[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een weekje met fleur mee.


Gast fleur

Recommended Posts

  • Forumlid

Di. de 12e.

Het heeft de hele nacht geregend en geonweerd.

Toen m'n kabouter wakker werd was het inmiddels 09.30 en begon er een zonnetje te gloren.

Da's fijn !!

Ontbijten, en tegen beter weten in te voet Kristiansand in.

Y32z1C.jpg

Het wordt een dag van 'winkels in, winkels uit'

7IdP25.jpg

CmdgRW.jpg

Rens vond het leuk, dus altijd goed (niet helmaal mijn ding)

Nog wat andere dingen bekeken, waaronder de vismarkt.

YvlGX0.jpg

u8OdZt.jpg

pTfu4d.jpg

Leuk opgezet, en zo toeristisch als een.............wel lekkere vis......dat dan weer wel !

BUhd52.jpg

Fort 'Kristansholm'

i4Xr1H.jpg

Kijk je ook leuk over het water.

L6D0rt.jpg

Murphy was er ook :confused::confused: ..................................... :D

We waren rond 10.30 vertrokken, en rond 17.00 'gebroken' terug.

Toch weer een leuke dag ondanks een paar zware buien.

Winkel in/uit !!

Heb je ook nog wat leuks gekocht hans of alleen mee gesjokt .

Maar weer mooie plaatjes hoor , complimenten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Andre, nee, ben met de camera maar wat gaan 'dolen'

 

H&M en al die andere ketens is niet zo mijn ding.

 

 

In totaal een sleutelhanger (hangt aan de binnen spiegel) van een aangeklede eland, en op de boot terug twee hele mooie t-shirts, thats it.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ Effe met 'shomp' babbelen Marco   :rolleyes:

 

Kan hij Laura weer knuffelen, jullie schuit in no time in Norge, en vanuit de fjorden naar het landschap kijken is..................................zucht !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb al eens geïnformeerd wat het kost om de schuit naar zuid Frankrijk te vervoeren, van die prijzen wordt je niet echt vrolijk.

We laten haar maar lekker in het water liggen, dit jaar zijn we naar Zeeland geweest en het plan voor volgend jaar is de Nederlandse en Duitse waddeneilanden.

Als het weer goed is een stuk over de Noordzee naar Helgoland en daarvandaan naar Sylt.

Van het laatste waddeneiland naar Helgoland is ongeveer 70km en van Helgoland naar Sylt ook ongeveer 70km.

Ik heb er nu al zin in :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Is al weer 2 weken terug.

 

Ma.29e.

Moest gaan laden in Gelsenkirchen voor Antwerpen.

Niet heel bijzonder, maar wel de gebruikelijke worsteling op het AK. Oberhausen.

 

eXvgnf.jpg

Blijkt de camera ruzie te krijgen met het glas aan de voorkant  :mad:

 

Was 07.35 op de raffinaderij, en na belading op 2 plaatsen, en met 2 produkten weer rap weg (09.00)

Ging mooi vlot, en zonder 'gedoe 11.50 in Antwerpen.

Ze maken pastas's van die bende en er moet in 2 keer gelost worden.........     :koffie dus.

14.25 leeg, 'laden op de Esso'

Uurtje wachten.............heel normaal daar............... :confused:

18.15 weer vol (liep maar 28 cub per uur) en 19.45 spulletje maar eens bij de '26bis' gestald.

 

Di.30e.

Vracht moest om 09.00 in Vinalmont zijn, dus 07.30 maar eens op pad.

Dit keer maar eens binnendoor via St. Truiden gestuiterd !

 

ISAQ8O.jpg

Was lekker rustig in deze richting.

 

Ai4QRn.jpg

Tussen de fruitbomen door,

 

xTxviu.jpg

voorzichtig het 'Waalse' gedeelte binnen geslopen.

 

ZVed3J.jpg

Dorpje door en na 500m. aan de re. kant 'de molen'

z44zqy.jpg

 

Collega was net leeg dus kon direct lossen al was ik te vroeg (08.40)

Wil nog wel eens gebeuren dat ze de tanks vol hebben, maar nu even niet   :ok: 

 

10.00 weer leeg, 'laden in Antwerpen/d'Herbouvillekaai'

Ok, best.

 

11.40 gezellig over de kasseien.

 kywRUY.jpg

 

De laadplaats kijkt uit over het gedeelte van de Scheld die niet zoveel mensen kennen.

x70AFr.jpg

Hier kun je de toren van de Kennedy tunnel zien, met op de achtergrond 'het Zuid' of "ut Soid" zoals de Antwerpenaar zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MiEHl8.jpg

Een blik onder het 'douane deksel' waar de drieweg kraan goed te zien is.

 

12.30 tankje weer vol met 29.100kg. en op naar Oostham.

 

Het was de dag van de E313  

uuxfUP.jpg

Die heeft volgens mij de hele dag 'vast' gestaan door alle pech/ongevallen.

 

MdT5IA.jpg

Duur dagje omdat dit (na Wommelgem) ook onder 'de Ring' valt, 

 

13.40 in Oostham, wegen, lossen en 14.45 weer leeg.

"naar Antwerpen en 'de balk' monteren"

 

Ha, morgen in het rustige werk.............. :wijn:

 

y5M4aD.jpg

'de balk'

 

8V4H7h.jpg

die zo aan het chassis is geschroefd.

 

Stond vroeg stil, en samen met wat collega's de BBQ maar eens aangeslingerd   :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wo. de 1e van alweer de 10e maand  :eek:

De tijd vliegt voor m'n gevoel.

 

Was vroeg wakker, omdat ik 07.00 in de Biesbosch moest staan, en er eerst nog geladen moet worden.

04.15 gestart, 15 min. verderop de raff. op  waar ik om 05.10 weer geladen afkwam.

Niets mis mee.

 

07.00 exact op de locatie waar we iets met een frees, cement, water en bitumen gaan doen.

 

Du9Ltj.jpg

Kan er goed van genieten hier, de rust het weidse   :ok: 

 

 tlghey.jpg

Met een uurtje oponthoud was m'n vriend ook in zicht (Wirtgen WRX 250)

 

jN8Ply.jpg

 

kb3wVV.jpg

Spul aan elkaar geknoopt en op pad..............niet dus  :mad:

 

kb3wVV.jpg

Er was iets met de 'tester' (kun je controleren of de bitume schuimt.

 

20 min. later was het euvel verholpen,

RMQEck.jpg

en zoals je hier mooi kunt zien deed alles het weer.

 

tpGmOg.jpg

'op pad' met de WRX is relatief zeg maar   :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wyxw7W.jpg

Tijdens het cement laden even wat van de omgeving op de geheugenkaart rammen:

 

6vGLzj.jpg

 

pV9SQI.jpg

 

b2fsfQ.jpg

Geweldig hier.

 

J0CeXA.jpg

Het 'werk' was 800 m.  lang, en ik zou rond 11.00 worden bevoorraad door een collega.

 

Die was mooi op tijd, zodat we snel verder konden.

 

15.15 was het 'gedaan' en kon ik richting Antwerpen.

Ding nog effe volgetrapt en toen waren de rijuren op  :confused:

Tja, ook al is het maar 1 km/h. de digi registreert het wel als rijtijd   :mad:........onding !!

 

Samen met wat collega's de maaltijd weer aan de zaak genuttigd,  biertje  en m'n mandje maar eens opgezocht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo makkelijk kom je er niet vanaf natuurlijk.

Is dit het ding?

Hahahaha, leuk Joostje  :ok:

 

Vergelijkbaar !!!

Dit is een WRX 200 (staat voor de breedte van de frees rol) en wij doen het met een oplegger combinatie.

Verder zal het hetzelfde zijn schat ik, ken die firma niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Ding nog effe volgetrapt en toen waren de rijuren op  :confused:

Tja, ook al is het maar 1 km/h. de digi registreert het wel als rijtijd   :mad:........onding !!

 

 

Voor dergelijke dingen is de "out of scope" functie juist weer heel goed bruikbaar.

 

Je bent aan het lossen/werken buiten de openbare weg, dus is strikt genomen het gebruik van een chauffeurspas/tachograaf niet nodig. En al zou het nodig zijn, dan mag het nog niet onder rijtijd geplaatst worden, aangezien je aan het lossen bent. 

 

Helaas wordt dat niet geaccepteerd door veel controle instanties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Do. de 2e.

 

07.00 spul maar eens van de handrem af gehaald, en was 08.15 in Lummen.

Half uurtje op coll.  wachten (was te vroeg) lossen en even informeren wat de bedoeling was.

 

"kom maar deze kant op"

Vlak na de afslag Tessenderlo telefoon, 'ga maar in OOstham laden voor Antwerpen"

Ok, even draaien bij de afslag Ham, was niet zo'n drama.

 

10.35 in Oostham, 11.55 weer geladen 'de baan' op.

Bij aankomst in Antwerpen hoorde ik "nog geen ruimte chauffeur, uurtje wachten"

 

Dusssss.

 

13.45 komt er een andere ploegbaas aansjouwen "zal den chauffage aanzetten van tank drei, dan kunde ga lossen"

 

:confused:  :confused:  :confused:

 

Dat had die andere ook kunnen verzinnen toch ?

 

Enfin, 14.55 opleggert weer leeg en maar weer naar de zaak gebuffeld (yep, spits weer ruimschoots begonnen op de ring)

 

15 45 (was maar 20 km. !!!) ding in de hoek en maar eens rondvragen wie er zouden blijven voor de maaltijd.

Mannetje of 8................ik zeg BBQ maar weer opstarten.............."goed idee"

Kijk, soms zijn we het wel met elkaar eens      :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor dergelijke dingen is de "out of scope" functie juist weer heel goed bruikbaar.

 

Je bent aan het lossen/werken buiten de openbare weg, dus is strikt genomen het gebruik van een chauffeurspas/tachograaf niet nodig. En al zou het nodig zijn, dan mag het nog niet onder rijtijd geplaatst worden, aangezien je aan het lossen bent. 

 

Helaas wordt dat niet geaccepteerd door veel controle instanties.

Klopt Jan, ga het er niet eens op wagen omdat we ook in F.  komen !

Heb in B.  niet zoveel last, zal wel door de kentekens op het span komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij duwt jou? Wat los je? Mengt hij dat met iets? Ik weet het, kan het googelen. Maar hier laat je iets zien wat voor de meesten een totaal nieuw dingetje is...

Duwt en trekt me Joostje, auto staat al die tijd in z'n vrij.

 

Er wordt 'gemengd' met cement, water en bitumen van min. 170 graden.

Wat er gebeurd is dat ieder korreltje van de te bewerken oppervlakte eigenlijk wordt ingepakt in het bitumen(plakt)/cement mengsel.

 

Als je water bij hete bitumen gooit begint het toch al te schuimen, maar deze 'foam' bitume is wat opgeklopt met lucht.

 

Vervolgens brengt men de weg 'in profiel' en gaat middels een tril en bandenwals het oppervlak 'verdichten'

Zo ontstaat er een laag waar men 25 tot 30%  minder asfalt hoeft te gebruiken, of zoals in de Biesbosch (retentie gebied) de weg niet wegspoelt als het gebied onder loopt.

 

De foto met de schuimende bitume laat het wel zien denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vr. de 3e.

04.15 ding maar weer aangeschopt, tja, een Volvo aai je een daf schop je......anders wordt'ie niet wakker hé   :p

 

05.10 weer geladen richting de Biesbosch voor een nieuw stukje zwoegen.

Dit keer met 27.060 kg. omdat het een werk voor 1 auto was.

 

Het was goed mistig, eerst maar eens een 'bakske'

 

Bij zonsopgang was het cement opok aanwezig en door het gebrek aan ruimte op de locatie dus eerst die silo maar gelost.

 

Kon ik mooi wat plaatjes schieten.

 

9VDygZ.jpg

 

EZyv2u.jpg

Beetje de 'natuur fotograaf' uithangen.

 

9iXbSQ.jpg

 

MUY3yK.jpg

Mooi stukje van de wereld weer hier.

 

08.00 gelukt, WRX doet wat'ie moet doen dus karren maar.

 

Het langste gedeelte was goed te doen

AAMOIi.jpg

 

Er zat ook een uitdaging in in de vorm van een bruggetje (sorry, geen 'actie foto' omdat het wat krappies was daar.

 

13.15 was de klus geklaard, en was er wel tijd voor een grappig plaatje

jVU7WM.jpg

 

Plannert gebeld die na overleg met andere stakk :zegtniets: .....plannert  het euvele plan had om een vracht voor Nijkerk (maandag 12.00 lossen) op Europoort te laden.

"geen goed plan, omdat die zooi er dan zo goed als 3 dagen in zou zitten, en maandag nog maar 150/`155 graden zou zijn.

 

Dan komt zo'n menger echt even vragen wat er aan het handje is hoor.

 

"rij maar naar huis, we zetten de rit wel op de SMS"

 

OK, om 14.45 was het weekend weer begonnen, niks mis mee !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt ook gebruikt om plaatselijke bodemverontreiniging "in te pakken".

 

De vervuiling wordt door de cement en bitumen gebonden aan de grond en kan daardoor niet meer uitlogen naar het grondwater.

 

Daardoor hoeft het niet te worden afgevoerd.

Nog niet meegemaakt Jan, deze jongens zijn gespecialiseerd in 'te verdichtten' oppervlaktes' en geven er ook garantie op !

 

Maar jij zit meer in die business als ik en geloof je op je woord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week eigenlijk niets spannends meegemaakt.

 

D'r was ook geen ruk te doen en ik mocht aan het 'verzoek' voldoen evn boven te komen op de zaak.

 

"Je gaat vandaag met je winterwerk beginnen"

 

:confused:    :rolleyes: in de containers...... :kiss:.......geen spanbanden, kettingen, rubbermatten in 20.000 uitvoeringen ????????

 

Cool     :ok:

 

Letterlijk en figuurlijk dan

cgvZd4.jpg

:D  :D

 

Nou ja  :D .......heb geen idee wat de bedoeling van zo'n koelding is.

 

Mogen jullie 'andere' specialisten me hier eens wijzer inmaken  :ja:

 

Laden in Dronten 07.30.............gaaaaaap   :rolleyes:

 

Geen: Genset .........is toch soort van koelmotor ???

 

 

Volgens mij moet ik aardappelen laden en die bak in Antwerpen er weer afknikkeren.

 

Dus zal er onderweg geen koeling nodig/gevraagd zijn.

 

Hoor/lees het wel.........wie oh wie helpt fleur de winter door  LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden