[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Succesvol uitvlaggen, met dank aan TLN


Gast Peterrr

Recommended Posts

Alweer?  LOL

Je mag alles tegen me zeggen en me van alles beschuldigen. Maar waarschuw me als ik negatief in het leven ga staan. Dan word het namelijk tijd voor maatregelen. Maar ik ga nu slapen. Morgen moet ik weer hard werken. Ik moet hier een uur verder om 16.00 uur laden. En vandaag heb ik ook a 3 uur gewerkt. Ik ga dus eerst even uithuilen en dan nog ff proberen iets te slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar bestaat dat personeel uit?

Autoverhuurders, monteurs en schoonmaak personeel?

Kom op Ger, dit lijkt toch niet op een pand van een grote logistieke dienstverlener?

 

Zoals ze hier wel eens zeggen: lijken zijn dooien... (in ABN = doden  :D ).

Nier alleen maar van de buitenzijde uitgaan, want je zomaar foute conclusie's kunnen trekken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Wat nou als die chauffeur jou en jou denkwijze kent. En dacht ff lollig te zijn zodat jij een verhaaltje de wereld in zou helpen en jezelf op die manier enorm voor lul zou zetten.

Het zou kunnen he... Gewoon als geintje. Of had hij ook bewijzen?

Ron, draaf jij nu ook niet een beetje veel door nu????? Net zoals routier trouwens die tegenwoordig vriendjes is geworden met Google View.........

Laat het aan de overheid over, of voor mij part aan de bonden (als die daar brood in zien)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron, draaf jij nu ook niet een beetje veel door nu????? Net zoals routier trouwens die tegenwoordig vriendjes is geworden met Google View.........

Laat het aan de overheid over, of voor mij part aan de bonden (als die daar brood in zien)

Bij sommige is het glas altijd half leeg, janken om het janken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron, draaf jij nu ook niet een beetje veel door nu????? Net zoals routier trouwens die tegenwoordig vriendjes is geworden met Google View.........

Laat het aan de overheid over, of voor mij part aan de bonden (als die daar brood in zien)

De overheid...dat is nu precies diegene die constant wakker geschud moet worden.

Ambtelijke molens draaien immers traag.

Het is dus ook aan ons om constant protest aan te blijven tekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Netjes, maar....

Regels en richtlijnen zijn leuk.

Maar hoe gaat de lokale (of landelijke ) er mee om?

Er is ook een regel in de CAO dat iedereen correct, vlgns de afspraken betaald dienen te worden.....

Ik die contex denk ik als we praten over de praktijk in diverse landen mbt regelgeving EN naleving in het transport...

 NU zit je twee dingen door elkaar te halen Eddy; de regels zoals vastgelegd in EU richtlijnen zijn voor alle aangesloten lande t zelfde.

DE regels in de Nederlandse CAO hebben alleen betrekking op afspraken tussen Nederlandse bedrijven en de mensen die daar werken.

Hoe dit in de verschillende "buitenlanden "geregeld is kan verschillen,in Noorwegen zal de "CAO"anders zijn dan in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Noorwegen heeft in het goederentransport geen bindende CAO.

Er geld wel een minimale beloning, maar CAO is er niet voor ieder.

In de buswereld waarin ik zit heb je er 2, allebei BINDEND voor leden, niet bondsleden zijn vogelvrij, maar de meeste bedrijven betalen de beide CAO's ook aan niet bondsleden.

Waar ik op doel is dat bv een EUROPEESCHE richtlijn in bv NL naar de letter van de wet wordt uitgevoerd en gecontroleerd, dezelfde regel in bv een oostblok land een beetje "flexibeler" wordt gebruikt. (wil nog net niet corruptie/vriendjespolitiek gebruiken).

En generaal, de regels die er zijn worden niet altijd even juist nageleefd/gehandhaaft, ook in NL niet want ondanks dat er normaliter een bindende CAO is, zijn er zat bedrijven die die niet naleven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Deze constructie's ben ik het ook mee oneens. 

 

Maar laat ik nou denken dat hier werd/wordt bedoeld met uitvlaggen dat het hele bedrijf wordt opgepakt en in het buitenland weer opgebouwd, of een nevenvestiging daadwerkelijk openen?

 

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Deze constructie's ben ik het ook mee oneens. 

 

Maar laat ik nou denken dat hier werd/wordt bedoeld met uitvlaggen dat het hele bedrijf wordt opgepakt en in het buitenland weer opgebouwd, of een nevenvestiging daadwerkelijk openen?

 

:(

 

 

Je moet oppasen dat je niet gelijk K*T zegt als er knie bedoelt word. :D

Niet iedere buitenlandse vestiging van een Nederlands( of Belgisch,of welk land dan ook) bedrijf kun je als "brievenbus firma "aanmerken

 

Aan een vestiging worden bepaald eisen gesteld,die staan allemaal beschreven in verordening EU 1071/2009 :

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:300:0051:0071:NL:PDF

 

enige belangrijke voorwaarden: 

 

Artikel 3 Vereisten voor de uitoefening van het beroep van wegvervoerondernemer 1. Ondernemingen die het beroep van wegvervoerondernemer uitoefenen moeten: a) werkelijk en op duurzame wijze in een lidstaat gevestigd zijn; b) betrouwbaar zijn; c) voldoende financiële draagkracht bezitten, en d) de vereiste vakbekwaamheid bezitten.

 

Wat betreft de vakbekwaamheid: IN art 8 staat :

 

 Artikel 8 Voorwaarden betreffende de vakbekwaamheidseis 1. Om te voldoen aan artikel 3, lid 1, onder d), moet de betrokken persoon of moeten de betrokken personen de kennis bezitten die overeenstemt met het in bijlage  I, deel  I, omschreven opleidingsniveau met betrekking tot de genoemde onderwerpen. Die kennis wordt aangetoond door middel van een verplicht schriftelijk examen dat, indien een lidstaat daartoe besluit, kan worden aangevuld met een mondeling examen. Deze examens worden georganiseerd overeenkomstig bijlage  I, deel  II. Met het oog hierop kunnen de lidstaten de betrokkenen ertoe verplichten voor het examen een opleiding te volgen. 2. De betrokken personen leggen het examen af in de lidstaat waar ze hun gewone verblijfplaats hebben of in de lidstaat waar ze werken. „Gewone verblijfplaats” betekent de plaats waar een persoon gewoonlijk leeft, dat wil zeggen gedurende ten minste 185 dagen per kalenderjaar, wegens persoonlijke bindingen die aantonen dat de persoon nauw verbonden is met de plaats waar hij woont.

 

Verder staat ,in art 4 nog beschreven aan welke eisen een vervoersmanager,die dus de algehele leiding heeft moet voldoen:

 

Artikel 4 Vervoersmanager 1. Een onderneming die het beroep van wegvervoerondernemer uitoefent, wijst ten minste één natuurlijk persoon aan, de vervoersmanager, die voldoet aan de eisen van artikel 3, lid 1, onder b) en d), en die: a) de werkelijke en permanente leiding voert over de vervoersactiviteiten van de onderneming; 45/003L LN Publicatieblad van de Europese Unie L 300/55 b) een reële band heeft met de onderneming, bijvoorbeeld als werknemer, directeur, eigenaar of aandeelhouder, of de onderneming beheert of, indien de onderneming een natuurlijke persoon is, zelf die persoon is, en c) zijn woonplaats in de Gemeenschap heeft. 2. 

 

Artikel  5 Voorwaarden inzake de vestigingseis Om aan de in artikel 3, lid 1, onder a), vastgestelde eis te voldoen, moet een onderneming in de betrokken lidstaat: a) beschikken over een vestiging in die lidstaat met ruimten waarin zij de documenten inzake haar hoofdactiviteiten bewaart, met name de boekhoudkundige bescheiden, documenten inzake personeelsbeleid, documenten met gegevens over de rij- en rusttijden en alle andere documenten waartoe de bevoegde instantie toegang moet krijgen om te kunnen controleren of aan de voorwaarden van deze verordening is voldaan. De lidstaten kunnen verlangen dat vestigingen op hun grondgebied ook andere documenten te allen tijde in hun ruimten beschikbaar houden;

 

 

Als,in het geval van Wetron,In Roemenië een bedrijf in geschreven heeft,daar vergunning aangevraagd heeft,is ie daar duurzaam gevestigd dacht ik,althans wel volgens de EU regels.

Als men dan iemand,die in Weert woont en werkt en daar ook zijn vakbekwaamheids behaald heeft, benoemd als vestigings manager ,voldoet men ook weer aan de eisen van de EU.

Nergens staat n.l dat een vestigings manager ook in het vestigingsland moet wonen.

 

Ze moeten i.d.d. beschikken over een ruimte waar gegevens over rij en russttijden en alle verdere documenten bewaard worden,dat kan gewoon in een klein kantoortje waar men beschikking heeft over een internet verbinding;gegevens van de tachograaf,CMR,s over gereden ritten kunnen in real time door gezonden worden,alleen moet er iemand zijn die toegang heeft tot deze gegevens,maar dat hoeft niet unbedingt een vervoersmanager te zijn.

 

IK weet niet waar t bij Wetron fout ging,blijkbaar heeft hij mensen van een Roemeens bedrijf op Nederlandse auto's laten rijden.

Zelfs dat zou mogelijk zijn;een( of zijn) Roemeense bedrijf kan een Nederlandse auto huren van hem,de Roemeense chauffeur moet dan een Roemeense vergunning in de auto hebben en aan kunnen tonen dat hij in loondienst is van dit Roemeense bedrijf dat de auto huurt.

E.e.a beschreven in EU 2006/1:

 

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006L0001&from=EN

 

WE zullen t horen;Wetron bestrijd de aantijgingen en heeft beroep aangetekend,t is nog geen gelopen race.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het mooie is Wie gaat in Roemenië Op het hoofdkantoor controleren  

 

Hier zit een bedrijf Kantoor in Roemenië Het hoofdkantoor in Turkije

 

Chauffeurs krijgen 100 per 24 uur betaald Zo ging dat vroeger bij het centrum ook

 

Belasting betalen nooit van gehoord.  

 

En de spel regels die gemaakt zijn in Europa Die kloppen gewoon niet

 

Vroeger waren het familie bedrijven Hier en daar is er nog een Die net het hooft boven water kan houden

 

Chauffeurs moeten wel 20 uur per dag weken Waar van ze de helft betaald krijgen Het nadeel is niemand praat er over

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze moeten i.d.d. beschikken over een ruimte waar gegevens over rij en russttijden en alle verdere documenten bewaard worden,dat kan gewoon in een klein kantoortje waar men beschikking heeft over een internet verbinding;gegevens van de tachograaf,CMR,s over gereden ritten kunnen in real time door gezonden worden,alleen moet er iemand zijn die toegang heeft tot deze gegevens,maar dat hoeft niet unbedingt een vervoersmanager te zijn.

Als een bedrijf digitaal werkt en alles in de cloud opslaat, dan voldoen ze aan alle eisen. In dat geval zou een kantoor niet eens nodig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Nee, niet. Er wordt gesproken over een daadwerkelijk aanwezig zijnde administratie. Ook op de eigen server hebben van de gegevens is niet genoeg, er moet of een papieren kopie of digitale kopie in de vorm van een gebrande cd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

STR. PROF. DR. IOAN CANTACUZINO 32  Oradea.

Dit is het adres van Wetron Romania.

Op streetvieuw geen Wetron te zien in die flat.

Google geeft aan dat er een consultancy firma gehuisvest is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

STR. PROF. DR. IOAN CANTACUZINO 32  Oradea.

Dit is het adres van Wetron Romania.

Op streetvieuw geen Wetron te zien in die flat.

Google geeft aan dat er een consultancy firma gehuisvest is.

Routier. Ik had 11 auto's en 22 man personeel. Jacob Rensdorpstraat 10 in Castricum. Google dat eens. Dat is een woonhuis en daar woonde ik en daar had ik kantoor. Niet alles is zo zwart wit als jij denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Nee, niet. Er wordt gesproken over een daadwerkelijk aanwezig zijnde administratie. Ook op de eigen server hebben van de gegevens is niet genoeg, er moet of een papieren kopie of digitale kopie in de vorm van een gebrande cd zijn.

 Waar leidt je dat uit af? als er iemand( wie dan ook) aanwezig is uit naam van d efirma ,die over deze gegevens kan beschikken is dat voldoende.

Er staat in geen enkele wet dat bepaalde gegevens op een gebrande schijf moeten staan.

T zou zelfs mogelijk zijn om deze gegevens op een externe harde schijf te zetten en deze dagelijks of wekelijks te uploaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar leidt je dat uit af? als er iemand( wie dan ook) aanwezig is uit naam van d efirma ,die over deze gegevens kan beschikken is dat voldoende.

Er staat in geen enkele wet dat bepaalde gegevens op een gebrande schijf moeten staan.

T zou zelfs mogelijk zijn om deze gegevens op een externe harde schijf te zetten en deze dagelijks of wekelijks te uploaden.

Wat is de andere optie?

Het bedrijf verdwijnt helemaal uit Nederland. De bonden vieren een feestje en het verhaal is uit. Want ze kunnen niet meer met de Nl topchauffeur werken omdat de verlader daar niet voor wil betalen.

Ik snap de feeststemming niet helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Tja, hadden ze maar niet zo ver met hun prijs moeten blijven zakken om maar aan de gang te blijven.

Met alle respect hoor, maar willens en wetens zijn ze zelf met goedkope chauffeurs begonnen, blijkbaar zonder na te denken.......

Tja, en gaan ze Nederland verlaten (wat ik heus niet verwacht, als het echt een postbus firma was) dan is dat maar zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet Vos dan ook maar verdwijnen Cor. Die doet in principe hetzelfde. Maar de hollanders daar hebben het goed omdat er ook goedkoop volk rond loopt.

Jou opmerking is erg kortzichtig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden