Die is vrij groot, want dit hoeft namelijk niet alleen op de weg te gebeuren. IL&T mag dit namelijk ook doen via papieren opsporing.
Voorbeeld is jouw inschrijving bij de KVK, als daar uit voortkomt dat jij als chauffeur diensten verricht mag IL&T van jou verlangen dat je de laatste drie jaar op papier aantoont voor wie je diensten hebt gedaan.
Maar er zit een veel grotere adder onder het gras. Bijvoorbeeld in het transport van goederen die al betaald zijn, wie is dan de eigenaar de koper of de verkoper?
Is de koper de eigenaar dan begint pas het probleempje, als hij vraagt om het even verderop te bezorgen ipv het adres op de vrachtbrief. In dat geval ben je bezig met vervoer voor derden. Al dan niet betaald, je brengt namelijk een product van een ander vanaf een ander adres als verkooppunt naar een ander adres dan waar de bestelling eerst naartoe zou moeten gaan.
Een tweede voorbeeld is in mijn eigen sector met wegafzettingen, de spullen zijn van het Infra bedrijf en gehuurd door de klant. Maar als de klant vraagt of een afzetting verplaatst kan worden terwijl de spullen niet eerst in ontvangst zijn genomen door de verhuurder wordt er transport verricht voor derden.
Maw, die wet is op papier heel makkelijk maar in werkelijkheid veel uitgebreider.