[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De dagen van Speedy500


speedy500

Recommended Posts

  • Forumlid

Zo ben sinds deze week aan de slag als chauffeur, wat wel lang heeft mogen duren maar het is dus zover

Ben aan de slag voor een Belgische werkgever (woon zelf op de grens) die de bervoorrading doet van schepen, er is ook maar 1 vrachtwagen, en wat busjes, is een klein bedrijf (wel leuk overigens)

Rijd qua auto in een Renault Premium van eind 2007 (met een krappe 2 ton op de teller), is een bakwagen koel/vrieskist

4 dagen aan de slag, en heb al weer heel wat meegemaakt, ook minder leuke dingen

Maandag:

Begin werkdag om 8 uur, 3 rondjes gedaan in het havengebied van Antwerpen

Verder nog rondleiding enzo gehad in het magazijn

Dinsdag:

Half 8 begonnen, en mocht naar een schip in Antwerpen op Kaai 345/347

Voor degenen die het nog niet gehoord of gezien hadden, daar was die ochtend een ongeluk gebeurt waarbij 2 doden zijn gevallen, precies op dát schip moest ik lossen

Wel gelukt overigens, ondanks dat ik door 2 loodsen moest rijden en moeilijk moest doen met zooi op de grond om overal langs te raken

Verder daarna nog rit of 5 gedaan, waarvan 1x naar Terneuzen en de rest in de havens weer

Woensdag

Dag begint wederom om half 8

Dit keer moet ik gaan laden, in Spijkenisse, Rhoon (2 adressen), Rotterdam (2 adressen), Hoogvliet, Schiedam en Bergschenhoek

1e adres in Bergschenhoek ging al goed, bleken 14 palleten te zijn en heb er plaats voor 15, dat word hem niet met nog 7 adressen te gaan

Dus na wat vieren en vijven aantal pallets eruit gehaald, en daar gelaten zodat die van de week alsnog opgehaald kunnen worden (diepvries allemaal) :stom:

2e adres, in Spijkenisse, ben ik totaal 3x geweest, 1e 2keer waren de papieren niet klaar, of de onderdelen niet klaar, altijd leuk die dingen, :stom:gelukkig adressen in de buurt die ik kon doen, scheelt een hoop wachten en anders word de dag zo lang

En uiteindelijk IS die dag HEEL lang geworden......

Om 17.30 was ik net terug over de grens bij Belgie naar Antwerpen, om de auto op het bedrijf te kunnen zetten

En wat denk je, het hele spellement op het dashboard begint te knipperen, motorstoring en melding STOP (incl een hoop lawaai van gepiep)

Zat net bij een afslag, dus hoopte op een goede afloop naar de vluchtstrook, halverwege viel de motor al uit, dus kon em nog net aan laten uitrollen (wel lastig zonder stuurbekrachtiging en een auto die wilt afremmen) :hamer::mad:

Baas gebeld, die heeft de 24 uurs service gebeld, en uiteindelijk is de auto weggesleept

Bleek dat de opvoerpomp en een sensor het begeven hadden, auto startte dan ook totaal niet meer, en kregen ze ook niet ter plekke gemaakt

Was om 00.30 op de zaak, en om 01.30 kon ik mijn bedje in

Dat was een hééél lange dag chaufferen, en het is niet prettig zoveel uren langs de kant van een snelweg te staan (en smalle vluchtstrook, rijden half je spiegels eraf bijna)

Heb ook geen warm meer kunnen eten, en was snachts ook zwaar vermoeid weer terug naar huis kunnen rijden

Donderdag:

Dag begint om 8 uur, zo brak als het maar zijn kan wegens te weinig slaap, maar naar paar bakken koffie toch weer wat mens geworden

Gezien de vrachtwagen met pech staat word het een lastige dag, beginnen met de wagen te lossen (die in de put staat, dus schuin, erg prettig om pallets te lossen met een palletwagen, ook al staat de lucht op zen hoogste(had gelukkig nog lucht erin zitten, auto startte nl ook niet meer))

Daarna wat kleine ritjes gedaan met een VW Crafter bus, niet ideaal, maar het is een noodoplossing als je niet anders hebt haha :angel:

De baas heeft zich suf gebeld, maar uiteindelijk is de vrachtwagen opgesleept naar de garage, waar die gemaakt kan worden (moest wel eerst naar de zaak wegens de diepvries lading die erin zat en koelmotor zat aan de stroom dus die moest blijven koelen tot vanochtend)

Morgen hopelijk de auto terug anders zaterdag of maandag

Moet dus of morgenmiddag, of zaterdag of maandag naar Rotterdam weer, voor de overgebleven pallets, en nog wat adressen op te laden, en gelijk nog een schip daar van voorraad te voorzien

Morgen nog 1 dagje en zit de eerste week erop

Hele bevallig zo'n eerste week met zulke dingen, mja die kunnen gebeuren, en je leert er wel weer wat uit (goed op de monteurs gelet enzo toen ze kwamen helpen, en dinsdag men rijkunsten kunnen verbeteren)

Hier komen uiteraard nog meer belevenissen te staan :banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar hectische dagen zo ik gelezen heb, maar niks wereldschokkends. Zo gaan die dingen.

Mijn advies.....wen er maar aan....:D:ok:

Pierre :confused:

havens Antwerpen wennen :confused:

ok, nooit te oud om te leren.

Speedy, mooi man, suc6 voor de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik heb wel regelmatig vanuit Noorwegen bevoorrading naar Noorse schepen in NL en B gedaan. Droog spul, vaak machines, onderdelen en heel veel verf.

Op een keer kwam ik bij de droogdokken in Amsterdam aan voor een vracht verf. Nu is het daar best wel groot, en de portier was van de categorie HARK, dus moest zelf die schuit zoeken.

Ik heb altijd een marifoon porto in de wagen, van wege mijn hobby en omdat ik nog wel eens een beetje stout ben.

Dus om een lang verhaal kort te maken, ik riep de boot op en vroeg waar ze lagen en of ik langszij mocht komen.....

Die blik van die stuurman toen ik onder aan de loopbrug parkeerde en naar hem zwaaide.....PRICELESS!!!

( ik weet dat er ondanks dat de schuit op het droge ligt, heel vaak een luisterwacht op de brug is, dan wel een leidinggevende de scheeps porto bij zich heeft).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal van de week ook nog paar fotos maken met actie erop

Met wat mazzel is maandag de vrachtwagen klaar uit de garage

Vandaag ook weer gezellig, moest 8 pallets met voedsel en onderdelen afleveren

En dat mocht omdat de wagen nog niet klaar was met een VW Crafter

Leuk zo aantal keer op en neer kachelen, naar een turks schip met mensen erop die niet vooruit te branden zijn (en een kaai die niet te vinden was, bleek tussen 2 bedrijven een klinkerweg te liggen, heel smal met helemaal achteraan een onbemand hek waar ik moest aanbellen, stond alleen bordje 503 op de weg, en ik moest bij 509 zijn, en dat bleek dus daar te liggen, leuk als je dat niet weet, zoek je je eigen het apenzuur)

Was dus weer eens 6 uur dat ik op de zaak terug was (viel me nog wel mee eigenlijk) en morgen mag ik ook nog dagje, normaal halve dag, maar kan ook dat ik savonds nog een vrachtje mag doen

Hopelijk snel de wagen klaar, dan ben ik weer volwaardig chauffeur :p

En ja idd niets wereldschokkends gebeurd nog alleen t is wel weer wat dat t precies in de eerste week is bij een nieuwe werkgever

Die moet ook maar geloven dat ik er niks aan kan helpen haha :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo vandaag ook weer gewerkt van 8 tot 13 (heb om de week een zgn beschikbaarheidsdienst)

Was weer leuk met die schepen, 1 Indisch schip, en die mannen zijn echt met geen stok vooruit te branden

Dat duurde en dat bleef duren met checken, ook al gaf ik tig keer aan dat ze op moesten schieten omdat ik meer te doen had

Morgen mag ik nog een nachtrit doen, moet om 4 uur smorgens bij een boot in Antwerpen staan

Heb de wagen al geladen en meegenomen, dus is kwestie van hier uit vertrekken naar de boot (3 kwartier), lossen, tekenen, en terug naar huis rijden, kan ik daarna weer verder slapen

Als het dan een beetje snel gaat, en ik heb goed gerekend, dan heb ik 40 uur gewerkt, en totaal 20/25 overuren op men eerste week al (die uren dat ik met pech stond zijn ook gewoon ingeboekt als uren omdat ik toch gewoon aanwezig was daar)

Gaat leuk worden als dat elke week is aan t einde van de maand als ik dan es kijk wat ik op de rekening krijg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is alleen dus weer iets veranderd vandaag

Eerst was de boot er gisteravond om 6 uur, toen werd het dus 4 uur vannacht

Werd ik gisteravond laat nog gebeld dat er uitstel is gekomen, nu ligt de boot pas om 11 uur vast

Ach weer lekker uit kunnen slapen, ga ik zometeen er maar eens naartoe rijden

Zal een heel werkje worden, meer rijden als werken haha, na de middag kan ik weer thuis aan de koffie zitten

Maar t zijn weer paar extra uurtjes, en de baas is ook weer blij (en zulke dingen heb je nu eenmaal als je in klein bedrijf werkt en je feite enigste chauffeur bent)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo vandaag gehoord wat er met de vrachtwagen aan de hand is

De injectoren zijn kapot en moeten alle 6 vervangen worden, á 450 euro t stuk ex inbouw enzo

Word voor de werkgever een duur geintje, zeker als je weet dat ie net 1,5 week (net voor ik begon) uit de garage kwam en er voor bijna 2000 euro aan onderdelen is vervangen, en dit ook over de 3000 euro minimaal gaat kosten

Mja t is dan ook een Renault (niks tegen die franse oliezuipende probleembakken hoor)

Moet dus nog tot zeker woensdag/donderdag me behelpen met een grote bestelbus, word nog leuk als telkens 2x op en neer moet naar 1 klant....

Ben ik eindelijk chauffeur, heb ik er nóg niet veel aan op dit moment

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Welkom in de zeevaart bevoorrading.

Ga er vanuit dat het schip nooit op de afgesproken tijd vast ligt, dan kan het alleen maar meevallen.

Verwacht geen medewerking als je bij een schip komt, je moet zelf een beetje aandringen en dan gaat er waarschijnlijk wel wat gebeuren. (schepen onder Nederlandse vlag uitgezonderd want daar zitten Nederlandse officieren op en die regelen wel dat het goed komt)

Tipje, als je naar een schip moet kijk dan effe op Live Ships Map - AIS - Vessel Traffic and Positions

Tik daar de scheepsnaam in en je kunt precies zien waar dat schip is.

Scheelt een hoop gerace naar een havennr waar nog geen schip ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo vandaag was t rustige dag, beetje door antwerpen centrum gereden met een bestelbus

Geweldig met die wegen met kinderkopjes en gaten in de weg, echt heerlijk relaxed, NOT

Morgen word het in NL rondrijden, alleen wel een lange dag

Moet om 7 uur vertrekken met bestelbus naar Rotterdam, dan Amsterdam, daarna terug Antwerpen

Dan kan ik, eindelijk, de vrachtwagen ophalen, en dan volladen voor een groot schip in Rotterdam

Word dus weer een dagje van smorgensvroeg, tot savonds laat (en er zit in bestelbus geen tacho, dus dan kom je weer WEL uit met je uren volgens de wet :p)

Ach t houd lekker bezig, en de uren tikken er wel bij zo (normaal op contract staat werkdagen van 8 tot half 5, alles ervoor en erna is overwerk)

Daarna weekend, lekker eens uitrusten, mag ook wel eens na zoveel uur op 2 weken tijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gister viel het alsnog weer mee

7 uur op de zaak, wagen geladen en richting Rotterdam, toen verder naar Amsterdam, terug via Schiedam, Hoogvliet en Rhoon naar Antwerpen (laatste 3 posten moest ik weer wat items terug laden)

Kwam ik weer op de zaak, netjes rond half 4 volgens planning, gelijk met collega richting Renault Trucks gereden om de vrachtwagen op te halen

Daar hadden ze wel de hele tank leeggehaald omdat hun van mening waren dat de diesel die erin zat niet goed was en t probleem had veroorzaakt (ja en uiteraard krijg je die liters niet terug of vergoed, want dat was eigen risico? :S)

Weet ook niet wat voor mensen dat zijn, maar ik vertrouw die dealer nu al niet, stapte in, wagen tikt nu ineens, schakelt slechter en start moeizaam, wat eerst wel goed is

Voor nu doe ik dat toewijzen aan de gerepareerde injectoren (zijn geen nieuw ingekomen, maar zijn gerepareerd) maar hoop dat die problemen zich zelf oplossen, anders word ik niet bepaald vrolijk

Maar goed, kwam terug op de zaak, wagen in de put tegen t laaddok gezet (is bij ons binnen achter de deur, kan ie geladen worden en kan de deur ook dicht), de wagen voorgeladen

En toen kwam de melding binnen, dat t schip dat ik savonds moest gaan laden in Rotterdam er nog niet was....

Uiteindelijk kon ik dan dus toch naar huis, en mag ik maandag wss t schip pas gaan doen

Opzich ook niet verkeerd op vrijdag op tijd thuis te zijn ipv om 5 uur nog te gaan vertrekken

Zulke dingen komen dus ook gewoon voor, een planning maken die op de laatste minuten nog in t water dondert :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo nieuwe week, nieuwe kansen

Gister (maandag) vooral in Antwerpen gereden

Wel weer hectische dag met dingen als verkeerde pallet meegekregen (voor een schip dat op vertrekken stond) en dingen die niet meezaten, maar is wel allemaal goed gekomen

Vandaag (dinsdag) had ik ritje Rotterdam weer, een bootje lossen (die vrijdag dus eigenlijk op planning stond)

Duurde ff voordat gedaan was, maar rond 12 zat ik in de auto terug naar Antwerpen, was bij Hendrik Ido Ambacht (afslag) en kreeg belletje of ik terug richting Schiedam wilde om een bestelling op te halen, moesten ze perse hebben

Al met al 20 minuten terug rijden, voor 5 minuten werk, daarna terug naar Antwerpen

Was wéér bij die zelfde afslag dat men baas terug belde....

Of ik niet NOG een keer naar Schiedam kon rijden, want ze waren wat vergeten....

Als je denkt dat je dan niet chago word, maar goed, terug rijden maar weer, en daarna WEER een poging doen om naar Antwerpen te geraken

Toen de wagen volgeladen voor Duinkerke (FR) en met de wagen naar huis gereden

Kan ik morgen rond 4.30 doorrijden, zodat ik op tijd daar sta om te lossen (moet eerst daar naar de agentschap, dan douane, en dan pas naar het schip)

Heb ik toch ook weer leuk dagje in t vooruitzicht, eindelijk beetje kms maken zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Marco555: Wat is AIS? (bedoel je dit? Kaart met schepen in real time - AIS - Scheepsbewegingen en posities )

Vandaag dus Duinkerke geweest

Helaas was dat NIET zonder problemen....

Was een 20km voor Duinkerke dat t hele dashboard weer ging knipperen, en jawel, de melding "Brandstof insp. defect" verscheen weer, zoals vorige keer

Toch wel aantal keer gevloekt moet ik zeggen, maar gelukkig deed de wagen het nog wel, enkel weinig tot geen vermogen meer (verder dan halverwege groene gebied kreeg ik de toeren absoluut niet, waarschijnlijk een noodloop?)

Mocht er iemand een wagen met 30 per uur over de snelweg hebben zien kruipen in die regio, die klojo was ik :bey:

Gelukkig op plaats bestemming gekomen, gelost en toen terug

Moest eerst naar Renault Duinkerke, alleen kwam er 10 voor 12, en ze waren al pleite, tot 2 uur

Toen de stoute schoenen aangetrokken en gewoon naar Antwerpen gereden, heb het toch voor elkaar gereden het beestje tot de 70/75 te krijgen, dus die staat nu bij de Renault in Antwerpen, voor de zoveelste keer

Hoop dat ze em nu goed repareren, want dis ook niks zo

Baas was wel ERG blij dat het toch is goedgekomen, de boot zou nl om 11 uur stipt vertrekken en als ik niet verder had gekunnen had het al met al veel geld gekost, een klant kwijt (paar 1000 euro aan eten/drinken, huishoudelijk en technisch spul) en sleep/reparatie kosten die de pan uit zouden stijgen

Geen hele geweldige dag, maar toch men ding kunnen doen, en de wagen toch nog naar de basis kunnen brengen

Alleen nu wil ik toch wel een keer gewoon kunnen chauffeuren, ZONDER dat dat klere ding me laat staan op de meest onmogelijke plekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Marco555: Wat is AIS? (bedoel je dit? Kaart met schepen in real time - AIS - Scheepsbewegingen en posities )

Vandaag dus Duinkerke geweest

Helaas was dat NIET zonder problemen....

Was een 20km voor Duinkerke dat t hele dashboard weer ging knipperen, en jawel, de melding "Brandstof insp. defect" verscheen weer, zoals vorige keer

Toch wel aantal keer gevloekt moet ik zeggen, maar gelukkig deed de wagen het nog wel, enkel weinig tot geen vermogen meer (verder dan halverwege groene gebied kreeg ik de toeren absoluut niet, waarschijnlijk een noodloop?)

Mocht er iemand een wagen met 30 per uur over de snelweg hebben zien kruipen in die regio, die klojo was ik :bey:

Gelukkig op plaats bestemming gekomen, gelost en toen terug

Moest eerst naar Renault Duinkerke, alleen kwam er 10 voor 12, en ze waren al pleite, tot 2 uur

Toen de stoute schoenen aangetrokken en gewoon naar Antwerpen gereden, heb het toch voor elkaar gereden het beestje tot de 70/75 te krijgen, dus die staat nu bij de Renault in Antwerpen, voor de zoveelste keer

Hoop dat ze em nu goed repareren, want dis ook niks zo

Baas was wel ERG blij dat het toch is goedgekomen, de boot zou nl om 11 uur stipt vertrekken en als ik niet verder had gekunnen had het al met al veel geld gekost, een klant kwijt (paar 1000 euro aan eten/drinken, huishoudelijk en technisch spul) en sleep/reparatie kosten die de pan uit zouden stijgen

Geen hele geweldige dag, maar toch men ding kunnen doen, en de wagen toch nog naar de basis kunnen brengen

Alleen nu wil ik toch wel een keer gewoon kunnen chauffeuren, ZONDER dat dat klere ding me laat staan op de meest onmogelijke plekken

Yep, dat bedoel ik.

Daar kun je van 99% van de schepen zien waar ze zijn.

Als je een ritje krijgt naar een schip kun je dus zien of het schip al in de haven ligt of nog onderweg is, scheelt een hoop wachten op een lege kade.

Als het schip al aan de kade ligt scheelt het zoeken, je kunt precies zien waar ze ligt.

Ik doe veel bunkerwerk en heb een hoop gemak van AIS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kan hij hem niet inruilen voor een niet Frans merk ?

Ik hoop het eigenlijk wel dat ie dat keer gaat doen

Ook al is het ding maar 4 jaar oud en net 206xxx op de teller, ding heeft zoals ik hoorde al meer garage gestaan als wat anders

Is men 3e week en nu 2e keer dat ie garage in mag, geweldig hoor die franse meuk

Mja goed, we gaan zien wat t word, natuurlijk klein bedrijf en enigste vrachtwagen, dan kan dat nog wel eens moeilijk worden, maar denk wel dat ze het snel beu worden om telkens reparatiekosten te betalen, en sleepkosten zoals vorige keerZ

Voor mij dan liever iets van Volvo, DAF ofzoiets, iets wat gewoon degelijk is, maar heb helaas niet te beslissen (als ie rijd rijd ie wel lekker, dat dan weer wel (moet alleen nodig gewassen worden buiten, binnen en interieur ma goed dat komt ook)

Overiges dat AIS werkt men baas wel mee, dus sta eigenlijk zelf nooit voor een lege kaai, en weet altijd wel waar dat ik em kan vinden

Maar is wel makkelijk om zelf te kunnen raadplegen of het inderdaad klopt wat er me verteld word (ook als het nog niet zeker is wanneer het schip aankomt, dat je al kunt kijken waar dat ie is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden