[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Loonkosten Nederland derde hoger dan EU-gemiddelde


Wilbert

Recommended Posts

Het zijn niet alleen loonkosten Freddie, zeer zeker ook alle kosten die een bedrijfsvoering heeft. Brandstof is daar maar 1 van. En daar ben ik me heel goed van bewust. We hebben net tacho's van Europa gekregen, mooi staaltje kapitaal vernietiging, dat moet er straks 1 zijn die op afstand afleesbaar is. In Brussel zijn de industriele lobbyisten in zulke getalen vertegenwoordigd dat die al 2 keer zoveel kantoorruimte hebben dan de Europese ambtenaren totaal. Ik heb al veel gereageerd op Europa in postings. En ben er ook wel zo'n beetje klaar mee. Onze landsbestuurders hebben geen enkel oog meer voor de economie in hun land.

Vandaar dat je nieuwsberichten ziet dat er meer en meer in Duitsland ingekocht gaat worden. We staan er met lede ogen naar te kijken, en veel erger nog Freddie ondertussen ook met zo goed als lege handen. Je ziet maatregelen genomen worden die burgers zwaar treffen en kunnen treffen. Wel beschouwd zijn de maatregelen van Europa ook in crisis zwaar voor de burger. 2 ton spaargeld voor je pensioen? Hap, helft weg. Kleinere bedrijven? Laten we zeggen een transport bedrijf met 4 of 5 auto's? Dat zijn geen spaarrekeningen meer, gewone rekeningen waar voor bedrijfvoering tussen de 2 en 4 ton staat, hoppa, blijft 1 ton over.

En dat komt goed?

Ik heb mijn euro's aan te goed opgehaald, cash. Zouden bedrijven, zeker de wat kleinere ook moeten doen. We hebben nog 1 grote bank en wat kleinere in Nederland. Ik kan je wel vertellen wat er gebeurd met je centjes als het mis gaat. Garantie geeft niemand meer. Ik geef ze niet de geringste kans dat ze jatten.

En een goed deel op advies in andere valuta omgezet. Ik neem de wisselkosten wel, kan me niet schelen. Beter de zekerheid denk ik dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Hoe ik over de EU denk heb ik meermaals op dit forum geventileerd. Ik kan iedereen aanbevelen om het boek Aanval op de Natiestaat van Thierry Baudet eens te lezen, al is het maar een stukje. Als je dan na het lezen nog in het "één Europa" gelooft is genezing voor jou niet meer mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gevolgen van dit Europa voor Nederland. En de daar uit voortvloeiende gevolgen voor de Nederlandse transport sector. Het is een Nederlands forum toch?

In een crisis waar we nu zitten lijkt me dat we eerst maar eens de eigen belangen voor het voetlicht brengen.

Je gooit wel van alles door elkaar.

Je laatste zin. de crisis. Die is Wereldwijd.

Of bedoel je de crisis dat het minder gaat in het transport. Bedoel minder tevervoeren. Ongeacht door wie?

Dat komt door die Wereldcrisis. Ik weet niet of jij ''geld'' heb, maar de meeste met geld houden de knip dicht.

Jij wil dat afschuiven op de EU.

Je middelste zin. Jip. Chauffeurs, en de taal is Nederlandstalig. (De beheerders ook.)

Maar je had het toch over de EU, en de problemen daarmee? Denk dan ook Europees, en verschuil je niet achter het Nederland.

Je eerste opmerking dan.

Je ben volgens mij vergeten hoe Nederland de laatste 20jaar volgebouwt is met industrie? Zou je dat tedanken hebben omdat die West Europeaan meer is gaan gebruiken, of zou dat voor een groot deel komen door de toetreding van die nieuwe landen?

De voorvloeiing voor het Nederlands transport? Volgens mij bedoel je de Nederlandse chauffeur?

Nederlandse bedrijven die met Moe-landers werken zijn Nederlandstransport. Of zie je dat anders?

Dat het voor de Nederlandse chauffeurs niet helemaal lekker uitpakt had ik begrepen.

Ik verkondig dat al een paar jaar op dit forum.

Voor het geval je het niet weet, ik ben een Nederlandse chauffeur.

Maar doe eens een poging tevertellen wat die Nederlandse chauffeur verandert is?

Volgens mij blijven ze vasthouden aan ''eisen'' die niet meer werken in deze tijd.

Stilstand is achteruitgang.

Je had het over de EU. Voor de EU maakt het niet uit of een Moe-lander werkeloos is of een Nederlander. Of andersom.

En dan kunnen we lang of kort praten. Maar we zijn Europeaan geworden. Of je dat wil of niet.

Kan je het mee eens zijn of niet, feit is we zijn Europeaan geworden.

Strator, en dan vraag ik je, probeer hier eens op tereageren. En gooit het niet op NL, of dat ik niet in NL woont en werkt.

Ik ben benieuwt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb me nog eens verdiept in de totstandkoming van regels en de uitvoering daarvan. De vastgestelde ongelijkheid wordt in stand gehouden. Een klein voorbeeld? Een transport bedrijf met een wasstraat moet voldoen aan allerlei regels. Dat is een flinke investering. Dus.......... kostprijs hoog. moelander? Mag het gewoon de put in laten lopen. Er is een niet aflatende stroom van Europese maatregelen die het Nederlandse bedrijfsleven BAKKEN met geld kosten. Die ongelijkheid? Ik wil wel een mooi voorbeeld geven. Multinationals met hun brievenbus firma's hebben een schrikbarende bedrag van 8000 miljard jaarlijks op Nederlandse banken, al dan niet voor korte of lange duur. ongeveer 125 miljard Euro wordt niet aan belastingpenningen in bronbelasting voldaan BINNEN Europa. Met dat bedrag wat door mazen in de wet ontdoken wordt? Daar kunnen dingen meegedaan worden die niet te koste gaan van de burger. Hoe bedoel je zijn onze loonkosten te hoog? Ze worden te hoog gemaakt en wat de volks verlakkers als Dijsselbloem niet zeggen is dat dit de werkelijkheid is. 8000 miljard is wat rouleert jaarlijks. Als er nog een bank in zwaar weer terecht komt? Zijn we Cyprus in het kwadraat. Is het ook niet wat opvallend dat je nooit afschrijving ziet op een balans van multinationals als er een bank omvalt? Simpel, ze verliezen geen muntje. Maar een burger die gespaard heeft? Zegt Dijsselbloem met droge ogen dat het rechtvaardig is? Ik zie kernwoorden die me niet echt bevallen als telkens terugkomend item in Europa. Dat aan Europa in zijn huidige vorm een eind moet komen? Zo veel is wel duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb me nog eens verdiept in de totstandkoming van regels en de uitvoering daarvan. De vastgestelde ongelijkheid wordt in stand gehouden. Een klein voorbeeld? Een transport bedrijf met een wasstraat moet voldoen aan allerlei regels. Dat is een flinke investering. Dus.......... kostprijs hoog. moelander? Mag het gewoon de put in laten lopen

Weet niet waar je eigen in verdiept heb-

Zijn er Europeese regels waaraan een wasstraat moet voldoen?

Volgens mij heeft NL, en al dan niet de gemeente, regels wat er met het afvalwater moet gebeuren.

Omdat NL zulke (hoge) eisen stelt, en Moeland niet, is dat de schuld van de EU?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja vindt je het gek dat de loon Kosten in dit land hoog zijn ! Ik lees net een stuk dat de gemiddelde belasting in dit land op 38% ligt dus van elke euro die er verdient wordt gaat 38 eurocent rechtstreeks naar de staat ! En dan hebben we het nog niet over de verborgen belastingen in dit land .je kan wel zeggen dat de Nederlander veel verdient ,maar dat moet ook wel als je zoveel aan rupsje nooit genoeg moet afdragen! Steeds meer Mensen in dit land kunnen de rekeningen niet meer betalen ,meer als 1.2 miljoen mensen leven op de armoede grens ,mensen die ziek zijn gaan niet meer naar de dokter vanwege hun eigenrisico !(en dan heb ik het niet over mensen met een griepje ) Nee er is hier iets goed mis in dit land ! De eigen burger kan stikken ! En daar is geen geld voor ! (nog zo een voorbeeld er wordt al jaren gesproken over een kinderkanker ziekenhuis is ook belooft door Den Haag wat gebeurt er !wordt weg bezuinigt is geen geld voor !Je zal maar een kind hebben met die ziekte ) maar wel bakken vol met geld de grens over richting Brussel en verder weg .Ze zijn hier helemaal gek geworden !Voor de buitenwereld mooi weer spelen terwijl in ons eigen land een groot gedeelte van de bevolking de afgrond wordt in gejaagd ! En dan vinden ze het in Den Haag gek dat nog maar 38 % vertrouwen heeft in De EU en de euro !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou op schei uit Freddie, het is niet alleen wat ze laten liggen. Onvoorstelbare miskleunen in projecten. Fyra? Spoor project Rotterdam-Duitsland?

Miljarden gingen er over de balk. Incluis jouw voorbeeld zijn het fraaie staaltjes mismanagement. Landsbestuurder? Dat zou echt anders moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja je moet al die miskleunen eens optellen ! dan schrik je echt ,miljarden zijn er echt in rook op gegaan ! Het lijkt wel of de huidige bestuurders van dit land niet meer kunnen rekenen ,en hun falen (zo noem ik dat ) alleen nog maar op de belasting betaler afwentelen .Je moet eens kijken hoeveel projecten de laatste 25 jaar mislukt zijn of alsmaar duurder werden ! ( Oosterscheldedam miljarden duurde Betuwelijn miljarden duurder Hsl plus De Fyra Miljarden duurder en einde nog niet in zicht ! Noord-zuid lijn Amsterdam Miljarden duurder ENZ ENZ ENZ ! Is toch niet meer normaal !en dan al die FRAUDE gevallen bij Banken verzekeringen Aannemers woekerpolissen Enz En op wie wordt dit allemaal afgewenteld Op ons de belastingbetaler ! En neem maar van mij aan het einde is nog niet in zicht ! Dit land wordt al jaren geregeerd door een zooitje onbenullen die echt geen kaas gegeten hebben van dit alles ,en ons de burger steeds vaker op kosten jagen ! het wordt tijd voor mensen met verstand van zaken .En niet van die goedwillende amateurs die maar op 1 ding uit zijn hoe snel vul ik mijn eigen zakken !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

effe wat anders: de loonkosten zijn wel een stuk duurder, maar las hier ergens dat als je in de soos zit en je heb een gezin, krijg je 1.320 euro per maand. dan is de soos als je nie werkt hier ook een stuk hoger dan in de andere landen. als ik kijk dat ik 2100-2200 per maand heb met 200 uur werken, werk ik dus eigenlijk 200 uur voor goed 750 euro. da's 3,50 per uur amper. ken beter de soos in gaan dan werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja je moet al die miskleunen eens optellen ! dan schrik je echt ,miljarden zijn er echt in rook op gegaan ! Het lijkt wel of de huidige bestuurders van dit land niet meer kunnen rekenen ,en hun falen (zo noem ik dat ) alleen nog maar op de belasting betaler afwentelen .Je moet eens kijken hoeveel projecten de laatste 25 jaar mislukt zijn of alsmaar duurder werden ! ( Oosterscheldedam miljarden duurde Betuwelijn miljarden duurder Hsl plus De Fyra Miljarden duurder en einde nog niet in zicht ! Noord-zuid lijn Amsterdam Miljarden duurder ENZ ENZ ENZ ! Is toch niet meer normaal !en dan al die FRAUDE gevallen bij Banken verzekeringen Aannemers woekerpolissen Enz En op wie wordt dit allemaal afgewenteld Op ons de belastingbetaler ! En neem maar van mij aan het einde is nog niet in zicht ! Dit land wordt al jaren geregeerd door een zooitje onbenullen die echt geen kaas gegeten hebben van dit alles ,en ons de burger steeds vaker op kosten jagen ! het wordt tijd voor mensen met verstand van zaken .En niet van die goedwillende amateurs die maar op 1 ding uit zijn hoe snel vul ik mijn eigen zakken !

Het heeft een nadeel Mensen met verstand Die moeten nog uit gevonden worden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je in de Soos zit, dan krig je ook een (gedeelte) kwijtschelding van belastingen en heffingen.

Heb je geen reiskosten voor je werk etc.

Je werkt feitelijk nog voor veel minder als die 750Euro.

Maar dat moet je vooral niet zien hoor. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
effe wat anders: de loonkosten zijn wel een stuk duurder, maar las hier ergens dat als je in de soos zit en je heb een gezin, krijg je 1.320 euro per maand. dan is de soos als je nie werkt hier ook een stuk hoger dan in de andere landen. als ik kijk dat ik 2100-2200 per maand heb met 200 uur werken, werk ik dus eigenlijk 200 uur voor goed 750 euro. da's 3,50 per uur amper. ken beter de soos in gaan dan werken

Bijstand kun je niet zien als Basisinkomen (waar ook nog wel eens een politiek balletje over wordt opgegooid maar het nooit gehaald heeft)

Paar in de Bijstand €1.255,86 het bedrag wat jij noemt is inclusief vakantiegeld.

Dit is een BRUTO bedrag!!!

Netto is dat € 958,11

huurtoeslag € 234 per maand

zorgtoeslag € 171 per maand

((Als jij 2200 bruto per maand hebt ... maar ik denk dat je het over netto hebt .... maar goed Bruto gezien zou ook jij recht hebben op toeslagen

199 per maand)

Wil je nu nog de Bijstand in?

Denk jij rond te kunnen komen van € 958,11 per maand?

Huurwoning is a snel tegen de 500 per maand

Huursubidie op dit inkomen

€ 1363,- schoon

[TABLE=width: 500]

inkomen

[TD=align: right]netto 1363

[/TD]

[/TD]

huur

[TD=align: right]500

-

gwl

[TD=align: right]180

[/TD]

-

zorgverzekering

[TD=align: right]200

[/TD]

-

eigen risico zorg 350jr

[TD=align: right]29

[/TD]

-

verzekeringen

[TD=align: right]10

[/TD]

-

[/TD]

[TD]

[/TABLE]

Rond de € 100,- per week over om Eten, Kleding etc etc etc van te kunnen bekostigen.

Daar moet je dus twee mensen van kleden en voeden ... op den duur heb je geen spaargeld meer want dat is allemaal al opgegaan, je reserves.

Wat dan te doen als je koelkast kapot gaat, een auto rijden kun je zeker&vast niet meer betalen ... een dagje uit kun je ook wel vergeten.

Een terrasje pakken?

Denk aub toch eens na - goed na - voordat je iets zegt.

Waar zij iets van 100 per week over houden om te eten en alle andere zaken van te kunnen bekostigen heb jij zo'n 200 euro meer per week te besteden.

Die 200 euro meer is een wereld van verschil.

Jij kunt nog wel je auto rijden ... een terrasje pakken...

Een groot verschil tussen het op de armoedegrens zitten of net daarboven ... of ruim daarboven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

totaal met toeslagen dus 1363 euro zeg je. vind ik veel voor niks doen. oostblokkers zijn daar 4 weken voor van huis en werken er 200 uur voor, en dan hebben ze nog minder. en daar is een huis goedkoper, maar die rijden niet daar, die doen net zo goed werk van nl naar engeland. dure landen om boodschappen te doen. dan is de verhouding toch best scheef? een nederlander in de soos met alle toeslag heeft 1363 euro, een oostblokker die hier werkt en bijna nooit in zijn thuisland is heeft amper 1000 euro. roemeen of bulgaar dan. 1363 euro dat is 3000 gulden. voor niks doen. vind het veel geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1363 euro voor niks doen vind ik veel. ken je lullen wat je wil. met niks doen hoef je ook geen auto te rijden en 2x per jaar op vakantie te gaan. tel eens uit hoeveel er in de soos zitten. tel eens uit wat dat kost. dan snap ik wel waarom de nederlandse loonkosten zo hoog zijn. zal toch ergens van betaald moeten worden die uitkeringen. niet van die 6 cent dat de postzergel duurder gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1363 euro voor niks doen vind ik veel. ken je lullen wat je wil. met niks doen hoef je ook geen auto te rijden en 2x per jaar op vakantie te gaan. tel eens uit hoeveel er in de soos zitten. tel eens uit wat dat kost. dan snap ik wel waarom de nederlandse loonkosten zo hoog zijn. zal toch ergens van betaald moeten worden die uitkeringen. niet van die 6 cent dat de postzergel duurder gaat worden.

Update: Ik heb een vergissing gemaakt en dacht dat het bij de Bijstandsuitkeringen om BRUTO bedragen ging.

Blijkt het dus om netto bedragen te gaan .... nu moet ik dus al mijn voorbeelden herrekenen.

Hoe hoog is mijn bijstandsuitkering? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

Hoe dan ook het blijft moeilijk om hiervan rond te kunnen komen.

Prins heb je een gezin of ben je alleenstaande?

Op de link kun je nakijken hoe dit zou uitvallen in jouw situatie

Ik ben vrijgezel en zou € 660,98 netto per maand krijgen. Bruto zou dat rond de 745,- zijn.

Toeslagen huur + zorgtoeslag € 322 per maand

Bij elkaar net geen 1000,- netto per maand.

Huur, gwl, zorgverzekering ... voedsel/kleding ... die 1000 gaat dat echt niet dekken.

Bij lange niet. Ruwweg zou je per maand 200,- over houden voor voedsel & kleding.

En dan vinden we het echt gek dat de criminaliteit in de samenleving toeneemt ... denk aan jongeren die geen recht meer hebben op een uitkering.

Of een uitkering die vrijwel nihil te noemen is.

Dus wat wil je als samenleving?

Des te meer mensen in de uitkering ... onder of nabij de armoedegrens ... des te slechter voor de gehele maatschappij!

Er kan minder geld worden uitgegeven .. minder producten en dat geeft dan ook weer minder vraag naar goederen en diensten ... waardoor er meer mensen minder inkomen hebben ...

Gewoon maar iets om over na te denken.

Normbedragen bijstand | Bijstand | Rijksoverheid.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1363 euro voor niks doen vind ik veel. ken je lullen wat je wil. met niks doen hoef je ook geen auto te rijden en 2x per jaar op vakantie te gaan. tel eens uit hoeveel er in de soos zitten. tel eens uit wat dat kost. dan snap ik wel waarom de nederlandse loonkosten zo hoog zijn. zal toch ergens van betaald moeten worden die uitkeringen. niet van die 6 cent dat de postzergel duurder gaat worden.

Tel ook eens uit waarom die mensen in de soos zitten.

Ik zal je eerlijk zeggen, ik hoop dat jij erin terecht komt.

Ik heb er 3 jaar gebruik van gemaakt, en daarvoor 4 jaar een WVG uitkering gehad,

en sinds een maand of 6 werk ik voor een salaris.

Da's een wereld van verschil hoor, dus kwaak jij maar lekker dom verder over makkelijk

in een uitkering zitten .. ga het eerst maar eens DOEN, dan mag je erover kwaken wat je wil.

En dan wel een WWB uitkering met alle PLICHTEN die daarbij horen.

Geen WW gedoe ofzo .. gelijk de WWB in .. kijken of je het dan nog zo makkelijk vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1363 euro voor niks doen vind ik veel. ken je lullen wat je wil. met niks doen hoef je ook geen auto te rijden en 2x per jaar op vakantie te gaan. tel eens uit hoeveel er in de soos zitten. tel eens uit wat dat kost. dan snap ik wel waarom de nederlandse loonkosten zo hoog zijn. zal toch ergens van betaald moeten worden die uitkeringen. niet van die 6 cent dat de postzergel duurder gaat worden.

1255 euro voor een gezin is echt niet veel geld, dan is het echt rekenen om alles

te kunnen betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
totaal met toeslagen dus 1363 euro zeg je. vind ik veel voor niks doen. oostblokkers zijn daar 4 weken voor van huis en werken er 200 uur voor, en dan hebben ze nog minder. en daar is een huis goedkoper, maar die rijden niet daar, die doen net zo goed werk van nl naar engeland. dure landen om boodschappen te doen. dan is de verhouding toch best scheef? een nederlander in de soos met alle toeslag heeft 1363 euro, een oostblokker die hier werkt en bijna nooit in zijn thuisland is heeft amper 1000 euro. roemeen of bulgaar dan. 1363 euro dat is 3000 gulden. voor niks doen. vind het veel geld.

Een Pool, Bulgaar of welke oostblokker dan ook hebben lang niet zoveel kosten als

dat de mensen hier in Nederland hebben.

Kijk alleen ééns naar de vaste lasten die betaald moeten worden.

Een Pool die in Polen woont en in NL werkt heeft een 1000 euro -1200 euro per maand dat

is voor Polen een super hoog salaris.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een Pool, Bulgaar of welke oostblokker dan ook hebben lang niet zoveel kosten als

dat de mensen hier in Nederland hebben.

Kijk alleen ééns naar de vaste lasten die betaald moeten worden.

Een Pool die in Polen woont en in NL werkt heeft een 1000 euro -1200 euro per maand dat

is voor Polen een super hoog salaris.

Dat is verleden tijd Ze hebben ongeveer het zelfde

Ze betalen monder belasting Die bij mij wonen hebben de zelfde onkosten als jij en ik

Ze pakken het heel anders aan Dat is het verschil

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
volks verlakkers als Dijsselbloem (..) Zegt Dijsselbloem met droge ogen dat het rechtvaardig is?

Met alle respect, maar ik vind dat Dijsselbloem het tot nu toe heel erg goed doet.

Als hij zo doorgaat treedt hij in de voetsporen van zijn parijgenoot Duisenberg en kan hij het nog ver schoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Pool, Bulgaar of welke oostblokker dan ook hebben lang niet zoveel kosten als

dat de mensen hier in Nederland hebben.

Kijk alleen ééns naar de vaste lasten die betaald moeten worden.

Een Pool die in Polen woont en in NL werkt heeft een 1000 euro -1200 euro per maand dat

is voor Polen een super hoog salaris.

Vrouw van.

Ik had geen hoge dunk van je, maar blijkbaar snap je het toch.

Nu nog even die Oostblokker onder verdelen, en dan ga je het verschil/''probleem'' waarschijnlijk ook inzien.

Eigelijk ''weet'' je het al.

Die ''Pool'' heeft met 1000-1200 Euro een dik salaris. (Daar komt een Pool niet meer voor.)

In NL kan je van dat bedrag niet leven. Die ''Pool'' wel. En daar zit heel het verschil.

En als die 0.20ct valt, snap je heel het ''probleem''.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*PROEST* Karel, hoe goed hij is moet je nu even op Cyprus vragen. De gewone burger is buitengewoon zwaar getroffen. Denk jij nou werkelijk dat die mensen er iets aan kunnen doen? Ik geef je het volgende mee, en dat voor eigen land, ongeveer 8000 miljard ! Pakkem beet 20 keer BBP is wat brievenbus firma's hier op rekeningen hebben staan. Nog een banken crisisje Karel en je bent ook je kleren kwijt, sta je net als een Cyprioot, letterlijk in je hemd.

Want de gevolgen voor de Cypriotische burger zijn wel erg zwaar. En dat aldus Dijsselbloem, als voorzitter van de Eurogroep met droge ogen vertellen dat dit gerechtvaardigd is. Dijsselbloem is verre van geschikt lijkt me, financieel specialisten hebben hun waarde oordeel al gegeven. Rutte kan hem wel knuffelen, maar dat verandert niets aan wat specialisten zeggen. Daar hecht ik meer waarde aan dan wat Rutte zegt.

Ik ben blij niet verantwoordelijk te zijn voor de beslissingen die hij nam, en nog in een arrogante houding ook. De ideeën waar hij mee kwam voor Cyprus kwamen niet van hem maar van zijn eigen ambtenaren. En is een rechtstreekse kopie van de perikelen in de SNS bank. Waar hij Nederlanderse burgers zwaar trof. Die ook hun spaarcentjes kwijt zijn. Dus, hij liegt dat het gedrukt staat. Want dan moet hij gewoon zeggen, dit hebben we bij de SNS ook gedaan. Hij kwam er mee weg en doet het nu ook op Cyprus. Dat is de werkelijkheid. Respect? Van mij 0,0 hij is een volksverlakker alleen al door niet te vertellen, te zwijgen dat Nederland gewoon een groot Cyprus is. Het risico is enorm met deze brievenbus firma's.

Je hoort de burger, centjes kwijt. Waren die verantwoordelijk?

Nu weer even terug naar multinationals en belasting ontduiking, door mazen in de wet? Een ontdoken bron belasting van 100 miljard van deze ondernemingen binnen Europese landen. 100 miljard? Effe denken, Spanje? Portugal als voorbeeld? Met 100 miljard in die landen zou de burger ZEKER minder zwaar getroffen worden. Dat weet ik zeker. Dijsselbloem doet er helemaal niets aan. En dan met droge ogen zeggen dat het gerechtvaardigd is?

Dat Karel kun je op zijn zijn minst weinig wenselijk kunnen noemen. Het zegt wel iets over Dijsselbloem, een handelswijze die weinig fris is.

Het zijn nu andere landen die in zwaar weer zitten. Heb nou niet de illusie dat Dijsselbloem bij de volgende banken val anders handelt, ook in Nederland mogelijk het volk het zelfde aan doet, wees dan een vent en breng je centjes zelf even naar het Korte Voorhout. Het is zo'n geweldige vent toch? Of Karel, op het moment dat je in je hemd staat denk je er anders over en keert enige nuance terug? Ik denk het laatste. Mijn medeleven gaat uit naar de Cypriotische burger. Waar de spaarder en kleine en middel grote ondernemingen het loodje leggen, en de werkeloosheid toren hoog zal worden. Ja, van dijsselbloem moet je het hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
*PROEST* Karel, hoe goed hij is moet je nu even op Cyprus vragen. De gewone burger is buitengewoon zwaar getroffen. Denk jij nou werkelijk dat die mensen er iets aan kunnen doen? Ik geef je het volgende mee, en dat voor eigen land, ongeveer 8000 miljard ! Pakkem beet 20 keer BBP is wat brievenbus firma's hier op rekeningen hebben staan. Nog een banken crisisje Karel en je bent ook je kleren kwijt, sta je net als een Cyprioot, letterlijk in je hemd.

De gewone Burger buitengewoon hard getroffen ... of diegenen die meer dan 100.000 op de bank hebben.

Daarbij gaat het nu (dacht ik) om twee banken waarbij de 100.000-plussers dus het bedrag boven de 100.000 gaan verliezen.

Gewone burger?

Die % die ze van het spaargeld af zouden halen zijn komen te vervallen. Ipv zijn dus nu twee grote banken over de kop en zijn de 100.000+ spaarders dat saldo boven die 100.000 dus kwijt.

Wat betreft die 8000 miljard .... ALS op basis daarvan weer leningen zijn verschaft hebben we mogelijk zeker een groot probleem.

De hele financiële sector schijnt zo in elkaar te zitten .... (een zeepbel dus)

Waar hij Nederlanderse burgers zwaar trof. Die ook hun spaarcentjes kwijt zijn.

Voorbeeldje IJsland .... en destijds hadden we nog een Depositogarantiestelsel wat tot 20.000 euro 100% Garant stond en van de 20.001 - 40.000 voor 90% Garant stond.

In die tijd is het Garantiebedrag omhoog getrokken tot maar liefst 100.000,-

Is het dus slim te noemen als je MEER geld op een bank hebt staan dan het Garantiebedrag???

Is het slim om een Achtergesteld Deposito te nemen?

Met die hogere rente loop je namelijk wel het risico alles kwijt te zijn in het geval dat de bank over de kop gaat toch?!

Ik had ooit de luxe om deposito's voor langere tijd te kunnen nemen. Ik had ook spaargeld op IJsland, maar dit inclusief de rente op tijd weg weten te trekken.

Ook ik ben geïnteresseerd geweest in achtergestelde deposito's maar heb mijn huiswerk gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat het het risico niet waard is; we hadden al namelijk grote banken zien omvallen! (USA)

Die mensen die deze achtergestelde Deposito's hebben genomen hebben dit risico zelf willen dragen.

Zo ook de mensen die een hoger bedrag op IJslandse en nu Cyprotische banken hadden dan die 100.000 euro!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Mbt Cyprus:

Welke "gewone" burger heeft € 100.000,- op zijn spaarrekening?

Wat ik wel lullig vind is dat er met deze regeling ook bedrijven gepakt worden, die ivm bv loonbetaling wel zo'n bedrag op de rekening hebben staan...(maar dan vraag ik mij af of deze regeling ALLE tegoeden treft, of enkel SPAARtegoeden).

Maar mbt de bankcrisis in het algemeen:

Niemand hoorde je klagen toen ze slloten met geld "verdienden" met allerlei dubieuze spaarregelingen. Nu gaat het fout en dan doet iedereen opeens zielig?

Ik bedoel, DSB was er ook zo'n voorbeeld van. Geld beleggen was lucratief, dus het volk ging geld LENEN om te kunnen beleggen.....

Sorry hoor....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met alle respect, maar ik vind dat Dijsselbloem het tot nu toe heel erg goed doet.

Als hij zo doorgaat treedt hij in de voetsporen van zijn parijgenoot Duisenberg en kan hij het nog ver schoppen.

Duisenberg dat was toch die gast die Samen met zijn partij broer kok !!Ons die Euro door ons keelgat geduwd heeft Die Euro die ons zoveel goeds zou brengen ? De enige die het wat goeds bracht was het die vakbonds verrader genaamd kok die heeft namelijk wel flink zijn zakken gevuld ! Dijsselbloem Das er net zo 1 ! Ja Nederlander u spaarcenten zijn veilig bij mij ! Maar ondertussen Heeft die kloojo al 2 keer de kluit belazert <vertrouw die gast niet !Is lid van een partij van zakkenvullers ! U weet wel de partij van links lullen Recht enorm je zakken vullen !:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden