[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

wat verstaan wij onder "buitenland rijden"


Gast shompie

Vraag

Gast shompie

Waar ik benieuwd naar ben is wat er verstaan word onder buitenland rijden. Wat laat je er voor en wat niet. Rij je buitenland van maandag tot vrijdag of ben je het weekend ook onderweg. Of ben je misschien 2 of 3 weken of nog langer weg.

Of vind je juist wel dat je alle weekendes thuis moet zijn. Ik persoonlijk ben het liefs ieder weekend thuis alleen lukt dat niet met de aard van het werk, en stiekum wil ik dat ook niet omdat als ik ieder weekend thuis wil zijn ik ook niet zjlke leuke ritten meer krijg.

Ik persoonlijk vind als je echt buitenland rijd je ook de weekendes eventueel moet werken of stilstaan onderweg.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
Gast routier
heb het ook gezien Ron,was geen chauffeur in hart en nieren..Ook taxi chauffeur geweest.:rolleyes:

Ik ben momenteel aan het werk, en heb het derhalve ook niet gezien.

Maar wat was de reden van het feit dat hij het stuur aan de wilgen heeft gehangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Van de week dacht ik nog aan dit topic. Een chauffeur moest donderdag weg en moest maandag pas terugladen. Na een zeikerig telefoongesprek waarbij de planner zei dat ie dan geen chauffeur had moeten worden en hij de telefoon erop donderde zei z'n werkgever aan de andere kant van het kantoor: 'Dat gezeik over die kutweekenden zou al een goede reden zijn om 2 Polen erop te pleuren':D

Oftewel, om het huidige werk in handen te houden zouden we misschien een stapje harder moeten doen en minder zeuren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Van de week dacht ik nog aan dit topic. Een chauffeur moest donderdag weg en moest maandag pas terugladen. Na een zeikerig telefoongesprek waarbij de planner zei dat ie dan geen chauffeur had moeten worden en hij de telefoon erop donderde zei z'n werkgever aan de andere kant van het kantoor: 'Dat gezeik over die kutweekenden zou al een goede reden zijn om 2 Polen erop te pleuren':D

Oftewel, om het huidige werk in handen te houden zouden we misschien een stapje harder moeten doen en minder zeuren...

Omdat de uitdrukking "Polen/Bulgaren enz. enz. enz. de norm wordt ?

Omdat Polen/Bulgaren enz. enz. enz. wel accepteren dat de moderne slavernij als zijnde "normaal"wordt gezien ??

Dacht het niet !

Het is een ieder vrij om hierover te denken wat hij/zij wil, maar het feit dat de buitengrenzen verplaatst zijn, de Europese commissie de baas kan spelen ??? in/binnen de aangesloten landen wil nog niet zeggen dat ondergetekende z'n afkomst verloochend, of anderszins gaat accepteren dat (met alle respect hoor) door het verleden van een heleboel naties die (terecht) hun aandeel in de welvaart opeisen zich laat piepelen om maar een begrijpelijke uitdrukking te schrijven.

Let wel, ik gun een ieder de hoogst mogelijke standaard qua leven, maar waarom moeten wij zoveel stappen terug doen, in plaats van "hunnie" zoveel stappen vooruit te laten maken.

Krijg nu vast een hoop gezeik over me heen, maar durf te wedden dat de meeste Europeanen :koffie er zo over denken.

Oh, ja, Spanje/Griekenland/Portugal/ enz. en...... laat maar, weten er inmiddels ook alles van.

De EG, hebben ook van die landen niets, maar dan ook helemaal niets geleerd.

De Euro regeert, en daar zullen we het mee moeten doen tot dat het te laat is (sprak een bezorgde "bijna Opa") dat dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Is een weekend overstaan moderne slavernij?

It's part of the job en zoals die planner als zei, dan moet je geen int. chauffeur worden maar lekker wat anders zoeken.

Overigens zijn het meestal niet de planners of werkgevers die het verzinnen je te laten overstaan, maar de klant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast trucker10

Tikt u zelf bijvoorbeeld maar eens € 15,- met het jaartal 1997 in bij dit tooltje bij "1" ( << klik !! < ). En u kunt het resultaat in koopkracht/inflatie vergelijken per 2012.

Het resultaat koopkracht is niet relevant met wat de huidige onderkruipers aan prijzen hanteren heden ten dage .

Je blijft ontkennen dat de oostblokkers nu nog steeds aan prijzen rijden dat destijds 15 jaar geleden al door een Nederlandse Of Belgische transporteur konden gerekend worden .

Alles is duurder geworden , maar de prijs voor een transport is achteruitgegaan anders hadden er geen zaken die tig aan jaren bestonden hun chauffeurs moeten afdanken of de fles opgaan , hadden deze mensen hun prijzen kunnen hanteren en hun chauffeurs volgens cao betalen .

Als ik nu hoor wat een autotransporteur krijgt ( vragen is verleden tijd ) om auto's naar een Oostblokland te brengen wel in 1998 vroeg ik 6.000,00 Bfr per voertuig tot Poznan 6.500,00 Bfr tot Warszawa en Gdansk . reken maar uit wat ze nu verdienen a 0,98 €/km net evenveel als wat ik 24 jaar geleden vroeg .

Ergens heb je dat staan roepen , maar ergens ga je ze ook verdedigen door vergelijkingen te maken koopkracht / inflatie een baas wil geld verdienen om zijn personeel te houden en te kunnen betalen en winst te maken voor zijn ondernemerschap om verder te komen , maar als iemand onder zijn vooropgestelde prijs schiet dan zal die baas verzuipen met wat we nu zien .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je blijft ontkennen dat de oostblokkers nu nog steeds aan prijzen rijden dat destijds 15 jaar geleden al door een Nederlandse Of Belgische transporteur konden gerekend worden .

Die gasten rijden voor vrijwel dezelfde tarieven als waarvoor een West-Europese vervoerder (met duur personeel) zijn ritten mag oppikken.

Het grote verschil is dat zij aan diezelfde tarieven verdienen. En een West-Europese vervoerder met "duur personeel" niet. Zo simpel is het. En daarom houden ze het veel langer vol (en kunnen ze af en toe ook nog wel eens een keer gek doen met een tarief) dan een vervoerder uit Nederland of België die z'n chauffeurs naar de hier geldende maatstaven dient te belonen.

Ik plaats 'm nog maar eens een keer (let op het blauwe lijntje):

rentabiliteit2010w2xxbof_lwd_13_5_13.jpg

Bron ( << klik !! < )

De gemiddelde Nederlandse of Belgische internationaal vervoerder heeft door deze slijtageslag van de afgelopen jaren geen greintje vet meer op de ribben. Daarom moeten ook bedrijven die al "tig aan jaren" bestaan hun "dure" chauffeurs afdanken/vervangen, of zij gaan/gingen op de fles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Die gasten rijden voor vrijwel dezelfde tarieven als waarvoor een West-Europese vervoerder (met duur personeel) zijn ritten mag oppikken.

.

Waar kan ik de tarieven terugvinden die Janek en Janek neerleggen in west Europa?

Ik kwam gisteren trouwens wel een link tegen van Waberer Hongarije die 600 nieuwe opleggers had besteld voor de west Europese markt. Uiteraard tegen westerse prijzen gaan ze daar mee aan de slag in west Europa.

De Lloyd > Waberer's plaatst megaorder bij Schmitz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Die gasten rijden voor vrijwel dezelfde tarieven als waarvoor een West-Europese vervoerder (met duur personeel) zijn ritten mag oppikken.

.

Waar kan ik de tarieven terugvinden die Janek en Janek neerleggen in west Europa?

Bij de verladers/opdrachtgevers/expediteurs.

Domme vraag van me, ik bel ze morgen direct even en vraag het na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
in 1998 vroeg ik 6.000,00 Bfr per voertuig tot Poznan 6.500,00 Bfr tot Warszawa en Gdansk .

Dat was dan zo'n 350 gulden per auto ( € 160,- ).

Tegenwoordig is dat de prijs voor een personenwagen binnen Nederland, van dealer naar dealer. Bijvoorbeeld Een dealer in Groningen heeft een personenwagen staan die een garagebedrijf in Nijmegen kan verkopen aan een klant. Binnen enkele dagen wordt zo'n voertuig dan in de planning meegenomen op transport tussen die 2 dealers.

Maar verder kan ik de door u gegeven tarieven niet inschatten voor België naar Poznan (en omstreken) en Warschau en Gdansk in 1998 of zelfs 24 jaar geleden. Mij zegt dat dus niet zoveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Domme vraag van me,

Zeker geen domme vraag.

Maar de transportsector staat op het punt van tarieven nu niet echt bekend als "open". Niemand loopt daar echt mee te koop. Zeker niet waar het om tarieven gaat die uiteindelijk echt berekend worden aan de opdrachtgevers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tegenwoordig is dat de prijs voor een personenwagen binnen Nederland, van dealer naar dealer. Bijvoorbeeld Een dealer in Groningen heeft een personenwagen staan die een garagebedrijf in Nijmegen kan verkopen aan een klant. Binnen enkele dagen l.

Ik denk dat je iets te hoog in de bomen zit met deze prijs Karel. Denk ik hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik denk dat je iets te hoog in de bomen zit met deze prijs Karel. Denk ik hè?

Neen, niet echt spoed. gewoon binnen enkele dagen (uiterlijk een week) geleverd.

En één auto! Dus niet meerdere auto's per dealer. Eén individuele opdracht. Maar wat dan die vervoerder uiteindelijk afgerekend krijgt, dat weet ik dus niet. Net als overal in het transport zal er altijd nog wel weer ergens een "dief" tussen zitten die ook wat in z'n zak wil steken.

;)

edit : quote "gerepareerd".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Die gasten rijden voor vrijwel dezelfde tarieven als waarvoor een West-Europese vervoerder (met duur personeel) zijn ritten mag oppikken.

.

Waar kan ik de tarieven terugvinden die Janek en Janek neerleggen in west Europa?

Bij de verladers/opdrachtgevers/expediteurs.
Domme vraag van me, ik bel ze morgen direct even en vraag het na.
Zeker geen domme vraag.

Maar de transportsector staat op het punt van tarieven nu niet echt bekend als "open". Niemand loopt daar echt mee te koop. Zeker niet waar het om tarieven gaat die uiteindelijk echt berekend worden aan de opdrachtgevers.

De tarieven die berekend worden zijn niet bekend, maar ze zijn wel gelijk aan de westerse prijs begrijp ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast trucker10
Bij de verladers/opdrachtgevers/expediteurs.

(en kunnen ze af en toe ook nog wel eens een keer gek doen met een tarief)

Zeg maar dat ze af en toe eens de volle pot vragen en dikwijls gek doen tegen scherpe prijzen .

Op een vierdaagse rit van #9 rijuren en 2 werkuren = 11 uur totaal al een mindere loonkost hebben van 10€/uur incl sociale lasten = 440€/rit dan nog eens de overstaan vergoeding aan 35 € i.p.v. de min 95€ hebben ze op 1 ritje die tijdens het weekend kan verlopen al vlug 500€ uitgespaard . Maar ze hanteren dezelfde prijs als die vroegere Belgische , Nederlandse firma en de verlader die al jaren op de trouwe diensten had gerekend gaat nu plots in zee met een totaal onbekende partner voor dezelfde prijs .

Ik woon op pakweg 15 km van Unilever Diegem , ken in de buurt mensen die daar werken en hoor ook het hoe en waarom hun distributie centra in het Oosten hebben ondergebracht en hoe ze de afmetingen van hun verpakking aanpassen om maximaal de m³ van een trailer te benutten , maar de jaarbalans is toch dik + X miljoen Euro , dat er 100 mensen hun baan hebben kwijtgespeeld en op termijn deze mensen minder gaan kopen , waardoor ook zij minder zullen moeten verhandelen , daar hebbn ze nog niet bij stilgestaan .

De strategie van een manager , hoe haal ik het meeste winst in de korste tijd in een bedrijf , dat hij zichzelf op termijn aan het buiten werken is wegens niet meer nodig heeft hij niet aan gedacht omdat hij met de miljoenen winst van zijn bedrijf bezig was .

Wat moeten de Nederlandse en Belgische bazen doen ? Gemotiveerd personeel zoeken die vandaag in zijn vrachtwagen stapt > laden in Schiphol voor Madrid , daar lossen en laden voor Bari , in Bari lossen en laden voor Griekenland , daar lossen en laden voor Soest ( D) en tja beste chauffeur , je hebt nog werk ,maar ik kan je D3 betalen , de OKV vergoeding is 27€/dag en de weekendjes ben je vrij maar ook niet betaald want anders kom ik ook niet meer aan de bak , het is te nemen of te laten er staan er al klaar achter de hoek die het wel willen doen voor dit geweldig loontje .

O ja BTW er zit een heerlijk resto op 15 km van de snelweg , maar je zal dat wel te voet of ander vervoermiddel moeten doen want de km / prijs is al op voorhand uitgerekend ook liefst je route volgen die we opgeven omdat ..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De tarieven die berekend worden zijn niet bekend, maar ze zijn wel gelijk aan de westerse prijs begrijp ik?

Natuurlijk wel. Ze zijn bekend waar ze bekend moeten zijn.

Op de plekken die ik aangeef ziet men die tarieven toch allemaal langskomen? Maar die zullen niet zomaar op internet te vinden zijn. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast trucker10
Dat was dan zo'n 350 gulden per auto ( € 160,- ).

Tegenwoordig is dat de prijs voor een personenwagen binnen Nederland, van dealer naar dealer.

Af en toe koop ik ook al eens een nieuwe wagen en durf ik afdingen op de prijs , 5 jaar geleden een simpele VW polo van de ene garage in België naar de andere te krijgen moest de garage 137€ ophoesten , blijkbaar rijden ze dan zeer dik onder het tarief hier in België , nu ja in Nederland zijn de auto's ook duurder dan bij ons ik merk waar het verschil zit .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zeg maar dat ze af en toe eens de volle pot vragen en dikwijls gek doen tegen scherpe prijzen .

Precies zoals "wij Nederlanders" dat al vele tientallen jaren doen als we een auto ergens onderhand eens graag vandaan (of juist naartoe) willen hebben.

Dan pakken "wij" ook alles voor alle prijzen op. Al moet ik veel "goedkope vervoerders" nog wel nageven dat zij veel meer geduld (of stalen zenuwen) hebben dan "wij". "Zij" laten met een gerust hart eerst nog wel eens een wagen - of een paar wagens - ergens een aantal dagen staan voordat ze "overstag" gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast trucker10
"Zij" laten met een gerust hart eerst nog wel eens een wagen - of een paar wagens - ergens een aantal dagen staan voordat ze "overstag" gaan.

omdat zij hun chauffeurs +/- 2.000 € de maand betalen en ze hiervoor ten allen tijden inzetten nacht / weekend zonder 1 € meer loon te betalen aan hun chauffeur , kunnen ze al een 2 dagen laten staan als ze dan een weekendje doorfietsen waar een B/NL chauffeur 200% hoort te krijgen .

En daar willen die verladers ook terug naartoe 7op7 rijden zonder extra kosten > rijdende magazijnen 24 op 24 uur 7 dagen op 7 zonder meer kost . > afbouw van de CAO .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
omdat zij hun chauffeurs +/- 2.000 € de maand betalen en ze hiervoor ten allen tijden inzetten nacht / weekend zonder 1 € meer loon te betalen aan hun chauffeur , kunnen ze al een 2 dagen laten staan als ze dan een weekendje doorfietsen waar een B/NL chauffeur 200% hoort te krijgen .

Voilà, we komen er wel. :ja:

U begrijpt precies waarom de Nederlandse vervoerders met dure chauffeurs dan snel - desnoods met een vracht voor 250 euro - vanaf Parijs of Munchen naar "huis" komen, terwijl die "Oostblokker" met wat meer geduld er wat later een veel beter betaalde vracht opgooit, maakt niet uit welke kant op. De "Oostblokker" hóeft namelijk niet zo nodig. Die heeft de langste adem. Vanuit welk perspectief we het ook maar willen bekijken.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Volgens velen hier begon het in Europa toen ze iedereen weer eens moesten bevrijden.

En de rest van de vrije wereld.

Helaas denkt diezelfde wereld dat t geld hier aan de bomen groeit, en betaald niks terug, of zegt zelfs geen dank je wel......

Hoe lang moet daar nog Dank voor gezegd worden dan? Bovendien, als Pearl Harbour niet aangevallen was hadden wij hier ons brood gewoon betaald met Reichsmark.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast trucker10
Hoe lang moet daar nog Dank voor gezegd worden dan? Bovendien, als Pearl Harbour niet aangevallen was hadden wij hier ons brood gewoon betaald met Reichsmark.

Oeps geschiedenis , tja ook daar ontkende men in de (NL) koninklijke kringen dat er wat mis was . Geen probleem niks aan de hand en hups plots zat de koninklijke familie over het water .

Straks zit den Haag en Brussel ook onder het water .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast trucker10

Wat ik nu wel eens zou willen weten is !

De chauffeurs die buitenland rijden , meerdere dagen van huis weg zijn , overstaan om de "lange" weekend rust te maken hiervoor vergoed worden zoals het hoort .

Ik heb een paar jaar geleden voor een collega deze berekeningen nog gemaakt indien hij op zaterdag nog een 5 tal uur werkte , moest ik dan eerst kijken hoeveel ( arab ) onkosten vergoeding hij daarvoor kreeg en dat in mindering brengen van zijn OKV ( weekend ) vergoeding m.a.w. het bedrag was geplafonneerd tot ( toen net geen 93,** € ) .

De arab vergoeding was toen 1,08 ( zou moeten kijken op mijn loonbrieven ) wel 93,** - 5 rijuren x 1,08 = ( 93,** - 5,40 = 88,** € hield de man over ) .

Reed hij b.v. de volle zaterdag + los/lad , dagje van 12 uur was dat 93,** - 12 x 1,08 = 80,** € dat overbleef van zijn OKV weekend .

ALs je met dit geld een motel moet gaan opzoeken je avond en morgen eten erbij pakt heb je 0,0 € over , want daar gaat het naartoe , je mag tijdens de weekendrust niet meer in de vrachtwagen overnachten .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden