[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Nou, leuke contractbeeïndiging


Smoelie

Vraag

  • Forumlid

Zo, dat was een leuke contractbeeïndiging vandaag...NOT:mad:

Om even vooraan te beginnen:

-Ongeveer 2,5 week geleden heb ik met mijn baas aan de tafel gezeten om eens te informeren waar het op aan zou gaan met mijn contract.

Hij moest inderdaad wel bekennen dat het werk onder druk stond blablabla...zoals overal dus eigenlijk...

Hij wist dus ook nog niet of mijn contract verlengd zou gaan worden, maar hij zou me op de hoogte houden (dat geloof ik dan maar).

-Gisteren, de laatste dag van mijn 2e jaarcontract, opdracht gekregen 3 ritjes Gent-Kallo (Antwerpen) te doen (containertjes laden), een volle dag dus.

Na de laatste container opdracht gekregen weer een andere container te pakken in Gent en daarmee naar Sittard te komen, onderweg nog een berichtje gekregen of ik daar gisteren mee tot Sittard zou komen, eerlijk beantwoord dat dit niet zou gaan lukken, antwoord gekregen dat ik dan vanmorgen maar rond 07:45 in Sittard moest zijn.

-Vanmorgen ruim op tijd in Sittard op de zaak, en om te beginnen maar eens melden bij de koffieautomaat om vervolgens bij opening van de planningsafdeling daar te melden.

Krijg ik daar doodleuk van mijn planner te horen "Ow, jij hebt vandaag je laatste dag ofniet?"..."Niet dat ik weet...".

Uiteindelijk de chauffeurscoördinator en uiteindelijk de directeur erbij gehaald en allemaal hielden ze hetzelfde vol..."het is voorbij, het is zo"...

Dan maar in discussie dat ik vandaag al in opdracht gewerkt had, en dat het bedrijf mij dus verplicht was om een nieuw contract te geven, krijg ik uiteindelijk het aanbod op een weekcontract met het vooruitzicht dat het geen leuke week zou worden...

Ik heb daarop aangegeven dat ik mijn rechtsbijstand naar de zaken zou laten kijken en daarop had ik in ieder geval alvast een cigaar uit eigen doos verdient: ik krijg de 3,5% loonsverhoging die we vanaf april jl. dienen te krijgen (en die hij dus nog nooit aan iemand heeft betaald) nabetaald...

Uiteindelijk maar mijn auto leeg gehaald, om vervolgens nog overeen te komen dat ik nog een weekcontract krijg, en daarbij een verlofformulier voor 5 verlofdagen invul.

Hier heb ik dan maar als uitweg zelf om gevraagd, waarom?:

Dan heb ik nog een week de tijd om rond te kijken voordat ik met instanties als het uwv e.d. te maken krijg.

Ik heb ook direct mijn oud-werkgever opgebeld, waar ik nog altijd goede contacten mee heb.

Ik kan deze week ook bij hem langskomen om eens te kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen (is een redelijk klein bedrijfje dat vooral actief is in koerier/distriubtie en ook logistieke diensten, ik heb daar voorheen zo'n beetje alles gedaan).

Hopelijk lukt het me om komende week iets te bereiken bij mijn oude werkgever of een ander bedrijf in de regio, dan heeft de 'onwaardige' uitweg van een laatste weekcontractje me in ieder geval uit de handen van het uwv gehouden.

Wie per see wil weten voor welke bulktransporteur ik reed kan m'n berichtengeschiedenis even raadplegen, voor de rest zal het van weinig waarde zijn om hier de naam van het bedrijf te noemen.

Wie staat er waar is zijn recht, en daarbij, wat vinden jullie van het fatsoen wat hierbij al dan niet is toegepast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik weet niet of je lid bent van de bond, maar als dat wel zo is zal ik hun morgen maar eens bellen want in mijn ogen zit jou (ex)werkgever weer een jaar aan jou vast.

Mocht je dit niet doen dan hoop ik niet voor je dat dit nadelige gevolgen voor je heeft bij het UWV ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

nee ben geen lid van de bond, heb wel het internet eens afgezocht en kwam op het volgende:

Stilzwijgende opvolging zonder tegenspraak, wanneer de medewerker doorwerkt

</B>Het is mogelijk dat de tijd waarvoor de arbeidsovereenkomst is aangegaan is verstreken, terwijl de medewerker verder gaat met zijn werk. De arbeidsovereenkomst is dan niet opgezegd of het einde van de arbeidsovereenkomst is niet aangekondigd. Het werk wordt voortgezet, terwijl de werkgever dit niet tegenspreekt. Het gaat om een stilzwijgende opvolging van de arbeidsovereenkomst door partijen zonder tegenspraak. Die opvolging doet zich voor als partijen het einde van rechtswege zijn vergeten en de medewerker doorwerkt. Het doet zich ook voor als partijen weten dat het contract afloopt, daarbij niets nader regelen, terwijl de medewerker verder gaat met zijn werk en dus kennelijk van de werkgever mag blijven werken.

Er is sprake van "tegenspraak", wanneer de werkgever de medewerker heeft meegedeeld dat de arbeidsovereenkomst niet wordt opgevolgd. Dit kan geschieden:

- voor het einde van de arbeidsovereenkomst of

- op het tijdstip waarop de medewerker het werk wil hervatten na het einde van de arbeidsovereenkomst of

- op een tijdstip onmiddellijk nadat de werkgever weet of had kunnen weten dat de medewerker zijn werk heeft hervat na het einde van de arbeidsovereenkomst.

In dat geval is er van een stilzwijgende opvolging geen sprake en komt er aan de arbeidsverhouding een einde op het tijdstip dat partijen overeenkwamen.

De stilzwijgend opgevolgde arbeidsovereenkomst wordt geacht te zijn aangegaan onder dezelfde voorwaarden als de vorige arbeidsovereenkomst (art 7:668 BW). Ook de duur van de vorige arbeidsovereenkomst geldt voor de stilzwijgend opgevolgde arbeidsovereenkomst, tenzij die periode langer dan een jaar is. Stilzwijgende opvolging gebeurt nooit voor langer dan een jaar. Voorgaande betekent dat partijen overeen kunnen komen dat de arbeidsovereenkomst wordt gevolgd door een contract van twee jaar, de opvolging geschiedt dan niet stilzwijgend. Geschiedt deze wel stilzwijgend dan gaat het om een overeenkomst met een duur van één jaar, tenzij de vorige overeenkomst korter dan een jaar duurde.

Omdat de (hoofd)planner mij gisteravond nog een bericht stuurde met de vraag of ik de standplaats nog ging halen en ik dit heb beantwoord met dat ik dat niet ging halen, wist hij dus, of had hij redelijkerwijs kunnen weten dat ik mijn werk voort ging zetten, en hierop is niet gereageerd dat mijn contract niet verlengt zou worden.

in feite kan ik dus een nieuw jaarcontract afdwingen, maar of ik dit wil is een tweede...jullie weten net zo goed als ik wat de sfeer dan is...8 uur per dag, en als het kan op kuttijden...allemaal kutritjes zoals voorladen...niet helemaal de bedoeling van een internationaal chauffeur:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

nou, met een gewone rechtsbijstand kom ik er ook wel...de bond is niet mijn favoriete vereniging, maar dat is voor ieder persoonlijk...

overigens heb ik dat weekcontract nog niet getekend, ik moet er morgen even voor terug omdat ze daar vandaag geen tijd voor hadden ivm loonbetalingen (jaja...het is weer de 4e week ;))

dus morgen even kijken hoe hij reageert...in principe wil ik er na dit gezeik niet eens meer werken (de goede zin was al langer over maar de vacatures zijn niet bepaald dik gezaaid), maja, ook ik heb een huis wat zichzelf niet betaald...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Nou, gellukkig geen ervaring mee! Maar niet om het één of ander, maar ben jij netjes behandeld dan? Dacht het toch niet.

Ik kan me goed voorstellen dat je je daar niet meer op je plaats voelt, maar toch zou ik wel proberen om er wat uit te slepen. Al is het een jaarcontract met klote-karweitjes...

Je weet nooit waar het goed voor is, en tegenwoordig moet je er in de ogen van de instanties álles aan gedaan hebben om ergens voor in aanmerking te komen (vrije interpretatie). Dusss....

En zeerzeker een bond of RBS-verzekering er achter aan, baat het niet dan schaad het niet!

Succes in ieder geval,

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

is het niet zo dat er een bepaald opzegtermijn aan gebonden is?

zodat je voor je contract beeindiging meer kans had nieuw werk te vinden? meestal staat dat in je contract vermeld.

overigens...ziek melden is niet nodig, je werkgever is verplicht je vrij te geven voor sollicitatie's,

beter alle dagen solliciteren dan ziek melden denk ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nou, gellukkig geen ervaring mee! Maar niet om het één of ander, maar ben jij netjes behandeld dan? Dacht het toch niet.

Ik kan me goed voorstellen dat je je daar niet meer op je plaats voelt, maar toch zou ik wel proberen om er wat uit te slepen. Al is het een jaarcontract met klote-karweitjes...

Je weet nooit waar het goed voor is, en tegenwoordig moet je er in de ogen van de instanties álles aan gedaan hebben om ergens voor in aanmerking te komen (vrije interpretatie). Dusss....

En zeerzeker een bond of RBS-verzekering er achter aan, baat het niet dan schaad het niet!

Succes in ieder geval,

Maarten

Ben je in iedergeval een jaar onder de pannen. Hopen dat het volgend jaar allemaal beter is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
is het niet zo dat er een bepaald opzegtermijn aan gebonden is?

zodat je voor je contract beeindiging meer kans had nieuw werk te vinden? meestal staat dat in je contract vermeld.

overigens...ziek melden is niet nodig, je werkgever is verplicht je vrij te geven voor sollicitatie's,

beter alle dagen solliciteren dan ziek melden denk ik zo.

Helaas mag je werkgever je op je laatste werkdag nog zeggen: was leuk maar tot ziens. (Als je een tijdelijk contract hebt natuurlijk)

Oké, het kan ook anders maar het HOEFT dus niet. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tsja, dat is weinig respectvol verlopen. Bah. Ik zou zeker even de rechtsbijstand bellen.

Staat er in je arbeidsovereenkomst toevallig een opzegtermijn van jouw kant? Ik dacht dat de opzegtermijn van de werkgever gelijk is aan 2x die van de werknemer. Dus als in jouw contract een opzegtermijn van 1 maand staat dan had jouw werkgever 2 maanden geleden al moeten opzeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Tsja, dat is weinig respectvol verlopen. Bah. Ik zou zeker even de rechtsbijstand bellen.

Staat er in je arbeidsovereenkomst toevallig een opzegtermijn van jouw kant? Ik dacht dat de opzegtermijn van de werkgever gelijk is aan 2x die van de werknemer. Dus als in jouw contract een opzegtermijn van 1 maand staat dan had jouw werkgever 2 maanden geleden al moeten opzeggen.

het gaat hier over een tijdelijk contract dat verlengt wordt/niet wordt verlengd, wat jij aangeeft gaat alleen op als er sprake is van een vast contract.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
nee ben geen lid van de bond, heb wel het internet eens afgezocht en kwam op het volgende:

Stilzwijgende opvolging zonder tegenspraak, wanneer de medewerker doorwerkt

</B>Het is mogelijk dat de tijd waarvoor de arbeidsovereenkomst is aangegaan is verstreken, terwijl de medewerker verder gaat met zijn werk. De arbeidsovereenkomst is dan niet opgezegd of het einde van de arbeidsovereenkomst is niet aangekondigd. Het werk wordt voortgezet, terwijl de werkgever dit niet tegenspreekt. Het gaat om een stilzwijgende opvolging van de arbeidsovereenkomst door partijen zonder tegenspraak. Die opvolging doet zich voor als partijen het einde van rechtswege zijn vergeten en de medewerker doorwerkt. Het doet zich ook voor als partijen weten dat het contract afloopt, daarbij niets nader regelen, terwijl de medewerker verder gaat met zijn werk en dus kennelijk van de werkgever mag blijven werken.

Er is sprake van "tegenspraak", wanneer de werkgever de medewerker heeft meegedeeld dat de arbeidsovereenkomst niet wordt opgevolgd. Dit kan geschieden:

- voor het einde van de arbeidsovereenkomst of

- op het tijdstip waarop de medewerker het werk wil hervatten na het einde van de arbeidsovereenkomst of

- op een tijdstip onmiddellijk nadat de werkgever weet of had kunnen weten dat de medewerker zijn werk heeft hervat na het einde van de arbeidsovereenkomst.

In dat geval is er van een stilzwijgende opvolging geen sprake en komt er aan de arbeidsverhouding een einde op het tijdstip dat partijen overeenkwamen.

De stilzwijgend opgevolgde arbeidsovereenkomst wordt geacht te zijn aangegaan onder dezelfde voorwaarden als de vorige arbeidsovereenkomst (art 7:668 BW). Ook de duur van de vorige arbeidsovereenkomst geldt voor de stilzwijgend opgevolgde arbeidsovereenkomst, tenzij die periode langer dan een jaar is. Stilzwijgende opvolging gebeurt nooit voor langer dan een jaar. Voorgaande betekent dat partijen overeen kunnen komen dat de arbeidsovereenkomst wordt gevolgd door een contract van twee jaar, de opvolging geschiedt dan niet stilzwijgend. Geschiedt deze wel stilzwijgend dan gaat het om een overeenkomst met een duur van één jaar, tenzij de vorige overeenkomst korter dan een jaar duurde.

Omdat de (hoofd)planner mij gisteravond nog een bericht stuurde met de vraag of ik de standplaats nog ging halen en ik dit heb beantwoord met dat ik dat niet ging halen, wist hij dus, of had hij redelijkerwijs kunnen weten dat ik mijn werk voort ging zetten, en hierop is niet gereageerd dat mijn contract niet verlengt zou worden.

in feite kan ik dus een nieuw jaarcontract afdwingen, maar of ik dit wil is een tweede...jullie weten net zo goed als ik wat de sfeer dan is...8 uur per dag, en als het kan op kuttijden...allemaal kutritjes zoals voorladen...niet helemaal de bedoeling van een internationaal chauffeur:nee:

Je hebt idd gewoon recht op een jaarcontract,want je hebt nog gewerkt op de dag nadat je contract afliep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ik denk dat deze werkgever bij de rechter een beroep kan doen op overmacht, rijtijdenwet enz, en dat hij er mee weg komt.!

Ik weet het niet, ik denk dat ik dan zo zeggen als tegenpartij: had hij me maar niet zo ver weg moeten sturen of eerder terug moeten roepen.

Houdt in mijn ogen geen stand. Ik zou tegen de rechter dan ook zeggen dat de werkgever had kunnen weten dat de topicstarter niet op tijd terug had kunnen komen, dus of werk rondom het magazijn geven, of desnoods onderweg aflossen. Dat het contract afliep op die dag wist hij een jaar eerder al. In overmacht geloof ik niet in dit geval voor een rechter. Of ga hem maar halen met je personenwagen...

Wat ik wel vind: er is een tijdje eerder al gemeld dat het niet best ging. Waarom toen al niet gaan kijken voor wat anders? Hij had het toch wel aan kunnen zien komen (volgens zijn verhaal!) dat het niet verlengd zou worden!

Verder vraag ik mij af: in dat eerdere gesprek heeft de werkgever aangegeven dat het contract waarschijnlijk niet verlengd zou worden. Hoe zwaar telt dat voor de rechter. En zo bekeken kan ik de gedachtengang van Freddie, overmacht wel weer begrijpen.

Belangrijkste vraag is:

heb jij dat weekcontract getekend? Want als dat het geval is heb je geen poot meer om op te staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja, het is al een tijd geleden en ik weet niet wat jij in de tussentijd hebt gedaan, maar....

Jij hebt nu gewoon een jaarcontract. Niets anders (zolang je dat andere contract niet hebt getekend).

De wg zal bij de rechter deze zaak nooit winnen, had hij je maar anders moeten plannen. Hij heeft geen enkele uitvlucht.

Daarbij... zij wisten dat je niet optijd zou komen, hadden ze dus iemand voor 24:00 de vorige dag bij jou moeten laten komen om je af te lossen.

De wg zal jou nu nog 1 jaar in dienst moeten houden, of een afkoopsom betalen als jij dat wil.

Let wel; heb je inmiddels een andere wg vergeet dan dit verhaal. Een rechter zal je dan nooit een vergoeding toekennen.

Succes.

Een wg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die vrachtwagen waar je mee reed, word die nu verkocht of komt daar iemand anders op te rijden?

Niet dat ik hem wil kopen, maar het kan zomaar zijn dat er nu een nieuwe chauffeur mee rijd die de hele cyclus van tijdelijke contracten nog door moet.

Is helaas wel in de mode om het zo te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Niet echt netjes, hoe ze dat gedaan hebben.

Is denk ik wel de best optie, ff paar weekjes werken, kijken wat ze voor je in petto hebben, als je wel gelijk krijgt met wat je denkt wat je straks moet doen. Kun je altijd nog overspannen worden.:angel:

Maar is dit wel de goeie mentaliteit?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn vorige werkgever heeft mij 2 dagen voor einde contract gezegt dat het niet verlengdt zou worden.

Het mag, juridisch is er niets van te zeggen, maar netjes vond ik het niet bepaald. Dezelfde dag nog 2 vrije dagen opgenomen om me in te schrijven bij UWV enz enz en rond te gaan bellen. Maar ja, zit nu dus thuis te niksen. Als hij het nu netjes 2 weken van te voren had gemeld had ik misschien werk gevonden. Ik weet het misschien...maar toch.

Maar als een werkgever je laat werken na afloop van het contract moet deze verlengd worden. Om dit nu te gaan afdwingen....lijkt me niet leuk werken als je het wint. De werksfeer zal dan volledig naar de knoppen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik ben blij jullie te melden dat ik nieuw werk heb:D

ik heb m'n zaakjes bij de firma in Sittard afgesloten en begin maandag a.s. bij de firma Vendrig in Someren ( http://www.vendrigtransport.nl/ )...

ben deze week 2 dagen met een chauffeur op pad geweest, enja, het is heel ander werk.

waar ik voorheen na 4 uur eens een parkeerplaats ging zoeken ben ik nu al leeg en weer geladen, en waar ik vroegen eens even ruim de plaats nam om bij m'n silo te komen zal ik nu nog wel eens moeten frotten om bij de boer aan de silo te komen...maar verandering van spijzen doet eten zullen we maar zeggen :D

verder is het materieel DIK in orde, goed onderhouden en ook aan de opties doet het niks te kort :D

en voordat de discussie over wie dat uiteindelijk betaald weer op gang komt: Vendrig betaald de loonschaal die hij moet betalen en de trede waardoor je bovengemiddeld snel aan de max zit en er wordt niks in de uren gestreept, daar kunnen veel collega's jaloers op zijn zullen we maar zeggen!

ik heb er al helemaal zin in :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Hallowed

Vendrig is helemaal geen slechte werkgever. Althans, ik heb er nooit wat negatiefs over gehoord.

Dat werk, dat moet je een beetje liggen, maar dat is best mooi werk."Brijvoer is de shit" hier op het forum, nah ja, de naam zegt het al. Mijn vader heeft dat werk (Duynie) ook jáááren gedaan :D.

En dat steken of te wel frotten, dat is alleen maar leuk (althans, dat vind ik).

Je komt nu ook in ploegendiensten of werken ze zo niet bij Vendrig?

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden