[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vacatures worden voorspelbaar


Marnix

Recommended Posts

Nu geloof ik niet dat bij deze man de winst naar de opdrachtgever gaat, ik weet het eigenlijk wel zeker.

In mijn kennissenkring zijn er de laatste tijd een aantal mensen geweest die van baan veranderen, ook ken ik een aantal zzp ers die omkomen in het werk.

Ik heb heel veel chauffeurs in mijn kennissenkring waarvan er niet een werkeloos is. Kijk naar Robniat, die had ze voor het uitkiezen. Vertel mij dan eens waarom de een niet aan het werk komt en de ander wel.

Ik ben daar echt benieuwd naar. En kom niet met een verhaaltje dat dat uitzonderingen zijn, dat is namelijk onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 373
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er zijn wel uitzonderingen.

In de (winkel)distributie worden de laatste tijd hier en daar wel mensen gezocht.

In het bluk, container of int. groupagewerk daarintegen totaal niet.

En in Limbabwe, het verre oosten, en Scandinavische noorden van het land wordt er zowiezo niemand gezocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De laatste maanden ben ik redelijk actief geweest in het vinden van een chauffeursbaan (Ik heb nog steeds C (al bijna 5 jaar lang), echter in Noord Holland is er voor mij niks te halen. Of het is een chauffeursbaan, waarbij ik mijn rug nog meer moet kneuzen (koelkasten, vriezers 3 of 4 hoog de trap op, en dan met dat kl0te ding op mijn rug, nee dat kan ik niet meer aan, omdat ik al 4 beschadigde ruggenwervels heb door een aanrijding.

Wat uitzendbureaus betreft, die negeer ik het liefst. Slechte banen en betalers.

Mocht iemand nog een baan weten, Tja, als kipper chauffeur evt, met autolaadkraan, of iets anders met een bakwagen, geen distributie (dat is niet mijn ding) laat mij het zsm weten.

Voor jou geldt, net als voor vele anderen , dat de vraag naar chauffeurs zo goed als opdroogt. En idd., er worden nog wel veel distr.chauffeurs gezocht wat suggereert dat het verloop bij die jongens groot is (vanwege dat zware gekloot met containers en fanatiek na te leven rij-en aankomsttijden).

Laatst werd ik ook door een uzb. benaderd met de vraag of ik geen witgoed wilde bezorgen met een bijrijder. Bij de kennismaking hoorde ook een 'tiltest' . Ik heb me bescheurd want je ziet jezelf al in een hele grote ruime loods staan met een doosje voor je (Jaaaaaaaaa, eerst goed door de knieën en dan pas oppakken ! Jaaa , goed zo !).

Het doet de realiteit volstrekt geen recht want de realiteit leert mij , vaker dan me lief is, dat ik die takkezooi naar 4-hoog moet beuren langs een smalle trappengang waarbij ik tot in de woning 15 keer links of rechtsom moet met die meuk (en let erop hè, dat het allemaal onbeschadigd aankomt !).

Stond alles er dan uiteindelijk, dan werd er ook nog even van je verwacht dat je de hele boel aansloot... En zo ben je alles in 1.

Doe dat es een keer of 6 per dag en ik weet van mezelf dat ik dan kapot ben.

Voor dit alles werd mij het zeer goede salaris van 9 euro netto per uur in het vooruitzicht gesteld en een contract van 20 uur per week , op oproepbasis...

Ik heb er vriendelijk voor bedankt (en dan rij je ook nog niet eens op tenminste een bakwagen maar op zo'n nepbedrijfsbus die erop lijkt).

Het is misschien een idee voor je om je E achter je C te plakken omdat met de voorspelde tekorten er steeds meer volumes met minder vrachtwagens vervoerd moeten worden). Zo denk ik erover mijn LZV-certificaat te halen.

En Kipperen en autolaadkranen zijn vaak 'bouw-gerelateerde' chauffeursbanen en tja, daar loopt het werk nu in terug.

Maar hee, kop ervoor en toch gewoon doorgaan !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Nu geloof ik niet dat bij deze man de winst naar de opdrachtgever gaat, ik weet het eigenlijk wel zeker.

In mijn kennissenkring zijn er de laatste tijd een aantal mensen geweest die van baan veranderen, ook ken ik een aantal zzp ers die omkomen in het werk.

Ik heb heel veel chauffeurs in mijn kennissenkring waarvan er niet een werkeloos is. Kijk naar Robniat, die had ze voor het uitkiezen. Vertel mij dan eens waarom de een niet aan het werk komt en de ander wel.

Ik ben daar echt benieuwd naar. En kom niet met een verhaaltje dat dat uitzonderingen zijn, dat is namelijk onzin.

Volgens mij is dat nu genoeg op dit forum geschreven Ron. Laten we niet wekelijks in herhaling vallen? Zullen we meedenken aan een oplossing van het probleem???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister op fb een "vriendje" die werd gedwongen dubbele diensten te draaien. De auto's moeten tegenwoordig 24 uur per dag rijden, en omdat er een chauffeurs tekort is moet dit met dezelfde chauffeur gebeuren.

Dus het probleem van de werkgever wordt dan maar naar de chauffeur geschoven?

Lekker makkelijk hoor.

Ik denk ook dat je de spijker op z'n kop slaat met de term 'gedwongen'.

Voor hem tien anderen.

Oh nee, die zijn er niet, dan maar een auto er uit.

Ik weet niet hoe de situatie is bij dat vriendje maar misschien werkt hij 16 uur per dag.

Wordt er 2 uur pauze afgehouden, dat mag van de CAO, en werkt hij op zaterdag ook.

Geeft de chauffeur nog een uur of 10 a 12 per week weg ook.

En dan nog raar vinden dat zo'n bedrijf geen chauffeurs kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn kennissenkring zijn er de laatste tijd een aantal mensen geweest die van baan veranderen, ook ken ik een aantal zzp ers die omkomen in het werk.

Omkomen in het werk zegt nog niets over de verdiensten.

Sterker nog, ik ken heel veel ZZP'ers (niet in transport) die omkomen in het werk en bij wijze van spreken ook omkomen van de honger.

Die werken zich de klere om te overleven en er is dus helemaal geen sprake van een leuk leventje.

Die hebben helemaal geen keuze; het is pompen of verzuipen.

Ik weet ook wat zij verdienen; iets meer dan 9 euro bruto per uur.

En ze zijn er nog blij mee ook!

Gelijk werk, gelijk loon.

De ZZP-er concurreert straks de Pool naar huis.

Die kant gaan we echt op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omkomen in het werk zegt nog niets over de verdiensten.

Sterker nog, ik ken heel veel ZZP'ers die omkomen in het werk en bij wijze van spreken ook omkomen van de honger.

Die werken zich de klere om te overleven en er is dus helemaal geen sprake van een leuk leventje.

Die hebben helemaal geen keuze; het is pompen of verzuipen.

Zzp ers in het transport die omkomen van de honger. Dan had ue geen zzp er moeten worden want dan ben je gewoon niet slim genoeg om het maar heel voorzichtig uit te drukken.

Ik ken er een stuk of wat die en omkomen in het werk en bakken met geld verdienen. 80 uur per week voor tariefen tussen de 25 en 35 euro zijn geen uitzondering.

Nu ben ik niet zo'n held in rekenen maar dat vind ik toch leuk geld. Zeker als je een goede boekhouder heb die goed thuis is in de belasting en subsidie regelingen.

Maar zoals ik al vaker gezegd heb, ik ben gekke geritje en zie het allemaal verkeerd (of door een roze bril zoals mij zo vaak verweten word)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zzp ers in het transport die omkomen van de honger. Dan had ue geen zzp er moeten worden want dan ben je gewoon niet slim genoeg om het maar heel voorzichtig uit te drukken.

Ik ken er een stuk of wat die en omkomen in het werk en bakken met geld verdienen. 80 uur per week voor tariefen tussen de 25 en 35 euro zijn geen uitzondering.

Nu ben ik niet zo'n held in rekenen maar dat vind ik toch leuk geld. Zeker als je een goede boekhouder heb die goed thuis is in de belasting en subsidie regelingen.

Maar zoals ik al vaker gezegd heb, ik ben gekke geritje en zie het allemaal verkeerd (of door een roze bril zoals mij zo vaak verweten word)

Je ziet het niet verkeerd, die situaties zijn er zeker OOK.

Het lijkt soms wel alsof jij alleen ziet wat je wil zien en je moeilijk in andermans situatie kunt verplaatsen.

Niet iedereen wil veel van huis zijn bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Omkomen in het werk zegt nog niets over de verdiensten.

Sterker nog, ik ken heel veel ZZP'ers (niet in transport) die omkomen in het werk en bij wijze van spreken ook omkomen van de honger.

Die werken zich de klere om te overleven en er is dus helemaal geen sprake van een leuk leventje.

Die hebben helemaal geen keuze; het is pompen of verzuipen.

Ik weet ook wat zij verdienen; iets meer dan 9 euro bruto per uur.

En ze zijn er nog blij mee ook!

Gelijk werk, gelijk loon.

De ZZP-er concurreert straks de Pool naar huis.

Die kant gaan we echt op.

Voordeel daarvan, is dat er dan wel weer Hollanders op de bok zitten, zo winnen we wel weer terrein terug.............................................................LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel zzp ers zitten op kippers in de weg en waterbouw. Die zijn weken van huis, dat klopt ja.

Jij verwijt mij dat ik overal wel erg makelijk over denk en dat ik mij niet in een ander kan verplaatsen. Het werk ligt op straat je moet het alleen oprapen. Dat dat waarschijnlijk op de traditionele manier op het moment moeilijk is weet ik. Maar als jij bereid bent om het eens anders te doen is er werk, ook voor degene met heimwee of met een vrouw die je geen nacht alleen kunt laten.

Maar het is of te ver of de auto bevalt niet, het werk bevalt niet of de werktijden kunnen niet gecombineerd worden met het sociale leven. Er is echt wel werk, dat dit waarschijnlijk niet je droombaan is begrijp ik zelfs. Ik ben ook liever elke avond thuis. Dit gaat ook niet dus doe ik wat anders.

Ik had ook thuis kunnen blijven zitten. Onder het mom dat mijn gezondheid nog niet optimaal is....

Ja, ik denk er makkelijk over, dit komt omdat het in mijn ogen heel simpel is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordeel daarvan, is dat er dan wel weer Hollanders op de bok zitten, zo winnen we wel weer terrein terug.............................................................LOL

De ZZP-ers met het genoemde uurloon waar ik het over had zitten niet in het transport.

Ik reageerde op een tekstfragment waarvan ik dacht dat het over ZZP-ers in het algemeen ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel zzp ers zitten op kippers in de weg en waterbouw. Die zijn weken van huis, dat klopt ja.

Bedankt om mij belachelijk te maken.

Ik ben ook liever elke avond thuis. Dit gaat ook niet dus doe ik wat anders.

Je kan toch bij Westdijk op de kipper?

Volgens mij moet dat elke avond thuis zijn dus wel lukken.

Maar misschien wil je niet graag genoeg of ben je niet goed genoeg gemotiveerd om elke avond thuis te zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Bedankt om mij belachelijk te maken.

Je kan toch bij Westdijk op de kipper?

Volgens mij moet dat elke avond thuis zijn dus wel lukken.

Maar misschien wil je niet graag genoeg of ben je niet goed genoeg gemotiveerd om elke avond thuis te zijn?

of kiest Ron ervoor om meer te verdienen, dan een binnenland chauffeur op een kieper???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of kiest Ron ervoor om meer te verdienen, dan een binnenland chauffeur op een kieper???

Goed mogelijk, maakt ook niet uit.

Het gaat erom; hij wil iets maar hij doet het niet, er is kennelijk nog meer in het spel.

Dat geldt voor anderen ook maar dat lijkt hij niet te kunnen/willen zien.

Dat is wat mij stoort aan hem; hij is zelf goed bezig (dat meen ik uit de grond van mijn hart) maar hij mag niet verwachten dat anderen ook maar onvoorwaardelijk voor het werk kiezen en daardoor minder(waardig) zijn.

Aanvulling; "en daardoor minder(waardig) zijn" toegevoegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Debian, ik word vaak verkeerd begrepen door mijn nogal botte woordkeus maar het is wel precies hoe ik er over denk. Als je werkeloos thuiszit moet je pakken wat er is. Punt....

Niets van dat wil ik niet of dat past me niet. Is ook goed, wil je niet? Gelijk korten op de uitkering. Er word nu vaak ten onrechte gebruik gemaakt van de ww.

Ik persoonlijk ben ook het liefst elke avond thuis maar dan wel in het werk wat ik graag doe. Als het nodig mocht zijn stap ik ook op een kipperof desnoods ga ik in de meubel distributie. Maar ik ga niet de ww in zolang ik kan werken voor mijn geld. Dat verdom ik gewoon, en dat is een mentaliteitskwestie. Niet meer of niet minder.

Ik doe liever ander werk ja, maar ik klaag niet. Ik heb leuk werk en verdien mijn geld. Het enige nadeel is dat ik soms lang van huis ben, lekker boeiend....:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Debian, ik word vaak verkeerd begrepen door mijn nogal botte woordkeus maar het is wel precies hoe ik er over denk. Als je werkeloos thuiszit moet je pakken wat er is. Punt....

Mee eens, op voorwaarde dat die werkgever zijn personeel wel redelijk behandeld.

Misschien moet je als werkeloze niet al te kieskeurig zijn voor wat voor soort werk maar wel voor wat voor soort werkgever.

Stel; (denkbeeldige situatie) dat een werkgever iemand dwingt om dubbele diensten te draaien, vervolgens een uur of 2 wegstreept per dag i.v.m. pauzestaffel CAO.

En dan van het deel wat overblijft nog wat uren stort in een spaarpotje om in de wintermaanden aan het personeel te 'geven' als snipperdagen (dat is niets geks in de kipperwereld)

daar zou ik niet gaan werken als ik werkeloos was. Dan liever vakken vullen bij Albert Heijn om uit de ww te zijn maar niet ten koste van alles maar 'stuurvasthouden´.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij wilt tenmiste nog onder je niveau gaan werken (vakken vullen) er zijn et zat die het verdommen. Hebben we toch nog iets gemeen, ik zou ook vakken gaan vullen als ik niets anders kon krijgen.

Alles beter dan een uitkering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vergeet ik je nog de tip mee te geven dat je misschien na het halen van E, je zou kunnen richten op de pendeldiensten of koppelritten (naar Duitsland bv.).

Het is misschien niet het méést interessante of spannendste werk , vaak ook 's nachts of de nacht in, maar je hoeft dan iig. je niet meer bezig te houden met distributie-kul waar je , vanwege je rug, jezelf niet direct meer geschikt voor voelt. Trailertje halen en brengen, aan -en afkoppelen en hops weer terug op de bok en karren maar (niet vergeten de bokkepoten omhoog te draaien hoor want je bent nog een bakwagen gewend....LOL) .

Wel even vóórdat je afkart de al dan niet aanwezige lading controleren. Als de deuren 'verzegeld' zijn hoeft het niet maar anders wel. Jij bent nl. vanaf dat moment wel verantwoordelijk voor die meuk binnenin , ook al is het in bv. Noorwegen geladen en hier in Rotterdam op de wal gekwakt.

Die discussie heb ik nl. al es gehad en ik dacht zelf , heel eigenwijs, dat , omdat ik em zelf niet geladen had, ik er ook niet voor verantwoordelijk gehouden kon worden (trailer was immers in verweggistan geladen en door een andere chauffeur daar ergens ook op de kaai geplempt. Ik dacht er bij evt. malheur er voor de rechter er wel mee weg te komen maar helaas.. Dat is niet helemaal zo. De planner van het betreffende bedrijf beargumenteerde het 'kijken naar de lading' als volgt; Jaaaaa aaaaa !! Wat nou als jij of de controlerende diensten ontdekken dat er zich Asielzoekende vluchtelingen uit Engeland zich in de trailer bevonden ??? Ik keek em aan, moest ff iets heel moeilijks repareren in mijn kennis en gedachtengangen over de routes en bewegingen van asielzoekers, en dacht toen Je Meent Het !!!???:eek:

Misschien versnelt dit je wens je E te gaan halen.

Ik heb vandaag in Saasveld gesolliciteerd als pendelchauffeur.

En ja, uzb's zijn kut, onbetrouwbaar , de ballen nergens verstand van en nog zo wat van die typeringen. Echter, ze zijn vaak wel de snelste manier om ergens binnen te rollen.

Succes !

J.D.

bewerkt door jdinverbazing
Leuk verhaal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij wilt tenmiste nog onder je niveau gaan werken (vakken vullen) er zijn et zat die het verdommen. Hebben we toch nog iets gemeen, ik zou ook vakken gaan vullen als ik niets anders kon krijgen.

Alles beter dan een uitkering.

Ik ben het opzich wel met je eens, maar voor een baan als vakkenvuller zijn we "iets" te oud, en voor tomatenplukken of iets in de bouw gaan doen, daarvoor hebben we een verkeerd paspoort.

M.a.w: alsof iets anders voor het oprapen ligt.

Verder kan ik mij wel in jouw mening vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er bijvoorbeeld ook voorstander van om voor minder dan een uitkering aan het werk te "moeten" al dan niet met een aanvulling van de de overheid...

Zoals de Duitse mini-jobs?

Daarmee is menig fulltime kracht overbodig geworden, want over de mini-jobs hoeft men (de werkgever) geen belasting te betalen.

Maar het social-ambt mag wel bijlappen.

Bijkomend nadeel is ook dat het gros van de cao's verworpen kan worden.

Als we echt die kant op moeten, dan wordt het nog triester allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee op deze manier gaat het goed. Er is geen enkele stimulance om aan het werk te gaan. We moeten vooral vasthouden aan hoe het was en niets veranderen. Dat heeft ons namelijk gebracht waar we nu zijn. Een onbetaalbaar sociaal stelsel zonder prikelingen om aan aan het werk te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er bijvoorbeeld ook voorstander van om voor minder dan een uitkering aan het werk te "moeten" al dan niet met een aanvulling van de de overheid...

Die regeling is er al, na een x-periode in de ww moeten de mensen dan aan de slag evt op parttime basis.

Het salaris wordt dan aangevuld door het UWV.

En weet je wat voor figuren je dan op de werkvloer krijgt?

Mensen die de kantjes eraf lopen in de hoop ontslagen te worden.

http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_werkloos/tijdens_mijn_uitkering/ww_en_passend_werk.aspx

bewerkt door Debian
link toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden