[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Auto tegen boom


Tuinkabouter

Recommended Posts

  • Forumlid

Woensdagavond bij m'n ex langsgeweest waarmee het 23 juni uitging om wat spulletjes af te geven, doet er daar een wildvreemde open, bleek de nieuwe vriend van haar te zijn. Goh, leuk, sinds wanneer dat dan? Werd er een datum genoemd voor mijn "uitklokdatum". Oh -O-

Zwaar pissed off het spul uit de auto gehaald en er weer vandoor gegaan, op doorreis naar Venlo om even bij mn nieuwe huisje te gaan kijken. Dat heb ik precies 1000 meter volgehouden, toen stond er ineens een boom in de weg -O- Hmm...boom, k*t, gaat niet goe...<knal>

Vanaf het moment dat ik de boom zag komen (1sec voor de tijd) volledig bij kennis geweest, ook de knal zelf. Net of er een pistool af wordt geschoten naast je hoofd. Met m'n gezicht in de airbag geklapt en met mn achterhoofd tegen de voorruit gekomen.

Ik heb de boom net naast de linker koplamp geraakt, waardoor de auto ruim 180 graden is gedraaid maar niet over de kop is geslagen. Het linker voorwiel is samen met de accu 20 meter verderop ofzo gevonden. Na de klap was alles donker omdat de accu wegwas, maar er kwam wel ergens rook weg, dus ik had nogal haast uit de auto te komen :p

Via de linker deur ging niet, en eerst maar eens naar het knopje gezocht om de deuren van het slot te halen. Dat knopje deed het niet meer, dus maar eens verder gezocht naar het noodhamertje. Die bleek ook te zijn verhuist, dus via links uitstappen was geen optie meer.

Zoveel benul gehad om het dan maar eens rechts te proberen, en ja, dat ging nog wel. Uitgestapt, veiligheidshesje aangedaan en gevarendriehoek neergezet. Toen kwam er een andere auto langs die gestopt is en hebben geïnformeerd hoe het met mij was enzo. Ik was nog redelijk levend en had op dat moment nergens last van dus die zijn vervolgens doorgereden

Als 1e mn werk gebeld om te melden dat ik de dag erop niet zou komen werken ivm ongeval (>???<). Degene die ik aan de telefoon kreeg vroeg gelukkig een beetje door waarna we samen tot de conclusie zijn gekomen dat er nog wat meer actie moest worden ondernomen. Mn vader werkt bij hetzelfde taxibedrijf als ik en is direct uit de rij-dienst gehaald en er is op de centrale voor hem gekookt zodat hij toch nog wat te eten heeft gehad en vervolgens is hij richting boxmeer gekomen.

Vervolgens mn ex gebeld die 1000 meter verderop woonde. Ondertussen had ik ook de politie maar gebeld en die waren er ook vrij vlot. Die stonden erop dat ik toch maar even langs de EHBO ging. Ondertussen is me 100x naar m'n NAW-gegevens gevraagd enzo, om te kijken of ik nog een beetje consequent antwoord gaf.

Daarna naar de EHBO geweest om wat bloed en urine in te leven en een röntgen van mn nekwervels en pink te maken omdat die wel erg dik was enzo. Met de nek was niks aan de hand, de pink is gekneusd maar in de urine is wat bloed gevonden zodat ik een hotel volpension kreeg aangeboden :+

Om de 2 uur controle van bloeddruk, NAW-gegeven en de onderbuik enzo. Snachts niet geslapen, toen ik eindelijk een beetje weggedommeld was rond 6 uur smorgens was de volgende inspectieronde er al weer. Daarna ging om 7 uur het licht aan en de gordijnen open, al met al niet bevorderlijk voor de nachtrust.

's Morgens waren de bloeddruk en de urine weer in orde en begon ook het adrenaline-gehalte af te nemen waarna het zo hier en daar toch wel pijn begon te doen. Het resultaat na 2 dagen: Gekneusde pink, verstuikte polsen en ellebogen omdat ik het stuur met 2 handen vasthad, een ingekleurde gordel + wat kneuzingen omdat ik de gordel omhad, wat blauwe plekken op de rug en de knieën + enkels vertonen ook wat meer kleuren dan gebruikelijk. Verder de lip een beetje kapot, brandwondjes van het kruit van de airbags en kleine glassplintertjes in mn achterhoofd van het koppen van de voorruit. Godzijdank niks ernstigs dus.

Gistermiddag is mn pa bij het afsleepbedrijf geweest en heeft hij de auto eens bekeken en wat fototjes gemaakt. Conclusie: Als ik de boom 3cm meer naar het midden van de auto had geraakt had ik de boom vol op een chassisbalk geraakt en was de impact 4x zo hard geweest, waardoor ik het naar alle waarschijnlijkheid niet meer na had kunnen vertellen.

Ik had nog wat last van suizen in mn rechteroor en wat duizeligheid zo nu en dan, maar waar politici soms figuurlijk geschokt zijn was mn evenwichtsorgaan letterlijk geschokt en dat gaat met rust weer over. Na dat bericht ben ik ontslagen uit het ziekenhuis, waar het eten overigens erg lekker was.

//Edit: voor de moraalridders onder ons: zoals je op één van de foto's kunt zien heb ik niet te hard gereden, de wijzers zijn blijven staan op de snelheid die ik op dat moment reed.

Foto's van de auto: *klik*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonde hoor, van zo'n wagen...:rolleyes:

Geintjuhh!!:p

Je heb echt een engeltje op je schouder gehad, en het deukje van je hoofd is ook goed te zien in de vooruit:eek:

Auwww!!!!:hamer:

Succes met je herstel:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij hebt je protie "geluk" voorlopig wel gebruikt. Is een beste klap geweest. Maar wees blij dat je zo'n degelijke duitse kar hebt/had. Met veel andere wagens zouden de gevolgen vele malen erger geweest zijn.

Maar met je achterhoofd tegen de voorruit aan geknald, ondanks een airbag en de gordel? Had niet gedacht dat dat mogelijk zou zijn. Maar als je gelanceerd wordt weet je natuurlijk nooit waar je naar toe gaat.

Maar veel succes en strekte toe gewenst met al je verwondingen. Gelukkig doen je beide wijsvingers het nog prima en kan je e.e.a. van je af "tikken". Kan soms erg opluchten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dat is inderdaad een beste klap geweest.De auto is maar bijzaak en vervangbaar.Het belangrijkste is dat jezelf er redelijk goed van af bent gekomen.Sterkte met herstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sjoh, beterschap!

Enne, die ex, die kan de rest komen halen toch wel????

Groet ron (voor mij was deze situatie 2.5 jaar geleden......incl crash na het definitief verlaten van de toko, echter bij mij was 't een complete zijkant, zonder persoonlijk letsel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met m'n gezicht in de airbag geklapt en met mn achterhoofd tegen de voorruit gekomen.

dat versta ik niet , hoe kun je nu met uw achterhoofd tegen uw voorruit botsen , het is een spijtig voorval dat wel.

en die tellernaalden kunnen wel blijven staan , maar wie zegt er dat ze de juiste snelheid geven , ze kunnen van de slag zowel naar omhoog als naar omlaag gaan , dus als ik zo iets zie geloof ik nooit de snelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

'n geluk dat je het er zo goed vanaf hebt gebracht.

En beterschap gewenst.

Terzijde!:

Laat het meteen ook een les voor ons allen zijn want "Zwaar pissed off het spul uit de auto gehaald en er weer vandoor gegaan" .... dat kan inderdaad leiden tot ongevallen.

Dat heb je ook vaak kunnen zien in het tv-programma 12 steden, 13 ongevallen. Je bent er dan met je koppie echt niet bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat versta ik niet , hoe kun je nu met uw achterhoofd tegen uw voorruit botsen , het is een spijtig voorval dat wel.

Toch heel duidelijk. Als hij met zijn gezicht (post16) in airbag klapt buigt zijn hoofd, gezicht naar beneden en dan komt zijn achterkant tegen de ruit aan omdat hij verder doorschiet..

Buig je hoofd op de kin en ga naar voor dan komt je achterkant ergens tegenaan. Tot zover deze anatomie les. SVP niet zelf uitproberen...LOL

Blij dat het verder goed is afgelopen Tuinkabouter. :sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit weekend wat papierwerk voorbereid, morgen naar de verzekering om het eea af te handelen, naar fysiotherapie om het spul eens in het fatsoen te zetten, naar mn garage om de Golf te ontdoen van bruikbare onderdelen en om een VW Bora te kopen.

Bigger isn't always better, maar 30cm extra kreukelzone is afgaande op mijn ervaringen nooit verkeerd. Baat het niet dan schaadt het niet. M'n garage had 3 opties, een VW Polo uit 2005 met 175k op de teller, een Golf uit 2000 met 175k op de teller en een Bora die 145k gelopen had, maar ook 3000 euro duurder is dan de Golf, maar even duur als die polo. Gezien de hoeveelheid extra auto die je bij een Bora tov een Polo hebt, toch maar voor de Bora gekozen. 6-bak, commonrail diesel en een leuk optiepakketje. Het enige dat ik mis, is de Climatronic die de overleden Golf wel had (en 220k gelopen had).

Misschien, als het paneeltje en de bijbehorende computer nog heel is, dat die overgezet kan worden. Een bora is tenslotte een Golf met kont.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden