[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Keuring lui oog


ElBadmuts

Vraag

  • Forumlid

Geachte medeforumleden.

Ik heb de volgende vraag.

Ik heb een lui oog en nou wil ik graag het volgende weten:

Keuren ze je af op het feit van het luie oog of omdat je er te weinig zicht in heb.

Ik ben namelijk bij een oogarts geweest en die zegt dat ik in principe niet afgekeurd zou mogen worden omdat ik aan de minimale eis voldoe.

Graag jullie meningen cq commentaar.

Bij voorbaat dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Geachte medeforumleden.

Ik heb de volgende vraag.

Ik heb een lui oog en nou wil ik graag het volgende weten:

Keuren ze je af op het feit van het luie oog of omdat je er te weinig zicht in heb.

Ik ben namelijk bij een oogarts geweest en die zegt dat ik in principe niet afgekeurd zou mogen worden omdat ik aan de minimale eis voldoe.

Graag jullie meningen cq commentaar.

Bij voorbaat dank

Heel belangrijk is, Hoeveel procent zie je met je luie oog?

Ik heb namelijk het zelfde en ben erop afgekeurd. omdat ik minder dan veertig procent zag met mijn luie oog. vond het toendertijd nogal wrang omdat ik een collega had die een bril had met mega colabodems en op afstand minder zag/kon lezen dan ik. Maar goed heb me er bij neergelegd en rij nu met een B.E. combi. waar ik wel met een totaal gewicht van 14 ton mee mag rijden, maar niet mag rijden met een kleine bakwagen tot 7,5 ton hoe krang kan een wereld zijn.

Gr Ab

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

In de Truckstar van deze maand gaat het Stamtafel-verhaal over Engeland. Eén van de jongens daar stopt binnenkort op het buitenland, want met de rijbewijskeuring is zijn groot rijbewijs ingenomen i.v.m. een lui oog. Hij mag alleen nog in het binnenland rijden met een vrachtwagen.

Is dit afhankelijk van de ernst van de kwaal, dan kun je er misschien nog gewoon mee rijden? Alleen de grens niet over...

Succes, Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Heel belangrijk is, Hoeveel procent zie je met je luie oog?

Ik heb namelijk het zelfde en ben erop afgekeurd. omdat ik minder dan veertig procent zag met mijn luie oog. vond het toendertijd nogal wrang omdat ik een collega had die een bril had met mega colabodems en op afstand minder zag/kon lezen dan ik. Maar goed heb me er bij neergelegd en rij nu met een B.E. combi. waar ik wel met een totaal gewicht van 14 ton mee mag rijden, maar niet mag rijden met een kleine bakwagen tot 7,5 ton hoe krang kan een wereld zijn.

Gr Ab

Hoe lang geleden is dat want het schijnt dat ze de eisen iets versoepelt hebben. Ik heb minder als 40 procent maar volgens de desbetreffende oogarts zat ik toch nog goed omdat de regels versoepelt waren. Ik meen dat dat vorig jaar of zo is gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoe de keuring zal uitpakken weet je pas als je bent geweest.

Het kan naar links en naar rechts uitpakken, ligt denk ik ook aan de persoon die jou gaat keuren.

Als ik naar me zelf kijk ( Hahaha :banaan:) ben ik met mijn luie ogen er doorheen gekomen, en geloof me......... met mijn rechter oog kijk ik zo in je linker broekzak.....

Mijn ogen staan altijd shots en scheef, maakt niet uit of het ochtend of avond is.

Wel had ik met de keuring toen ik in dat recht hoekige aparaat moest kijken, dat ik boven en beneden letters zag staan maar niet in het midden.

Heb tegen die man gezegd dat hij thuis maar de zaak in de maling moest gaan nemen maar dat ik echt niks zag staan in het midden.

Toen ik me hand voor een oog had gedaan zag ik het in eens wel staan.

Het duurt een fractie van een seconde en dan zie ik het zelfde als een "normaal kijkend persoon".

Ik weet van me zelf dat ik moeite heb met afstand in te schatten, bij het dok stap ik dus 1 x vaker uit als een ander om zeker van me zaak te zijn hoever we nog kunnen gaan.

Maar als er een ander een probleem mee heeft is het zijn probleem, niet de mijne........

Ik wens je veel sterkte en geluk toe en hoop dat het positief voor je gaat uitpakken.

De cordinatie is dus niet helemaal perfect maar dit is geen probleem volgens dokter Bibber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het duurt een fractie van een seconde en dan zie ik het zelfde als een "normaal kijkend persoon".

Ik weet van me zelf dat ik moeite heb met afstand in te schatten, bij het dok stap ik dus 1 x vaker uit als een ander om zeker van me zaak te zijn hoever we nog kunnen gaan.

Maar als er een ander een probleem mee heeft is het zijn probleem, niet de mijne........

Ik wens je veel sterkte en geluk toe en hoop dat het positief voor je gaat uitpakken.

De cordinatie is dus niet helemaal perfect maar dit is geen probleem volgens dokter Bibber.

Dat heb ik ook en bij mij noemen ze het syndroom van Duane. Volgens de keuringsarts van militaire dienst. CBR zag er ook geen probleem in, heb ik op papier.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast peter-opc

Heb zelf ook nog nooit echt problemen mee gehad tijdens de keuring.

Meestal in het begin bij een assistente die problemen maakt,maar uiteindelijk bij de keurings arts die een paar proefjes doet en wat vragen is het daarna geen probleem.

Mvgr.Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden