[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Succes dan met het lossen morgen :thumbup:

Indien je er tijd voor hebt zien we de foto's van het lossen wel weer tegemoet.

Hendrik

Ik ben aan het sparen voor een goede laptop zodat ik onderweg ook foto's kan plaatsen. Ook irriteer ik mezelf mateloos aan de spelfouten die ik maak als ik met mijn telefoon een verhaal probeer te schrijven.

Sinds 1 januari gaat het snel dus ik hoop binnenkort ook onderweg vandaan wat foto's te kunnen plaatsen. Tot die tijd moet ik het vanaf huis doen. En waneer ik thuis kom weet ik nog niet :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu zou het forumbeheer er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om een deel van die laptop te sponsoren. Ik als Super poster en ex zeer gewaardeerd forumlid met een verhalen topic die toch wel regelmatig door sommige mensen gelezen word moet natuurlijk wel gemotiveerd worden om zijn bijdrage aan dit forum te blijven geven :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kom eerst maar eens met de foto's af, dat die trafo in die onverharde ondergrond ligt....(hij mag later wel weer rechtop gezet worden, maar ff een foto van ernaast :D )

En dat forumbeheer doet via jouw telefoon controleren of de spellingscontrole nog werkt. :cool:

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog wel een laptop over. Vanaf nu gereserveerd voor Ron. Kom maar halen. Aangeboden door de Fam. Noppes

Haha. Leuk aangeboden. Maar ik ga het redden hoor. Als ik thuis ben ga ik eens kijken wat ik precies wil, de vrouw heeft er aardig verstand van en gaat me daar in adviseren. En ander kan mijn oudste zoon dat wel....

Maar als het een serieus aanbod was, bedankt :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Middag Shompie, heb je ook toevallig wat Google maps aanwijzingen zodat wij hier kunnen zien op welke locatie je staat, als het krap is om er zelfs een telescoopkraan neer te zetten dan moet het echt krap zijn dus.

Ben benieuwd hoe ze het gaan doen, is geen kattepis zo'n gevaarte en gewicht en onverhard etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Ik sta bij bainsford sub power station. In Falkirk. Aan het eind van Abbots road.

Hier een overzichtskaart, de "powerplant" staat rechts daarvan dus wel een eindje vanaf Abbots Road en op welk eind sta je dan, elke straat heeft namelijk twee einden:D

Abbots road

Link: ACME Mapper 2.1 deze kan je behoorlijk inzoomen trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn auto staat op de castle road. Dat is een zijstraat van bainsbank even uit mijn hoofd. Daar op de hoek met abbots road hebben ze ook een nouwweg neergelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Hier dus:

Die Abbots road is er ook eentje zeg, die straat loopt door over het water alleen voor voetganger of fiets, ben benieuwd hoeveel er al gestaan hebben voor dat sluisje.:D

En is de vracht er al af inmiddels?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ze gaan morgen beginnen rond een uur of 10.

Aan het eind van Abbots road, bij dat sluisje waar je alleen lopend of met de fiets over kan ligt een bouweg die parallel aan het water naar het los adres loopt.

Wel leuk dat je het zo volgt. Ik heb op fb wat foto's geplaatst. Ik kan helaas onderweg nog geen foto's hier plaatsen maar daar word aan gewerkt.

Ik stuur je wel even een pb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het schiet op.

Om te lossen en om de glijbaan (zo noem ik het maar even) op te bouwe moet er een hek gedemonteerd worden. Aan allebei.de kanten van dat hek word gewerkt en ie kan ook gewoon via diverse openingen van de ene naar de andere kan lopen. Loschroeven en weg zou je denken.

Niet dus. Er moet een laatste moment risico analyse gemaakt worden met een daarbij behorend veiligheids plan.

Je zou zeggen, ze wisten al een tijdje wat er moest gebeuren dus hadden ze dat in orde kunnen maken. Nee, de man die er over gaat was er gister niet en wil nu eerst een complete uitleg van de losploeg hoe ze gaan lossen en wat ze gaan doen om de veiligheid te waarborgen.

Deze man is niet technisch dus alles moet tot in den treure uitgelegd en uitgetekend worden. Naar eigen zeggen geeft hij pas groen ligt voor het weghalen van het hek als hij precies weet en begrijpt wat ze gaan doen.

Ik heb net weer koffie gezet en wacht geduldig af :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Middag Ron, ja de Engelse Safety and Security Rules soms prima en goed maar heel vaak schieten ze door in hun "goede" bedoelingen.

Een niet technische man die je moet uitleggen hoe je te werk gaat, oeps en nu maar zorgen dat je het simpel op bijna kleuterschoolachtige manier aan de persoon gaat uitleggen.

Nog even en hij wil dat er een animatiefilmpje wordt gemaakt, niet vertellen hoor want dan wordt de bewuste man ook nog enthousiast.

Je mag wel foto's maken? want soms vertellen ze erbij dat als je foto's maakt dat het werk in gevaar komt:D

IK hoor het wel als de heren zover zijn en je heb gelijk onder het genot van een bakkie koffie komt het allemaal goed.

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De veiligheidsman bij mij op de bouw (is 2 jaar geleden alweer), die verdween met z'n lastige vragen na de opmerking; When it get's complicated, they bring in the Dutch.....(demonstratief heb ik ook een oranje bouw/veiligheidshelm :cool: )

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden