[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Nieuwe TomTom Trucker 6000


Japii

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik ben een van de gelukkigen die er al een tijdje mee rond rijden.

Net als met alle trucknavigatie is er nog best wat verbetering mogelijk.

Wat ik erg jammer vind is dat je eigen poi,s kunt toevoegen maar nog niet de bijbehorende png files. ook is het niet mogelijk om die poi,s te laten tonen tijdens het navigeren.

Grote pluspunten zijn de zeer snelle routeberekening en grote scherm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik rij er ook al een maand of wat mee rond, en kan wat Corné zegt bevestigen. De route bepaling werkt goed, ook de alternatieve routes bij files zijn correct. Wel jammer dat geen enkele truck-navi snapt wat bestemmingsverkeer is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Voor een go730 zijn de vrachtwagen kaarten gewoon op het www te vinden hoor, even de juiste navcore erbij zoeken, activeren en navigeren maar....... (Voor info, pb me maar)

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik heb hem ook. Alleen heb ik hem (bewust) niet voor de vrachtwagen gekocht. Ik had mezelf ook aangemeld om hem te testen maar dat is weer fout gegaan.

Ik vind het ee ideaal toestel. Hij is snel en ik heb mezelf er al een aantal keer op betrapt dat hij beter om de files heen kon als dat ik zelf dacht.

De reden waarom ik bewust niet voor de vrachtwagen navigatie heb gekozen is omdat ik regelmatig in gebieden zit waarvan tom vind dat ik er niets te zoeken heb. En dan gaat de vrachtwagen navigatie raar reageren. Dat weet ik omdat ik die ook heb gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

^^ valt reuze mee hoor shompie

Ik kom ook geregeld op die plekken, maar daar maakt ie alleen melding van maar je kom toch op de juiste plek

Wel check ik altijd de te rijden route even op het kaartje of het ook mijn route is op het zicht

Ik heb de laatste tijd veel met bloemen naar Frankrijk gereden. Dan kom je bij bloemenwinkels die veelal in het centrum van het dorp of stad zitten. Het centrum is vaak verboden voor vrachtverkeer, en tom tom is niet dom dom, dan gaat hij toch echt vreemd doen. Maar dat doet hij ook in Nederland als je een gebied in rijd wat verboden is voor vrachtverkeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik vergat er bij te vermelden dat ik ook met het testmodel rij met trucknavigatie

was laatst in een voetgangersgebied en hij gaf gewoon de goede route aan, alleen in plaats van een rode lijn, een lijn met balletjes, waarmee ie bedoelt dat je er niet mag komen, gebeurt ook met hoogte , breedte en as gewicht beperking

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb ook zo'n testmodel, maar ben van mening dat er nog veel werk is voor de ontwikkelaars van TomTom voor ze een trucknavigatie op de markt hebben gebracht wat een prijs van bijna € 400 rechtvaardigd.

tis ook niet alleen bedoeld voor navigatie

maar ook voor andere doeleinden (tablet ,"boordcomputer" ,enz , enz)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ow......

Ik heb nog niet veel andere functies kunnen ontdekken die niets met navigeren te maken hebben.

Er zit zelfs geen bluetooth op.

Blijft zeker een prachtig navigatie systeem, maar het specifieke vrachtwagen gedaaelte is zeker nog niet af.

Probeer alleen maar eens om de breedte of het gewicht aan te passen. Breder dan 2.60 lukt je niet en zwaarder dan 60 ton gaat je ook niet lukken.

En dat zijn nog maar 2 dingetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dat waren nu juist de redenen waarom ik mij had opgegeven om zo'n apparaat te gaan testen. Maar de mail daarover is ergens blijven hangen.

Nu kreeg ik een 6000 van mijn wederhelft. Ik ben er blij mee en voor de rest qua breedte en hoogte ga ik toch nooit blind af op ee kastje achter het raam. Ik ben veel te bang dat ik onderwerp word op een of ander forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik vertrouw ook geen enkele navigatie, maar het is wel handig om zo'n ding bij je te hebben.

Ik heb het een paar jaar gedaan met de truck navigatie op mijn telefoon van Sygic. Ter vergelijking laat ik beide apparaten wel eens naast elkaar draaien. Alhoever ze de zelfde kaarten gebruiken heeft Sygic minder missers dan de TomTom.

Het probleem lijkt me dus vooral bij de "specialisten" van TomTom te zitten, maar of die dat zelf inzien betwijfel ik.

Maar in de basis is het een prachtig apparaat. Alleen de fine-tuning moet nog wat beter gedaan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Nadeel vind ik bij mijn apparaat dat ik hem niet meer kan koppelen met mijn telefoon. Ook vind ik het jammer dat ik geen plek op de kaart meer kan aanwijzen als bestemming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat vind ik ook een gemis.......

Je kan toch inzoomen tot op straat niveau en als je dan een paar seconden op een bepaalde plaats drukt verschijnt er een pop-up met een balonnetje waar "rijdt hier heen" er op?

In de app-store is nu de TomTom myDrive app beschikbaar. Als je die op je telefoon of tablet zet dan kan je vanaf daar de bestemming invoeren. Maar 1bestemming, nog geen complete route. Ook staan al je favorieten er al in.

Het werkt via je MyDrive account die je op de site van TomTom kan aanmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Nadeel vind ik bij mijn apparaat dat ik hem niet meer kan koppelen met mijn telefoon. Ook vind ik het jammer dat ik geen plek op de kaart meer kan aanwijzen als bestemming.

Daarom hou ik lekker vast aan mijn oude 750 live, met elke 3 maanden een nieuwe truck kaart. Hij heeft wel de voordelen die jullie missen zoals: overschakelen naar personenauto of bestelbus (als hij eens verdwaald in het centrum) Bluetooth enz.

Er is (volgens mij) geen enkel navigatie systeem die buitensporige maten aan kan. Deze (massa) navigatie systemen zijn bedoeld om er zo veel mogelijk van te verkopen. Die kopers zijn dus mensen die genoeg hebben aan de maximale standaard gegevens. En daar voldoen ze dus aan. Vergunning Plichtige transporten worden vaak toch wel voor gereden en gecheckt. Die doelgroep is helaas te klein om als die dure gegevens ook in een standaard navigatie te verwerken.

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tieftrol test een heel ander model dan de TRUCKER 6000 neem ik aan. Die zal als het tevens een tablet is de Bridge testen net als ik.

Ik trouwens ook de TRUCKER 6000.

Idd er is nog veel werk te verichten voor de trucknavigatie van TomTom. Maar dat geld voor alle merken.

Ik snap ook niet waarom dat allemaal zolang moet duren.

Blijft toch een achtergebleven iets denk ik.

Het voordeel van de nieuwe modellen is dat wanneer er volgens dat device geen truckroute mogelijk is, hij aangeeft dat er een busroute gezocht word. Lukt dat ook niet dan neemt hij gewoon de luxe wagen route.

Voordeel hiervan ten opzichte van sommige andere merken is dat hij wel door blijft navigeren indien je je ergens bevind waar je niet zou mogen/kunnen komen.

Bij bijvoorbeeld copilot truck stopt de navigatie gewoon. Die navigeert dan dus nergens heen, net zoalng je weer op een locatie bent waar je wel mag/kunt komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Daarom hou ik lekker vast aan mijn oude 750 live, met elke 3 maanden een nieuwe truck kaart. Hij heeft wel de voordelen die jullie missen zoals: overschakelen naar personenauto of bestelbus (als hij eens verdwaald in het centrum) Bluetooth enz.

Er is (volgens mij) geen enkel navigatie systeem die buitensporige maten aan kan. Deze (massa) navigatie systemen zijn bedoeld om er zo veel mogelijk van te verkopen. Die kopers zijn dus mensen die genoeg hebben aan de maximale standaard gegevens. En daar voldoen ze dus aan. Vergunning Plichtige transporten worden vaak toch wel voor gereden en gecheckt. Die doelgroep is helaas te klein om als die dure gegevens ook in een standaard navigatie te verwerken.

Ook de nieuwe modellen hebben die optie van overschakelen naar luxe wagen zoals je kunt lezen hierboven.

De Bridge die ik ook test heeft alles wat jij beschreven hebt maar dan nog veel meer.

En als de TRUCKER 6000 nog moet beginnen met een route berekenen is die bridge al lang klaar met dezelfde route.

 

 

http://www.tabletsmagazine.nl/2014/02/tomtom-bridge-tablet/

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar kost dan ook wel iets meer dan de "oude" 750 live

klopt maar dat doet een Apple iPhone ook ten opzichte van een Nokia 3110. En je bent even vergeten dat een 750 ook 349 euro koste toen hij uit kwam,

Verzonden vanaf mijn aaifone 6 met tapakwats

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden