[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

cotrex transport


Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag pas jullie forumgesprek gevonden en ik heb inderdaad 's nachts voor de GLS naar Vianen, Ittervoort, Vianen, Hoogeveen, Vianen gereden. De laatste 2weken reed der inderdaad iemand anders 's nachts die route omdat ik weer terug de zeecontainers in was gegaan. Daar heb ik altijd een leuke tijd in gehad en dat begon toch wel weer te kriebelen.

2 weken later zijn ze als Cotrex transport gestopt en als Cotrex Trucking door gegaan met een aantal charters (waar m'n vriend en ik er 2 van waren) en met een stuk of 16 auto's (waarvan een hoop chauffeurs alweer weg willen of al weg zijn)

Ik ben toen weer zoals Porky al zei voor een ander bedrijf gaan rijden dat ook charterde voor de Cotrex. (die inmiddels oktober vorig jaar ook faillied zijn gegaan)

Daarna ben ik zelf als charter met 1 auto voor de cotrex gaan rijden, want jaah de collega's onderling was gewoon erg gezellig en me vriend charterde er ook al met 1 auto voor en ze hadden mooie praatjes over goeie omzet (bla bla bla) dus ben der ook gaan rijden. (achteraf had ik dat NU NIE, DAN NIE, EN VOORAL NOOOOIIT NIE moeten doen, maja iedereen maakt wel is een FOUTTTT)

Daar ben ik inmiddels 5 maanden later ook alweer mee gestopt, omdat ze gewoon ZEER SLECHT BETALEN, ZEER SLECHT PLANNEN of ALLEBEI (dat kunnen een aantal van jullie zelf wel invullen denk ik;-) ) waardoor de omzet heel laag blijft en het dus gewoon niet te doen was.

De gezelligheid onderling met de collega's en de charters was SUPER maar voor de rest zijn het een STELLETJE LIEGENDE ACHTERBAKSE PPPPIIIEEEEPPPP met hele mooie praatjes EN WAAR DE AUTO/HET WERK VOOR ALLES GAAT!!! (VOOR DE GEZONDHEID, CHAUFFEUR, RELATIE, VROUW, KINDEREN ENZ)

NOUWWW... DAT DACHT IK TOCH NIET!!! ;-)

Onze relatie, zijn kinderen & onze kleine die eraan komt over een paar maand is voor mij toch ECHT VEEL BELANGRIJKER, dan rijden voor zo'n PPPIIIEEEPPPBEDRIJF!!!!

Ik ben dan ook net als langefrans (en wel meer denk ik, neej weet ik wel zekers)

HEEL BLIJ DAT IK DAAR WEG BEN. (ondanks dat ik de gezelligheid onderling van de chauffeurs en charters wel erg ga missen)

Zowww ikke heb gespreekt ;-)

Groetjes

Het meissie van de GLS ;-)

p.s. Schots & Scheef je had goed gegokt ik was toen 21 en januari werd ik 22;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...
Gast Renoruudje

Hallo allemaal, tja ik wilde bij het lezen van dit hele verhaal toch wel even reageren en dan wel omdat ik (nog steeds) met veel plezier en LOL als chauffeur VAN DE FIRMA COTREX B.V. Afd. CD (Container Department) Trucking b.v. rondhobbel over 's lands rijkswegen en daarbuiten.

Best "Scaniabeertje", of zal ik je maar gewoon bij eigen naam noemen, ***** dus. Ik vind dat je eigenlijk niet zo negatief over een bedrijf moet "roddelen, danwel praten" waar je zoals je zelf al zei MET VEEL PLEZIER HEBT GEWERKT. Ik vind dat je nu gewoon aan het natrappen bent, terwijl je zelf dondersgoed weet hoe het zit. Je moet niet vergeten: de heren van de firma Cotrex hebben jou in het "eigen rijders" zadel geholpen, toen je voor je zelf wilde beginnen omdat jouw vorige werkgever, die bij ons idd als charter rondreed met een aantal auto's over de kop ging. Je had helemaal niks, geen geld, geen auto, geen vergunning....niks!

Je hebt bij dat bedrijf uit het noorden van het land, ik zal hun naam niet noemen want die hebben hier eigenlijk niks mee te maken (of wel) waar je vriend inmiddels ook door was overgenomen, een vergunning kunnen "huren" voor een X bedrag per week/maand en door/op de naam van Cotrex en de directeuren een lease trekker meegekregen bij de MAN dealer, die je na die periode van 5 maanden OOK weer zo hebt kunnen inleveren, zonder extra kosten. Je hebt een tankpas gekregen, en meerdere dingen (telefoon etc) om je voor jezelf te kunnen laten rijden. Je moet nu dan ook niet zeggen dat ze niet betalen, want dit geld moet allemaal ergens vandaan komen.........inderdaad, door te rijden en dat dan terug te betalen op welke manier dan ook. Je weet zelf ook wel dat de marges in het transport erg klein zijn en als er dan nog een ander "tussenzit" je zelf niet veel overhoudt. Anders had je zelf een vergunning moeten halen, een trekker moeten kopen/leasen/huren en een chassis idem dito, een tankpas moeten aanvragen en alle verzekeringen etc in orde moeten hebben en dan had je kunnen zeggen: IK RIJ VOOR MEZELF. Jij had niks, maar je bent wel geholpen door de firma. Je zult dan dus voldoende moeten oprijden om deze kosten te betalen en om zelf nog een leuke boterham over te houden. De diesel, die je dus tankte met een Cotrex pasje, komt eigenlijk voor je eigen rekening en je zou dan ook de BTW kunnen terugvragen..........maar dan moet je dat wel doen. Ik weet toevallig hoe een en ander gaat, ik heb er ook aan mogen "ruiken" in het verleden....ik heb ook een blauwe maandag voor mezelf gereden, maar ben er ook mee gestopt en in deze tijd is het niet echt leuk meer met alle stijgende kosten en kleinere marges en zeker in de crisistijd moet je er niet de kantjes vanaf lopen als je voor jezelf een transportbedrijf uit de grond wil stampen. Rijden dus en je koppie erbij houden.

Je zet nu de firma Cotrex in een dusdanig kwaad daglicht, dat het lijkt of deze firma geen bestaansrecht zou mogen hebben en dat het een schande is dat ze überhaupt bestaan. Ik zou eerst zelf even nadenken................en dan pas zeggen wat je er van vindt. Ik werd al aangesproken door een nieuwe chauffeur, die van jou een en ander had gehoord (of gelezen, bleek nu) en dat is toch niet echt reclame..........dat is natrappen naar een paar mensen, die jou wilde helpen!!!

Oh ja, ik zit nog steeds bij de firma en ik heb het er naar mijn zin op mijn Renault (Reno) en mijn naam mag je weten.......Tuuttuuttuut, de groeten van.......

Ruud!!!

(Lachen doe ik voor mijn plezier, daarom staat mijn raam altijd op een kier,

zodat iedereen er van kan genieten, als jullie op de snelweg voorbij schieten!!!!)

80 is prachtig!!

bewerkt door Marotrans
Helder verhaal, betrokkene herkent dit ook zonder naam wel.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ruud, je hebt helemaal gelijk. Heb ook wel eens voor Cotrex geladen in 2010. Ergens daar bij Brussel voor regio Rotterdam. Alleen nooit geen centen gezien, want voor dat ik kon aanmanen waren ze al failliet. Maar ik wens je toch veel plezier bij de firma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee Gé,

Paul heeft soms speciale ritten voor mij gereden cq uitgevoerd, en dat deed hij perfect.

Verder vindt ik dat je regel 2 nog maar eens zelf goed moet lezen en daar eens heel goed over moet nadenken.

....Respect geven aan je medemens kost niets.............................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Respect krijg je niet, en kan je ook niet kopen. respect moet je verdienen.

Bij de werkgever.

Als die op vrijdagmiddag nog even met een klusje aankomt.....

Dan niet gelijk beginnen tezeiken dat je al 'plannen' had.

Hij doet het niet om jou tepesten, maar om een klant tehelpen.

De wetgever.

Bijvoorbeeld eens nadenken of je in de spits met 1km verschil gaat inhalen op een 2x2 snelweg.

Of de RTW eens een beetje naleeft. Niet dat uit een controlle blijkt, dat 70% van de chauffeurs de RTW niet naleeft.

Het publiek.

Ken je dat, dat je op bv een verjaardag mensen eens verteld over het chauffeursvak, en mensen geen ruk van je verhaal snappen?

Het 'publiek' zijn domme wezens he, die moeten toch weten wat ons vak inhoud........

Vraag chauffeurs eens naar de RTW. En of ze weten hoe die precies is.

Vele zullen je antwoorden dat ze grote delen van die RTW niet snappen/begrijpen.

Vreemd he, want hij heeft betrekking op chauffeurs.

Oftewel. Ze snappen er zelf geen ruk van, maar willen wel respect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ruud,

Ik ben het helemaal met je eens. Daarnaast vind ik dat Scaniabeertje en dr vriendje zich KAPOT moeten schamen. Dat ze beide geen omzet maakte lag aan het feit dat ze dagelijks op elkaar stonden te wachten en kilometers om reden om bij elkaar te slapen. In de hudige tijden moet je de maximale (toegestane) uren benutten om wat te verdienen. en als je dan ook nog kilometer om gaat rijden om zonodig bij elkaar te zijn om elkaar handje op de terminal vast te houden.vind ik het niet gek dat je het niet kan verdienen. Echter werken ze nu samen voor dezelfde baas en niets is veranderd " Als zie je beertje gaan dan komt knorretje dr achteraan" (Bassie en Adriaan liedje).

En El Patron: Paul Schop gaat al jaren van Failissement naar Failissement en dat ligt nooit aan hem????? Paul is absoluut niet geschikt als transportondernemer. Toen weer eens een keer naar de Kl**te was gegaan en helemaal aan de grond zat was het juist die Peter die hem heeft geholpen, autootje, tankpasje, salarisje. beetje geld geleend omdat hij prive ook helemaal vast zat. zelfs toen er in onderling overleg besloten was dat het beter was dat ze uit elkaar zouden gaan mocht hij zn telefoon en tankpas nog geruime tijd houden.

Dus ga nou niet zeggen dat Peter hem dr uit heeft gewerkt, want dat is BULL***.

En nog maar te zwijgen over de verschirkkelijke chauffeurs die beste Paul meenam uit zn oude Failiette BV Een junk, alcoholist en andere probleem gevallen.

In het begin ( toen peter dat allemaal nog niet wist) hebben deze jongen allemaal op dag een voorschot van Peter gehad, omdat beste Paul al maanden de jongens niet betaald had.

Dus als je niet van de hoed en de rand weet, kan je sommige zaken beter voor je houden.

Grtzzzzz

JD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Renoruudje

Hallo JD,

Tja ik weet niet wie je bent, al zal je misschien nu wel weten wie ik ben, maar daar heb ik poep aan, dat mag. Ik wil wel zeggen dat ook jij volledig gelijk hebt. Ik ben Scaniabeertje al een paar maal tegengekomen, en inderdaad "Knor" (zijn naam rijmt hierop) zat er enige minuten achter op weg naar dezelfde regio (Delta). Dat was inderdaad ook al toen ze nog voor ons reden en tja dan begint het hè, de een reed niet veel meer en de ander wilde eigenlijk ook niet meer zo erg goed zijn best doen. Begrijp me goed, kijk, ik zeg niks over liefde, die kun je n.l. niet kopen of dwingen, dat gebeurt gewoon. Ik spreek uit ervaring, ik ben binnenkort (pas) 5 jr getrouwd, ondanks dat ik Abraham al een paar jaar geleden gezien heb. Maar even over Beertje en Knor....ik gun ze hun geluk, maar ja van dat samen slapen kunnen "problemen" komen en dat komt nu ook over een maandje of 3 à 4. Dus ze had er toch mee moeten stoppen. Veilg "rijden" had misschien beter geweest....ik ga liever ook niet zonder jas in de regen staan! Hahaha.

Maar goed, het verhaal zit dus idd iets anders in elkaar als ze beweerde en ik vind dat ze het niet kan maken door dus zo te spreken c.q. natrappen naar mensen, die in deze moeilijke tijd, een transport bedrijf runnen en dat zo goed mogelijk proberen te doen, door je zoveel mogelijk te helpen met je eigen bedrijf. Als je je best doet, zijn ze ook goed voor jou. Kijk, het is geen bedrijf waar je op vrijdagavond na het werk even gezellig aan de keukentafel gaat zitten met een bakkie koffie, danwel biertje of op zaterdagmorgen met de hele club van chauffeurs en directie/personeel gezellig bij elkaar auto's gaat wassen en tussendoor koffie met gebak (wel lekker). Die tijden zijn voor veel bedrijven wel voorbij en veel van die bedrijven zijn ook alweer vergane glorie. Kijk maar om je heen!

Ik heb het, nog steeds, erg goed naar mijn zin bij de firma Cotrex, dat gevoel steek ik niet onder stoelen of banken, en als het aan mij ligt wil ik daar nog wel enige jaren blijven, want IK heb geen problemen met een en ander. Het is wel lekker om 's avonds thuis te zijn, maar dan kan je overdag WEL gewoon je werk doen. Als je voor je "eigen" bezig bent, moet je nu eenmaal een paar stappen anders en harder lopen om je hoofd boven water te houden.

Verder denk ik dat Peter er wel gewoon helemaal mee klaar is.

Het gras is bij de buren altijd groener en als je beter kunt, moet je gaan en het doen, maar dan niet je achtergebleven vuile was even flink in het openbaar buiten hangen en zelf de vermoorde onschuld uithangen en nog even naschoppen en stampen op dat iets minder groene gras van je ex-buurman (werkgever/opdrachtgever) die je probeerde te helpen om dat grasveld in goede doen te houden.

Ik denk dat ik het hier bij laat,

Ruud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast Don Melvino

hey , een van oers chauffeur:D

Als jij nou eens een wagen van sluimers (blauwe daf 95) met CF vaantje zit knipperen met de lichtjes ben ik de medeforummer waar je naar mag zwaaien hea:bey:

Ciao

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo Dames en Heren,

Wij hebben in mei 2012 nog voor Cotrex Cargo gereden, maar tot op de dag van vandaag nog geen cent gezien, nu horen wij dat de Tent weer op slot is gegaan, dus zo betrouwbaar zijn ze niet daar.

Het is een bedrijf wat je beter links kunt laten liggen denk ik.

een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo Dames en Heren,

Wij hebben in mei 2012 nog voor Cotrex Cargo gereden, maar tot op de dag van vandaag nog geen cent gezien, nu horen wij dat de Tent weer op slot is gegaan, dus zo betrouwbaar zijn ze niet daar.

Het is een bedrijf wat je beter links kunt laten liggen denk ik.

een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Succes ermee.

Waarom niet boter bij de vis

Wat hier en daar al gaande is

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Lange Frans.

Dit is de 1e keer dat er een Cotrex-bedrijf failliet is gegaan. ASW is andere koek. Paul Schop ging de 1e keer failliet als Bovertra bv omdat zijn accountant niet ingreep en niet zag dat de administratie niet in orde was. Als P.H.Schop bv werd hij meegesleurd in het faillissement van Van Duuren Rotterdam bv. ASW Trucking is failliet gegaan door een hebberige aandeelhouder. Paul Schop had het wagenpark op zijn naam staan en kon dat en zichzelf met zijn relaties (zoals GLS, Van Duuren Internationaal, Parts Express) onderbrengen bij Cotrex. Cotrex is opgericht door 3 werknemers van een bevrachtingskantoor van zeecontainers. Paul Schop is daar later toch weer weggegaan. De 26 auto's bleven bij Cotrex. Over het hoe en waarom weet ik (nog) niet. Paul is nog steeds actief in het transport heb ik begrepen. Dit faillissement van Cotrex is natuurlijk vooral een technisch gebeuren om van chauffeurs af te komen en charters verder uit te gaan kleden. Het verhaal van hoge kosten geloof ik niet: er was een onderhoudscontract. Het plannen van het ASW-werk is iets heel anders dan containers.

klopt helemaal hij kwam van Vetra af

is later weer terug gekomen

of Vetra nu inmiddels nog bestaat weet ik niet want waren onderdeel van de pax groep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dames en Heren,

Wij hebben in mei 2012 nog voor Cotrex Cargo gereden, maar tot op de dag van vandaag nog geen cent gezien, nu horen wij dat de Tent weer op slot is gegaan, dus zo betrouwbaar zijn ze niet daar.

Het is een bedrijf wat je beter links kunt laten liggen denk ik.

een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Succes ermee.

Zo heb ik van meerdere vervoerders gehoord dat zij nog geld krijgen van Cotrex. En dat is niet van horen zeggen, heb het gewoon op papier. Dus, mensen die ooit met Cotrex willen werken: wees gewaarschuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg ook nog geld van Cotrex.

(Schreef ik zojuist op een papiertje. LOL)

Grapjas. Volgens mij is een email geen geschreven papiertje. En om ieder voor te zijn. Mocht ik het uitprinten dan heb ik het gewoon op papier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid
Zijn er mensen die meer weten over hoe Cotrex er nu voor staat, ook wij zitten nog te wachten op geld maar worden door hun met wazige verhaaltjes afgescheept als je ze al aan de foon kunt krijgen, op mail wordt niet gereageerd.

Ik vrees .....:nee:

Hoewel het sub 3.1 genoemde onderwerp nog niet is afgerond, zal de curator het faillissement voordragen voor afwikkeling. De concurrente crediteuren zullen geen

uitkering uitvangen. Alleen de belastingdienst en het UWV zullen nog een uitkering

ontvangen.

Als er alsnog een teruggave van in het buitenland afgedragen BTW wordt ontvangen,

dan kan die teruggave worden aangemerkt als een nagekomen bate, te verdelen tussen

de belastingdienst en het UWV. Het gaat om hooguit een paar duizend euro.

de rest van het verslag Hier http://wwwww.insolvensys.nl/Faillissementsverslag/Cotrex-Transport-B-V-/rot.10.742.F.V.05

:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden