[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Rit Italië. Hoe en wat?


freektukker

Vraag

  • Forumlid

Kan een rit krijgen naar Italië maar.......:confused::confused:

Het is alweer 6 jaar geleden dat ik voor het laatst naar Italië ben gereden. Zodoende heb ik echt geen idee meer hoe en wat in Zwitserland.

Laatste keer ben ik naar Milaan gereden. Kan me nog iets herinneren van tolvignet o.i.d.??

Ik moet naar San Lorenzo In Campo (61047) in Italië. 1500km vanaf standplaats.

Vragen:

Vignet Zwitserland? (kosten, waar halen, hoe lang geldig, heen en terug geldig?)

Italië: tolwegen? (kosten?)

Evt. over Frankrijk terug om in Luxemburg te tanken. (kosten tol in Frankrijk?)

Maut in Duitsland. (kosten?)

Moet een berekening maken omdat het een rit voor mezelf is.....

Dus, kort samengevat: wat gaat dit met aan tol/maut/vignet kosten?

Alvast bedankt allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik zou als ik jou was over de Brenner gaan. Oostenrijk is een stuk goedkoper dan Zwitserland en je moet als je door Zwitserland wilt rekening houden met het maken van transit documenten, grens formaliteiten, rijverboden tussen 22.00 en 05.00. Aangezien je in de buurt van Ancona moet zijn gaat het over de Brenner het snelst. Je mag met een Euro 5 auto dag en nacht in Oostenrijk rijden, wel rekening houden snachts 60 km pu. Voor dat je Oostenrijk inrijd ff bij de shell een GO_box halen. Die kun je kopen met rittegoed, of als je een shellpas hebt automatische afboeking van rekening. Voor mautkosten misschien ff met tollcolect bellen in Berlijn. Italie is niet zo duur aan tol. Tanken in Lux kan maar afhankelijk waar je vandaan komt in Nederland moet je kijken of het aantal omgereden kilometers opweegt tegen de dieselprijs. In de hoop dat je er iets aan hebt gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Thanks Klompje!

Daar heb ik zeker wat aan! Heb je enig idee wat zo'n GO-box kost?

Jij bedoelt dan zeker via München naar Verona?

De rit is via Zwitserland 1500km en via Oostenrijk 1593km. Maar volgens jou is dit vlotter en minder papierwerk?

Ben echt een leek op dat gebied.... Maar gelukkig hebben ze zo'n mooi forum hier waar collega's elkaar helpen. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast John van Hal
Thanks Klompje!

Daar heb ik zeker wat aan! Heb je enig idee wat zo'n GO-box kost?

Jij bedoelt dan zeker via München naar Verona?

De rit is via Zwitserland 1500km en via Oostenrijk 1593km. Maar volgens jou is dit vlotter en minder papierwerk?

Ben echt een leek op dat gebied.... Maar gelukkig hebben ze zo'n mooi forum hier waar collega's elkaar helpen. :ok:

Vertrouw Klompje maar in deze. Oostenrijk misschien wel langer, maar stuk goedkoper en vlotter.

Tol vanaf Brennero naar Ancona was een paar jaar geleden 180 euro. Zal nu wel iets gestegen zijn, maar zoals gezegd kost het je de kop echt niet.

En het is inderdaad minder papierwerk. Helemaal geen over Oostenrijk, want EU. Zwitserland moet je eerst de EU uit, en dan weer in (Italie) En vlak dus ook de files niet uit, niet alleen aan de grenzen, maar ook voor de Gotthardtunnel.

En in Muenchen hoef je niet te komen, je kunt ook Oostenrijk in over Fuessen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Super! :ok:

Heb net berekend dat de GO-box voor auto's boven 3,5 ton € 58,88 kost. (bakwagen) Dus heen en terug € 117,76. Combinatie kost een retourtje € 295,82. (grens tot grens)

Die Gotthard tunnel had ik nog geen eens aan gedacht.... Maar het zal dan wel de (met de vlam in de pijp scheur ik door) de Brennerpas worden. Gaaf!

Tol in Italië vinnik nog redelijk prijzig. Zal nu iets van € 200 kosten?

Edit: voor 600km valt dat nog mee....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast John van Hal

Denk wel aan het inhaalverbod overdag van Brennero tot aan Modena. Een heel eind, probeer dat 's avonds te doen, dan mag je er wel langs.

En niet in al die tunneltjes inhalen, ze wachten erop. Die Itakkers nemen zo je rijbewijs in, mag je een tijd niet in Italie komen, en je moet een boel moeite doen je rijbewijs terug te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En in Muenchen hoef je niet te komen, je kunt ook Oostenrijk in over Fuessen.

dat gaat m niet worden denk ik John,als je over Füssen gaat moet je over de fernpaß en deze is verboden voor transitverkeer.

Je kunt wel via Bregenz gaan maar dan heb je weer de duurdere Arlberg tunnel.

Als je dit kosten neutraal van uit Nederland wil doen moet je vanaf Bregenz via Friedrichshafen naar offenburg nemen,dwars door het Schwarzwald en dan in strassbourg de autoroute nemen naar Luxemburg.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast John van Hal
dat gaat m niet worden denk ik John,als je over Füssen gaat moet je over de fernpaß en deze is verboden voor transitverkeer.

Je kunt wel via Bregenz gaan maar dan heb je weer de duurdere Arlberg tunnel.

Als je dit kosten neutraal van uit Nederland wil doen moet je vanaf Bregenz via Friedrichshafen naar offenburg nemen,dwars door het Schwarzwald en dan in strassbourg de autoroute nemen naar Luxemburg.

Groeten Peter

Ik bedoelde ook Bregenz, Peter. Kwam ff niet op de naam.

De route die je beschrijft heb ik laatst ook genomen. Bregenz - Friedrichshafen loopt als een speer, door het Woud wat minder als je zwaar bent. Tenminste, ik ben over Titisee gekomen. Knappe pukkels daar, vooral als het glad is. Maar ik moest er lossen, helaas.

Oh ja, die route over Bregenz is wel duurder natuurlijk, maar je bent van dat hatelijke controlepostje af want je komt in Innsbruck uit.

Daarom zette ik die route als alternatief neer.

Freek, als je via Kufstein rijdt, zorg dan wel dat je de schijven of kaart in orde hebt. En je aslasten/totaalgewicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik bedoelde ook Bregenz, Peter. Kwam ff niet op de naam.

De route die je beschrijft heb ik laatst ook genomen. Bregenz - Friedrichshafen loopt als een speer, door het Woud wat minder als je zwaar bent. Tenminste, ik ben over Titisee gekomen. Knappe pukkels daar, vooral als het glad is. Maar ik moest er lossen, helaas.

Oh ja, die route over Bregenz is wel duurder natuurlijk, maar je bent van dat hatelijke controlepostje af want je komt in Innsbruck uit.

Daarom zette ik die route als alternatief neer.

Freek, als je via Kufstein rijdt, zorg dan wel dat je de schijven of kaart in orde hebt. En je aslasten/totaalgewicht.

John.je moet NIET over Tittisee gaan.

Je neemt de B 31 van Lindau,via Friedrichshafen naar Stockach,daar de A98 op tot kreuz Hegau,(net voor Singen)daar de 81 op richting Stuttgart.

deze A 81 volg je tot dreieck Bad Dürrheim,daar de A 864,na een km of 3 op het einde bij het stoplicht rechtsaf en daar de B 33(E531) nemen ,via triberg,Hausach,Hasslach, naar Offenburg en daar volg je richting Strassbourg.

Er zit daar een serieuze afdaling in(of klim,als je opgaat) in de buurt bij Sankt Georgen.

Als je er moet lossen is het een ander verhaal natuurlijk en je rijdt inderdaad dat controlepostje in Kundl mis.

Je moet er echter wel rekening mee houden dat er in het touristenseizoen in de zomer als in de winter wel eens behoorlijke vertragingen kunnen zijn voor de 'grenztunnel' tussen Bregenz en Lindau.

Voorts zijn er nog een paar goede gasthöfen op die route,die zal ik in het restaurant topic neerzetten.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast John van Hal
Het is wel vakantietijd momenteel , ook de eerstkomende twee weken is het rond het weekend een drukke bedoening in die contreien met volop fileleed.

Ja, en de wereldkampioenschappen in Garmisch Partenkirchen zijn ook nog bezig.

Skien, bedoel ik dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Kan een rit krijgen naar Italië maar.......:confused::confused:

Het is alweer 6 jaar geleden dat ik voor het laatst naar Italië ben gereden. Zodoende heb ik echt geen idee meer hoe en wat in Zwitserland.

Laatste keer ben ik naar Milaan gereden. Kan me nog iets herinneren van tolvignet o.i.d.??

Ik moet naar San Lorenzo In Campo (61047) in Italië. 1500km vanaf standplaats.

Vragen:

Vignet Zwitserland? (kosten, waar halen, hoe lang geldig, heen en terug geldig?)

Italië: tolwegen? (kosten?)

Evt. over Frankrijk terug om in Luxemburg te tanken. (kosten tol in Frankrijk?)

Maut in Duitsland. (kosten?)

Moet een berekening maken omdat het een rit voor mezelf is.....

Dus, kort samengevat: wat gaat dit met aan tol/maut/vignet kosten?

Alvast bedankt allemaal!

De toltarieven in Italie voor 2011 kun je hier berekenen.

http://www.autostrade.it/pop_tariffa_1.html

Let op,er is een tarief"in pianura"dwz vlakke trajecten en een tarief "in montagna"voor bergachtige trajecten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Hou er ook rekening mee dat niet alle goederen via Tirol transit (over de weg vervoerd) mogen worden.

"Laagwaardige" producten moeten de trein op of via Bregenz rijden. :hamer:

laat jij nou net laagwaardige producten vervoeren:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik bedoelde ook Bregenz, Peter. Kwam ff niet op de naam.

De route die je beschrijft heb ik laatst ook genomen. Bregenz - Friedrichshafen loopt als een speer, door het Woud wat minder als je zwaar bent. Tenminste, ik ben over Titisee gekomen. Knappe pukkels daar, vooral als het glad is. Maar ik moest er lossen, helaas.

Oh ja, die route over Bregenz is wel duurder natuurlijk, maar je bent van dat hatelijke controlepostje af want je komt in Innsbruck uit.

Daarom zette ik die route als alternatief neer.

Freek, als je via Kufstein rijdt, zorg dan wel dat je de schijven of kaart in orde hebt. En je aslasten/totaalgewicht.

als je door de tunnel bij bregenz oostenrijk binnenrijdt is er ook langs die route nog voor de arlbergtunnel een controlepost.

die is wel niet zo vaak open als worgl, maar pakkans hou je altijd bij die houthakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast John van Hal
als je door de tunnel bij bregenz oostenrijk binnenrijdt is er ook langs die route nog voor de arlbergtunnel een controlepost.

die is wel niet zo vaak open als worgl, maar pakkans hou je altijd bij die houthakker.

Oh ja? Dan heb ik 'm inderdaad nooit open gezien want er staat me werkelijk niets van bij.

Pakkans hou je inderdaad, ze willen je ook wel gewoon een parkinkje op trekken. Maar Woergl slaat alles, ik kan er wel eens voorbij, maar dan is ie wel open. Gewoon te vol op dat moment. Is al jaren geleden dat ik het daar echt gesloten heb gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hou er ook rekening mee dat niet alle goederen via Tirol transit (over de weg vervoerd) mogen worden.

"Laagwaardige" producten moeten de trein op of via Bregenz rijden. :hamer:

Ik heb daar geen ervaring mee Herman,laagwaardige producten kwamen er pas toen ik gestopt ben met rijden,:D:D:D:D:D

maar ook als je via Bregenz gaat ontkom je niet aan Tirol,zodra je de arlbergtunnel uitkomt ben je bij die Tirolers.

mag je daar wel rijden met laagwaardige goederen ??

Ook dat achterlijke nachtrijverbod vanaf 20.00 uur:kill::kill: loopt tot(of vanaf) Zirl,een km of 10 voor Innsbrück,richting Arlberg.

groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
John.je moet NIET over Tittisee gaan.

Je neemt de B 31 van Lindau,via Friedrichshafen naar Stockach,daar de A98 op tot kreuz Hegau,(net voor Singen)daar de 81 op richting Stuttgart.

deze A 81 volg je tot dreieck Bad Dürrheim,daar de A 864,na een km of 3 op het einde bij het stoplicht rechtsaf en daar de B 33(E531) nemen ,via triberg,Hausach,Hasslach, naar Offenburg en daar volg je richting Strassbourg.

Er zit daar een serieuze afdaling in(of klim,als je opgaat) in de buurt bij Sankt Georgen.

Als je er moet lossen is het een ander verhaal natuurlijk en je rijdt inderdaad dat controlepostje in Kundl mis.

Je moet er echter wel rekening mee houden dat er in het touristenseizoen in de zomer als in de winter wel eens behoorlijke vertragingen kunnen zijn voor de 'grenztunnel' tussen Bregenz en Lindau.

Voorts zijn er nog een paar goede gasthöfen op die route,die zal ik in het restaurant topic neerzetten.

Groeten Peter.

Heb ff de A2 bij Eindhoven als beginpunt genomen en het eindpunt de door topicstarter opgegeven adres.

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=A2&daddr=49.13688,6.40616+to:A35+to:48.07659,8.44859+to:47.83177,8.99463+to:A14+to:46.3918809,11.2947544+to:San+Lorenzo+in+Campo,+Via+Molino,+61047,+Italia&geocode=FaR_EAMdktlSAA%3BFfDE7QIdEMBhACkrLAuJsOOURzHh4EKquV8KEw%3BFe4f5QIdKPh1AA%3BFS6X3QIdTuqAACmjmP3q85WQRzHB-lqyt2sfEw%3BFdra2QIdRj-JACkrmi5zmmaaRzHxr_qyt2sfEw%3BFQq21AIdOOyUAA%3BFUjiwwIdIlisACn9cKVPHYOCRzFT7XkT_aQI2Q%3BFcpNmQId0pnFACllmwAZ3KgtEzHecftL7st6Wg&hl=nl&mra=dme&mrsp=5&sz=10&via=1,3,4,6&sll=47.510708,9.862976&sspn=0.435037,1.234589&ie=UTF8&ll=47.563554,9.736633&spn=0.434599,1.234589&z=10

Rij je via Luxemburg én kun je voordelig tanken. Je 'mist' ook nogal wat tol hier en daar.

Ben je zwaar, dan is het misschien geen goede route. dat weet ik niet.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

je kan ook via de simplonpas.

een maat rijd dan via lux om te tanken en dan zo via de simplon naar italia.

simplon is wel een grote pukkel dus als je zwaar bent dan moet je wagen werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

via de Simplonpas is wel een erge omweg als je richting Ancona moet.

Alleen kan het handig zijn om via de Simplon te rijden als je in de richting van Turijn, of met ADR dat niet door de Gotthardtunnel mag.

Maar persoonlijk vind ik het wel 1 van de mooiste routes om te rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Heb ff de A2 bij Eindhoven als beginpunt genomen en het eindpunt de door topicstarter opgegeven adres.

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=A2&daddr=49.13688,6.40616+to:A35+to:48.07659,8.44859+to:47.83177,8.99463+to:A14+to:46.3918809,11.2947544+to:San+Lorenzo+in+Campo,+Via+Molino,+61047,+Italia&geocode=FaR_EAMdktlSAA%3BFfDE7QIdEMBhACkrLAuJsOOURzHh4EKquV8KEw%3BFe4f5QIdKPh1AA%3BFS6X3QIdTuqAACmjmP3q85WQRzHB-lqyt2sfEw%3BFdra2QIdRj-JACkrmi5zmmaaRzHxr_qyt2sfEw%3BFQq21AIdOOyUAA%3BFUjiwwIdIlisACn9cKVPHYOCRzFT7XkT_aQI2Q%3BFcpNmQId0pnFACllmwAZ3KgtEzHecftL7st6Wg&hl=nl&mra=dme&mrsp=5&sz=10&via=1,3,4,6&sll=47.510708,9.862976&sspn=0.435037,1.234589&ie=UTF8&ll=47.563554,9.736633&spn=0.434599,1.234589&z=10

Rij je via Luxemburg én kun je voordelig tanken. Je 'mist' ook nogal wat tol hier en daar.

Ben je zwaar, dan is het misschien geen goede route. dat weet ik niet.

-

Inderdaad,dit is de route zoals ik bedoel,als je vanaf de Brenner de Oostenrijkse en Duitse maut rekent als je via Kufstein-Munchen-Mannheim-Venlo gaat betaal je ongever even veel als over deze route.

In Duitsland maar een € 8(van Stockach tot Donaueschingen) maar je betaald beduidend meer kilometers door Oostenrijk(250 tegen 110 via Kufstein)en je betaald de tol aan de Arlbergtunnel,van € 17.22 tot € 21.06.

http://www.asfinag.at/maut/tarife

Plus betaal je ook nog de Franse autoroute van Strassbourg naar Metz.

Deze route heeft wel wat meer klimmen en dalen en je zult wat meer diesel verbruiken zodat je "goedkoop tanken "in Luxemburg wegvalt.

je moet het per geval bekijken om hierlangs te gaan,als je te zwaar bent ofzo,er is hier inderdaad veel minder controle,of als het rond München druk kan worden,alhoewel voor Bregenz ook wel eens een flinke file staat.

En,,als je in de zomer met het" samstag fahrverbot" te maken krijgt is het hier allemaal wat gemakkelijker om naar boven te komen,er is wel een rijverbod op de B31 langs de Bodensee maar je hebt daar ,meer keuze om een andere weg te nemen.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ok, de rit gaat door en wel via......... Villeneuve le Roi! (Parijs)

Ik moet maandagochtend om 11.00u de aanhanger lossen en vanaf daar ga ik door naar San Lorenzo in Campo. Het is een flinke omweg (1800km tegen 1600km) maar wel een fijne route om te rijden. Ga via Lyon (oostelijke rondweg) en dan door de Frejustunnel om eventueel alvast te kunnen laden in Turijn. (voor terugvracht).

Ik hoop woensdag in San Lorenzo in Campo aan te komen. Zal flink trappen worden, maar we zien het wel. Het grootste gedeelte zijn mooie tolwegen (frankrijk) en ik ben niet zwaar. (max 25t combi.)

Heeft iemand enig idee hoeveel ik aan tol door Frankrijk kwijt ben?? Tot Parijs is ongeveer € 50.

Terug twijfel ik nog een beetje. Óf via de Brenner en dan over Luxemburg terug om daar voordelig te tanken of gewoon via Munchen en Venlo. (kortste) Ach, misschien ga ik wel weer over Lyon terug, dan kan ik ook in Luxemburg tanken. Heel misschien moet ik vrijdag nog laden in Kevelaer. (D)

Kortom, de heenweg staat zo goed als vast, terug heb ik nog opties genoeg. Heb er zin in en ik zal ff proberen om een mooi ritverslag te maken als ik terug ben.

En goede restaurant of gewone tips zijn nog altijd welkom. Ik vertrek pas de 21e....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden