[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Benzineprijs boven de 1,80


Barry

Recommended Posts

  • Forumlid

[h=1][/h]Laatste update: 23 februari 2012 18:37info

[h=2]EINDHOVEN - De gemiddelde landelijke adviesprijs voor een liter benzine is nog verder opgelopen en staat inmiddels boven de 1,80 euro.[/h]m1ezrs2ask2q.jpgFoto: NU.nl/Irma de Jong-van Middelkoop

Dat staat donderdagmiddag te lezen op de website van het consumentencollectief UnitedConsumers.

De benzineprijs stapelt de laatste tijd record op record, maar kwam nog niet eerder boven de 1,80 euro. Zaterdag werd de vorige piek bereikt: 1,795 euro per liter Euro 95, nu is dat gestegen tot 1,801 euro.

Ook autogas (LPG) kost met 0,898 euro meer dan ooit. De prijs van diesel nadert met 1,499 euro het record dat in 2008 werd gevestigd (1,503 euro).

Onder meer door de onrust rond Syrië en Iran loopt de prijs van ruwe olie sterk op en daarmee ook die van autobrandstoffen. Een vat Amerikaanse olie kostte donderdag op de termijnmarkt ruim 106 dollar, terwijl de prijs van Noordzee-olie boven de 122 dollar per vat ligt.

[h=2]Waarde[/h]Voor de financiële crisis van 2008/2009 was de olieprijs in dollars nog stukken hoger. Maar door de huidige schuldencrisis in Europa is de euro sterk in waarde afgenomen, waardoor de brandstofprijzen in euro's nu hoger liggen.

Bron: Benzineprijs boven de 1,80 | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Hoeveel transportbedrijven zullen er dit jaar om gaan vallen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 120
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
barry de "domme" bedrijven zonder dieselclausule zullen omvallen, de rest heeft nergens last van!

Daar heb je gelijk in Freddie. Misschien een idee voor ons om ook maar eens een brandstofclausule te gaan bedingen bij onze werkgever?!

Is toch nie grappig hoor, 100 euro kwijt zijn om je simpele Golfje af te tanken?! ;) Laat staan als je een iets grotere auto rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

barry de "domme" bedrijven zonder dieselclausule zullen omvallen, de rest heeft nergens last van!

Zijn hier in dit land nog wel slimme bedrijven te vinden dan? De meeste bedrijven in de transport zijn bezig met het invoeren van een Oostblokclausule en zegt al genoeg.

Maar de benzineprijs, zal wel eens de 2 Euro de liter kunnen gaan aantikken?

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
barry het maakt me niet uit wat de benzine kost, ik tank toch altijd maar voor 20 euro LOL

maar ff serieus, ga eens wat rustiger rijden, minder gas geven meer uit laten vieren, daar bespaar je flink mee.

mijn auto lipe vroeger toen ik gewoon ermee reed 1:10, tegenwoordig met een beetje anders rijden haal ik de 1:11.9 makkelijk en soms nog wel zuiniger ook.

en das toch een verschil van ongeveer 100km extra wat ik op een volle tank kan rijden!

Zonder gekheid Freddie... Ondanks dat er een dikke sportuitlaat onder die ouwe Golf zit, doe ik vreselijk m'n best omzuinig te rijden! Dat doe ik al heel lang.

Maar als ik dan een keer aan het werk kan, dan moet ik weer ff ruim 60km rijden om op m'n werk te komen?! En als ik dan maar de hele week van huis ben

dan wil dat prima, maar dan moeten ze je niet iedere dag op en neer gaan laten rijden. ;) Maar voor de fun lekker een eind gaan rijden zoals ik eerder graag

mocht doen, dat laat ik nu wel uit m'n hoofd! :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er werd en word al heel langgewaarschuwt dat de energie prijzen zullen stijgen. En het einde is voorlopig nog niet inzicht.

Deze brandstofprijzen had je dus kunnen verwachten. Dat benzine over de 2Euro gaat daar kan je opwachten.

Ik heb het in een ander topic ook wel eens geschreven, kijk de rekeningen van het nuts maar eens terug.

Kijk maar eens naar de bedragen die je elk naand betaald.

Neem bv Jan 2012, Jan 2011, Jan 2010, enz enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er werd en word al heel langgewaarschuwt dat de energie prijzen zullen stijgen. En het einde is voorlopig nog niet inzicht.

Deze brandstofprijzen had je dus kunnen verwachten. Dat benzine over de 2Euro gaat daar kan je opwachten.

Ik heb het in een ander topic ook wel eens geschreven, kijk de rekeningen van het nuts maar eens terug.

Kijk maar eens naar de bedragen die je elk naand betaald.

Neem bv Jan 2012, Jan 2011, Jan 2010, enz enz.

Ik heb het net van mij Essent door zitten kijken is met meer dan 10% omhoog gegaan

Dat zal nog wel hoger worden.Het is ook geen wonder dat veel mensen het niet meer opbrengen kunnen

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe duurder het allemaal wordt, hoe meer de mensheid wil bezuinigen.

Logisch, maar de staat moet wel hun deel in de vorm van belastingen hebben.

Bij de brandstoffen is dit de helft !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles leuk en aardig, maar de overheid profiteert hier leuk van, maar ziet niet in dat dit de economie gaat remmen.

Immers, door alle steigende energiekosten, is er steeds minder te besteden, bij de plaatselijke middenstander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We mogen nu op sommige plekken 130km per uur rijden :D ...

klopt, en waarom???? harder rijden kost meer brandstof, en is dus meer inkomsten voor het rijk :ja: (en de meeste mensen maar denken dat de regering het goed met je voor heeft:zegtniets:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sneller rijden = langer vrijen

Dat was een strijdkreet van pakweg 20jaar geleden en die stickertjes plakten we toen ook wel eens op een politiecombi :angel:

rijden die ook met vrachtwagens dan????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rijden die ook met vrachtwagens dan????

Uh Cor, laatste controle die ik heb mogen meemaken vonden de heren dat een be=combi zoals in gebruik bij het KLPD deze benaming mocht hebben.

Tja, ook goed toch ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
rijden die ook met vrachtwagens dan????

Ja, en zo een oproerwagen met spuitinstallatie is niet klein als je daar achteraan een stickertje wil plakken (zonder dat je gezien mag worden).

"Koeien vrij, flikken in de wei" roepen naar agent die op een kruispunt het verkeer stond te regelen bracht ook veel punten op :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en zo een oproerwagen met spuitinstallatie is niet klein als je daar achteraan een stickertje wil plakken (zonder dat je gezien mag worden).

OK !!

Wie durft __

Cf sticker op waterkanon van het KLPD !

Oh, gelijk maar melden, ik ben bang, en heb een pl....hekel aan water in de winter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
klopt, en waarom???? harder rijden kost meer brandstof, en is dus meer inkomsten voor het rijk :ja: (en de meeste mensen maar denken dat de regering het goed met je voor heeft:zegtniets:)

Hmm, mijn pkw verbruikt bij 140km/h minder dan bij 120km/h dus deze stelling is niet helemaal waterdicht.

Bij 120 verbruik ik 10ltr op 100 km en bij 140 9,5ltr op 100 km.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden