[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het grote Polen-konvooi, 25 jaar geleden(pagina 1,2,3)


Gast Peterrr

Recommended Posts

Bij het opruimen van wat kasten vond ik een Truckstar uit 1982 met een reportage over het hulpkonvooi naar Polen, december 1981. Van Copyright heb ik geen verstand dus als iemand uit dit verhaal bezwaren heeft zie ik dat wel per PB. Ik had graag ook het vervolgverhaal geplaatst, wie dit nog heeft mag het hier bij toevoegen.

De schrijver van het verhaal legt uit hoe hij zijn reportage heeft gemaakt. Toch is het de moeite waard om te lezen, en de foto's maken heel veel goed. Let op de Mercedes van Hoek, met een V10 en 320pk...

Ik wens iedereen veel leesgenot en een goed uiteinde. Voor 2007 veel veilige kilometers en hopelijk tot ziens onderweg, waar ook in Europa.

Peterrr, uw reserve-Hollander;)

polenkonvooi1ef9.jpg

polenkonvooi2jj9.jpg

polenkonvooi3yn9.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mooi verhaal Peterrr, heb je misschien het vervolg ook nog ?

Ik heb nog ergens in mijn rommelkamer wat liggen, ook een oude 'Kampioen' met een stuk reportage over het konvooi.

Ook heb ik ergens een reportage waarin een foto van de Holland-Duck servicebus, met een onder sommige chauffeurs bekende persoon er naast...

Nu ben ik niet thuis, volgend weekend wel, als de planners hun best doen.

Als er hier nog lezers zijn met oude truckstars uit de beginjaren wil ik die wel overnemen. Mijn verzameling begint vanaf 1987.

Wie het leuk vind om te bewaren mag het artikel kopieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is zelfs een brug gebouwd zodat de Zeeuwen ook naar het vaste land kunnen komen.

Kijk das pas nieuws, toen ik vertrok op vakantie hadden we nog een tunnel.

En daarbij... wij zijn bevrijd door de Polen ironisch genoeg.

Heb er trouwens eens voorzichtig achter geinformeerd (die hulpgoederen) of Babtsja (oma's) er nog iets vanaf wist, maar er heerst blijkbaar een taboe op het onderwerp 'hulp uit het buitenland' want men wilde er niet over praten.

Ze hadden die muur nooit mogen afbreken, en geloof mij dat er daar heel veel mensen hetzelfde over denken. Nee, niet de jongeren, maar de oudjes die het nu niet meer rond kunnen breien.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zouden we toen hetzelfde gedaan hebben als we wisten wat we nu weten ?

quote]

Gisteravond laat vertrokken uit Leipzig,in de buurt van Magdeburg GEPROBEERD een parkeerplek te vinden.Borde is toch een flinke parking,toch? Het stond er compleet vol!!!!!!!

Stukje doorgereden naar Lappwald(ook een grote) ook vol met polen,litouwers en meer van dat soort trainingspakken.Moest toen denken aan deze topic,en bedacht me opeeens dat het convooi dat onze kant opkomt vele malen groter is dan wat 25 jaar geleden die kant opging........!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...
  • Forumlid
Dat is nog wat anders.Wij rijde toen in die tijd heel het oostblok.

En het midden oosten.Maar daar is nu niks meer van over Hwm

Het midden oosten is niks meer van over??????? Waar wonen die mensen nu dan?

Iets uit het midden ofzo?

HvdT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het midden oosten is niks meer van over??????? Waar wonen die mensen nu dan?

Iets uit het midden ofzo?

HvdT

Ik denk dat ze naar de maan verhuist zijn Ik weet ook niet

Dat doen nu oostblok bedrijven.Willy Bets doet het nu.Daar kan niemand tegen op.En wie wil er nu nog 6 tot 8 weken van huis af.En wat denk je van die zandbank.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden