[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Chauffeur als eigen baas


Recommended Posts

  • Forumlid

Ja ik heb een gekke vraag

Stel je is voor je bent eigen baas Dus de vrachtauto is van jou.

Wat zou je graag verandert willen zien in het transport Korte ritten of lange ritten

Meer als een week van huis af of niet.Het onderhoud van de vrachtauto doe je dat zelf Of laat je het een ander doen.

Voor welke prijs ga je nog rijden Of ga je ook onder de prijs rijden Met alle gevolgen.

Wat moet er in het rij tijdenbesluit verandert worden Of zeg je weg er mee Ik ga mijn eigen weg.Moet de controlles zo door blijven gaan.

De rest mag je zelf in vullen.Ja de ARBO wet moet die blijven of ook weg Of in veel dingen veranderen.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja ik heb een gekke vraag

Stel je is voor je bent eigen baas Dus de vrachtauto is van jou.

Wat zou je graag verandert willen zien in het transport Korte ritten of lange ritten

Meer als een week van huis af of niet. Ik denk dat je dit voor een goede klant best af en toe wilt doen, tenzij je het er met de klant over gehad hebt dat je alleen binnenlands werk doet.

Het onderhoud van de vrachtauto doe je dat zelf Of laat je het een ander doen.De kleine dingen(olie verversen, koelvloeistof bijvullen) kun je natuurlijk zelf doen maar veel dingen kan men tegenwoordig niet meer zelf doen met de huidige generatie (vracht)auto´s

Voor welke prijs ga je nog rijden Of ga je ook onder de prijs rijden Met alle gevolgen.Je moet zowiezo een prijs hebben waarvan je een goed bord eten voor kunt kopen en je maandelijkse kosten moet kunnen betalen. Deze prijs die kan mogelijk variabel zijn, omdat de olieprijzen ook telkens veranderen.

Wat moet er in het rij tijdenbesluit verandert worden Of zeg je weg er mee Ik ga mijn eigen weg. Het rijtijden besluit zal zowiezo nooit meer weggaan, maar zoals velen al zeggen zou dit wel veranderd moeten gaan worden.

.Moet de controlles zo door blijven gaan.De controles moeten er wel blijven, maar niet voor dat kinderachtige gedoe van een paar minuten over de tijd ed. de controles moeten er dan zijn specifiek voor de zwaardere gevallen.

De rest mag je zelf in vullen.Ja de ARBO wet moet die blijven of ook weg Of in veel dingen veranderen.Tsja, de ARBO wet er zitten best goede dingen tussen, maar heb niet het gevoel dat de regels altijd opgevolgd worden, zoals ik het zelf merk, ik heb zelf altijd zoiets van ik weet van me eigen wel aardig wat ik wel en niet kan, want er is een groot verschil in wat de een wel kan en de ander niet kan

Huub

Ik denk dat de chauffeurs in loondienst ook graag zouden willen dat deze regels gingen veranderen, dus het lijkt me niet dat deze vragen door chauffeurs anders wordt geantwoord dan door de bazen, misschien zijn er alleen wel een paar kleine verschillen, maar echt grote verschillen zullen er denk niet in zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, lees het hier iedere dag hoe prima de rijtijden wet is......:rolleyes:

En niemand op deze planeet word rijk, of verdient flink met 40 uur werken. Als je dat genoeg vind, fijn, maar als je langer wilt werken, ook fijn.

En 40 uur, wat als je naar Lissabon rijd? Ga je dan daar 3 of 4 dagen wachten totdat je weer mag rijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, lees het hier iedere dag hoe prima de rijtijden wet is......:rolleyes:

En niemand op deze planeet word rijk, of verdient flink met 40 uur werken. Als je dat genoeg vind, fijn, maar als je langer wilt werken, ook fijn.

En 40 uur, wat als je naar Lissabon rijd? Ga je dan daar 3 of 4 dagen wachten totdat je weer mag rijden?

Ik zou graag zien van de 24 uur gewoon 10 uur rust En de rest mag de chauffeur zelf invullen.Is het binnenland vervoer wel anders

En daar bij Een chauffeur moet het in 40 uur verdienen

En voor zijn overuren meer vrije dagen Krijgt een andere chauffeur ook de kans om aan het werk te komen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huub,

Eigen baas is dat niet een ondernemer, volgens mij een heel ander beroep dat chauffeur.

Heb niets tegen chauffeurs en ondernemers maar vraag je eens af hoeveel uur hier in gaat zitten 2 banen en waarschijnlijk minder salaris en het ergste is nog 24/7 stress.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom? 't Is maar net wat je er zelf van maakt.

Ik heb niet veel meer stress dan een chauffeur in loondienst en weet vrij zeker dat ik aan het eind van de maand (jaar ;) ) meer overhou. Ook het aantal uren is maar net wat je zelf doet, he? Als eigen baas heb je het voordeel dat je zelf kan bepalen hoeveel uren je maakt. In loondienst heb je teslotte toch maar te doen wat ze zeggen dat je moet.

Ik denk dat de antwoorden die een chauffeur in loondienst hierop zou geven niet zoveel verschillen van die van de eigen rijder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En voor zijn overuren meer vrije dagen Krijgt een andere chauffeur ook de kans om aan het werk te komen

Huub

Dit vind ik onzin,als ik mijn eigen situatie als voorbeeld mag nemen;ik reed altijd op t buitenland,ook weekenden weg,meestal rijdende of gedeeltelijk rijdende.

Geloof jij nu werkelijk dat ik mijn vrouw en kinderen een hele week(of meer) alleen laat om dan na een week of twee weer n week thuis te gaan zitten,zodat je gemiddeld toch niet meer dan 40 u/week betaald krijgt?

Dan kan ik beter gelijk aan de overkant van de straat op een fabriekje gaan werken,dan ben ik iedere avond thuis.

Die overuren zijn de motivatie om dit werk te doen,dat vergoed het feit dat je er s'avonds niet bent,en met dat geld kun je dingen doen,je kinderen laten studeren of je huis verbouwen.

En voor wie zou ik dan plaats moeten maken???voor iemand uit een nieuw EEG land ?????

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden