[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vrachtwagen gehuurd voor verhuizing.


Duco

Vraag

  • Forumlid

Komend weekend ga ik familie verhuizen. Zij hebben een bakwagen gehuurd bij een verhuurbedrijf. Waar moet ik als chauffeur rekening mee houden? Moet ik de schijven meenemen net zoals ik dat bij mijn baas mee heb. Denk het niet omdat het een verhuizing betreft.

Moet ik mij aan de rij- en rusttijden houden op die dag en de schijf die ik gebruik, aan wie moet ik deze na het weekend afgeven?

Heb ik voldoende aan het meenemen van het huurcontract of moet er meer papierwinkel mee?

Wie o wie kan hier meer duidelijkheid over geven????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Als ik het dus goed begrijp wel een schijf cq. kaart gebruiken en het huurcontract bewaren voor de eventuele controle. De NIWO vergunning heb ik als particulier toch niet nodig daar ik geen transporteur ben maar alleen een familielid met een vrachtwagenrijbewijs:D Al met al bedankt voor de tips en mochten er nog meer zijn, ik hoor het graag:ja:

Hebben ze voor afkoop Eigen Risico gekozen?

Zit er in die huurwagen voldoende vastzetmateriaal === spanbanden, dekens en eventueel een hondje (rolkarretje) kun je vaak ook bij het verhuurbedrijf huren.

PAS OP === Is die auto kilomtervrij gehuurd of krijg je na afloop nog eens een extra rekening voor de gereden kilometers a € ?? per km???

Zo viel de verhuiswagen die ik voor mijn broer huurde (jaaarrreeennnn terug) erg duur uit omdat er nog eens fl 0.25 per gereden km bij kwam!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
In de stand out of scope mag je nog niet eens op de openbare weg komen, wil je 50 km rijden moet je toch wel een erg groot bedrijfsterrein hebben.

De monteurs bij ons rijden ook zo naar de garage, en als ik 'snachts koppeldienst heb, dan druk ik ze allemaal op out of scope. Als de bakwagens voor het dok moeten moet ik ook over de openbare weg. Lees maar eens goed waar out of scope voor bedoeld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

er wordt hier ook gesteld, dat bij een cmr nodig is voor de verzekering.

aangezien die cmr gewoon van de stapel komt, en nergens aangemeld is,

bij wie is de lading dan verzekerd?

volgens mij bij niemand.

dan heeft een cmr volgens mij alleen nut bij een controle onderweg.

jammer dat duco niet meldt waar we heen kunnen om te helpen sjouwen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
In de stand out of scope mag je nog niet eens op de openbare weg komen, wil je 50 km rijden moet je toch wel een erg groot bedrijfsterrein hebben.

Dat je "out of scope "niet op de openbare weg mag komen is onzin en de grens van 50 kilometer is ook onzin.

Er is geen limiet aan het aantal kilometers dat je Out of scope mag rijden.

Als je een privé rit gaat doen, zoals bijvoorbeeld de truckrun, is de wet niet van toepassing en zet je dus je tachograaf op out of scope. Als je analoog rijdt gebruik je gewoon geen schijf, omdatr dat niet verplicht is.

In een eerdere bijdrage is dit antwoord al gegeven.

Argus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat je "out of scope "niet op de openbare weg mag komen is onzin en de grens van 50 kilometer is ook onzin.

Er is geen limiet aan het aantal kilometers dat je Out of scope mag rijden.

Als je een privé rit gaat doen, zoals bijvoorbeeld de truckrun, is de wet niet van toepassing en zet je dus je tachograaf op out of scope. Als je analoog rijdt gebruik je gewoon geen schijf, omdatr dat niet verplicht is.

In een eerdere bijdrage is dit antwoord al gegeven.

Argus

Kijk dan maar eens hier. Blz 6-7.

http://www.flmm.nl/sensosoft/uploads/Veel%20gestelde%20vragen%20-%20Digitale%20Tachograaf.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Stel: je bent monteur. Je maakt een proefrit. Bij een analoge tachograaf gebruik je geen schijf omdat de wet op jou niet van toepassing en bij een digitale tachograaf zet je de tachograaf op Out of scope.

Stel dat je een verhuizing wilt doen en je huurt een vrachtauto. Dan is er sprake van niet commercieel goederenvervoer waarop de wet niet van toepassing ios op voorwaarde dat de toegestane maxiumum massa niet meer dan 7,5 ton bedraagt.

Out of scope wil niets anders zeggen dan dat de wet niet van toepassing is.

Zoals Senso zelf zegt is de functie Out of Scope voor het wassen, onderhoud en laden/lossen door anderen dan de chauffeur. Als chauffeur kun je bij laden/lossen geen gebruik maken van Out of scope omdat dat tot je normale werk behoort en je daarmee onder de EEG verordening valt.

In het antwoord van Sensosoft moet chauffeur worden veranderd in medewerker.

Voor de zgn. trtuckruns kan de chauffeur weer wel van Out of scope gebruik maken.

Sensosoft zit er dus gewoon naast.

Argus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Stel: je bent monteur. Je maakt een proefrit. Bij een analoge tachograaf gebruik je geen schijf omdat de wet op jou niet van toepassing en bij een digitale tachograaf zet je de tachograaf op Out of scope.

Argus.

Een monteur (garage) heeft een werkplaatskaart voor deze dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Een monteur (garage) heeft een werkplaatskaart voor deze dingen.

Dat is niet waar. Eenn werkplaatskaart wordt alleen gebruikt voor reparaties aan je tachograaf. Een monteur die reparaties aan je auto verricht zet voor een proefrit de tacho op Out of scope.

En die proefrit kan gewoon op de openbare weg.

Nergens, behalve bij Sensosoft, staat dat je niet op de openbare weg mag komen als je tacho op Out of scope staat.

Dus nogmaals, Sensosoft zit ernaast.

Argus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Midweek bedoelde eigenlijk, waar hij koffie kon komen drinken :D:D:D

Dat apparaat heb ik eerst uit de wagen moeten halen. Ik kom met de wagen aan en zeg : Lekker eerst een bakkie en dan beginnen:D krijg ik als antwoord: De senseo zit al ingepakt en weet niet in welke doos, mooi dan weet je wat jij mag doen en ik hoor het wel als je hem gevonden hebt. Al met al is de verhuizing goed verlopen. De meeste dingen waren al gedemonteerd en ingepakt. Genoeg handjes om te sjouwen dus dat is goed gegaan. Was trouwens een bakwagen met analoge tacho dus perfect. Geen controle gehad en volgens het verhuurbedrijf was een vrachtbrief niet nodig omdat het eigen vervoer betrof .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat apparaat heb ik eerst uit de wagen moeten halen. Ik kom met de wagen aan en zeg : Lekker eerst een bakkie en dan beginnen:D krijg ik als antwoord: De senseo zit al ingepakt en weet niet in welke doos, mooi dan weet je wat jij mag doen en ik hoor het wel als je hem gevonden hebt. Al met al is de verhuizing goed verlopen. De meeste dingen waren al gedemonteerd en ingepakt. Genoeg handjes om te sjouwen dus dat is goed gegaan. Was trouwens een bakwagen met analoge tacho dus perfect. Geen controle gehad en volgens het verhuurbedrijf was een vrachtbrief niet nodig omdat het eigen vervoer betrof .

't is gewoon triest, zonder koffie word er niet gewerkt:ja::ja::ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
't is gewoon triest, zonder koffie word er niet gewerkt:ja::ja::ja:

Dit is ook helemaal goed gekomen er kwam nog een verdwaalde oom aan die dus ook deze opvatting heeft; hij zegt : Oh ben je vergeten welke doos maakt niet uit ik kan ook helpen zoeken want anders kom je hier niet weg:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden