[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Omscholen tot chauffeur.


Gast Valkje

Recommended Posts

  • Forumlid
Mee eens maar iemand die uit de bouw komt laten werken als Timmerman of beveiliger is toch iets anders dan iemand op een vrachtwagen zetten van ruim 40 ton heden de dag met dit verkeer.

Klopt, maar een beetje verkeersinzicht heeft iedereen wel, en als ik naar de ongevallen kijk staan er toch meer dan genoeg goede chauffeurs tussen, en als ik om me heen kijk zijn de "echte chauffeurs" toch vaak ook degene die geen afstand houden,

drukken en trekken op de weg, of ik moet het mis hebben en me laat afleiden door al die extra lampjes en half dichte gordijntjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 91
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Even zakelijk bezien is de "opleiding" tot chauffeur niet zo zwaar. Twee rijbewijzen en een luttele 35 uur (bij)scholing. Ook het chauffeursdiploma destijds stond voor 2x40 uur scholing. Niet echt schokkend. Dus eigenlijke is het heel logisch dat de instanties gemakkelijk kiezen voor een omscholing tot chauffeur tov een langere en duurdere opleiding.

Dan hoofdstuk 2. Een geschikt persoon kan opgeleid worden door een week mee gestuurd te worden en daarna 2 kleine schades van 1000 Euro te rijden. Een niet geschikt persoon gaat meer geld kosten dan dat hij/zij ooit op gaat leveren. Bij de zij-instromers is de laatste categorie natuurlijk wat oververtegenwoordigd. Vandaar de scepsis bij werkgevers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De meeste reactie's hier lezend......... volgens mij zijn er een heleboel mensen die het een geweldig vak vinden en toch niet tevreden zijn in het vak. :nee:

Dezelfde mensen hoor je over moelanderlanders of andere goedkopere manieren voor werkgevers om te kunnen werken.

Valkje heeft een probleem met zij instromers, als ik sommige filmpjes van valkje zie zeg ik EMG waardig en daar heb ik als chauffeur meer problemen mee. Ik ken jou verder niet maar jij stoort je wel aan gedrag van anderen dat jijzelf laat zien. Over de code95 geef ik je groot gelijk, in zijn huidige vorm slaat hij de plank volledig mis.:ja:

RobiNat schreef oa: Maar dat 'ons' vak naar de kloten wordt geholpen en ge-debiliseerd opdat elke vrouw, postbode, leraar, IT-er of ex-militair maar mee kan doen, dat​ vind ik eeuwig zond Van alle beroepen vraag ik je "weet jij zeker dat zij niet met volle overtuiging hebben gekozen voor het beroep dat ze nu uitoefenen?" En verder 90% van de militaire chauffeurs kiezen voor vrachtwagenchauffeur te worden wanneer ze het leger in gaan. IK OOK!

Het probleem zijn niet de her-intreders of zij-instromers maar de bekrompen gedachte dat mensen niet van baan kunnen/mogen veranderen en daarbij geholpen worden. Had je liever gehad dat ze thuis zitten de rest van het leven op kosten van de staat ( jouw premie's )? Ik niet. :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast grietje80
zeker als het een rokje draagt.:angel::angel:

Dat boeit mij dan weer niet...

Ik kjjk liever wat voor vent er in een vrachtwagen zit ;-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast grietje80
Dan kijk ik juist weer naar de vrachtwagen..... ieder zijn meug :p;)

tja .. maar goed dat we niet hetzelfde zijn he..

mannen kijken naar vrouwen en mooie auto`s

vrouwen kijken naar mooie mannen... en in mijn geval toch ook wel een beetje mooie auto`s..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast grietje80
He gelukkig, je bent een echte vrouw, maar als ik langskom zou ik maar niet kijken, dat word schrikken hoor.:D:D

Want? Goddelijk lichaam of een lelijke kop?

;-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
HIT; "Het probleem zijn niet de her-intreders of zij-instromers maar de bekrompen gedachte dat mensen niet van baan kunnen/mogen veranderen en daarbij geholpen worden. Had je liever gehad dat ze thuis zitten de rest van het leven op kosten van de staat ( jouw premie's )? Ik niet. :nee:".

BINGO !

Even chargerend, maar als nou morgen het UWV aankondigt dat ze werklozen gaan omscholen tot piloot. Hoe denk je dan dat er gereageerd wordt vanuit de pilotenvakbond? Spontane stakingen zouden het gevolg zijn!

Het is natuurlijk leuk dat er werklozen omgeschoold gaan worden. Maar het kan wat vervelend worden als er naar verhouding wat veel mensen omgeschoold worden tot chauffeur. Nou zie ik het probleem niet zo, omdat die geforceerde omscholers vast niet allemaal succesverhalen gaan opleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
nope ben een kaaskop.. moet dus ff met mn kerel om de tafel gaan zitten dat het andersom moet zijn....

Dat is t probleem niet. Volgens mij moet je minder op je telefoon kijken en een beetje doorlopen. Dan kijk je ook niet tegen z'n achterkant aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nu vraag ik me toch 1 ding af, waarom hebben de chauffeurs die pretenderen nooit zonder werk te komen omdat ze overal aan de bak kunnen hier zo'n moeite mee, laat het UWV die klanten omscholen,

ik word dan wel timmerman hoor, kan ik leuk mijn agressie kwijt omdat ik geen chauffeur meer mag/kan zijn op die spijkers.

in de nieuwbouw meer als kozijnen steller met baco en steeksleutel... schelden op oostblokkers die je werk innemen.

het werk in de restauratie legt niet iedereen, maar wel mooier om te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je hoort je ogen op de weg te houden en niet op die lampjes en die gordijnen:p

daarom zou ik geen chauffeur worden, ik vroeg om een luxaflex :-)

zonder gekheid, het uwv komt met beroepen wat je nog zou kunnen doen. printplaat soldeerder? ik? in welk sprookjesboek leeft die gast?

ik geef dat drie dagen... dan wurg ik er een met het soldeerbout snoer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
nope ben een kaaskop.. moet dus ff met mn kerel om de tafel gaan zitten dat het andersom moet zijn....

Ha ha, ik loop altijd achter mijn vrouw aan, zij loopt namelijk sneller dan ik en als zij winkel(tje) ingaat en er later weer uitkomt dan komen we elkaar weer tegen en loop ik weer erachter en zo gaat dat door en later vragen ze aan je "en leuk dat winkelen? ja hoor schat fantastisch heb alle voorgevels gezien behalve de inhoud want dat interesseert mij totaal niet" ha ha :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden