[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gyydo's belevenissen


gyydo

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Kwam net nog wat foto's tegen, misschien dat iemand het leuk vind om naar te kijken.

Het is nu wat rustig en hoop echt dat er snel verandering in komt want zo lang niet rijden is echt frustrerend.

Al vroeg in de file vlak voor Hamburg

post-12569-1394788781,8285_thumb.jpg

Hoge brug, volgens mij ook voor de ADR mannen die niet door de Elbe tunnel mogen

post-12569-1394788782,0633_thumb.jpg

Kranen bij de docks. Mooi om te zien vind ik altijd.

post-12569-1394788782,1569_thumb.jpg

Dan nog wat foto's van de zomer in de groente. Altijd 's avonds weg, vroeg beginnen met lossen (vanaf 5:00 uur) tot dat je leeg was!

Dat haastige werk sprak mij erg aan en ik hoop dat dit jaar weer te gaan doen!

Klaar voor vertrek zaterdagavond!

v5g6td.jpg

In die rij had ik een paar uurtjes gestaan totdat de handel open ging, dit was in Wiesloch.

Net echt een plezierige plek om te staan maar als je moe bent lig je daar niet wakker van.

Fraaie Mercedes ook:D

30rqxyr.jpg

Even poseren bij een oude hangaar in Lahr, alwaar ik ook in de buurt moest zijn.

6iz9z9.jpg

Zondagmiddag de uurtjes maken met 30 graden...

M'n buurman kwam al vragen of mijn koeler aan zou staan die nacht.

Nee joh, dan ben ik allang weer weg.:D

v7wi6h.jpg

Zondagavond dan weer op de terugweg

1huq2p.jpg

Nu zoals gezegd maar hopen dat het snel drukker wordt want het jeukt om weer te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooie plaatjes gyddo

ken jij toevallig roger die bij kempen heeft gereden??

die rijdt nu ook al weer een tijdje bij ons.

als je alle kanten op wilt als je met je studie klaar bent kun je het altijd eens proberen....venlo is niet ver van boxmeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mooie plaatjes gyddo

ken jij toevallig roger die bij kempen heeft gereden??

die rijdt nu ook al weer een tijdje bij ons.

als je alle kanten op wilt als je met je studie klaar bent kun je het altijd eens proberen....venlo is niet ver van boxmeer.

roger v.d. w. ? uit Reuver

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ken jij toevallig roger die bij kempen heeft gereden??

Nee die ken ik niet.

als je alle kanten op wilt als je met je studie klaar bent kun je het altijd eens proberen..

Na mijn studie wil ik iets gaan doen wat aansluit op mijn studie, iets in de consultant richting.

Echter vind ik het rijden ook erg leuk dus ik denk dat ik dat er bij blijf doen, af en toe een weekend of zo...

Zeker om zo nu en dan eens over de grens te komen is echt helemaal te gek!:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

De vrijdag voor de carnaval heb ik weer een rit gedaan bij onze motorwagen afdeling. Om 5:00 uur moest ik eigenlijk vertrekken maar er moest nog worden bijgeladen omdat het niet paste… Niet passen?? Nou dacht het niet, alles gaat mee en alles ging dus ook mee. M’n humeur wordt daar ook echt niet slechter van en een half uur later ga ik op pad. Vandaag rondje Friesland dus dat betekend altijd gas geven. Venlo naar Venlo - Google Maps

Als ik het niet zou halen zouden ze me komen ophalen maar ophalen kost tijd en tijd is geld dus geen tijd om te wachten en uiteindelijk nog net allemaal gehaald.

Even uitwaaien aan zee tijdens mijn pauze

o5pzyc.jpg

Je zou d’r maar wonen:D

xbjmfl.jpg

Typisch huis

ajxquo.jpg

Echt een heerlijke dag met mooie wegen en rust.

2d6vdqa.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maandag eerst beginnen in Hasselt en daarna door naar omgeving Brussel en Halle.

Centrum Brussel is altijd passen en vaak moet je maar even de weg blokkeren om je spullen te kunnen lossen. Als je geluk hebt en er ligt een trambaan naast de weg dan is het helemaal makkelijk. Bij deze klant moest ik op de 12e etage de spullen afleveren en dat leverde dit uitzicht op:

22jcxu.jpg

Heerlijk die verkeerschaos:

zo2s8.jpg

Dit zie je heel veel, bedelende mensen. In Nederland eigenlijk bijna nooit gezien.

35hmz5x.jpg

Daar loop je dan, als 'domme' chauffeur tussen de luxueuze spullen en snelle bolides. Dit is een Mclaren prototype

dng3fa.jpg

Weer een godshuis

24n1rmr.jpg

Op de terugweg ben ik een supermarkt binnengelopen waar men volgens mij een systeem aan het testen is waarbij mensen zelf kunnen scannen. Dit werkt nu nog met personeel en de wachtrij was enorm. Foto daarvan komt binnenkort wel.

Dinsdag dan samen met een collega de hele dag Utrecht gereden. In de middag een levering op een school in Kanaleneiland. Allemaal kleine kinderen die totaal ongemanierd zijn en daaraan kun je al zien uit wat voor gezinnen deze jochies komen. Ik moest me inhouden om hun niet wat manieren bij te brengen maar ik ben toch het visitekaartje dus heb me maar ingehouden en gewoon mijn werk gedaan. (wel de auto goed afgesloten en alle waardevolle spullen voor de zekerheid eruit gehaald.) Verder echt weer een top dagje gehad en hopelijk kan ik snel weer achter het stuur kruipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Vrijdag had ik dan de eerste rit voor m'n nieuwe werkgever. Ik zou een keer meegaan om te kijken hoe alles werkt, al was een groot deel natuurlijk al bekend.

Na kennis gemaakt te hebben met m'n collega vertrokken we naar de veiling om daar te gaan laden. We zouden onze trailer zelf laden en dan omkoppelen zodat we met zijn eigen auto konden gaan. Het waren 3 adresjes op de veiling maar omdat we lang moesten wachten totdat alles binnen was waren we pas om 20:00 uur geladen.

Toen even koppelen en om 20:30 waren we er klaar voor.

post-12569-1394789028,4012_thumb.jpg

Hé, die kennen we nog...

Ik heb de eerste 4 uur gereden en onderweg werd ik voorzien van koffie en mijn saucijzenbroodjes werden lekker opgewarmd in de oven.:ok:

Maar zo moet dat ook, denk dat dit voor meerdere hier wel bekend is.

Een stukje achter Kassel en daar hebben we gewisseld en kon ik even een paar uur plat.

Om 3:45 kwamen we al bij de eerste klant in Ostrau (niet die bij Halle, maar een in de buurt van Dresden). Daar kun je als de nachtploeg er nog is snel lossen dus met 5 minuten konden we weer vertrekken. De volgende klant kreeg 10 pallets en ook die waren zo gelost.

post-12569-1394789028,6695_thumb.jpg

Zonsopkomst om half 6

Toen vlot door naar de markt waar we om iets voor 6:00 aankwamen. Vanaf hier mocht ik weer sturen.

post-12569-1394789028,7624_thumb.jpg

@ Grossmarkt Dresden

De laatste klant ligt min of meer om de hoek en wie zien we daar??:eek:

Het wereldje is klein...

post-12569-1394789028,8626_thumb.jpg

Wij hadden de deellading voor deze klant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We hadden al besloten om hier naar de bakker te gaan dus zaten we om 7 uur aan een heerlijke frühstück

post-12569-1394789028,9261_thumb.jpg

Ons ontbijt. Die fristi is Erdberenmilch, een soort melk met aardbeienzoetstof.

Absoluut geen aanraden maar er stond gelukkig ook een kopje koffie bij.:ok:

Bij terugkomst bleek dat er nog niets gelost was.

Dan trekken we het er zelf wel uit en om half 9 waren we klaar voor de terugreis.

post-12569-1394789029,3101_thumb.jpg

Even nog snel een foto van de omgeving

post-12569-1394789029,3891_thumb.jpg

Eentonige huizen...

post-12569-1394789029,4561_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De terugweg was natuurlijk volop genieten. Hieronder staan wat plaatjes van de terugreis.

[ATTACH=CONFIG]60711[/ATTACH]

post-12569-1394789029,5239_thumb.jpg

post-12569-1394789029,8279_thumb.jpg

Even snel een sanitaire stop.

Toen even een afkorting genomen door een stuk binnendoor te rijden.

post-12569-1394789029,9017_thumb.jpg

post-12569-1394789029,9858_thumb.jpg

Duits dorpje.

Als laatste de wagen in vol ornaat, het is 2 weken oud en had bij terugkomst 9300km.

2cfshth.jpg

Het bevalt weer super goed en ik kijk al uit naar het volgende weekend!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is dit standaard dubbelbemand werk Gydo? Of maken ze normaal 9 uur rust na het uitlossen?

Nee normaal niet, al zou ik het voor af en toe niet erg vinden. Dit heeft ook wel weer iets..

Normaal inderdaad gewoon de uren maken zodra je klaar bent met lossen/laden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had ook wel n's bedacht dat zoiets in de groenten leuk zou zijn voor het weekend. Maar dan wordt het nog een pittige rit als je vrijdag vroeg in de avond begint en de nacht van zaterdag op zondag een keer terugkomt.

Dat kan ik er in de huidige omstandigheden echt niet bij hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
vrijdag vroeg in de avond begint en de nacht van zaterdag op zondag een keer terugkomt.

Zoals je hier omschrijft is het een gebruikelijke rit. Alleen kan het ook zijn dat je moet blijven staan als je pas maandag terug kunt laden. (en ze je niet meteen weer nodig hebben)

Als de omstandigheden het toelaten zou je altijd nog eens kunnen overwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die ene auto kwam terug uit het binnenland en is euro 6.

Bijna alle auto worden gedeeld maar voor de uitgaande rit proberen ze iedereen zoveel als mogelijk op zijn eigen auto te plannen.

Wij hebben dus gewoon een auto gepakt om ons rondje op de veiling te rijden en toen de binnenlander aankwam hebben we even gekoppeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vrijdagavond mocht ik weer aan de bak. Eerst moest ik nog de trailer ophalen bij de garage maar die ligt in de buurt van de veiling dus dat komt goed uit.

Vanaf 20:00 zouden de spullen er wel zijn dus ik naar het kantoortje met mijn lijst..

''Ow die zijn er nog lang niet, die gaan zo pas rijden vanuit Rotterdam.'' was het antwoord.

Nou das mooi balen dan, want mijn eerste in Frankfurt is er normaal al rond 1:00 uur.

Rond 22:30 kan ik gaan laden. 1x Frankfurt, 1x Mannheim en 3x Stuttgart, allemaal op de markt.

Nou ben ik nog niet eerder op zo'n grossmarkt geweest, maar ik had van iedere markt een tekening gekregen van een collega met de klanten erop.

Voor wie het interessant vind: een markt is eigenlijk een verzameling handelaren die allemaal een stukje loods bezitten/huren.

Op de deur staat dan de naam en zo weet je waar je moet lossen. Het viel me op dat er heel veel Turken, Aziaten of andere niet Duitse nationaliteiten waren.

Iets na elf uur was ik geladen dus op naar Frankfurt. Om kwart voor 3 ff naar de portier, dan een kaartje trekken ( het kost €5, soort parkeergeld) en om naar mijn klant. Deze was er nog niet (hij was te laat) maar je kon wel al binnen bij hem. Dus de pompwagen gepakt en alvast gaan lossen. Al snel kwam er iemand die het spul controleerde dus kon ik snel verder.

Toen door naar Mannheim, 4 pallets eruit en weer door.

In Stuttgart zaten de klanten allemaal bij elkaar waardoor ik snel leeg was. Ik kreeg zelfs koffie aangeboden bij de eerste klant, iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt in Duitsland.

Ik moest in Neuweiler terugladen en ik had nog net voldoende werktijd over om daar te komen. Bij die klant kun je aan het dock je uren maken dus ben ik het dorpje ingegaan om wat te eten. Bij een typisch landgasthof heb ik spaghetti met salade gegeten voor €6,50!!

Wat een weer….

2nu3i14.jpg

Het sneeuwde nog toen ik weer mocht gaan rijden en dit was mijn eerste keer dat ik zoveel binnendoor en onder deze omstandigheden heb gereden.

Voor vele zal dit gesneden koek zijn maar ik was wel onder de indruk van de slingerweggetjes, steile hellingen en daling(tot 17%!). Daarnaast was het pikkedonker en nagenoeg verlaten op de weg. Ik heb het rustig aan gedaan, liever een paar minuten langer onderweg dan met het span tegen een boom aan.

Stukje van de route: https://maps.google.nl/maps?saddr=Neuweiler,+Duitsland&daddr=L343,+Sch%C3%B6mberg,+Duitsland+to:Pforzheim,+Duitsland&hl=nl&ie=UTF8&ll=48.781985,8.709412&spn=0.290018,0.780716&sll=48.75981,8.66684&sspn=0.13421,0.390358&geocode=FQ1_5gIdOz2DACkp-VSlD0GXRzEgVAmNPP0fBA%3BFcZ06AIdgzuEACkzMEYh2WiXRzE6QabTkSQjyw%3BFd4K6gIdLaaEACl3pg-P4nGXRzFAUwmNPP0fBA&oq=l343+schom&t=h&mra=ls&z=11

Toen ik uiteindelijk in Pforzheim kwam om de snelweg op te gaan verbaasde ik mij over het contrast tussen de stad en het gebied waar ik zojuist uit was vertrokken. Daar moest Neonreclame en de MC nog uitgevonden worden. Terugweg verliep soepel en om 2:00u zondagochtend stond de auto weer netjes op de plaats.

Hieronder nog wat plaatsjes:

Dorpje

2u6o6lv.jpg

jtlbhd.jpg

111ks3s.jpg

13zvp8y.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he gyddo mooie plaatjes

ja even een andere trekker zal ook nog andere denkbare optie's hebben en dan pas met de eigen vertrekken.

creatief kan tegenwoordig ook nog.

sommige hoeken van duitsland zijn nog menswaardig en eten is er binnendoor eigenlijk ook stukken beter als in die opwarmbakken langs de snelweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden