[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Cuba


hwm.klaassen

Vraag

  • Forumlid

Heb een vraag

Wat zouden jullie doen als je de kans krijgt om een maand of 6 in Cuba rond te trekken met je vriendin En die komt ook uit cuba.

Is er iemand in Cuba geweest ik ben er vroeger wel eens geweest.Maar weet er niet veel van.Weet alleen dat haast alles onder de tafel gaat als je iets wil.

Verblijfs verguning voor 6 maanden of een jaar is geen probleem

Huis is ook geen probleem Want vriendin heeft een huis.

ik hoor het wel

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
ben hartstikke positief, ik lees het met genoegen, en ach ik ben bijna 60 dus ik maak geen kans meer:D

je bent zo jong als je eigen voelt toch :cool:.

dus blijven lachen he:D

neem een biertjevan mij en een hap :cake:

morgen schijnt de zon weer:(

en al ben je 60 blijven:banaan::ja:

zeg tegen huub:bey:

60 mooi:ok:

gr piet;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Miss Butterfly werd 51 twee maanden terug ongeveer..:ja:, of 50.

OK Huub, hoe ben je haar tegen gekomen, en wilt haar dochter terug nadat ze van dat eiland is afgekomen?

Als de dochter 25 is, is mama misschien 41... hoor die verhalen dagelijks.

Misschien ben ik wel naief, en houden jongere vrouwen van oudere mannen, net als de eigenaar van Playboy, Hugh Hefner. Zijn nieuwste bruid was ook net 20, en ze beweerden allebei dat het echte liefde was...:D:D, owel, ze kregen toch ruzie vorige week....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als ze een boerderij op Cuba hebben, was moeder en dochter dan als tourist via Spanje naar Nederland aan het reizen? De dochter heeft een huis in Nederland en gaat terug met moeder naar Cuba?

Nee de dochter blijft hier in Nederland

Ze zijn via Spanje naar Nederland gekomen En haar man heeft in Duits land gewerkt net over de grens in Limburg op het vliegveld.En dat is fout gelopen

En nu woont zij alleen met de kinderen.en moeder was er op vakantie ook via spanje

En moeder is nu als trourist bij mij En is in geschreven in de gemeente waar ik woon En over 3 maanden moet ze Nederland voor een dag verlaten Of ze moet een verblijfs verguning aan vragen.En dat ben ik nu aan het op starten

Zo nu weet je het hele verhaal

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik ken ze al een paar maanden En ze woont bij haar dochter.

Ze is via spanje Europa binnen gekomen En mag heel Europa door.

We gaan Dus de Dochter en ik een verblijfs verguning voor Nederland aan vragen

Ze komt nergens voor in aan merking.Dus alles moet ik betalen.

En ze leeft gewoon van mijn inkomen.Alleen het moet hoger zijn alls 1425 Euro in de maand.Ik zou nog niet willen dat ze van de staat moet leven of wwb of zoiets

Je moet er ook het avontuur er in zien.Om daar heen te gaan

Als ik er heen ga Dan is het in de buurt van (stad Holguin) Ze hebben er een boerderij

En de Dochter heeft wel een Nederlands paspoort en de kinder zijn Nederlands.

Huub

Nee de dochter blijft hier in Nederland

Ze zijn via Spanje naar Nederland gekomen En haar man heeft in Duits land gewerkt net over de grens in Limburg op het vliegveld.En dat is fout gelopen

En nu woont zij alleen met de kinderen.en moeder was er op vakantie ook via spanje

En moeder is nu als trourist bij mij En is in geschreven in de gemeente waar ik woon En over 3 maanden moet ze Nederland voor een dag verlaten Of ze moet een verblijfs verguning aan vragen.En dat ben ik nu aan het op starten

Zo nu weet je het hele verhaal

Huub

Jazeker.

Maar had jij nog geen verblijfsvergunning voor Nederland dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In ABN, Huub, ze gebruiken je......:bey:, nou ja, er zijn meer vrouwen die daar een handje van hebben:D:D, daarom duurde het een tijdje voordat ik een beslissing maakte.

Waarom een verblijfs vergunning voor NL als je daar wilt wonen? En de meeste cubanen die dat eiland verlaten gaan pas terug als er regime verandering is..

Kijk Huub, je vroeg advies in je eerste post, en nu loop je jezelf te verdedigen..

Waarom moet ma een verblijfs vergunning hebben als toerist???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Jazeker.

Maar had jij nog geen verblijfsvergunning voor Nederland dan?

Nee de Dochter heeft een vast verblijfs verguning.

Alleen haar moeder Moet nog aan gevraagt worden voor een verblijfs verguning voor Nederland Daar moet ze een beetje de Nederlandse taal kennen

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Daar moet ze een beetje de Nederlandse taal kennen

huub

Oh boy... ik zie een probleem....:D:D

Nou ja corydon, stop er mee...

Huub, ik wens je echt het allerbeste toe, heel veel jaren met haar, op Cuba en in de zon. Maak zeker dat ze je niet gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
is die dochter enigst kind, of heeft ze ook nog kinderen in cuba?

want het is idd wel een raar verhaal.

Nee mijn vriendin heeft totaal 3 kinderen

Twee jongens en een jonge dame

Deze jonge dame is in Nederland En heeft er een vast verblijfs verguning

Mijn vriendin is bij haar in huis En heb ze op straat in een Rest leren kennen

Mijn vriendin is gescheiden Maar dat ben ik ook.

Haar twee zonen werken op een boerderij in Cuba In de buurt van De stad Holguin

Ik geloof dat het in Zuid Cuba ligt.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Begrijp ik het goed dat haar MAN in Duitsland werkte (illigaal) en is uitgezet???

"haar MAN" kortom ze is dus getrouwd of heeft in ieder geval een partner!

Ze zijn dus op een of andere wijze Europa binnen gekomen ...

A) Als ze arm zijn hoe hebben ze die reis kunnen betalen?

B) Als ze als 'toerist' zijn binnen gekomen .... verblijven ze nu dus illigaal in de Europese Unie?

Wanneer is ze in Spanje aangekomen met haar man.

Kortom wat zijn de achtergronden van dit verhaal, want het ziet er inderdaad naar uit dat je gebruikt wordt Huub. Wil je je laten gebruiken???

Hoe lang ken je haar al?

Indien je naar Cuba wilt === doe dat dan TIJDELIJK voor een korte vakantie van zeg 3 weken. Niet direct om daar langere tijd te verblijven, kijk de kat uit de boom.

Ook kan het geen kwaad om de Spaanse taal proberen te leren.

Als zij Nederlands moet leren ... kun jij van haar best het Cubaanse Spaans leren in dezelfde tijd. Zodat je als je naar Cuba gaat ook het een en ander kunt volgen als zij met haar 'man' praat en/of haar familie aldaar.

En ga voor die 3 weken in een Hotel zitten!

Kijk de kat uit de boom en doe voorzichtig ... je zult niet de eerste man van goed vertrouwen zijn die toch wordt belazerd!!!

Nee Haar dochter is via Spanje Met haar man Naar duitsland gegaan om te werken

Haar man heeft een goede baan Net over de grens in Duitsland Het vliegveld Is er nu niet meer.

Waar veel mensen werken En in Nederland wonen Zij is voor 5 jaar terug gescheiden

En heeft haar Moeder naar Nederland gehaald Maar voor Nederland moet je een Visum hebben.En een verblijfs verguning kunnen die mensen zo krijgen in Spanje

Als je die hebt kunnen die mensen heel Europa door Zelfs ze mogen overal werken.

Nu mijn vriendin is nu in Nederland Mag er 3 maanden blijven En moet ze een dag buiten Nederland blijven En dan kan ze weer terug.naar Nederland

Ze heeft een spaans verblijfs verguning Daar mee kun je naar de Nederlandse Ambassade in Spanje en om laten zetten voor Nederland Alleen ze moet een paar Nederlandse woorden kunnen spreken.En daar wordt ze in getest.Op de ambassade.

Dan krijgt ze een Stempel voor Nederland

Dan moet ze naar de IND toe voor een verblijfs verguning voor 3 maanden Dat is de eerste keer.En ik kan het alleen aanvragen Want alles is op mijn verantwoording en de kosten.Uitkering komt ze niet voor in aan merking.

Ze leeft nu op de kosten van haar Dochter.en mij.

Je kunt wel meteen het slechte denken.Maar in dit geval is het niet zo

er zullen best nog wel problemen komen.Waar ook niet En het kan ook zijn dat het volgende week weer uit is

Ik kan niet in de toekomst kijken en als ik er heen ga Wil ik wel weten waar ik aan toe ben.En wat mij te wachten staat.

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zal af en toe is wat schrijven wat er in Cuba gaande is

De zoon van mijn vriendin verdient in de maand ongeveer 10 Euro

Kinderen onder de 7 jaar krijgen melk en fruit en van de staat als ze boven de 7 jaar zijn krijgen ze niks meer

Veel mensen kunnen haast geen eten kopen omdat het er niet is ??????????

Want haast alles gaan naar de trourist toe Want die mag niks te kort komen

Hier in Nederland zijn cubanen die niet meer terug kunnen Omdat ze langer als een jaar buiten Cuba zijn geweest.En het niet gemeld hebben bij de Cubaanse ambassade.

Nederland heeft er een paar terug gestuurt Maar waren binnen een week weer terug

Ze komen het land niet meer in.Mijn vriendin is pas nog in Cuba geweest Had bij aankomst te veel eten bij zich Daar heeft ze 3 dagen voor vast gezetten En het eten weg Je kunt haast denken waar het heen gegaan is Ze hebben het echt niet weg gegooit

Er zijn Nederlandse bedrijven.Maar betalen slecht tot zeer slecht De wil bij die mensen is groot om in een ander land een toekomst op te bouwen.En wij maar denken dat we het slecht hebben.

We hebben toch alles wat we hebben willen ?????

Zelfs als we geen werk hebben worden we nog verzorgd.????

We kunnen blij zijn dat dit hier in Nederland allemaal kan.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Huub, ik heb een kennis die is dakloos en werkeloos (reden doet er verder niet toe) die krijgt 75 euro per week, moet jij daar eens van rond proberen te komen.

Ook hier hebben (sommige) mensen het slecht.

Maar chauffeurs klagen al dat 43 euro per dag te weinig is om van te eten :ja:

Dan heeft die nog geluk gehad Ik keb gevallen van onder de 50 Euro in de week

Heb er laast nog een geholpen die heeft 30 Euro in de week

Je hebt niet veel nodig voor je zelf

Daar schrik ik niet van

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
@ Huub er is wel degelijk verborgen armoede in Nederland, meer

als je denkt.

De mensen hebben hier wel te eten maar daar is dan ook

alles mee gezegd.

Daar heb je gelijk in Weet je ook de oorzaak Die wordt vaak niet gezegd

Ben laast nog met een geval aan de gang geweest Geen lid van FNV

Ze hadden alles wat je maar denken kon

Nooit aan gedacht dat het ook terug betaald moet worden.

Daarbij komt nog alle twee geen werk meer

Dan heb je het niet best.Want de bank komt echt haar geld terug halen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Heb een vraag

Wat zouden jullie doen als je de kans krijgt om een maand of 6 in Cuba rond te trekken met je vriendin En die komt ook uit cuba.

Is er iemand in Cuba geweest ik ben er vroeger wel eens geweest.Maar weet er niet veel van.Weet alleen dat haast alles onder de tafel gaat als je iets wil.

Verblijfs verguning voor 6 maanden of een jaar is geen probleem

Huis is ook geen probleem Want vriendin heeft een huis.

ik hoor het wel

Huub

Vakantie op Cuba is goed. Ligt er maar net aan hoe heimweeerig jij bent.. Beetje rare vraag Huub..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden