[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Via een uitzendbureau ja? nee?


TinustRucker

Vraag

  • Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Ik heb een paar vrienden die via Flex-in hun rijbewijs hebben gehaald of ervaring hebben opgedaan is hun goed bevallen.

Zij gaan uit van de chauffeur en niet van de werkgever, omdat er toch een tekort is aan chauffeurs.

website: www.flex-in.nl

:cool:

Misschien is het wat voor beginnende chauffeurs.

Maar wat is het voordeel om voor Flex-In te rijden ten

opzichte van andere uitzendbureau's?

En in welk opzichte gaan ze uit van de chauffeur bij Flex-In,ofwel wat

bedoel je hiermee?

Werkgevers hanteren nog steeds de regel voor jou 10 anderen,al is dat steeds

en steeds meer heel slecht voor een bedrijf;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Pedro-R Randstad? heb je de voorwaarden eens goed doorgelezen?Zij kunnen jou namelijk elk werk laten doen wat zij ook maar willen,ik vraag mij af waarom een "gratis"opleiding,als ji echt chauffeur wilt zijn moet je er ook wat voor doen(wat is jou motivatie?).

En trouwens wij stellen ons hier netjes voor!Barf

Hey maat, dus ik kan volgens jou maar beter 6500 euro betalen om een echte chauffeur te zijn... :confused: en dat terwijl er nu de mogelijkheid is om het ook "gratis" te behalen.. Er zijn ook mensen die niet zomaar hun rijbewijzen kunnen bekostigen...

(Ik wilde altijd al chauffeur worden voor jouw info).

back to topic:

Ik heb misschien officieël niet het recht om werk te weigeren, maar ik kan het wel in principe als iets me niet aanstaat. Bij het uitzendbureau waar ik voor werk, denken ze ook met je mee en kijken ze welk werk bij je past of wat je leuk lijkt. Het is geven en nemen, dat snappen hun ook wel. Gemotiveerde mensen zijn ook bereid vaak iets extra's te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Momenteel werk ik als uitzendkracht-chauffeur (niet via randstad) en ik moet zeggen dat dit prima bevalt. Ik kan switchen wanneer ik wil en als ze geen werk meer zouden hebben (wat nog niet gebeurd is) dan ga ik onmiddelijk verder kijken. Het moet in deze tijd toch niet zo moeilijk zijn om een andere baan te vinden als chauffeur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Hey maat, dus ik kan volgens jou maar beter 6500 euro betalen om een echte chauffeur te zijn... :confused: en dat terwijl er nu de mogelijkheid is om het ook "gratis" te behalen.. Er zijn ook mensen die niet zomaar hun rijbewijzen kunnen bekostigen...

(Ik wilde altijd al chauffeur worden voor jouw info).

back to topic:

Ik heb misschien officieël niet het recht om werk te weigeren, maar ik kan het wel in principe als iets me niet aanstaat. Bij het uitzendbureau waar ik voor werk, denken ze ook met je mee en kijken ze welk werk bij je past of wat je leuk lijkt. Het is geven en nemen, dat snappen hun ook wel. Gemotiveerde mensen zijn ook bereid vaak iets extra's te doen.

Hey maat????? ik zit hier niet om iemand af te zeiken HE! en idd veel mensen hebben het geld voor alle papieren niet! Ook ik heb keihard moeten werken voordat ik genoeg geld had om mijn papieren te halen,maar als ji je op je pik getrapt voelt!dan vind ik dat jammer voor jou! ik sta altijd

open voor een eerlijke discussie,maar om gelijk te janken HEY MAAT,sorry daar ken ik je niet lang genoeg voor,maar ok ik wens je toch veel succes.

Marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik heb een aantal jaren als uitzendkracht voor Randstad gewerkt.

Ik heb nu na al die tijd nog maar pas 5 opdrachtgevers gehad en die zagen me graag terug komen.

Nu heb ik een vaste aanstelling bij Randstad gekregen. met een minimum van 40 uur per week dus net als een werkgever geeft maar die willen meestal naar 160 per 4 weken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nu verwacht je van mij natuurlijk een verhaaltje dat UZB's alleen maar voordelen hebben?!?! Niets van dat alles. Direct bij een bedrijf in dienst heeft z'n voor- en nadelen, via een uzb ook!

Voordelen UZB:

* eerste opstap: ERVARING opdoen! (In sollicitatiegesprekken vaak de eerste vraag na "lekker weertje, he?")

* De intercedent doet het zoekwerk voor je. En als je een goeie hebt: dan let ie ook op de cultuur bij het bedrijf en de persoonlijkheid van de chauffeur.

* UZB betaald mee aan opleiding. (Extra rijbewijs of alle rijbewijzen, chauffeursdiploma, ADR, .... -> hoe meer papieren de chauffeur heeft hoe makkelijker dat ie Uitzendbaar wordt dus dat zien "we"bij het UZB graag!

* Zit je niet op je plek op je werk: je hebt een korte opzegtermijn.

Nadelen:

* Geen werk, geen salaris. Het kán wel met salaris trouwens.... Maar een UZB is hier niet zo happig op. Hangt vaak van de kandidaat af. Een chauffeur met 'enkel' C en CCV-B met gekleurde hanekam, duits sprekend, wil geen weekenden en nachten werken en max 8 adressen op een dag en minimaal D3 .... Die krijgt van mij geen contract! Wat Angelique al zegt: je moet je ook een beetje bewijzen en flexibel zijn. Dat doen UZB's: flexibel werk invullen!

* Imago (wat ABS ook al zei) als je lang via UZB werkt zetten sommige opdrachtgevers vraagtekens bij.

Ik probeer zelf hier op het forum het onterechte negatieve imago van UZB's wat recht te zetten. Natuurlijk zijn er situaties waarin UZB's terecht een slecht imago hebben. Maar af en toe ligt het ook aan de mensen die het roepen.

Een Uitzendburo is een werkgever. Bedenk je dat goed als je bij een uitzendburo naar binnen gaat. -> die intercedent wordt je baas!!! Voor degenen die ergens direct bij een bedrijf werken: je belt jouw baas toch ook niet met een vraag in de richting: "ga ik morgen nou nog rijden of hoe zit dat???" Want dat soort telefoontjes krijg ik ook wel eens. Bij iedere transporteur kom je met dat soort opmerkingen op de nominatielijst voor ontslag of in ieder geval geen contractverlenging. Toch? Of zeg ik iets heel erg vreemds?

Dat soort chauffeurs ga ik geen vast contract geven! Of heel veel moeite voor doen om aan het werk te zetten.

Ik hoor sommige mensen zeggen: UZB gebeld dat ik m'n C-rijbewijs heb gehaald en hoor niks meer terug van ze: wat een waardeloos zooitje daar. Hoe doen jullie dat met normaal solliciteren??? Je wil ergens graag werken, je stuurt een brief, ze reageren niet.... En dan?????

Nogmaals: een Uitzendburo is een WERKGEVER en een intercedent eigenlijk je leidinggevende.... Sommige chauffeurs vergeten dat volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zoals jullie misschien hebben gelezen in mij "even voorstellen:" Heb ik mij vandaag ingeschreven bij randstad. Maar na het lezen van dit topic ga ik mij toch ook inschrijven bij andere uitzendbureau's. Dit kan volgens mij geen kwaad, sterker nog, ik zal er beter van worden.

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik kan je rustig een uitzendbureau aanbevelen daar ik zelfs al 3 jaar bij Flex-in in Midden Beemster zit, en vast gestationeerd bij Albert Keijzer zaandam ben.

De betalingen zijn stipt volgens het CAO en keurig om de 4 weken binnen.

Flex-in heeft meerdere bureaus hier in nederland kijk op hun site www.flex-in.nl.

Succes Trucker60:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een Uitzendburo is een werkgever. Bedenk je dat goed als je bij een uitzendburo naar binnen gaat. -> die intercedent wordt je baas!!! Voor degenen die ergens direct bij een bedrijf werken: je belt jouw baas toch ook niet met een vraag in de richting: "ga ik morgen nou nog rijden of hoe zit dat???" Want dat soort telefoontjes krijg ik ook wel eens. Bij iedere transporteur kom je met dat soort opmerkingen op de nominatie lijst voor ontslag of in ieder geval geen contractverlenging. Toch? Of zeg ik iets heel erg vreemds?

Als je afhankelijk bent van dagjes werk/korte periodes werk,

kan ik mij als uitzendkracht het heel goed voorstellen dat iemand behoorlijk zenuwachtig wordt als er een paar dagen missen in de week/maand,

je moet toch ook (helaas) aan je inkomsten denken?!, de rekeningen lopen gewoon door hoor.

Daar wordt er geen rekening mee gehouden dat jij minder uren hebt deze maand.

Ik zou het zelf wat netter formuleren maar het komt op het zelfde neer.

(als jij iets anders dan het financiële bedoelt heb ik niks gezegd ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ha F88,

Ik bedoelde de intonatie en de manier waarop. Ik heb chauffeurs die flexibel zijn en vragen ipv eisen. En ik heb chauffeurs die de meeste soorten werk weigeren en toch eisen dat ze werk hebben. Dat laatste motiveert mij niet echt om heel veel moeite te doen...

Dat ze inkomen willen, snap ik wel ja. Maar daar moet je toch ook wat voor doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik heb een paar vrienden die via Flex-in hun rijbewijs hebben gehaald of ervaring hebben opgedaan is hun goed bevallen.

Zij gaan uit van de chauffeur en niet van de werkgever, omdat er toch een tekort is aan chauffeurs.

website: www.flex-in.nl

:cool:

Misschien is het wat voor beginnende chauffeurs.

Zag vrijdag een advertentie van hun,

vanuit Groningen vragen ze betonmixers-chauffeurs voor Noord-Holland.

Heb gevraagd of er hier niks in de buurt te krijgen is,

kom gelijk maar, waarschijnlijk hebben we eind van de week wat voor je >

woensdag dus al.... daar zit tenminste een beetje meer vaart in dan 'die andere' ...

moest je steeds achteraanbellen... voor een dagje in de week.

Hopelijk gaat dit beter! Zal zo gauw geen full-time worden in die branche,

maar ik ben weer even ergens 'binnen'...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar TTchauffeurs wordt het ook niet door iedereen hier in stand gehouden?

Als ik hier lees kan je als je de papieren hebt eisen stellen en ligt er een wereld voor je open. kan je kiezen waar je werkt en op welke voorwaarden. met het altijd genoemde chauffeurs tekort.

maar voor mezelf als ik de papieren heb kies ik toch eerst voor een uitzendbureau wil eerst kijken wat ik wil gaan doen is voor een werkgever ook niet prettig een werknemer te krijgen en zo weer weggaat om watanders te bekijken. (roep ik als ex werkgever). en is dat wel je instelling wees dan eerlijk naar jezelf en naar de werkgever toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tuurlijk: er zijn zoveel vacatures dat je bijna kan kiezen wat je gaat doen. Maar wat ik probeer aan te geven. Als je bij een werkgever zit die je werk aanbiedt wat jou niet leuk lijkt dan kun je dat afwijzen door te zeggen ....werk lijkt mij interessanter om te doen fo je kan zeggen: stik d'r maar in dat ga ik echt niet doen. In dit laatste geval hoef je echt nooit meer terug te komen bij dat bedrijf. ...Ook niet als je je bedacht hebt of als je droombaan het toch niet geworden is.

Ik ben een tijdje terug bezig geweest met eenm vrachtwagenchauffeur die iets héél specifieks zocht. goed: daar ga ik naar op zoek voor hem en heb hem gezegd: dat kan even duren, maar in de tussentijd kun je wel als koerier, vuilniswagenchauffeur of distributie 40 adressen aan de gang. Kort samengevat: daar was ie te goed voor. na 3 dagen heb ik hem 4 keer per dag aan de telefoon of ik al wat wist en dat het financieel krap begon te worden.... heb hem ander werk aangeboden: 's nachts koppelen: nee, 's nachts wou ie niet rijden: de nacht is om te slapen.

Moet ik nog omschrijven hoe het 2 en een halve week later er aan toe ging??? Ik had het helemaal gehad met die gast! En maar klagen dat ie geen geld had en tegelijk niks aan werk aannemen. Ik ben op een zeker moment opgehouden met zoeken en bellen voor hem. hoe moet ik zo iemand nog voorstellen bij een bedrijf: "is ie een beetje flexibel?" ....euhm... Nee.... "Als ie een dagje wat anders moet doen wat vind ie daarvan?" .....euhm.... ik zou het niet durven voorstellen aan hem...

Als je als chauffeur van aanpakken weet en tegen een uitzendburo zegt: het liefst doe ik dit werk, maar als dat er even niet is dan laat maar weten wat ik ga doen! Dan krijg je echt wel een contract met doorbetaling. Maar als we twijfelen aan je flexibiliteit....??? Of zelfs zeker weten dat je niet flexibel bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als je als chauffeur van aanpakken weet en tegen een uitzendburo zegt: het liefst doe ik dit werk, maar als dat er even niet is dan laat maar weten wat ik ga doen! Dan krijg je echt wel een contract met doorbetaling. Maar als we twijfelen aan je flexibiliteit....??? Of zelfs zeker weten dat je niet flexibel bent.

En hoe gaan jullie om met mensen die wel graag willen werken, en ook kunnen, maar niet alles kunnen aanpakken om medische redenen?

Je moet mij bv niet op 20 adressen per dag zetten, om maar wat te noemen. Dat lukt me een halve dag, en dan kun je me op komen halen.

Echter 500 Km op een dag is geen punt, met een adresje of 3/4 zeg maar als voorbeeld....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is misschien allemaal mosterd na de maaltijd en natuurlijk ben ik bevooroordeeld, maar er zitten minstens zoveel voordelen als nadelen aan werken voor een uitzendbureau. Ten eerste ben JIJ degene die bepaalt wat er gebeurt. Als jij een dag vrij wil, dan kan dat. Als je maar 4 dagen wil werken kan dat. Als je er 6 wil werken kan dat. Als je een bepaalde sector van transport wil "uitproberen" (bijvoorbeeld beton) dan kan dat ook. Je doet ervaring op en wij bieden de mensen alle mogelijke logistieke opleidingen aan, zoals het rijbewijs C en/of E CCV-B, ADR, Tank, etc, zonder wurgcontract. Je tekent alleen voor een bepaald aantal uur, maar da's logisch. ADR Transportdiensten betaalt gewoon de TLN-CAO zonder addertjes onder het gras, zoals bij anderen wel eens het geval is. Ik denk ook dat 80% van de mensen die uitstromen een vaste aanstelling krijgen bij het bedrijf waar ze voor ons als uitzendkracht werkten.

Natuurlijk is een groot nadeel dat het kan gebeuren dat er op het laatste moment werk wordt afgezegd en je een dag zonder zit, maar da's echt in uitzonderingsgevallen. Gezien het tekort aan goede chauffeurs kun je dan ook wel een dagje voor een ander bedrijf werken. Hoe flexibeler je zelf bent, hoe kleiner de kans is dat je gewoon kunt werken zoveel en zo weinig je zelf wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
En hoe gaan jullie om met mensen die wel graag willen werken, en ook kunnen, maar niet alles kunnen aanpakken om medische redenen?

Je moet mij bv niet op 20 adressen per dag zetten, om maar wat te noemen. Dat lukt me een halve dag, en dan kun je me op komen halen.

Echter 500 Km op een dag is geen punt, met een adresje of 3/4 zeg maar als voorbeeld....

Als je dat duidelijk aangeeft als je solliciteerd kan dat toch ook gewoon ? Alleen hoe meer beperkingen je hebt, hoe kleiner de kans is dat we iets "passends" hebben natuurlijk. Niet geschoten is altijd mis zal ik maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar beiden vergeten te vertellen

dat ze aan deticiring doen wat dus betekend

dat ze je als chauffeur bij een bedrijf zetten

zonder contract als je na drie maanden

bij dezen werkgever of hij heeft geen werk meer

je op straat staat wand deze (UZB)

kunnen of mogen je geen contract geven.

.

?????

Nico, nogmaals dank voor je uitleg enige tijd geleden over schommelschotten, maar nu spreek je weer in raadsels!

Als je voor een UZB werkt is dat UZB je werkgever. Je kan werken op Uitzendbasis en op Detacheringsbasis, beiden is mogelijk. Als het bedrijf waar je werkt geen werk meer heeft dan werk je daar inderdaad niet meer, maar je bent nog steeds in dienst bij het UZB. Dan kun je op dezelfde basis doorgaan of je kan een ander contract krijgen. het enige is dat als je al jaren bij een UZB werkt dat we je niet een onbeperkt aantal contracten mogen geven. De eerste anderhalf jaar mag een UZB dat wel. Bij wijze van spreke is het de eerste anderhalf jaar mogelijk dat je iedere dag een ander contract krijgt. Jij werkt al 20-jaar via een UZB dan en dan kun je inderdaad maar een beperkt aantal contracten krijgen, want jij zit in Fase C onder Detacheringscontract, of niet soms?

Begrijp ik je verkeerd of heb je de klepel horen luiden.... Of licht jouw werkgever je verkeerd voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
En hoe gaan jullie om met mensen die wel graag willen werken, en ook kunnen, maar niet alles kunnen aanpakken om medische redenen?

Je moet mij bv niet op 20 adressen per dag zetten, om maar wat te noemen. Dat lukt me een halve dag, en dan kun je me op komen halen.

Echter 500 Km op een dag is geen punt, met een adresje of 3/4 zeg maar als voorbeeld....

Zoals ADR ook al zegt: we gaan gewoon voor je aan de gang. Jij zal dan inmiddels ook wel weten dat niet iedere tranporteur er voor open staat of uberhaupt dat soort werk heeft. Én dan zijn er ook nog heel veel 100% gezonde chauffeurs die ook zielsgraag 3/4 adressen op een dag willen rijden! Niets is onmogelijk, het kan alleen moeilijker zijn. Dat zal ieder UZB je zeggen. Als de instelling van de chauffeur maar goed is!

Wij hebben een aantal chauffeurs met een arbeidshandicap aan het werk. Het duurt wat langer voordat je zo iemand aan het werk hebt, maar het kán wel. Geef ook eerlijk toe: heb ook chauffeurs met beperking niet aan een baan kunnen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou Charles van TT en ik begrijpen je wel hoor. Zoals hij je al vertelde ben je een Fase-C chauffeur. Dat wil zeggen dat je gewoon in vaste dienst bent van het uitzendbureau. Dit is feitelijk hetzelfde als bij een andere werkgever; als je niet genoeg werk aangeboden krijgt, krijg je toch je 40 uur betaald. In uitzendland wordt dit omschreven als Fase C. Ik vind het wel jammer dat het zo overkomt dat wij elkaar beconcurreren, want zo is het niet bedoeld in ieder geval. Onze klanten ervaren ook het chauffeurstekort en een uitzendbureau is een dienstverlener. Er is ons alles aan gelegen om de chauffeur aan een baan te helpen en om de inlener zijn probleem op te lossen (al dan niet met een contract). Ook als uitzendkracht zonder contract hoef je je geen zorgen te maken over werk. Er is werk genoeg. Vaak is het zo dat de uitzendkracht zelf het werk minder leuk vind en het daarom liever niet wil doen. Dus als je je flexibel opstelt en goed aangeeft wat je wensen zijn dan hoef je je geen zorgen te maken. Inleners laten goede chauffeurs echt niet zomaar een dag thuis. Die willen een goede chauffeur ook graag zo lang mogelijk houden. Als ze hem dan voor een dagje thuis laten is de kans groot dat de uzk een ander stekkie vind waar hij wel fulltime aan de slag kan en dan is hij hem kwijt. Daarom gebeurt dit in de praktijk niet vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dat fase A, B, C is van de laatste jaren. Nico is al 20 jaar in dienst van een UZB en heeft deze omslag misschien niet als zodanig meegemaakt bij zijn uitzendbureau. :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Maar er zijn ook een groot aantal uitzendchauffeurs die geen (vast)contract voor 40 uur bij een uitzendbureau hebben ... en als die dus geen werk hebben hebben ze ook geen inkomen.

Nemen die uitzendbureau's dan gelijk mensen aan op contract ... lijkt mij sterk want ook die zullen denk ik de kat uit de boom willen kijken.

Zo hebben wij een tijdje geleden een uitzendkracht gehad die op gesprek is geweest .. zijn spullen in de wagen zou leggen, maar in zijn luxe is gestapt!!! Die types zou ik als uitzendbureau niet in dienst willen hebben ...

(op contract)

Zelfs een aantal uitzendkrachten die geeneens zijn komen opdagen .. en die zullen bij hun uitzendbureau toch echt geen vast contract hebben.

OKE, het kan wel een vast contract bij een uitzendbureau.

Maar ik denk toch dat je je eerst moet zien te bewijzen ... en dat ze de goede chauffeurs een contract aanbieden en de andere los/vast houden.

Klopt als een bus. Ik werk momenteel voor Randstad, en als er geen werk is, geen inkomen. Als ik maar 3 dagen in de week werk heb, krijg ik er maar 3 betaald. Ik ben dus niet in dienst van het uzb, maar zit in het traject om op contract te komen bij het bedrijf waar ik gedetacheerd zit.

Groetjes Evert-Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden