Spring naar bijdragen

Belgische Wegwerken Deel 2


Gast Valkje

Recommended Posts

Ik kwam gisteravond terug van frankrijk en had het nieuws opstaan..

Laat het nieuws nu toevallig gaan over de belgische wegenwerken..

Mwah...Kat in het bakkie dus voor mij om dus even de oude muziek te vervangen voor het nieuwsbulletin.

Het start zoiets na 45 seconden, de moeite waard om dit te bekijken en te luisteren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Ik kwam gisteravond terug van frankrijk en had het nieuws opstaan..

Laat het nieuws nu toevallig gaan over de belgische wegenwerken..

Mwah...Kat in het bakkie dus voor mij om dus even de oude muziek te vervangen voor het nieuwsbulletin.

Het start zoiets na 45 seconden, de moeite waard om dit te bekijken en te luisteren...

Stond deze er al niet op !

Ergens ten velde , met de hulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nieuwe URl als het goed is, het nieuws begint pas na 40 seconden...

Het geluid wat ik ermee bedoel...hahahaha

vandaar deel 2....

Mmmm...youtube is van slag geloof ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
nieuwe URl als het goed is, het nieuws begint pas na 40 seconden...

Het geluid wat ik ermee bedoel...hahahaha

vandaar deel 2....

Mmmm...youtube is van slag geloof ik...

We zullen de komende weken ook eens wat Nederlandse accenten leggen , spelen we een robbertje Nederland - België .

Dat er onderhoud aan de bermen moeten gebeuren en daar ongeduldige automobilisten de signa wagens voorbij rijden , zetten we lekker de wegenwerken in de kijker .

Leer eens objectief oordelen , zelfde als met je busje , jij parkeert je werkstuk in de rijrichting van dat busje , maar gaat lekker kappen op die chauffeur , terwijl jij wel een hindernis voor hem bent , ja had ook rechts op een vrij stuk kunnen parkeren en wachten tot de los/laadplaats vrij was , beeldjes schieten en lekker de schuld naar de andere verwijzen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet wel toegeven dat als je dit meemaakt 2 dagen ervoor, en je dit op het nieuws hoort, en je voegt het samen....

Je wel een totaal beeld begint te krijgen hoe ongelukken ontstaan tijdens wegwerkzaamheden in België...

ik geef een stom voorbeeld zonder gevaar...

Ik moest naar Mons toe, en staan ze net achter Anderlecht de middenberm te snoeien...

Om 07.30 uur, midden in de spits..

Een file van hier tot ginder..

Wat ik dan niet begrijp is dat de wetgever in België niet zo slim is om dit te plannen buiten de spits om, zodat er geen ergernis optreed van mensen die dus even willen kijken waar het echt ophoud met invoegen omdat ze haast hebben.

Ik zeg niet dat hier in NL alles top geregeld is, maar er zit wel een wereld van verschil in over de manier van aanpak tijdens wegwerkzaamheden..

Even voor alle duidelijkheid, ik val de wegwerkers niet hierop aan, die jongens doen gewoon hun werk, net zoals ik doe, en ook met zulke situaties altijd rekening mee probeer te houden.

Maar mocht, omdat 1 van de 2 partijen eens niet opletten, dan zijn de gevolgen helaas erg triest, vooral gelet op het nieuwsbulletin.

Ik ben een mens, ik maak fouten en let niet altijd op, ik geef dit grif toe, sommige beweren dat ze altijd opletten..

IPV elkaar de tent uit te vechten, laten we dit soort beelden gebruiken om het voor iedereen veiliger te maken, dan maar steeds te roepen...ik let altijd op...

bewerkt door Valkje
persoonlijke noot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eerlijk gezegd, denk dat die eerste pijlen wagen die op dat paralel strook staat, daar voor een reden staat, anders zien de bestuurders op de invoegstrook niet wat er aan komt.

Ook zou iedereen misschien eens naar links kunnen gaan, iets wat iedereen hier doet als er maar iets op de vluchtstrook stat.

Hebaltijd respect voor hen die de wegen onderhouden, een beroep war ik me niet voor geroepen voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Je moet wel toegeven dat als je dit meemaakt 2 dagen ervoor, en je dit op het nieuws hoort, en je voegt het samen....

Je wel een totaal beeld begint te krijgen hoe ongelukken ontstaan tijdens wegwerkzaamheden in België...

ik geef een stom voorbeeld zonder gevaar...

Ik moest naar Mons toe, en staan ze net achter Anderlecht de middenberm te snoeien...

Om 07.30 uur, midden in de spits..

Een file van hier tot ginder..

Wat willen diegene die met de pkw gaan werken ?

Geen vrachtverkeer tijdens de spits :ja: , tja wij zijn hiermee ook heel blij dat we niet " zouden " mogen rijden tijdens de spits .

Diegenen die het groenonderhoud doen zijn ook graag op een deftig uur terug thuis , alhoewel van horen zeggen kloppen ze ook dagjes van 12 a 14 uur om ..............

Ik heb al situaties aangeklaagd bij de regie der werken en antwoord gekregen dat een bepaalde werf of werkzaamheid een code krijgt , ook ik ben het niet altijd niet eens met de situatie en zeker als je persoonlijk in de ankers moet en bij terugkomst op die plaats eentje 90° ziet liggen , ook dan stijgt mijn bloedtemperatuur en pen ik wat neer maar de wegbeheerder , maar het uitsmeren en accentueren en gaan bijwerken met wat 48 uur later gebeurt sorry dat is niet meer objectief blijven ( persoonlijk oordeel ) .

Dat dit in beeld gebracht is heb ik geen enkel probleem bij , zo zelf graag hebben dat de regie of aannemer dit ook bekijkt en een vergadering pland hoe dit beter kan ten over staan van ieders veiligheid .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:ok: Ik zal de volgende keer dan opletten om niet teveel nadruk ergens op te gaan leggen.

Waarom niet? Dat houd de spanning erin en een hoop discussiesLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Waarom niet? Dat houd de spanning erin en een hoop discussiesLOL

We kunnen dan de spraak bij de gepaste beeldjes voegen en een objectieve beschrijving geven .

Geen vals beeld in de media opwerpen , ieder ongeval heeft een oorzaak , als iemand de signalisatie compleet naast zich neerlegt , tegen een vrachtwagen rijd en dan die wegenwerkers meepakt is dat een totaal ander beeld dan wat die mobile werkploeg aan het doen is de grasberm onder handen nemen .

Ik heb van de regie der wegen te horen gekregen dat voor een werf B3 de signalisatie voldoende was , diegene die de oprit namen , hadden moeten blijven staan en mijn inzien stonden er op de oprit signa wagens , maar wie met een pkwtje wil daar blijven staan wachten .

Nu wordt hier een beeld geschetst van gevaarlijke wegenwerken , terwijl het juist de weggebruikers zijn die een onveilige situatie creëren door de signa wagen te negeren .

Nu geen probleem het gras is er af en er zijn geen ongevallen gebeurt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We kunnen er een hele discussie op loslaten, maar hier in NL was de situatie hetzelfde tot een aantal jaren geleden, tegenwoordig worden dit soort onderhoudswerkzaamheden alleen nog in daluren geplant en word er een complete baan afgesloten voor de veiligheid van de wegwerkers.

Waarom, om dit soort gevaarlijk gedrag van de weggebruikers juist tegen te gaan, dit soort situaties zie je bij ons eigenlijk niet meer op opritten.

Dit soort dingen blijven gevaarlijk, zeker met de mentaliteit die men tegenwoordig heeft op de weg, en in België zijn ze wel de trendsetter en wij NL'ers volgen steeds vaker die trends, jammer dat men steeds minder geduld heeft op de weg.

Lees dit stukje eens, en bedenk dan waar het iets veiliger is op de weg: Verkeersveiligheid - Wikipedia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Dit soort dingen blijven gevaarlijk, zeker met de mentaliteit die men tegenwoordig heeft op de weg, en in België zijn ze wel de trendsetter en wij NL'ers volgen steeds vaker die trends, jammer dat men steeds minder geduld heeft op de weg.

Lees dit stukje eens, en bedenk dan waar het iets veiliger is op de weg: Verkeersveiligheid - Wikipedia

Wij doen het inderdaad niet zo goed .

België blijft slecht scoren, ondanks daling aantal verkeersdoden16/05/2013

BIVV maakt ongevalcijfers voor 2012 bekend: het aantal verkeersdoden ter plaatse daalt met 13%, het aantal licht- en zwaargewonden met ongeveer 8%. Toch doet België het daarmee nog steeds erg slecht vergeleken met de buurlanden. Bovendien stijgt het aantal dodelijke slachtoffers bij de fietsers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb van de regie der wegen te horen gekregen dat voor een werf B3 de signalisatie voldoende was , diegene die de oprit namen , hadden moeten blijven staan en mijn inzien stonden er op de oprit signa wagens , maar wie met een pkwtje wil daar blijven staan wachten .

Ja/Nee, het figuur wordt hier niet goed uitgevoerd. De TMA op de parallelstrook staat daar goed. De eerste TMA op de toerit niet, deze had 25m eerder moeten staan en zo het verkeer blokkeren totdat er genoeg ruimte was ten opzichte van TMA nr2. Dan had hij ruimte kunnen maken en kunnen weggebruikers normaal tussen de TMA's invoegen.

Zo is het werk door de regie ook omschreven. Overigens, de signalisatie was voldoende, maar dat houdt alleen in dat er voldoende materieel ter plaatse was. Ik zou gaan juichen als de Nederlandse overheid ook TMA's verplicht als voorwaarschuwing.

We kunnen er een hele discussie op loslaten, maar hier in NL was de situatie hetzelfde tot een aantal jaren geleden, tegenwoordig worden dit soort onderhoudswerkzaamheden alleen nog in daluren geplant en word er een complete baan afgesloten voor de veiligheid van de wegwerkers.

Jammer, maar ons werken lijkt in geen opzicht op onze Belgische collegae. Wij werken met hele andere figuren en signalering. Wat signalering betreft kunnen we nog wat leren van onze Belgische collegae, wat figuren betreft zouden ze wat van ons kunnen leren.

Wat betreft de werkzaamheden zelf, op sommige baanvakken met OV worden deze meer en meer in de avonduren/nachturen uitgevoerd. Echter door de Arbo wetgeving mag dat niet op de wegen zonder OV. Er wordt wel geëxperimenteerd met LED voorwaarschuwingen en daglicht lampen maar hier zijn alweer klachten tegen vanwege verblinding. Tevens komen voortbewogen LED verkeersborden nog steeds niet voor in de BABW en mogen ze volgens de letter van de wet ook nog niet, de reden dat elke TMA ook een D2 onder de lichtende pijl heeft gemonteerd.

Dit soort dingen blijven gevaarlijk, zeker met de mentaliteit die men tegenwoordig heeft op de weg, en in België zijn ze wel de trendsetter en wij NL'ers volgen steeds vaker die trends, jammer dat men steeds minder geduld heeft op de weg.

Als je de figuren en signalering bedoelt is België zeker niet de trendsetter maar loopt Nederland hierin voorop, echter is de Belgische overheid veel sneller met het doorvoeren van regels.:ok: ( En zo lopen wij weer achter de VS aan waar deze hele toko is ontwikkeld ). Zo ook met mobile controlle aparatuur bij wegwerken, bij steeds meer wegwerken staan flitsapparaten die ALTIJD werken :ok:

En het was niet om te wijzen of af te zeiken, in welk land ook, elke verkeersdode is er nog steeds 1 teveel.

Mee eens :ja::ja::ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Ja/Nee, het figuur wordt hier niet goed uitgevoerd. De TMA op de parallelstrook staat daar goed. De eerste TMA op de toerit niet, deze had 25m eerder moeten staan en zo het verkeer blokkeren totdat er genoeg ruimte was ten opzichte van TMA nr2. Dan had hij ruimte kunnen maken en kunnen weggebruikers normaal tussen de TMA's invoegen.

Zo is het werk door de regie ook omschreven. Overigens, de signalisatie was voldoende, maar dat houdt alleen in dat er voldoende materieel ter plaatse was.

Ik kreeg te horen dat wagens daar op de af/oprit ( stukje tussenin ) hadden overnacht , dat ze daar zijn gestart met her verder werken en dat op het ogenblik dat Valkje het op film heeft , nu de man die mij van antwoord gediend heeft was ook niet ter plaatse en zal het eerder voor die onderaannemer opnemen dan , toe te geven dat er iets fout opgesteld stond .

Ergens ten velde , met de hulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg te horen dat wagens daar op de af/oprit ( stukje tussenin ) hadden overnacht , dat ze daar zijn gestart met her verder werken en dat op het ogenblik dat Valkje het op film heeft , nu de man die mij van antwoord gediend heeft was ook niet ter plaatse en zal het eerder voor die onderaannemer opnemen dan , toe te geven dat er iets fout opgesteld stond .

Ergens ten velde , met de hulp van Tapatalk

Kan je die mijnheer niet eens verzoeken om zichzelf in te laten mengen in deze discussie ??

Niet om hem persoonlijk aan te vallen wat er dus mis ging op dat filmpje, maar dat wij vanuit ons oogpunt punten kunnen aangeven voor verbetering.

Niemand zit te wachten dat, ongeacht wie er schuld aan zou zijn, betrokken te raken bij een ongeval, terwijl beiden partijen hun werk trachten te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Kan je die mijnheer niet eens verzoeken om zichzelf in te laten mengen in deze discussie ??

In een paar stappen kan je U standpunt over wat je gezien ( gefilmd ) hebt daar kwijt .

Hoe kunt u een knelpunt melden? Hoe kunt u een knelpunt melden?

Ga naar www.meldpuntwegen.be en onderneem vier éénvoudige stappen:

Stap 1: omschrijf de locatie: selecteer de provincie, de gemeente en de straat waar het probleem zich voordoet. Als u de juiste straatnaam of het juiste wegnummer niet kent, kunt u een kaart met de juiste plaatsaanduiding toevoegen. U kunt verder verfi jnen door het huisnummer op te geven of een ander herkenningspunt aan te duiden.

Stap 2: omschrijf het knelpunt: selecteer het uit een lijst van mogelijkheden. Indien gewenst kunt u dit ook nader omschrijven of een foto ter illustratie uploaden.

Stap 3: identificeer uzelf: voer uw gegevens in. Zo kan de wegbeheerder u op de hoogte houden van de oplossing van het probleem. Anonieme klachten worden niet geregistreerd.

Stap 4: samenvatting en verzending.

verwijs ook naar je filmpje op youtube , pak dan wel het origineel , niet het bijgewerkte , die Antwerpenaren kunnen heel scherp zijn .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je de figuren en signalering bedoelt is België zeker niet de trendsetter maar loopt Nederland hierin voorop, echter is de Belgische overheid veel sneller met het doorvoeren van regels.:ok: ( En zo lopen wij weer achter de VS aan waar deze hele toko is ontwikkeld ). Zo ook met mobile controlle aparatuur bij wegwerken, bij steeds meer wegwerken staan flitsapparaten die ALTIJD werken :ok:.

Hiermee bedoel ik de mentaliteit van de weggebruiker niet de mentaliteit van de wegwerker, die word steeds meer ikke ikke en de rest kan stikken.

Zelfde met degene die moeten invoegen, knipper aan en gaan, ook al is het snelheidsverschil groot, ik kom dus jij remt maar, uitvoegen net zo, er staat een file op de afrit, we rijden door en ga dom op de doorgaande weg stilstaan want ik moet er tussen en wel vooraan want anders ben ik 10 seconden later.

In NL is er veel meer vooraanduiding en dan de matrix nog, ook zijn over het algemeen onze vluchtstroken breder dan in België, ook al is dat geen garantie op veilig kunnen werken, daar gaan de weggebruikers over en zijn we weer bij de mentaliteit daarvan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas heeft er ditmaal een triest ongeval zich voorgedaan in Nederland.

1 Enkele wegwerker vond de dood, en hierop spreek ik de werkgever aan, misschien als 2 personen aanwezig waren geweest, 1 persoon die kijkt, zoals bijvoorbeeld in mijn film of de situatie het toelaat om te werken, of overige weggebruikers te waarschuwen. en de andere persoon die dan de werkzaamheden doet.

Het blijft in deze wel suggestief of er dan geen slachtoffers waren gevallen, maar helaas getuigd dit noodlottig ongeval dat signalering alleen dus niet werkt.

Wat de oorzaak van dit ongeval exact is kunnen we alleen speculeren, afgaande op de politie berichtgeving.

De reden waarom ik dit deze film gepost heb was omdat al de gehele week in het nieuws was over de onveilige werkomstandigheden die wegwerkers uitvoeren in België.

De irritatie die het dan bij mij opwekt is, als ik deze zaken meemaak, en helaas het is dus niet een enkele keer, maar meerdere keren dat ik zulke situaties meemaak, wat verwacht de Overheid dan van mij hoe te handelen, als ik binnen zeg 15 seconden moet anticiperen..

Ik anticipeer wel, maar hoe zit het de overige weggebruikers ?

En nee, dit fenomeen doet zich niet alleen voor in België, onze rijkswaterstaat heeft er ook een handje van om ineens op te duiken met zo`n uitklapbord ineens voor je snuf op te duiken, met daarin in het teken...Let Op Gevaar...

En geloof me, indien ik dit ook op mijn dashcam heb staan, zal ik dit dus even hard op het forum plaatsen.

Dus nee, dit is niet om alleen om een vinger te wijzen naar België, ook in Duitsland kunnen ze zeer goed overweg met spontane werkzaamheden..

Ik vind het getuige van klasse dat een mede-forum gebruiker zich wel de moeite heeft genomen om deze discussie wel aan te kaarten bij de betreffende instanties in België.

Wat op mij overkomt is, ondanks hoe sommige dingen overkomen...wij wel allemaal de ernst ervan inzien hoe op een ....hoe moet ik het zeggen...uit routine geboren dingen....de ernstigste ongelukken kunnen gebeuren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden