[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Frans op den Bult : ACTIE op zaterdag 30 Maart


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
Afschaffen is wel het domste idee wat er bestaat. Er zijn genoeg baasjes zoals EJD. (Smilys werken niet.) Waar je dan 24/24 7/7 moet blijven rijden.

EJD kan momenteel ff geen chauffeurs vinden. Daarom rijdt hij nu al zijn wagens zelf en heeft hij geen tijd voor het forum. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 179
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gast trucker10

Een paar maand geleden las ik hier commentaar over de wagen van Dirk S , als ik bekijk wat daar bij Frans ook van de parking is gereden .

post-15033-1394789167,4844_thumb.jpg Niek B.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Dat is 1 mooie Scania.

Was die van een actievoerder, of van iemand die even is wezen eten/tanken?:rolleyes:

Is de wagen van Niek Boer***a :D , toevallig iets komen eten en daar is dan zijn rust verstoord :ja: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De vergadering liep nog toen deze foto genomen is, dat weet ik wel.

Hij was duidelijk te horen waar ik stond. :)

De vergadering liep wel al zo'n beetje op zijn eind dat wel.

Op een gegeven moment duurde het ook te lang en had er een pauze ingelast moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
De vergadering liep nog toen deze foto genomen is, dat weet ik wel.

Hij was duidelijk te horen waar ik stond. :)

De vergadering liep wel al zo'n beetje op zijn eind dat wel.

Op een gegeven moment duurde het ook te lang en had er een pauze ingelast moeten worden.

Dan was er toch weinig opkomst daar de parking redelijk leegt lijkt , of hebben de sympathisanten gekozen voor het openbaar vervoer :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
stelletje zielige mensen zijn we eigenlijk.

Dat valt wel mee. Dat lijkt alleen maar zo omdat sommigen een strijd strijden die niet te winnen is. Hoelang zijn we nu al bezig met de goedkope chauffeur en wat is ervan terecht gekomen? Niets. Waar hebben de FNV-acties/rechtzaken ons gebracht? Ook nergens. Nu kun je nog 10 jaar chauffeursbijeenkomsten organiseren met een wederom teleurstellende opkomst, het verandert niets. Het lijkt mij meer een hobby voor sommige heren. Dat betekent niet dat er geen werk meer voor Nederlandse chauffeurs. Alleen internationaal werk ligt op z'n gat. Richt je op binnenland en ga over tot de orde van de dag.

Richt je op dingen die je wel kunt winnnen. Het CAO-traject gaat binnenkort weer van start. In sept 2013 zullen de gesprekken weer plaatsvinden en in mei 2014 hebben we dan weer een klote CAO. Zullen we eens proberen vóór 1 jan een nieuwe CAO te hebben. Dan moet de FNV wel op tijd beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou....denk niet dat het een hobby is van ehh meen Mark Vos.....hij heeft denk ik eens met zijn vuist op de (dashboard)tafel geslagen en geroepen.....GENOEG.......en kan wel respect voor hem opbrengen dat hij de handschoen oppak ten wetende dat hij ook een hoop hoon over zich heen krijgt van collega's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Nou....denk niet dat het een hobby is van ehh meen Mark Vos.....hij heeft denk ik eens met zijn vuist op de (dashboard)tafel geslagen en geroepen.....GENOEG.......en kan wel respect voor hem opbrengen dat hij de handschoen oppak ten wetende dat hij ook een hoop hoon over zich heen krijgt van collega's.

Het is een uit de hand gelopen frustratie geworden.

Ik moet hem wel een pluim geven, dat hij er zich nog actief mee bezig wilt houden.

Dit gebeuren had hij waarschijnlijk ook niet verwacht.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan was er toch weinig opkomst daar de parking redelijk leegt lijkt , of hebben de sympathisanten gekozen voor het openbaar vervoer :D

De meeste chauffeurs hebben nog dikwijls een luxe wagen ... :D

En die parking stond wel vol.

ik ben blij dat er nog een paar aan de bel trekken, al haalt het idd niet veel uit, maar ze blijven wel een beetje wakker zo in den Haag en Brussel.

Van hieruit moet het ook nog groeien.

Of het wel of niet iets zal uitmaken is nog maar de vraag. Feit is dat wanneer je helemaal niets onderneemt er ook niets zal gebeuren.

Je moet dus wel van je laten horen. Want zwijgen is in feite toestemmen. Zo denkt de Politiek er waarschijnlijk ook over zolang het volk niet zijn bek opentrekt en gewoon thuis op de bank blijft zitten denk de Poltiek dat ze op de juiste weg zitten of dat ze alles kunnen maken. Op een gegeven moment moet je dus van je laten horen.

Anders wordt er dus over je heen gelopen.

Ik ben het niet met alles eens wat daar is gezegd of voorgedragen.

Feit is wel dat we samen voor één ding willen strijden en dat is dus baanbehoud.

Je kunt niet allemaal binnenland gaan rijden toch?

En velen zullen dat ook niet wensen maar zoals het nu gaat worden ze wel weggeconcurreerd door goedkopere chauffeurs.

En dat gebeurt niet alleen in onze sector of uitsluitend voor diegenen die op de wagen zitten.

Ga maar eens kijken naar welke nationaliteiten er in Logistieke centra werken?

Da's ook al sinds jaar en dag. Niet omdat de Nederlandse werknemer dit niet zou willen want ze worden geeneens gevraagd (vacatures) die plaatsen worden meteen opgevuld door uitzendbureaus zoals OTTO en consorten.

Het gaat dus om het prijskaartje.

Of er ook daadwerkelijk iets aan te doen is zal blijven als je er tegen actie voert.

Je bereikt iets of niet. Maar je hebt er toch voor gestreden je kunt jezelf dus nooit het verwijt maken dat je niets ondernomen hebt en nu thuis zit in de uitkering.

Stap 1 is dus die Petitie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
De meeste chauffeurs hebben nog dikwijls een luxe wagen ... :D

En die parking stond wel vol.

Via de foto maak ik dat dan toch niet uit ;) , of Niek is later vertrokken dan wat je eerst schreef :rolleyes:

Origineel gepost door AngeliqueBSDe vergadering liep nog toen deze foto genomen is, dat weet ik wel.

Hij was duidelijk te horen waar ik stond. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Via de foto maak ik dat dan toch niet uit ;) , of Niek is later vertrokken dan wat je eerst schreef :rolleyes:

Ik heb niet op de klok gekeken. Maakt het echt uit?

Het was gewoon een verdomd mooie wagen en die is dus daarom op de foto gezet. :cool:

Niets meer, niets minder.

& de personenwagen parkeerplaats stond inderdaad behoorlijk vol dat kun je niet bestrijden toch?

Heb geen fietsen gezien ;) (grapje)

Je kunt overigens wel zien hoe laat het was er staat ook een klok op de foto, aannemende dat deze op tijd staat.

Zie ik nu

& ik zie ook een paar fietsen staan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Ik heb niet op de klok gekeken. Maakt het echt uit?

Het was gewoon een verdomd mooie wagen en die is dus daarom op de foto gezet.

Niets meer, niets minder.

Idd niets meer niets minder , als jullie gastspreker Dirk S. hier in België uitpakt met zijn truck reageert 1/4 van Nederland over die gepimte wagen enz. nu blijft het zeer stil er waait geen windje .

Dit was dan ook de reden waarom ik de foto even gebruikte om te kijken waarom er op de ene wel en de andere die dezelfde taal spreekt dan niet wordt afgegeven . Nu is ondertussen gebleken dat het echt tot jullie is doorgedrongen dat Dirk S. het wel degelijk bij het rechte eind heeft .:ja: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik heb Dirk in een pb laten weten hoe ik over hem denk. Ik kan niet anders dan respect voor hem opbrengen. Ook al ben ik het niet eens met al zijn gedachtes....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in plaats van dat het beter zou moeten gaan met Europa, wordt iedereen armer.†Als tegenvoorbeeld noemde hij Noorwegen en Zwitserland, landen die zich zichzelf op alle vlakken prima redden.

Uit dat stuk van Truckstar.

Ik vind dat zo goedkope propoganda.

Toen die landen bij de EU kwamen in 2004 ging het voor iedereen beter. Wij in het rijke Westen konden zaken doen zoveel we wilde.

En in die nieuwe landen kon men beginnen een economie op tebouwen.

Alles ging goed voor iedereen.

Tot 2008 toen de crisis begon........

En steeds verder toenam. Waarbij we nu op het dieptepunt(?) zitten.

Doordat die landen erbij kwamen was er in het WEsten zoveel werk. Leningen waren ook geen probleem.

Tot er in Amerika iets mis ging bij de banken, en de finaciele crisis ontstond.

Maar het goede vergeten we zo makelijk, het is zo makelijk afschuiven.

Zwiterland met zijn bankgeheimen etc, en Noorwegen wat vergeven is van Vis, olie en gas, ja dat zijn lekkere vergelijkingen. :confused:

Nederland is afhankelijk van Export, gaat het in andere landen minder, merkt NL dan ook.

En met de crisis gaat het in veel landen niet lekker. Niet zo heel raar dat het in NL dan AUTOMATISCH ook slechter gaat.

Want doen mensen met geld in een crisissituatie? Die zoeken een veilige haven voor de geld. Zwitserland bv.

Hoe rotter het gaat in de Wereld, hoe beter het is voor Zwitserland. Neem WW2 maar als voorbeeld.

Noorwegen is het grootste visexporteerde land in de Werled. Vis is voedsel, en mensen zullen altijd moeten eten.

De Wereld draait op olie en gas, en laat Noorwegen daar nou in overmaat aan beschikken.

Mensen moeten toch hun huis verwarmen, en blijven koken.

Ik vind heel die vergelijking, van kijk eens hoe goed Zwitserland en Noorwegen het doen nergens op slaan.

Maar goed, ze zullen er wel stemmentjes mee winnen. En daar gaat het om he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit forum is nu het mooiste bewijs wat ik de voorbije jaren merk ! mekaar continue lopen af te kankeren , niet allemaal door dezelfde deur te kunnen , en als er dan iets ondernomen wordt het tot in de kleinste detail maar afkraken ! Samen sterk zegt men dan , wat hebben "jullie" de laatste jaren zoal ondernomen buiten de kut commentaren te geven ? Jullie moesten zich allemaal schamen !! bedoel hier wel de zwartkijkers mee , er zitten hier ook nog personen die hun gezond verstand gebruiken ! Dus wie zich in de negatieve zin aangesproken voelt kijk in eigen boezem ! De Cabotage richtlijn is in Nederland niet verankerd in de wetgeving , dus controleren heeft geen zin want er bestaat geen boete schema Folketinget - B 11 - 2012-13 (oversigt): Forslag til folketingsbeslutning om fortolkning af regler for cabotagekørsel. het veto van Duitsland tegen het toe treden van BG en RO tot het Schengen akkoord is een zeer goede zaak dit te steunen, je hebt het voorsmaakje gehad met Polen , ga je het vanaf Januari nog eens meemaken met RO en BG dan is het einde 2014 game over met ons allen ! Kroatië staat ook nog voor de deur ! De lasten in onze landen zijn veel te hoog en de transportprijzen abnormaal laag ! wat ben je met een goede CAO als je morgen allemaal op de schop gaat . Ik hoor hier enkel niets anders dan slechte bazen en alleen maar super chauffeurs ,maar een weekendje van huis dat past niet in het kraam ! De Federaties zoals TLN via (transport Gehlen Schols uit Kerkrade) en bij ons Febetra hebben hun eigen uitvlag kantoor Sk Service in Bratislava Slowakije SK service s.r.o. - your business solution + Extract from the Business Register the Slovak Republic , de Vakbonden hun eigen postbusfirma in Nederland en daar zitten 20 vakbonden in Klokkenluiders: ?Vakbonden ontwijken belastingen? | VTM NIEUWS .Deze heren zijn dan de gesprekspartners van de regering !! Natuurlijk gebeurd er niets , natuurlijk wordt er niets ondernomen , ze gaan zichzelf niet in de vingers snijden met al hun opgezette constructies !Als je op hen moet wachten tot er iets ondernomen wordt kan je het wel vergeten ! Als jullie het nu nog niet snappen blijf dan maar lekker verder dromen en modder gooien , Call me stupid and call me crazy maar zo zitten de zaken wel , hoe duidelijker willen jullie het nog ? en dit gebeurd in onderlinge opzet door zowel België als Nederland ? DUS GEEF MAAR AF EN SLUIT JULLIE POTTEN MAAR VOOR DE REALITEIT, en ik zal het jullie zelf vertellen dan moet men niet meer blijven hameren op men gepimpte truck die via sponsering op de baan is gezet ! iedereen die die kans zou krijgen zou het ook doen , er was van dag 1 een afspraak gemaakt en daar heb ik me 100% aan gehouden ! deze heb ik eind November vorig jaar verkocht en men zaak stop gezet ! ik heb voor mezelf uitgemaakt niet aan kut prijzen te gaan rijden en laat staan te gaan betalen om te mogen rijden .Dus doe er mee wat je wil het raakt mijn koude kleren niet , maar ik hoef voor niemand men kop in het zand te steken, als jullie nu ook eens allemaal zoveel karakter zouden hebben was onze sector niet zo verziekt !Ooh ja was ik nog bijna vergeten ! Waarom is het beroep van vrachtwagen chauffeur OOK in Nederland geen erkend beroep ? maar spreken we mekaar eind 2014 nog wel eens ! M.v.g Dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja Drik

Was laastst op een bijeenkomst Daar werdt mij verteld

Dat je bij moderne transport dome mensen nodig hebt.

Drik een ding ik heb 34 jaar in transport gewerkt Altijd naar mijn zin gehad

Wat ik nu zie met het vrije Europa Is er toch een en ander aan het veranderen

Het nadeel is We zoeken altijd de schuld bij een ander Nooit bij ons zelf

En inleveren daar heeft west Europa nog nooit van gehoord.

De fouten die nu gemaakt worden Was al lang aan zien komen

De politiek durft het gewoon niet aan Om het een en ander recht te zetten

Het uitvlaggen van bedrijven.De meeste lachen er om Maar vergeten wel Dat wij zelf ons sociaal systeem om ver aan het gooien zijn

Ik heb geluk mijn tijd is geweest

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden