[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagenchauffeur overlijdt na aanrijding in staart file


hellbengel

Recommended Posts

Deze combi`s zie je steeds vaker opduiken, geen tacho plicht, dus stampen maar.

Heb zelf eens met een poolse chauffeur gepraat die op zo`n ding Europa rondrijd.

In elk geval geen 8 tot 5 baan.

Vroeg of laat zullen door deze ongevallen dus ook die categorie onder de tacho-wet gaan vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, maar vanaf Polen naar hier of België rijden kost al gauw zo`n 12 uur, auto`s opladen en weer terug, geen slaapcabine, en even nuchter gesteld, nog nooit mee gemaakt dat die mannen gebruik maken van een hotel, concludeer ik gewoon dat het een kwestie van tijd is dat op deze combinaties dus ook een tacho-plicht komt.

Dit werk deden vroeger professionele transporteurs, maar de prijs daarvan is te duur.

Zelfs mijn buurman, Bogdan, een pool, is moe als hij of naar huis toe rijd privé, of weer terug komt naar Nederland.

Ik spreek gewoon uit wat menig chauffeur al weet, door deze vorm van omzeiling van de tacho-plicht, kunnen die chauffeurs gewoon door rijden terwijl wij verplicht onze rust moeten houden.

Vandaar ook dat wij nog strenger gecontroleerd gaan worden door de EU, zie topic over uitlezen tacho op afstand, omdat er nog altijd opdrachtgevers zijn die overal de schijt aan hebben.

triest dat deze man zijn leven liet, triest dat er een betrokkene partij die nu met zich meedraagt, triest voor de personen die dit alles moeten opruimen.

Gelukkig heb ik nog een handvat om mij aan vast te houden, dat wat ze noemen wetgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, maar vanaf Polen naar hier of België rijden kost al gauw zo`n 12 uur, auto`s opladen en weer terug, geen slaapcabine, en even nuchter gesteld, nog nooit mee gemaakt dat die mannen gebruik maken van een hotel, concludeer ik gewoon dat het een kwestie van tijd is dat op deze combinaties dus ook een tacho-plicht komt.

Ik vind je conclusie erg voorbarig,waar in het artikel staat dat de beste man direct uit Polen komt?misschien heeft hij wel bij een kennis in Turnhout overnacht/of gewoon op de bank in zijn cabineke,dat staat in het artikel niet vermeld.

En misschien heeft ie inderdaad wel in een hotel overnacht:D

Dit werk deden vroeger professionele transporteurs, maar de prijs daarvan is te duur.

Da denk ik niet,als ik het wrak zo eens bekijk is dit een oprij wagen en zal het eerder een handelaar zijn die west Europa afstruint ,op zoek naar gebruikte auto's

door deze vorm van omzeiling van de tacho-plicht, kunnen die chauffeurs gewoon door rijden terwijl wij verplicht onze rust moeten houden.

Vandaar ook dat wij nog strenger gecontroleerd gaan worden door de EU, zie topic over uitlezen tacho op afstand, omdat er nog altijd opdrachtgevers zijn die overal de schijt aan hebben.

Als ik het wrak nog eens bekijk zie ik dat hij,door de klap,op zijn eigen aanhanger staat,dat wil dus zeggen dat ie een totaal gewicht van meer dan 3500 kg heeft en dus tachograafplichtig is.

Het motorwagentje alleen is al 3500 kg denk ik zo,en met zo'n aanhanger erachter gaat ie daar ruim overheen.

En het verband dat hun de tachoplicht kunnen omzeilen en dat wij daardoor strenger gecontroleerd worden vat ik even niet.

triest dat deze man zijn leven liet,

Dat zo wie zo

Gelukkig heb ik nog een handvat om mij aan vast te houden, dat wat ze noemen wetgeving.

Misschien was die Pool wel helemaal volgens de regels ,maar ook dan heb je aan de wet ,als handvat niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Conclusie, daar er geen daadwerkelijke cijfers zijn omdat dit niet te controleren valt, omdat dit niet geregistreerd staat, trek ik mijn eigen conclusie op persoonlijke titel.

Gemiddelde auto heeft een gewicht van rond de 1100 kg, mag je er dus 3 van vervoeren zonder aan 1 wettelijke verplichting te voldoen.

Denk je nu echt dat sommige mensen deze maas niet doorhebben ?

Anders dan werd het wel vervoerd via de normale weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gemiddelde auto heeft een gewicht van rond de 1100 kg, mag je er dus 3 van vervoeren zonder aan 1 wettelijke verplichting te voldoen.

Het gaat dus om het totaal gewicht,als dit boven de 3500 kg uitkomt is men tachoplichtig(en vergunningplichtig0

het leeggewicht alleen is al rond de 2000 kg van zo n lichte vrachtwagen,blijft er dus 1500 kg over voor de lading.

Hij heeft er een aanhanger achter ,dus volgens mij heeft hij dan een totaalgewicht van boven de 3500 kg en is dan tachoplichtig.

Zou hij beroepsgoederen vervoer doen(dus geen eigen vervoer) is hij ook nog vergunningplichtig.

vergunning plichtig is iedereen die beroepsgoederenvervoer verricht met een voertuig ,met een totaalgewicht,boven de 3500 kg.( behalve in NL,daar moet je boven de 500 kg een vegunning hebben.

(vandaar dat de Poolse en Roemeense koeriers bende altijd met die busjes overal rondstruind).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Deze combi`s zie je steeds vaker opduiken, geen tacho plicht, dus stampen maar.

Heb zelf eens met een poolse chauffeur gepraat die op zo`n ding Europa rondrijd.

In elk geval geen 8 tot 5 baan.

Vroeg of laat zullen door deze ongevallen dus ook die categorie onder de tacho-wet gaan vallen.

Joh, 25 jaar terug zagen we dat bed toch ook zelden? Stampen om op tijd te kunnen lossen en ook nog terugladen vóór het weekend.

( Lees vollen damp zonder begrenzer). En dan zat je 100+ te trappen met dat materiaal van die tijd ( 19.361, 190.42 en F12)

met de ogen op stokjes.

Waren wij goed bezig? Mwa,.. Nou is het een PL- er of zoiets en dan is het niet goed te praten..Flauw..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zo was het natuurlijk wel, 's morgensvroeg terugkomen met stukgoed uit Zwitserland, omkoppelen en terug naar Zwitserland. Mooie tijd maar ik moet er niet meer aan denken. Met de groeten van Frans Maas..............................................................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden