Spring naar bijdragen

Groep Bulgaarse truckers al week langs A58


hellbengel

Recommended Posts

Gast combidriver

Nee, d Scania's zijn terug naar de dealer, en hun zijn met de personenwagen naar huis terug. Men gaat nu vanuit Bulgarije proberen alsnog hun geld te krijgen.....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 207
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast combidriver

Als de onderhandelingen niets meer uithalen, weet je dat als je blut bent je op dat moment verloren hebt Hendrik. Daar blijven staan, is dan zinloos.

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, d Scania's zijn terug naar de dealer, en hun zijn met de personenwagen naar huis terug. Men gaat nu vanuit Bulgarije proberen alsnog hun geld te krijgen.....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Aha, dan toch...

Als ik hun kans op succes mag inschatten dan vrees ik met grote vreze...

Hun opvolgers staan idd. al klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diep triest verhaal maar beslist niet onverwacht.

Verder weer opvallend hoe laatdunkend er weer gesproken wordt over de inzet van de vakbond, zij doen tenminste iets, zonder vakbond zou er zelfs geen sprake zijn van eieren met spek.

Positief is de publiciteit rond het verhaal, met wat geluk sijpelt het nieuws door tot het Bulgaarse nieuws en schrikt het avonturiers af die van plan zijn 1 januari jou baan over te nemen, want van het kabinet zou ik maar niet veel verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt mij op dat er heel veel gegist wordt op dit forum, zelfs forumleden die zich uitgeven dat ze ´vakbondsmensen´ zijn, terwijl ze allang `geroyeerd´ zijn.

Ik denk dat iedereen dan wel weet, wie met zijn "duidelijke antwoorden" en "adviezen" ik daarbij bedoel . . !!

Al diegene, die zo vaak onderweg en/of op deze forums, beweren dat een vakbond ze niet heeft kunnen helpen, zou ik willen vragen, wat zij eigenlijk van een vakbond verwachten . . . ??

Een vakbond bestaat uit leden die het voor het zeggen hebben, echter als deze leden hun klachten ten aanzien van hun werkgever en/of klacht niet kunnen onderbouwen en/of bewijzen, staat een vakbond zeker niet te springen om daar een juridische zaak voor te gaan voeren, die bij voorbaat als verloren mag worden beschouwd.

Maar hier speelt zoals zo vaak, het verwijt, de vakbond moet het maar oplossen, zonder dat er harde bewijzen op tafel komen. En ja, daar heeft menige vakbond zich in het verleden flink aan verbrand en dat heeft veel lidmaatschapsgeld gekost, wat dan weer niet in verhouding staat, met het te verwachten resultaat.

Maar het schijnt lekker op te luchten, als je anoniem en/of op forums lekker kan afgeven op wat er allemaal fout gaat in onze maatschappij . . !!

Dat er op forums veel gegist wordt over de inzet van een vakbond komt volgens mij omdat de vakbond niet duidelijk aangeeft wat zij de mensen te bieden hebben, het beste bewijs is wel dat je vanaf 2007 ingeschreven staat op het forum en pas voor de vijfde keer een post plaatst, er is kans genoeg om de mensen te informeren, maar de bond doet dat niet, dan vindt je het toch zeker niet gek dat er gegist wordt over de inzet van de bond voor de leden.

In vakbondsblaadjes staan -ongetwijfeld goed bedoelde- populistische kreten die in de praktijk niet waar te maken zijn maar wel verwachtingen wekken.

Leg in begrijpelijke taal uit wat mensen reëel kunnen verwachten en waarom een bond wel of niet iets doet, daar win je leden mee.

Als de moderne vakbondsman of vrouw niet weet hoe je dat aanpakt moeten zij kijken naar het verleden toen er nog echte vakbondsmensen waren die de taal van de werkvloer spraken en die daar ook vandaan kwamen, nu worden vakbonden dikwijls bevolkt door figuren die mijlenver af staan van de werkvloer en die later steevast opschuiven naar goedbetaalde baantjes in het bedrijfsleven en de politiek alwaar zij maatregelen nemen die zij in hun vakbondstijd juist zeiden te ,,verafschuwen,,

Zo maak je je als bond niet geliefd maar gaan de mensen bonden juist wantrouwen en gaan zij denken: hij kan wel mooi lullen maar eigenlijk gebruikt hij zijn functie bij de bond alleen maar om over mijn rug hoger op te komen.

Heel jammer.

Dat leden teleurgesteld zijn in de individuele hulpverlening is ook niet vreemd, veel mensen die vinden dat zij een ,,zaak,, hebben snappen niet dat je wel met juridisch juiste bewijzen moet komen eer je kan gaan denken aan procederen, leg dat als bond in begrijpelijke taal helder uit in plaats van de informatie en de voorwaarden te verstoppen in de kleine lettertjes voor individuele hulpverlening die bijna niemand leest en/of begrijpt.

Nu worden mensen afgewezen met de mededeling dat zij geen zaak hebben zonder goed uit te leggen waarom dat zo is.

Kortom, WEES VOORAF DUIDELIJK naar de mensen over wat zij van een bond kunnen verwachten, dat voorkomt later teleurstellingen en gemopper op een forum.

Ik ben een fervent FNV lid die misschien tegen beter weten in lid blijft omdat ik van mening ben dat je zonder bond slechter af bent dan met een bond

Hoewel behoorlijk off topic moest ik het even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou, ik was lid van de fnv. Toen kwam het moment dat ik ze nodig had......Echt waar, ze hebben niks gedaan. Het was zelfs zo erg dat ze mijn toenmalig werkgever zo ongeveer in z'n kont kropen ipv mij te helpen. Dit ging ook over achterstallig loon, vakantiegeld, vrije dagen, etc.

Ik vind het erg voor die Bulgaren hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar nu iets in de media komt, staan ze als 1e vooraan!

Ja ik ken dit heb de zelfde ervaring met die klotebond gehad ! Erg lullige voor die bulgaren ,maar hoeveel Nederlandse chauffeurs heeft die bond al laten stikken toen deze ze nodig hadden !

Maar nu is er media aandacht ,en dan staat die .....bond weer vooraan in beeld !!

Zelfde soort als ons kabinet !! alles voor de buitenlander ! niets voor de Nederlander !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snapt nu werkelijk niemand dat deze hulp komt, na samenwerking met de Bulgaarse vakbond?

Juist die Europeese samenwerking is nodig, om misstanden in heel Europa tegen te gaan.

En nee, ik heb geen medelijden met deze Bulgaren.

Volgende week kom ik ze vast wel tegen op een wagen van Jan de Rijk of Kees Mulders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ken dit heb de zelfde ervaring met die klotebond gehad ! Erg lullige voor die bulgaren ,maar hoeveel Nederlandse chauffeurs heeft die bond al laten stikken toen deze ze nodig hadden !

Maar nu is er media aandacht ,en dan staat die .....bond weer vooraan in beeld !!

Zelfde soort als ons kabinet !! alles voor de buitenlander ! niets voor de Nederlander !

Dat zie ik iets anders, de bond is er in principe voor de leden en het behoud van hun werk en arbeidsvoorwaarden, en de komst van buitenlanders bedreigt dat.

Op het eerste gezicht lijkt het dan vreemd dat de bond zich inzet voor gelijke arbeidsvoorwaarden voor buitenlanders die niet eens lid zijn.

Met nadruk zeg ik lijkt , want als dat lukt is er geen reden meer voor werkgevers om in zee te gaan met buitenlanders en schimmige constructies omdat het dan even veel kost, of zelfs meer zelfs kost dan werken met Nederlanders.

Zo bereik je als bond via een omweg je doel en ben je bezig met het behartigen van de belangen van de leden, want de bond kan natuurlijk moeilijk gaan roepen dat zij tegen de komst van buitenlanders zijn want dat zou behoorlijk discriminerend en anti-Europa klinken, nietwaar?, bovendien zouden zij dan nooit hun doel voor de leden kunnen bereiken.

En stel dat het je als bond niet zou lukken dan kweek je met het behartigen van de belangen van de Bulgaren wel goodwill wat je later als bond weer goed kan gebruiken bij het zieltjes winnen onder de buitenlanders die de Nederlandse chauffeur dan komen ,,aflossen,,.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snapt nu werkelijk niemand dat deze hulp komt, na samenwerking met de Bulgaarse vakbond?

Juist die Europeese samenwerking is nodig, om misstanden in heel Europa tegen te gaan.

En nee, ik heb geen medelijden met deze Bulgaren.

Volgende week kom ik ze vast wel tegen op een wagen van Jan de Rijk of Kees Mulders.

Dat zou best zo kunnen zijn

Volgens mij zijn de problemen pas definitief op te lossen als de lonen en prijzen in heel Europa geharmoniseerd zijn, tot die tijd blijven alle maatregelen lapmiddelen.

Maar of ik dat nog zal beleven.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Diep triest verhaal maar beslist niet onverwacht.

Verder weer opvallend hoe laatdunkend er weer gesproken wordt over de inzet van de vakbond, zij doen tenminste iets, zonder vakbond zou er zelfs geen sprake zijn van eieren met spek.

Positief is de publiciteit rond het verhaal, met wat geluk sijpelt het nieuws door tot het Bulgaarse nieuws en schrikt het avonturiers af die van plan zijn 1 januari jou baan over te nemen, want van het kabinet zou ik maar niet veel verwachten.

Niet alleen wordt er laatdunkend gesproken over de vakbond maar ook over die Bulgaarse chauffeurs zelf. Met name naar de dame in dat gezelschap wordt door iemand alhier de suggestie gewekt dat deze "met het licht uit" nog wel wat eurootjes kan verdienen voor haar collega's. Even verderop wordt dan heel grappig de vraag gesteld of er dan wel een prostitutievergunning verstrekt is.

Als dit nu het niveau is van de geprekken hier is , dan neig ik er nog verder naar mijn bijdragen te beperken.

Alles goed en wel dames en heren, maar we zitten met z'n allen in hetzelde europese schuitje en we vergeten steeds maar weer dat het in deze competatieve europese samenleving het nog steeds de werkgevers zijn die op wat voor slimme en achterbakse manieren dan ook, het onderste uit de kan halen.

En hoe 'ongeorganiseerder' wij als chauffeurs worden, hoe groter het succes van deze werkgeversratten.

Nog maar es, ook de werkgevers gun ik echt hun verdiensten. Zij nemen itt. tot ons werknemers, de risico's wel maar ze slaan hierin wel vér door.

Zoals al wel vaker opgemerkt door sommigen hier, we zien de splinter in de ogen van een ander haarscherp (zeiken), maar de balk bij onszelf missen we groots.

Er valt nog een hoop te winnen als we het hebben over onze omgangsvormen (als chauffeurs).

Hier baal ik echt van want zo worden telkenmale weer de vooroordelen over chauffeurs bevestigd. Ik weet echter ook dat hier welhaast niet tegen te strijden is.

Ik kan het aangeven en daarmee heb ik mijn zegje weer gedaan (eitje gelegd) maar soms....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat zie ik iets anders, de bond is er in principe voor de leden en het behoud van hun werk en arbeidsvoorwaarden, en de komst van buitenlanders bedreigt dat.

Op het eerste gezicht lijkt het dan vreemd dat de bond zich inzet voor gelijke arbeidsvoorwaarden voor buitenlanders die niet eens lid zijn.

Met nadruk zeg ik lijkt , want als dat lukt is er geen reden meer voor werkgevers om in zee te gaan met buitenlanders en schimmige constructies omdat het dan even veel kost, of zelfs meer zelfs kost dan werken met Nederlanders.

Zo bereik je als bond via een omweg je doel en ben je bezig met het behartigen van de belangen van de leden, want de bond kan natuurlijk moeilijk gaan roepen dat zij tegen de komst van buitenlanders zijn want dat zou behoorlijk discriminerend en anti-Europa klinken, nietwaar?, bovendien zouden zij dan nooit hun doel voor de leden kunnen bereiken.

En stel dat het je als bond niet zou lukken dan kweek je met het behartigen van de belangen van de Bulgaren wel goodwill wat je later als bond weer goed kan gebruiken bij het zieltjes winnen onder de buitenlanders die de Nederlandse chauffeur dan komen ,,aflossen,,.

Ja wat dat betreft is het net de PVDA doe dat ook ,het ronselen van stemvee!! Ach is de zelfde kliek ! dus verbaast mee niet .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat je als werkgever het onderste uit de kan wilt halen lijkt mij vrij normaal, anders begin je niet aan een eigen bedrijf. En zolang het allemaal binnen de regelgeving gebeurt lijkt mij daar ook niets mis mee. Dat diezelfde regelgeving in iemands ogen er wat "raar" uitziet is iets waar je je bij neer zult moeten leggen. Of proberen die regelgeving te veranderen maar zo makkelijk is dat helaas niet.

Georganiseerd iets in de sector tot stand proberen te brengen is goed en lijkt ook mij de enige weg alleen zul je daar wel realistisch in moeten zijn. En dat realisme ontbreekt bij de acties die de afgelopen jaren de revue passeerden. Giga loonverhogingen, gelijk werk gelijk loon, met die thema's bereik je niets want niet realistisch.

Behalve met de concurrentie van goedkope arbeidskrachten heb je als vervoerder ook te maken met een volkomen doorgeslagen regelgeving die er mede (of juist) voor zorgt dat de productiviteit van een chauffeur sterk is terug gelopen. En daarmee ook de opbrengst van het voertuig. En is de chauffeur in de ogen van de wetgever té productief dan hangt de sanctie daarop nog vier weken als een molensteen om de nek. Maar daar hoor ik de Europese bonden niet over! En er iets aan doen al helemaal niet! Waarom eigenlijk niet? Beetje eieren en ham naar een stel Bulgaren brengen, lekker makkelijk. En dan populair schreeuwen over misstanden. Misstanden die, zo lijkt het in dit geval niet eens het pakkie aan van een NLbond zijn want in dienst van een Bulgaar.

Zoals hierboven al geschreven is, bond wordt wakker. Ga eens bij jullie zelf te rade wat er, terwijl jullie lagen te slapen allemaal ten koste van de NLchauffeur is misgegaan. En ga dat eens rechttrekken (al dan niet samen met jullie collega's uit andere landen). Of vraag ik nu ook iets onrealistisch?

Met name naar de dame in dat gezelschap wordt door iemand alhier de suggestie gewekt dat deze "met het licht uit" nog wel wat eurootjes kan verdienen voor haar collega's.

Schijnbaar is dat niet gelukt want ze gaan zonder geld naar huis. Zeker het licht aangedaan. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^Vaak maken de chauffeurs er zelf een zootje van, dan mag de bond het komen oplossen.

Lukt het de bond niet de puinhopen van de betreffende chauffeur op te ruimen, of heeft de werkgever het bij het rechte eind dan is het een klote bond die niets doet voor de leden.

Jammer

Als de chauffeur deze puinhoop bewust veroorzaakt moet je niet klagen als de bond niets voor je kan doen, in zoverre heb je gelijk.

Maar ik denk dat de meeste chauffeurs en andere werknemers oprecht menen dat de spreekwoordelijke schoenendoos die zij bij de bond op tafel zetten aangevuld met hun verhaal voldoende is om met succes hun gelijk te halen, maar dat is niet zo en dus ben je teleurgesteld.

Daarom zou het volgens mij heel nuttig zijn als de bond voorlichting zou geven hoe je als werknemer een waterdicht dossier op moet bouwen waar je eventueel later iets mee kan.

Op deze manier zou je veel teleurstellingen kunnen voorkomen lijkt mij.

Overigens speelt dat probleem niet alleen bij de vakbond maar ook bij advocaten, rechtsbijstandverzekeringen en dergelijke, zonder goed dossier kunnen ze je niet helpen en al helemaal geen procedure aanspannen.

De hoofdregel in het recht is immers dat de steller moet bewijzen, en zonder gedegen dossier gaat je dat niet lukken en heb je bij een rechter geen schijn van kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alleen wordt er laatdunkend gesproken over de vakbond maar ook over die Bulgaarse chauffeurs zelf. Met name naar de dame in dat gezelschap wordt door iemand alhier de suggestie gewekt dat deze "met het licht uit" nog wel wat eurootjes kan verdienen voor haar collega's. Even verderop wordt dan heel grappig de vraag gesteld of er dan wel een prostitutievergunning verstrekt is.

Als dit nu het niveau is van de geprekken hier is , dan neig ik er nog verder naar mijn bijdragen te beperken.

Alles goed en wel dames en heren, maar we zitten met z'n allen in hetzelde europese schuitje en we vergeten steeds maar weer dat het in deze competatieve europese samenleving het nog steeds de werkgevers zijn die op wat voor slimme en achterbakse manieren dan ook, het onderste uit de kan halen.

En hoe 'ongeorganiseerder' wij als chauffeurs worden, hoe groter het succes van deze werkgeversratten.

Nog maar es, ook de werkgevers gun ik echt hun verdiensten. Zij nemen itt. tot ons werknemers, de risico's wel maar ze slaan hierin wel vér door.

Zoals al wel vaker opgemerkt door sommigen hier, we zien de splinter in de ogen van een ander haarscherp (zeiken), maar de balk bij onszelf missen we groots.

Er valt nog een hoop te winnen als we het hebben over onze omgangsvormen (als chauffeurs).

Hier baal ik echt van want zo worden telkenmale weer de vooroordelen over chauffeurs bevestigd. Ik weet echter ook dat hier welhaast niet tegen te strijden is.

Ik kan het aangeven en daarmee heb ik mijn zegje weer gedaan (eitje gelegd) maar soms....

Als sommige chauffeurs en andere werknemers in plaats van de spot met de Bulgaren te drijven in zouden zien dat als er niets gebeurd, het lot van deze Bulgaren straks ook hun lot zou kunnen worden, dan zou je al veel gewonnen hebben denk ik.

Maar helaas gaat soms het spreekwoord op dat er geen beter vermaak is dan leedvermaak.

Jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Punt is dat de vakbonden in Nederland geen ballen hebben zoals de vakbonden in andere landen. Bepaalde besluiten worden te makkelijk geaccepteerd, terwijl juist de bonden de mensenmassa kan bereiken.

De Bulgaren hebben deze strijdt gewoon verloren en gaan gewoon echt geen centen zien. Het bedrijf zal zich failliet laten verklaren wanneer nodig en de inboedel hebben ze allang en breed ergens anders gestalt, zo dom bedrijf is Yetim echt niet.

Daarnaast is deze kwestie te klein om indruk te maken in de rest van Europa. 12 Bulgaren zijn slechts een zandkorrel op het Scheveningse strand.

Bovenstaande mening is trouwens persoonlijk en niet van TruckParkingRoosendaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Schijnbaar wordt men op dit forum pas echt gewaardeerd,als men anderen flink schoffeert.

Wel dan bij deze !!

Reactie op Valkje:

Zonder de jarenlange vrijwilligersinzet van vakbonden waren er afgelopen jaar geen 35 nieuwe controleurs voor handhaving ingesteld !!

Jij wilt resultaten zien waar de vakbonden voor verantwoordelijk zijn:

Zonder vakbonden géén CAO . . . !!

Dus slechts minimumloon, vlgs de wet maar 20 verlofdagen, dus geen bovenwettelijke dagen die per CAO geregeld worden, géén ontslagbescherming, géén toeslagen, enz. . !!

Maar ik denk dat jij waarschijnlijk en met jou evt meerdere forumleden, het véél te druk hebben om onderweg en/of op forums te klagen en iedereen af te zeiken, dan op 2 ledenvergaderingen per jaar (2 uurtjes) te verschijnen, om over "hun salaris" te debatteren, nu beslissen diegene die WEL op de ledenvergaderingen komen, over jouw en hun CAO.

Dit is Kort & bondig, maar helaas is het wel de waarheid.

Daarbij wil ik Valkje best wel informeren, dat het bij SCANIA Roosendaal, wel héél véél uitmaakte, of deze mensen, nog in hun vrachtauto konden slapen.

Als ook diverse bedrijven en omwonenden, passerende chauffeurs, die zich belangeloos ingezet hebben om deze mensen te ondersteunen, maar waarschijnlijk was Valkje & consorten 'op afstand aanwezig' en hebben alles"intern" (???) gevolgd, knap, maar vertel me dan eens hoe je dat klaar speelt.

Ik persoonlijk heb je al die dagen dat ik aanwezig was,niet gezien !!

En ja, de vaten met brandstof waren al langer gevonden, maar wil je elk detail in de media gooien, ben je de hele dag bezig, met journalisten !!, ipv een oplossing te zoeken voor de gestrande MENSEN, dus waar lul JIJ in godsnaam over. . ???

Reactie op EJD & Marcel69:

Mochten jullie getrouwd zijn en/of een vrouwelijke partner hebben, vraag mij gerust, ik weet best nog wel een paar plekjes, waar men niet naar uiterlijk en/of afkomst kijkt, om zijn lusten bot te vieren . . . !!

Reactie op EJD:

Jij verlangt van de vakbonden dat zij alle regelgevingen/wetten/aanpassingen die de regering en/of Brusselbeslissen, aanvechten en/of ongedaan maken.

Prima, maar dan kom eens achter die dikke boom uit, en kom op voor je mening, daar waar het belangrijk is, en niet onderweg op of een forum.

Je kunt niet achter de boom blijven staan en dan eisen dat de vakbond het op moet lossen. Enig idee hoeveel een advocaat p/u in rekening brengt, ga dan er van uit, dat elke werkgever in het Transport, enkele uurtjes p/w “corrigeert”, en de gedupeerde chauffeur dit meld, zonder onderbouwing, met als resultaat, een verloren proces, hoe hoog denk je dan dat het lidmaatschapsgeld gaat worden.

Persoonlijk heb ik met juridische ondersteuning van de vakbond, mijn achterstallig salaris van een werkgever wel gedeeltelijk mogen ontvangen, de rest werd door UWV nabetaald.

Werkgever met noorderzon vertrokken,bij afwezigheid failliet verklaard.

En ja, 3 van mijn collega’s waren zo “slim”, om werkgever op zijn woord te geloven, geen ondertekend arbeidscontract, loonstroken waren niet zo belangrijk, dat kwam naderhand wel, elke maand was er een ander smoesje rondom de betaling, niet bij pensioenfonds aangemeld en ga zo maar door, na de eerste loonbetaling was ik de gebeten hond en lastig. Ja, ik was elke avond 5-15 minuten bezig alles te noteren in mijn agenda, wat ik die dag gedaan had.

Kopietjes van uren- & dagstaten, uitdraai Tacho op einde v/d week, enz.

Lang verhaal kort te maken:

Deze 3 collega’s konden schriftelijk geen enkel bewijs bij het UWV overleggen en hebben dus bijna 6 maanden voor niets gewerkt, werkgever de hort op, met achterlating van een hoop ellende.

Zij hebben van UWV geen nabetaling gekregen en hadden MEGA-problemen, terwijl ik wel alles kon overleggen.

Helaas werkt de juridische molen eenmaal op die manier, heb je geen zin, om dit alles bij te houden en te noteren, ja dan heb je wel een probleem.

Werkgever verlangt toch ook van jou, dat je alles op dagstaat en/of boordcomputer invult.

De tijd dat we elkaar op onze ‘BlauweOgen’ vertrouwden is al lang voorbij.

Vertrouwen is goed, controle is beter !!!

Reactie op TPR:

Vakbonden geen ballen hebben als in andere landen ??

Wie is er al meer dan 5 jaar bezig met vd Bosch Erp/ NicoMooy Milsbeek/ Butter ??

Ja in Frankrijk/Italia, is er veel meer saamhorigheid onder de vakbondsleden, daardoor bereik je ook veel meer.

Ik begrijp het, jullie hebben daar zelf geen tijd voor, willen geen lid van een vakbond zijn, maar wel de vruchten daarvan plukken, prima, maar wat zou je ervan denken, als in de toekomst de CAO alleen nog afgesloten wordt voor vakbondsleden.

Veel leden zijn het namelijk langzaam moe, om op te moeten komen voor niet-leden, die alsmaar negatief reageren op alle geboekte resultaten.

Reactie Maarten/Andre:

Inderdaad sta ik al vanaf 2007 ingeschreven en heb pas 5 postings gedaan, maar eerlijk gezegd, heb ik weinig op met het chauffeursforum als zodanig, omdat er naar mijn mening enkele personen hier de dienst uitmaken en er door diverse personen op onderwerpen gereageerd wordt, waarvan elk normaal denkend persoon zelf na kan gaan, dat de reacties op geen enkele wijze onderbouwd zijn.

Over het informeren van de vakbond, wil ik je laten weten, dat wij als FNV, (behoudends feestdagen en vakantie) de 3edonderdag vd maand, ´s avonds in Meer (B) en Hazeldonk (NL) bij beide Restaurants ´Joost´, alsook de 1ewoensdag v/d maand ´s avonds in Heierhoeve, Venlo aanwezig zijn om vragen te beantwoorden !!

Heb je vragen, omtrent je werk/salaris, wij staan er die avonden om jullie te informeren !!

Waarom de vakbonden, zowel FNV, als CNV, alsook de media,Politiek, Politie, FIOD, Arbeidsinspectie op deze mistoestand bijYETIM-Group inhaakten, was omdat er een ondersteuningsverzoek kwam van de Bulgaarse vakbond, om deze mensen bij te staan.

En ja, deze mensen (we hebben het hier niet over dieren), werden door omwonenden, bedrijven in de regio, alsook passerende chauffeurs, van levensmiddelen voorzien, gedurende hun strijd om hun achterstallig salaris tekrijgen.

Dat vakbonden internationaal samenwerken, schijnt voor veel mensen niet mogelijk te zijn, toch worden er internationaal veel zaken ondersteunt, nu waren het de Nederlandse vakbonden, die de Bulgaarse vakbond met hun aanwezigheid ondersteunde.

Vreemd dat er toch zoveel mensen uit de regio hun steun kwamen betuigen en deze Bulgaren wel ondersteunden in hun strijd.

De eieren met spek/ ham, de koffie, het eten, de brandstof, het werd allemaal verzorgd door mensen uit de directe omgeving,mensen die speciaal iets hartelijks kwamen brengen met tranen in hun ogen.

Dat is de werkelijke Nederlandse mentaliteit.

En daar ben ik als Nederlander trots op . . . !!!!

bewerkt door Marotrans
spaties toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Persoonlijk heb ik met juridische ondersteuningvan de vakbond, mijn achterstallig salaris van een werkgever wel gedeeltelijk mogenontvangen, de rest werd door UWV nabetaald.

Werkgever met noorderzon vertrokken,bij afwezigheid failliet verklaard.

En ja, 3 van mijn collega’s waren zo“slim”, om werkgever op zijn woord te geloven, geen ondertekend arbeidscontract,loonstroken waren niet zo belangrijk, dat kwam naderhand wel, elke maand was ereen ander smoesje rondom de betaling, niet bij pensioenfonds aangemeld en ga zomaar door, na de eerste loonbetaling was ik de gebeten hond en lastig. Ja, ikwas elke avond 5-15 minuten bezig alles te noteren in mijn agenda, wat ik diedag gedaan had.

Kopietjes van uren- & dagstaten,uitdraai Tacho op einde v/d week, enz.

Lang verhaal kort te maken:

Deze 3 collega’s konden schriftelijkgeen enkel bewijs bij het UWV overleggen en hebben dus bijna 6 maanden voorniets gewerkt, werkgever de hort op, met achterlating van een hoop ellende.

Zij hebben van UWV geen nabetalinggekregen en hadden MEGA-problemen, terwijl ik wel alles kon overleggen.

Niet echt slim om 6 maanden voor een wan betaler te blijven werken.

Maar waarom komt er geen echte actie vanuit de bond? Gewoon op maandag ochtend niet vertrekken, dan is er donderdag op veel eisen in gegaan, maar hoor nooit niks over harde acties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als de chauffeur deze puinhoop bewust veroorzaakt moet je niet klagen als de bond niets voor je kan doen, in zoverre heb je gelijk.

Maar ik denk dat de meeste chauffeurs en andere werknemers oprecht menen dat de spreekwoordelijke schoenendoos die zij bij de bond op tafel zetten aangevuld met hun verhaal voldoende is om met succes hun gelijk te halen, maar dat is niet zo en dus ben je teleurgesteld.

Daarom zou het volgens mij heel nuttig zijn als de bond voorlichting zou geven hoe je als werknemer een waterdicht dossier op moet bouwen waar je eventueel later iets mee kan.

Op deze manier zou je veel teleurstellingen kunnen voorkomen lijkt mij.

Overigens speelt dat probleem niet alleen bij de vakbond maar ook bij advocaten, rechtsbijstandverzekeringen en dergelijke, zonder goed dossier kunnen ze je niet helpen en al helemaal geen procedure aanspannen.

De hoofdregel in het recht is immers dat de steller moet bewijzen, en zonder gedegen dossier gaat je dat niet lukken en heb je bij een rechter geen schijn van kans.

Even een persoonlijke reactie hier op; terwijl de bond geen hol deed, heeft mijn rechtsbijstandverzekering dat wel gedaan.......Opgelost!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Pale

>>> KLIK <<<

Ow, de trekkers zijn retour naar de Scania, zoals ik reeds voorspeld had, de chauffeurs ook richting huis om van daaruit hun recht op te eisen.

Ik neem aan dat jullie hun daarbij volledig ondersteunen, dit laatste is uitermate sarcastisch bedoeld hoor.

En alweer een slag voor het louche bedrijf, resultaat bond, nul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ROOSENDAAL - De Bulgaarse chauffeurs die in Roosendaal twee weken actie hebben gevoerd voor uitbetaling van hun achterstallige lonen, zijn zonder geld teruggekeerd naar Bulgarije. maar hebben Nederland volgens Atema toch 'met opgeheven hoofd verlaten

Bulgaarse chauffeurs naar huis 'zonder geld maar met opgeheven hoofd'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En alweer een slag voor het louche bedrijf, resultaat bond, nul.

Dat is onjuist.

Het bedrijf is op last van de belastingdienst, ILT, en SZW gesloten.

Zij gaan verder met juridische stappen te ondernemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

BRUGGE(B) - Het Belgische transportbedrijf Transeco staat in de rechtbank van Brugge terecht voor het jarenlang illegaal te werk stellen van Bulgaarse vrachtwagenchauffeurs tegen een hongerloontje.

als ik zo eens die boetes bekijk die zijn niet miselijk

Transportnieuws | Transportbedrijf Transeco voor de rechter voor uitbuiting Bulgaren

die zouden ze ook in nederland mogen/kunnen handhaven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Reactie op EJD:

Jij verlangt van de vakbonden datzij alle regelgevingen/wetten/aanpassingen die de regering en/of Brusselbeslissen, aanvechten en/of ongedaan maken.

Ik verlang helemaal niets van een vakbond. Een vakbond zou zich in mijn ogen alleen heel wat geloofwaardiger maken als ze eens toe zouden geven dat ze zeker 15 jaar hebben liggen slapen en daardoor de toekomst van de NLchauffeur hebben verkwanseld. En vervolgens eens met een realistische blik gaan kijken of ze daar nog wat aan kunnen redden. Drie keer toeteren, 60 rijden op de snelweg, daar maak je jezelf in mijn ogen belachelijk mee en zet je de beroepsgroep als een stel leden van de jostiband weg.

Afgelopen week werd er in de tweede kamer gestemd over een motie van de PVV om de vrije instroom van Roemenen en Bulgaren in 2014 tegen te houden. Die motie heeft het niet gehaald want alleen PVV, SP en Partij van de Dieren waren het daar mee eens. De bonden hebben zich niet eens laten horen terwijl de instroom van nog meer goedkope arbeidskrachten de positie van jullie Nederlandse achterban helemaal in het gedrang brengt.

Nee, het FNV stond een ei te bakken voor een stel kansloze gelukszoekers. Goed gewerkt mannen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is onjuist.

Het bedrijf is op last van de belastingdienst, ILT, en SZW gesloten.

Zij gaan verder met juridische stappen te ondernemen.

Zucht...hele diepe zucht.....enorme diepe zucht...

De geschiedenis van dit bedrijf was al niet erg....hoe zeggen we dit netjes, vooral ook gezien de reactie van Pale, de laatste 3 regeltjes van zijn opmerking aan mijn adres, over kannetjes Diesel....van al te zuivere koffie...

En ja, de vaten met brandstof waren al langer gevonden, maar wil je elk detail in de media gooien, ben je de hele dag bezig, met journalisten !!, ipv eeno plossing te zoeken voor de gestrande MENSEN, dus waar lul JIJ in godsnaam over. . ???

Sommige dingen waren allang bekend, dit bedrijf had gewoon nooit mogen doorgaan met hun praktijken, maar ja, onze wetgeving bied voor iedereen kansen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik verlang helemaal niets van een vakbond. Een vakbond zou zich in mijn ogen alleen heel wat geloofwaardiger maken als ze eens toe zouden geven dat ze zeker 15 jaar hebben liggen slapen en daardoor de toekomst van de NLchauffeur hebben verkwanseld. En vervolgens eens met een realistische blik gaan kijken of ze daar nog wat aan kunnen redden. Drie keer toeteren, 60 rijden op de snelweg, daar maak je jezelf in mijn ogen belachelijk mee en zet je de beroepsgroep als een stel leden van de jostiband weg.

Afgelopen week werd er in de tweede kamer gestemd over een motie van de PVV om de vrije instroom van Roemenen en Bulgaren in 2014 tegen te houden. Die motie heeft het niet gehaald want alleen PVV, SP en Partij van de Dieren waren het daar mee eens. De bonden hebben zich niet eens laten horen terwijl de instroom van nog meer goedkope arbeidskrachten de positie van jullie Nederlandse achterban helemaal in het gedrang brengt.

Nee, het FNV stond een ei te bakken voor een stel kansloze gelukszoekers. Goed gewerkt mannen!

Ben het niet vaak met je eens maar nu helemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden