[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Biertje van 18 euro in 2030


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

Wat zullen hiervan de Transportkosten dan gaan bedragen:confused:

AMSTERDAM - De opwarming van de aarde heeft grote gevolgen voor de prijs van bijvoorbeeld een biertje, dat zeggen onderzoekers van de Oxford Universiteit.

De prijs van een glas bier stijgt daardoor in 2030 naar 18 euro.

De onderzoekers berekenden ook wat er met de prijs van andere producten zal gebeuren als er niks gedaan wordt aan de uitstoot van broeikasgassen.

Daaruit blijkt dat we in 2030 zo'n € 16 moeten betalen voor een pak koekjes.

De prijs van een pakje boter zal naar een bedrag van €9 stijgen

Boter zal negen keer duurder worden en een kilo rijst zou volgens de onderzoekers vertienvoudigen.

Brood en pasta wordt zo'n 9 keer duurder.

De prijs van ontbijtgranen vertienvoudigt in prijs.

Onderzoeker Ray Hammond vreest dat er ook bij ons over 20 jaar hongersnood zal zijn.

Als er niks wordt gedaan aan de uitstoot van broeikasgassen, zal de productie van groenten en andere belangrijke gewassen nog deze eeuw wereldwijd met 63 tot 82 procent dalen.

Het probleem zit hem niet per se in de temperatuurstijging van 2 graden, maar hittegolven en zware stormen zijn de boosdoeners.

De oogsten zullen daardoor verwoest worden en zo zal de maïsopbrengst kleiner worden als het de hele dag warmer is dan 29 graden.

Hammond waarschuwt verder dat we zelfs in het beste scenario op zoek moeten naar nieuwe gewassen.

Zelfs als de wereldwijde uitstoot in 2050 maar half zo hoog is als nu, zal de productie van gewassen dalen met 30 tot 46 procent.

Bron: _van_18_euro_in_2030__.html?p=15,2'>De Telegraaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hackers die hebben ingebroken in de systemen van Climate Research Unit, University of East Anglia in Engeland zijn ervandoor gegaan met ruim 61 MB aan e-mails waaruit blijkt dat onderzoekers doelbewust informatie achterhouden die de opwarming van de aarde tegenspreekt, en doelbewust onzin verkopen om aan te tonen dat de aarde niet aan het afkoelen is geweest de afgelopen tijd.

In de ruim duizend e-mails tussen een aantal vooraanstaande klimatologen en klimatologisch onderzoekers is bewijs te vinden dat ze niet alleen zouden sjoemelen met cijfers, maar ook doelbewust onderzoeksresultaten verzwijgen of wissen als het niet in het global climate change plaatje past.

Na de inbraak zijn de e-mails op een Russische site gezet en zodoende de hele wereld rondgegaan. Diverse Britse media noemen het, het grootste moderne schandaal. Ook de term Climategate lijkt zich in te burgeren.

De PVV wil middels een spoeddebat opheldering van milieuminister Cramer. "Als het klopt dat er door wetenschappers gesjoemeld is met cijfers om zo de al tien jaar gaande afkoeling van de aarde tegen te spreken, dan is dat een 'bloody shame'", aldus PVV-Kamerlid Richard de Mos.

Vooral opvallend is hoe de media hierover bericht. Een aantal kranten komen zelfs niet verder dan te spreken over diefstal van e-mails, en gaan geheel voorbij aan het feit dat onderzoekers op grote schaal rommelen met de onderzoeksresultaten.

UPDATE 23-11 7:56:

Historisch klimatoloog Prof Dr Tim Ball heeft de stukken ook bekeken en komt tot opmerkelijke uitspraken. Met name wat betreft peer reviews, het proces waarbij andere onderzoekers het werk van een onderzoeker herzien voor een onderzoeksresultaat binnen de wetenschap geaccepteerd wordt en tot publicatie wordt overgegaan.

"42 onderzoekers die allen samen werken en hierbij betrokken zijn publiceren tezamen, maar voeren ook onderling de peer-reviews uit (...) Globaal gezien is dit beangstigend omdat deze groep mensen niet alleen het Hadley center controleren, waar wereldwijde temperatuurdata wordt bijgehouden en beheerd, maar ook de IPCC. En de IPCC is de basis geweest van alle overheden die zich aansloten bij onder meer het Kyoto Protocol en het Kopenhagen Akkoord..."

Schaamteloos geknipt van :fok.nl

De zon is dood:

De zon is dood. Althans, dat zegt astronoom Kees de Jager uit Texel. De expert zegt dat het aantal zonne-explosies de laatste tijd sterk aan het afnemen is. Normaal gesproken zou de zon nu juist meer explosies moeten hebben, omdat een paar jaar geleden al een dieptepunt werd bereikt. Het aantal explosies gaat met pieken en dalen.Dit kan gevolgen hebben voor de temperatuur op aarde. Door een afname van de zonne-explosies kan het kouder worden op aarde. Tussen 1650 en 1710 was het ook kouder op deze planeet door een afname van het aantal zonne-explosies. Elke elf jaar heeft de zon een piek en een dal in het aantal explosies. "Inmiddels zou het aantal explosies weer moeten toenemen, op weg naar 2011 á 2012. Maar tot onze verbazing wordt het aantal alleen maar lager", zegt de zonexpert Kees de Jager.

Over het hoe en waarom van deze stilte op de zon weet De Jager maar weinig. "Dat weet geen mens."

Wederom van fok.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals met zoveel dingen, heeft het altijd meerdere oorzaken.

alle uitlaatgassen kunnen nooit goed zijn.:nee:

maar de wereldbevolking neemt nog steeds toe. en al dat eten moet wel ergens vandaan komen.

en dat de aarde opwarmt, ja dat weten we al een paar duizend jaar. we komen immers uit een ijstijd.

ik weet nogwel van mijn jonge jaren dat er nog echte winters waren in NL. de winters met sneeuw. die winters heb je niet meer in NL.

en nu ik hier een paar jaar zit kan ik het verschil ook merken. de sneeuw word elk jaar minder, en de winters worden minder streng.

er is denk maar 1 oplossing, van de 6 miljard mensen op deze aarde zouden er 1 of 2 miljard dood moeten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ALs het bier zo duur wordt, zorg ik er wel voor dat als we aan tafel zitten en het is mijn beurt voor een rondje ik NET effe naar de plee moet :angel:

Nou als onze overnachtingsvergoeding dan ook omhoog is gegaan met minimaal 18 euri per biertje wat ik dan drink .biertjebiertjebiertjebiertjebiertje

Heb ik er geen probleem mee hoor .

Grz -= Marcel =- biertjebiertjebiertjebiertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou als onze overnachtingsvergoeding dan ook omhoog is gegaan met minimaal 18 euri per biertje wat ik dan drink .biertjebiertjebiertjebiertjebiertje

Heb ik er geen probleem mee hoor .

Grz -= Marcel =- biertjebiertjebiertjebiertje

Tegen die tijd hoop ik dat die is afgeschaft. Is iedere dag rib uit m'n lijf:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden