: Ik zeg... Allemaal kaalplukken voor zover mogelijk, en er gelijk voor zorgen dat ze nooit geen bedrijf meer mogen/kunnen beginnen! :mad: En er ook voor zorgen dat dit soort mannen zo bekend worden dat er nooit meer iemand met ze in zee wil gaan!

Maar zo zijn er wel een aantal transportbedrijven meer in Nederland.

Ik denk je er wel een A4'tje mee vol kunt typen met gemak!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je opent een deksel, en dan blijkt het toch een beerput te zijn..................pfffff..:zegtniets:

Een hele diepe. Ik zit even te googlen op die naam, kom ik het volgende tegen:

Beste collega verhuurder,

Afgelopen weekend zijn wij het dupe geworden van oplichting en diefstal.

Er werden verschillende geluidsets + truss sets gereserveerd voor "Boogie bar Emmen" door Bennie Peters. Deze werden door 2 collega's (waarvan er eentje maar 1 arm had)n van hem afgelopen vrijdag bij ons opgehaald met een gehuurde meubelbak. Alles zou de maandag terug gebracht worden.

Maandag kreeg ik echter telefoon van Bennie Peeters dat de installatie gestolen zou zijn samen met de gehuurde meubelbak. Na controle bij de verhuur firma van de meublebak bleek deze reeds afgelopen zaterdag weer ingeleverd te zijn.

Ik kan geen contact meer krijgen met Bennie Peters en heb hierdoor het vermoeden dat ze zellen met de spullen aan de haal zijn.

Daarom zou ik graag willen vragen of jullie kunnen uitkijken of jullie dergelijke sets aangeboden krijgen of op internet (2de hands sites) tegen komen.

Mocht je iets zien wat er op lijkt zou ik hier graag een melding van ontvangen, het grootste gedeelte van de geluidsets is zelfbouw en hierdoor erg herkenbaar.

Er is reeds aangifte gedaan bij de politie.

Ook zou ik willen vragen om deze email zo veel mogelijk te verspreiden.

In bijlage een lijst van de gestolen goederen en hier een kort overzicht.

6 Truss F34 1M

8 Truss F34 2M

2 Truss F34 2,5M

2 Truss F34 0,5M

2 Truss F34 2 weg hoek

2 Botex T-4 bar met par 64 long black

1 Botex DC-4 in case

1 Koolsound FOG 1500 DMX

6 Ledtubes

1 Ledtube controller

12 Beyma 18g50 speaker

2 Top JBL hoorn, beyma 2" hoog,dubbel fane 12â€

4 Top JBL hoog beyma dubbel 12†mid

2 Sirus ps1522 MK2

2 Fame MT-218B

1 Versterkerrack set5 budget

Road ready 10U DDR flightcase op blauwe tente wielen

Behringer DCX 2496

American audio V4001+

American audio V6001+

1 versterkerrack set 6 voor de toppen

Road ready 10U DDR flightcase op blauwe tente wielen

DBX driverack PA

American audio V2001+

American audio V5501+

1 versterkerrack set 6 voor de bassen

Zelfbouw rack 6U deksel aan de voorkant, 2 ventilatie roosters aan de achterkant

Ram Audio BUX 5,0

1 Versterkerrack set5 - pro

Zelfbouw rack 8u met diepe tunnel (+/- 58 cm) op blauwe tente wielen

DBX driverack PA

Ram audio DQL 4,0

Ram audio DQX 7,0

1 kabelcase met diverse kabels (Speakon 4 en 8 polig, XLR, powercon)

Bron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Wij willen even iets uit de wereld helpen.

Douwe Zijlstra Wommels huureenluxeauto voor prachtige trouwauto's nu ook limousine verhuur heeft NIKS met bovenstaand te maken.

De eigenaar Douwe Zijlstra van Douwe Zijlstra Wommels huureenluxeauto voor prachtige trouwauto's nu ook limousine verhuur heeft deze vraag al vaak moeten aanhoren.. Bij deze willen wij dit dan ook duidelijk hebben voor de forummers en lezers.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden