[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TLN: truckersactie is goedkoop geschreeuw


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

Fileleed op de Nederlandse wegen kost het bedrijfsleven zo'n miljard per jaar. Een groot deel van dat bedrag moeten de transporteurs ophoesten.Dat hebben vervoersorganisaties berekend in samenwerking met onderzoeksbureau TNO.Voorzitter van Transport en Logistiek Nederland, Alexander Sakkers.

Hij reageert ook op de truckersactie van de brancheorganisatie van kleine transportondernemers.

19421.jpg

Het geluidsfragment staat hiero op de website van de NOS onder de titel TLN: truckersactie is goedkoop geschreeuw :hamer:, zeker de moeite waard om er eventjes naar te luisteren.

Want het maakt maar weer eens duidelijk hoe gedistantieerd we van elkaar leven, in plaats van op een Lijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hij kraamt toch een hoop onzin uit die de Waardt.

In de vierde minuut kraamt die onzin uit dat in Scandinavie de chauffeurs allemaal al zijn vervangen door Oostblokkers. :confused:

Is die de Waardt eigelijk wel eens buiten geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even over die Klaas de Waardt.

Wat roept die man nou eigelijk.

Hij heeft het over Oostblokkers. En over Polen en Bulgaren.

Van Wikipedia.

Eerdere uitbreidingen:

2004: Cyprus · Estland · Hongarije · Letland · Litouwen · Malta · Polen · Slovenië · Slowakije · Tsjechië

2007: Bulgarije · Roemenië

Ik lees hier 12 landen. En de Waardt noemt er 2 bij naam. Waarom heeft die het dan over het Oostblok?

Volgens hem voldoet 2 uurtjes in een rijsimulator en een rondje over de parking. En daarmee zou ....... al de rijbewijzen krijgen.

Over wie heeft die het dan? De Oostblokkers? Dus alle 12 die landen. Of bedoelt die Polen en Bulgarije?

Ben ik wel benieuwt waar hij die wijsheid vandaan heeft, want in Polen werkt het iets anders. Zou die het alleen over Bulgarije hebben? Ik zou het niet weten, zou ik aan een Bulgaar moeten vragen.

In de waalhaven is hem die wijsheid een paar weken geleden niet verteld, want daar wilde niemand met hem praten volgens zijn eigen zeggen.

Hij roept verder dat de Nederlandse chauffeur wel een 2 jarige opleiding moet doen.

Nou ben ik Nederlander, met een Nederlands rijbewijs, Maar 2jarige opleiding? :confused:

Wie van jullie heeft er een 2 jarige opleiding opzitten?

Hij roept niks meer als alleen over rijbewijzen. Ik hoor hem niet over de Europeese 35 uurige scholing.

Heeft iemand de Waardt daar wel eens uitspraken over horen doen hoe dat daar geregelt is?

Hij roept verder dat de Oostblokker voor 500€ per maand werkt.

Heeft die het over alle 12 die landen? Zou wel top zijn, 12 landen waar de lonen gelijk liggen.

Of heeft die het over Polen en Bulgarije?

Dan is die nog dommer als ik denk. Want de levens standaard van die 2 landen verschilt nogal.

Maar even rekenen. 500€ per maand dus. Daarvoor is men 30 dagen aan het werk. 500 gedeelt door 30= 16,66€ per dag. Ze zijn misschien niet zo slim als ons, maar zo stom zijn ze nou ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar is die actie dan wel geweest :confused: .

Ben om 11u15 in Utrecht weggereden , en naar Rotterdam gereden , volgens mij reed iedereen net HARDER , als anders .

Het was een lachertje LOL, die actie .

helemaal mee eens dit stelt niks voor en je krijgt alleen maar le lachers op je hand.

gewoon een dag of drie de boel plat gooien misschien dat wel helpt. :ok::ok::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Waardt heeft een uurtje of wat hier op het forum gelezen en aan de hand daarvan zijn uitspraken gedaan. ;)

@Kalakuski: hoe is de aktie van vandaag in Noorwegen uitgepakt? Of kon men daar sowiezo geen 60 rijden ivm de weersomstandigheden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Waardt heeft een uurtje of wat hier op het forum gelezen en aan de hand daarvan zijn uitspraken gedaan. ;)

@Kalakuski: hoe is de aktie van vandaag in Noorwegen uitgepakt? Of kon men daar sowiezo geen 60 rijden ivm de weersomstandigheden?

Ik heb heel de dag de div kranten gevolgt.

In de Zweedse kranten heb ik er niks over kunnen vinden.

In de Noorse kranten heb ik er weinig over gelezen, behalve dat er actie gevoert zou gaan worden.

Op een Noorse site vergelijkbaar met CF is er wel een topic over, maar daar heeft men pagina 1 nog niet vol.

In de Finse media niks er over. Maar de Fin deed ook niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
helemaal mee eens dit stelt niks voor en je krijgt alleen maar le lachers op je hand.

gewoon een dag of drie de boel plat gooien misschien dat wel helpt. :ok::ok::ok:

Als IEDEREEN maar dan ook elke chauffeur , gewoon op een afgesproken datum naar de dokter gaat en een weekje ziekte verlof vraagt ( natuurlijk iedereen op het zelfde ogenblik ) , dan staat alles stil en wij doen andere weggebruikers daarmee ook geen zeer .

Na 3 dagen smeken ze , want de rekken zijn dan leeg .

Meer moet je niet doen , ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klaas de Waard hoort volgens jullie zijn eigen graag praten.

Maar deze man onderneemt tenminste wat, en bereikt zo af en toe ook nog wat.

T.L.N helpt het transport in nederland moedwillig om zeep. o.a door de cabotage af te willen schaffen.

Kunnen de leden van T.L.N nog meer goedkope chauffeurs in dienst nemen. Zodat wij uitijndelijk de WW in kunnen.

Deze man doet tenminste wat. En zorgt dat de probleematiek in de media komt.

:ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
gewoon op een afgesproken datum naar de dokter gaat en een weekje ziekte verlof vraagt ( natuurlijk iedereen op het zelfde ogenblik )

Dat is tenminste de echte ouderwetse actiebereidheid.

Niet geniepig wegkruipen achter collega's of allerlei smoesjes verzinnen, maar fier voor uw eigen rechten opkomen en die openlijk afdwingen. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als IEDEREEN maar dan ook elke chauffeur , gewoon op een afgesproken datum naar de dokter gaat en een weekje ziekte verlof vraagt ( natuurlijk iedereen op het zelfde ogenblik ) , dan staat alles stil en wij doen andere weggebruikers daarmee ook geen zeer .

Na 3 dagen smeken ze , want de rekken zijn dan leeg .

Meer moet je niet doen , ;)

Als men eens zou beginnen om tevertellen waarvoor er actie gevoert zou moeten worden, dan was men eens ergens.

Spaanse vrachtrijders gaan staken

De vrachtrijders in grote delen van Spanje gaan vlak voor kerst drie dagen staken.

De grote vakbonden CCOO en UGT hebben een staking aangekondigd voor 21, 22 en 23 december in Catalonië, Madrid en omgeving en in Aragón om te protesteren tegen het uitbljven van een cao-akkoord en vooral over afspraken voor een loonsverbetering voor de sector.

Nieuwsblad Transport > Spaanse vrachtrijders gaan staken

Terwijl men in Spanje staakt voor de geld, maakt men zich in NL druk over een Oostblokker. En of die niet meer betaald kan krijgen.

Terwijl zijn de onderhandelingen voor de Nederlandse CAO aan de gang, en daar lees je dan weer niks over. biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar deze man onderneemt tenminste wat, en bereikt zo af en toe ook nog wat.

Geef mij eens één voorbeeld van wat hij heeft bereikt. En nee, niet aankomen met het feit dat hij straks op de Tokkiezender komt.

Mocht je zo gauw geen wapenfeit van hem kunnen melden dan is iets vergelijkbaars van een vakbond ook ok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klaas de Waard hoort volgens jullie zijn eigen graag praten.

Maar deze man onderneemt tenminste wat, en bereikt zo af en toe ook nog wat.

T.L.N helpt het transport in nederland moedwillig om zeep. o.a door de cabotage af te willen schaffen.

Kunnen de leden van T.L.N nog meer goedkope chauffeurs in dienst nemen. Zodat wij uitijndelijk de WW in kunnen.

Deze man doet tenminste wat. En zorgt dat de probleematiek in de media komt.

:ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok:

Die :ok: kan je beter vervangen door biertje

Wat onderneemt die dan?

Hij roept een hoop dingen die kant nog wal raken. En die die niet kan onderbouwen. :hamer:

De TLN heeft niet zoveel inbreng over de afschafing van de cabotage.

Over welke cabotage heb je het eigelijk? want cabotage is nog steeds toegestaan in NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden