Spring naar bijdragen

aangenaam kennis te hebben gemaakt


Gast trucker10

Recommended Posts

Gast trucker10
In die ene waar je 70 mag heb ik het niet over.

En voor mijn part mogen ze dashcams verbieden, er wordt teveel agentje gespeeld en teveel van "kijk eens wat eikels er op de weg zijn".

Maar wie ben ik...

En dat is niet persoonlijk bedoeld hoor, ik veralgemeen nu.

Met hetzelfde als objectief beoordelen , maar velen quoten maar iets om iets te quoten .

Ik rij dagdagelijks met het gedacht dat ik ook door andere kan gefilmd worden en ja hoor ik zondig ook tegen de verkeersregels :ja:

O ja dan moeten ze ook onderstaande verbieden :angel:

post-15033-1394789281,7368_thumb.jpg

Blijkbaar zijn de auto's achter mij ook niet even naar het rechter rijvak terug gegaan :eek::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gast trucker10
Heb je wel handsfree gefotografeerd? maak je niet zo druk man, slecht voor je hart.

Ik heb een zeer goede visuele beeldvorming die ik later terug projecteer met een 3D printer :wijn:

Handsfree ? hoe ziet dat eruit ? stel dat er nu meerdere daschcam's in de auto zitten :eek:

Ik draai nog totaal niet over mijn toeren , daarvoor mag er nog veel meer komen :ja: :ja: , misschien wel rad van tong :zegtniets: > schrijven en tja je mag niet steeds je troeven verspelen voor het geval van ............:kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zowieso valt de afsnijd/wegduw actie niet goed te praten hoor Daniel. Daarom is het eigenlijk niet eens nodig dat jij aantoont dat je niet onnodig links rijdt.

Vraagje: 3e baan rijden is in Belgie toch zeker ook verboden voor vrachtwagens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Ja Marnix , volgens de Belgische wegcode is dat verboden , net zoals op vele van onze twee vaks autowegen , maar op een twee vaks autosnelweg zondig ik ook al eens :ja: om een tragere verkeers deelnemer voorbij te rijden :zegtniets:

Maar dan spreek ik van een onderling verschil van 10km/h en haal zeker deze capriolen niet uit , wacht even af of ik een lichtseintje krijg en anders zal de richtingsaanwijzer wel lang genoeg gaan .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Ik denk dat je hier een klein foutje maakt.

In België mag je op ringwegen gebruik maken van alle rijvakken.

Dan ben ik een zeer domme belg die de verkeerswetgeving niet kent . Bij stapvoets verkeer zal het getolereerd worden dat vrachtwagen ook links rijden zoals we dan heel veel niet B nrpl zien op de ring van Antwerpen .

Ik heb ergens geleerd dat voertuigen van meer dan 3,5T enkel mogen gebruik maken van de 2 uiterst rechtse vakken ook als er 3 of meer rijvakken zijn en bij mijn weten is een de Brusselse ring ook een snelweg .

Edit : even opgezocht :ja: had ik het niet moeten typen :stom:

post-15033-1394789285,4152_thumb.jpg

Dit zegt dan ook terug veel over de kennis van bepaalde chauffeurs die alle regels aan hun laars lappen :ja:

O wat zijn wij toch voorbeeldige chauffeurs met ons chauffeurs diploma , maar de verkeersregels voor België die passen we wel aan naar onze arm der wet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of u dom ben dat laat ik in het midden, ik ben van mening dat je niet alles kan weten.

Over dit onderwerp was er al eens een hele discussie op het hulpdienstenforum, helaas is deze site gehackt en is de info niet terug te vinden.

Strekking was dat rondwegen zoals de Brusselse en Antwerpse ring geen snelwegen zijn (of zoiets) en in combinatie met de wegcode mag er dan op alle banen gereden worden.

Dit vond ik even snel in de wegcode;21.3. Wanneer de rijbaan van een autosnelweg drie of meer rijstroken in de gevolgde rijrichting omvat, mogen de autobussen, autocars en andere voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton niet op een andere rijstrook dan een van de twee rechts gelegen rijstroken van de rijbaan rijden, behalve om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 op te volgen.

F13.png F13 F15.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
, behalve om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 op te volgen

De borden F13 of F15 kan je terugvinden op de E17 van Kortrijk naar Antwerpen voor wie de de E34 ( N49 ) moet hebben op de volledige Brusselse ring heb ik daar geen weet van .

Als je nu nog op de HDFV zit kan je me daar ook terug vinden ( trucker10 ) en op die site was er ook degelijk sprake van bij file vorming en stapvoets verkeer , er zijn daar immers antwoorden gegeven door iemand die bij de motards divisie Antwerpen werkt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Ik zit niet meer op het hulpdiensten forum, het kan zijn dat de tekst in de laatste jaren is aangepast dan zit ik fout.

Als niet betalende lid kan je enkel nog lezen , de betalende leden kunnen ook posten , de hevige discussies zijn daar verdwenen ook het anti camions front is volledig teniet gedaan wegens de kleine bijdrage dat moet geleverd worden om de gal uit te spuwen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden