[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transit Zevenaar failliet


Gast

Recommended Posts

image-7979.jpg

ZEVENAAR / DOORNENBURG – De rechtbank van Arnhem heeft woensdag 9 februari de bedrijven Transit Logistics in Zevenaar en Rope/bte Trans BV uit Doornenburg failliet verklaard.

Curator is mr. C. Houtman uit Nijmegen. "Het gaat bij deze bedrijven om dezelfde directeur. Ik heb nog geen mening over de reden van het faillissement en wil dat grondig verder onderzoeken", laat hij vrijdagnamiddag aan Transport Online weten.

"Bij Trans Logistics werkten vierenveertig mensen en bij Rope/bte Trans elf. Ze zijn donderdag allemaal door mij ontslagen", vertelt hij verder.

"De directeur zegt niet door te gaan starten. Ik ben in gesprek geweest met een serieuze kandidaat, maar dat is uiteindelijk afgeketst."

"Ik denk dat een doorstart nu niet meer zinvol is. Er is onvoldoende geld om brandstof te kopen en dus kunnen de vrachtwagens niet blijven rijden."

"Ik heb inmiddels met de chauffeurs gesproken. Ze reageren gelaten. Op zaterdag 12 februari is er voor hen een bijeenkomst met het UWV", besluit mr. Houtman.

Transit Logistics, aan de Einsteinstraat 6 in Zevenaar vervoerde vooral pakketten. Terwijl Rope/bte, aan de Blauwe Hoek 60a, in Doornenburg, zich richtte op internationaal vervoer.

De vrachtwagens waren geleased via een constructie met de holding. Die holding is overigens niet failliet.

Chauffeurs en klanten die hun verhaal aan Transport Online kwijt willen kunnen dat doen via: m.vd.voort@transport-online.nl

©Transport Online / Marcel van der Voort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
klopt wel de wat vroeger van transit was heet nu essers security logistics zevenaar en dat was van transit dat klopt

transit en h.van essen zevenaar zitten op het zelfde adres

Transit Logistics BV einsteinstraat 8

Einsteinstraat 8

6902 PB Zevenaar 6902pb zevenaar

Telefoon: 0316 - 581370

Fax: 0316- 581379

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt wel de wat vroeger van transit was heet nu essers security logistics zevenaar en dat was van transit dat klopt

Daarvoor was het van Furtrans Dordrecht; deze nam

Transit over omdat de directeur van Transit geen opvolger had. het waarde-vervoer is toen overgenomen door Essers en het stukgoed werd overgenomen door Rope/BTE .:ja::ja::ja:

zit ingewikkeld in elkaar :angel: maar zo ging het ;) ;) :bey: :bey: :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit bedrijf had in Zevenaar een hele grote klant de BAT (Britisch American Tabaco) toen dit bedrijf z'n handel bij elkaar pakte en vertrok naar de "lage lonen landen" zal het er voor Transit niet beter op geworden zijn .

Inderdaad Furtrans reed daar ook voor en ook Kazemier uit Aduard .

Ik kwam die bedrijven daar elke keer tegen als ik de BAT erbij had .......die zijn wij ook kwijt dus ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast hoevers trucker

hallo allemaal ,ik wil even reagern op failliet transit ,ik heb er bijna 10 jaar gewerkt.het bedrijf komt oorspronkelijk uit wekerom eigenaar was GERT bloemendaal.is verhuist naar Zevenaar na enkele jaren verkocht aan Ron van holland eigenaar Furtrans dordrecht .DAARNA TRANSIT GROOT GEMAAKT IN HET CIGARETTEN TRANSPORT.EN GEPROBBEERD STUKGOEDPOOT OP TE ZETTEN ,WAT MISLUKTE .MET EEN MISLUKTE SAMEN WERKING IN POLEN .BESLOTEN STUKGOED ,EN PAND EN TEREIN TE VERKOPEN AAN ROBERT PETERS (ROPE TRANS) NAAM WERD TRANSIT LOGISTICS.het CIGARETTENTRANSPORT WERD VERKOCHT AAN ESSERS.DIE MET CENTRUM TRANSPORT AL GROOT IS IN PEUKENTRANSPORT,HET HEET NU SAMEN MET AFDELING CENTRUM ESSERS SECURITY LOGISTICS ESL (WAT EEN VERHAAL}

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dacht dat transit was overgenomen door h. essers uit genk.

Ja dat vertelde een chauffeur van Transit zelf aan mij (die zijn 45u moest maken op Habay), en dat ze veel reden voor een rookwarenfabriek uit Bergen op Zoom. En dat ze regelmatig naar Italie en Oostbloklanden reden.

En dat was werk van Centrum oftewel H.Essers....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hallo allemaal ,ik wil even reagern op failliet transit ,ik heb er bijna 10 jaar gewerkt.het bedrijf komt oorspronkelijk uit wekerom eigenaar was GERT bloemendaal.is verhuist naar Zevenaar na enkele jaren verkocht aan Ron van holland eigenaar Furtrans dordrecht .DAARNA TRANSIT GROOT GEMAAKT IN HET CIGARETTEN TRANSPORT.EN GEPROBBEERD STUKGOEDPOOT OP TE ZETTEN ,WAT MISLUKTE .MET EEN MISLUKTE SAMEN WERKING IN POLEN .BESLOTEN STUKGOED ,EN PAND EN TEREIN TE VERKOPEN AAN ROBERT PETERS (ROPE TRANS) NAAM WERD TRANSIT LOGISTICS.het CIGARETTENTRANSPORT WERD VERKOCHT AAN ESSERS.DIE MET CENTRUM TRANSPORT AL GROOT IS IN PEUKENTRANSPORT,HET HEET NU SAMEN MET AFDELING CENTRUM ESSERS SECURITY LOGISTICS ESL (WAT EEN VERHAAL}

Heeft vroeger Weys allemaal in handen gehad Rijden toen nog op (tabac Tir)

Centrum en Jan de Lely hebben het over genommen

En de vracht prijzen storten toen in

En de handelaar zat in Zwitserland Waar die nu nog zit En heeft nog alles in de hand

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden