[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Van ICT'er naar Terminaltrekkerchauffeur naar (CE-)Containerchauffeur


The_knitter

Recommended Posts

  • Forumlid

Goedenavond heren én dames,

 

Ik ben enkele jaren terug gestart met een ICT-opleiding, maar na 2 jaar vond ik het helemaal niks. Ik heb toen besloten om een andere wens in vervulling te laten gaan: vrachtwagenchauffeur. Via de éénjarige opleiding op het MBO bij het Scheepvaart- en Transport College in Rotterdam ben ik er mee begonnen. Echter niet via VTL, maar geheel in eigen beheer.

Ik kwam eerst terecht bij een verhuisbedrijf, maar na een ruzie met de baas (de werkomstandigheden waren niet fijn daar), ben ik bij Logistiek Centrum Gorinchem begonnen als terminaltrekkerchauffeur. De eerste maanden alleen maar op de terminal en naar de melkfabriek gelijk om de hoek, maar daarna ook naar klanten door heel Gorinchem heen.

Na ongeveer 2 jaar, één maand en circa 25 dagen heb ik mijn laatste werkdag uitgezwaaid.

In de tussenperiode ben ik wel aan het zoeken geweest naar ander werk, maar om iets met zekerheid te vinden, was erg lastig. Vaak was ook de beperkte ervaring voor de bedrijven een probleem, gezien er ook genoeg ervaren chauffeurs thuis zaten...

Maar uiteindelijk kwam ik bij JGT, De Jong-Grauss Transport, uit Rotterdam-Hoogvliet terecht. Erg fijn gesprek gehad, en de uitdaging met open armen aangenomen. Een gok was het wel, want in Gorinchem was een vast contract wel in de "aanloop".

 

Eerst twee weken met een ervaren chauffeur rondgereden. Ik achter het stuur, de collega als bijrijder. Ik moest de papierafwikkeling overal regelen, en de terminals waar je geen bijrijder mocht hebben na x-dagen/bezoeken, ging ik alleen naar binnen. Bij de ECT mocht je 2 dagen met 2 man naar binnen ten behoeve van instructie, APM was dat 3 dagen. Andere terminals was het veelal geen probleem als je het meldde.

Na deze 2 weken werd ik toch losgelaten: Alleen op pad. Alles zelfstandig doen. Gelukkig had de planning opdracht gekregen van de baas mij niet op te jagen met krappe rijtijden, maar mij even wat meer tijd te gunnen. Steeds verder kwam ik, en ik begon het steeds beter te begrijpen.

 

In de eerste periode een springer, wekelijks en soms vaker van auto wisselen. Tegenwoordig nog een springer, maar door langdurige afwezigheid van een chauffeur rijdt ik vrij vast met een wagen, een DAF XF 105.410

Later heb ik mijn ADR-certificaten behaald via mijn baas, Tegenwoordig rijdt ik containers maar ook tankcontainers.

Deze week ben ik voor het eerst met een ADR-tank op pad geweest. Een ervaring rijker, veel meer administratie veelal nodig als de normale containers of foodstuff-tanks.

 

Ik hoop de komende jaren nog veel te kunnen rijden, maar dat zal nu wel goed komen. Er is door mijn bazen kenbaar gemaakt wel vertrouwen in mij te hebben, en zij zagen steeds grotere verbeteringen. Mijn onzekerheid, die ik de eerste 2 maanden heb gehad, is vrijwel weggeëbd, zegt men.

 

Gegroet uit Zwijndrecht,

Durk

 

Mijn huidige truck:

egr6et.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Gast transploft

Sinds dit weekend heb ik een Renault AE / Magnum als echte vaste auto, dus geen springer meer :)

ohhh, heb je Andremast van zijn wagen af getrapt????? :LOL:

Maar alsnog gefeliciteerd

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden