[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Naar de rechter baan?


Gast Trucklily

Recommended Posts

Ik heb een vraagje.

's Avonds rij ik vanaf Zaandam de A8 op. Wij het knooppunt Zaandam komt de A7 erbij en rij ik zo de derde baan op. Ik weet dat ik daar eigenlijk niet mag rijden en naar de rechter baan moet, maar nog geen kilometer verderop moet ik weer naar de derde baan om de ring A10 Oost op te rijden. Soms ga ik dus naar rechts maar soms ook niet want het is toch een hele manouvre tussen het verkeer door.

Wat vinden jullie ervan? Toch op de derde baan blijven rijden of toch maar 30 seconden op de rechterbaan :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lekker blijven rijden op die 3e baan, zodra jij en de rest van het verkeer kunnen zien dat de rijbaan verderop weer splitst zorg je aleen maar voor een rustig verkeers beeld.

Eerst naar rechts en dan weer terug naar links is niet eens te doen in de avondspits.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik blijf daar ook altijd op de 3e als ik de ring Noord op moet Lilly en volgens Mij begrijpen de meeste automobilisten daar dat (geeft en veeeeeeel rustiger verkeersbeeld) .((Rond 7 uur 's morgens pak ik zelfs de 4e nog wel eens als het Heel druk is, ben je van die mafkezen af die 200 meter voor de afslag ring west van baan 3 naar baan 2 gaan vol in de remmen vlak voor jouw neus):rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon zitten waar je zit. dat geslalom krijg je weer schrik reackties van, en daar krijg je weer files, maar dat zou iedereen moeten doen gewoon in je eigen baan blijfen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kom daar ook regelmatig.. volgens de wet zal je daar toch echt naar de meest rechter baan moeten........ maar heb daar s'morgens nog nooit politie gezien.... en ik denk ook niet dat je iemand zal vinden die je daar van de weg zal halen.

Mocht dit toch ooit gebeuren dan voor laten komen en vragen aan de rechter of het de verkeersdoorstroming en het milieu bevordert om in een file aan te sluiten waar je dus niet heen moet. Denk niet dat iemand zijn vingers eraan wilt branden........

Maar......als men alleen maar zwart/wit denkt en doet.......heb je een probleeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is even geleden dat ik er zelf ben geweest maar op de vergelijkbare situatie bij Rotterdam kom ik vaker.

Meestal houd ik rekening met het overige verkeer en kijk daarna wat ik doe. Ik rij in Nederland meestal rond de 83 en als er een paar achter me zitten met iets meer haast dan schuif ik meestal even op naar de 2e baan zodat ze me via de 3e baan voorbij kunnen. Door op de 2e baan te blijven zitten geef ik gelijk aan dat ik weer terug wil naar de 3e baan en diegene die naar de 1e baan willen hebben ook geen last van me. Misschien vinden hooguit een paar personenwagenbestuurders het niet fijn dat ik op de 2e baan zit maar voor hun rij ik toch altijd in de weg, maakt niet uit of ik dan op de 1e, 2e, 3e of 4e baan zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden