[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Onvrede over CAO en 48 uur


sawadee

Vraag

  • Forumlid

Misschien is het eens zinnig dat er vanuit chauffeurs eens een duidelijk signaal komt wat er zo al eens beter geregeld moet worden.

Vooropgesteld mijn persoonlijk belang is nul ik ben alleen begaan met de afbrokkelende situatie in Transport.

In mijn overtuiging zijn de verantwoordelijke over de CAO en 48 uur constant "het paard achter de wagen aan het spannen".

CAO is niet meer van deze tijd gezien de grote verantwoordelijkheid van chauffeur

CAO aanpassen dat laden/lossen niet meer verlangt mag worden

Overstapelen is verantwoording voor ontvanger en mag niet door chauffeur gedaan worden

Planning mede verantwoordelijk stellen indien willens en wetens een chauffeur wordt aangezet om een overtreding, strafbaar feit of misdrijf te (gaan) plegen.

Zolang de lidstaten in de EEG niet in staat zijn om voldoende (bewaakte) parkeer gelegenheden te doen aanbieden, zal er t.a.v. het boete beleid -overschrijding rijtijd- ook coulanter omgegaan moeten worden.

Politiek (Brussel) is verantwoordelijk voor dit beleid en zal met alle organisaties een boete tarief moeten afspreken.

Want ook hier zijn de verschillen ondoorgrondelijk.

Dit is een aanzet en zie met veel belangstelling meerdere wensen tegemoet opdat dan een petitie aan diversen kan worden aangeboden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
En hiermee val je dus nu door de mand.

Prettige avond verder.

Dit ontgaat mij maar terzijde, uit fatsoen en respect geef ik het volgende aan je mee.

Je bent een kei in het fileren van een visie en deze zodanig uit elkaar te trekken dat je antwoord op een wijze die je past. Dit is geen verwijt maar een harde feitelijke constatering.

Vervolgens roept onderstaand vragen op:

Ja, natuurlijk zijn er verschillende werkzaamheden en tezamen vormen die het beroep Chauffeur.

En nogmaals er zijn tal van verschillende chauffeursbanen die ieder hun eigen inhoud hebben, zo ook dus de te verrichten werkzaamheden.

Die werkzaamheden behoren gewoon bij je baan/functie.

Dit is je mening het heeft respect, maar de definitie chauffeur is centraal.

Laatste regel blijf daar maar goed aan vast houden, maar verwacht dan niet van mij dat ik nog de drive kan vinden om met zulke uitspraken een discussie verder te voeren.

Voel mij daar absoluut niet te groot voor, wat ik wel voel dat ik niet gewenst ben vandaar dat ik dat eerder heb aangegeven onder conclusie dat of het slot gaat op het topic of forum-leden gaan verder zoals het was voor ik actief deelnam.

Door de mand gevallen net hoe je het bekijkt maar ik heb geen topics weg moeten halen, waarheid welke middels een visie al dan niet juist worden aangevallen is dat de moraal.

In dit topic ben ik in beeld gekomen Gestart 19-01-2008 15:12 Gestopt 03-07-2008 20:11

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?10522-De-tijd-is-rijp-voor-actie-!!!

Bijna 2 jaar na dato 24-05-2010 15:14

Stelde ik vast dat bijna 6 maanden over en weer schrijven het stil kwam te staan.

Roepen en schrijven en vervolgens niets doen, is dat de oplossing?

Niemand.

Oorzaak, wel roepen –hierbij opgemeld dat TS een poging deed voor aandacht, waarvoor alleen maar hulde kan gelden- maar wachten op wie.

Welnu, er is niemand opgestaan en er zal niemand op gaan staan, eenheid is weg, angst overheerst.

Wie, is er daadwerkelijk met voorstellen gekomen, wie is er daadwerkelijk opgestaan om de daad bij het woord te voegen.

Niemand.

Hierbij wil ik het laten en wens een ieder op dit forum veel voorspoed en chauffeurs geluk toe.

En heb inmiddels de admin verzocht om mijn account te doen verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nimmer is gesteld door mij dat ik via beroepsgoederenvervoer van een pre-pensioen heb, ik heb gesteld dat ik en chauffeur geweest ben en ondernemer.

Ooit eens gedacht dat je zelf uit kan maken dat je verzekeringen met bepaalde loop tijden zelf kan afsluiten, zou maar zo zijn dat dit aan de orde is.

Ben van de oudere generatie en geniet nu van een pre pensioen in een mooi en warm land.

Dat zei je in posting nr 9

Sawadee Bert.

In een van je postings gaf je aan dat je in een warm land van je pre-pensioen geniet,het is je gegund.

Maar vertel eens;in welke bedrijfstak was je werkzaam toen je met pre-pensioen ging?????

Dit was mijn vraag in posting 42

Beroepsgoederenvervoer over de weg]

dit was je antwoord in posting nr 43

En als ik je dan vraag om eens uit te leggen hoe je dat voor elkaar gekregen hebt om met 58 jaar met pre-pensioen te kunnen gaan ontken je glashard dat de dat beweerd hebt.

Ik wil hiermee niet zeggen dat ik denk dat je een leugenaar bent,

Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet altijd de waarheid denk.

Ik denk dat je wel een soort van vrachtwagen rijbewijs zult hebben en misschien,heel vroeger,met een VA gereden hebt.

IK denk dat je wel veel met chauffeurs om hebt gegaan,en veel verhalen uit de branche hebt op gevangen,ik gok het op een baan in de horeca,bij een chauffeurs cafe of bij een groot tankstation.

Dat je ook ondernemer bent geweest geloof ik graag,maar niet als transport ondernemer.

Geografisch zit je niet op een eiland,dat had ik verkeerd begrepen,maar figuurlijk zit je wel degelijk op een eiland.

M.i heb je geen idee wat er zoal leeft onder de Nederlandse chauffeur.

Ik heb je postings met belangstelling doorgelezen maar ik kan er maar een ding van maken;

Je lult als Brugman,wat ik je al eerder vertelde,maar je brengt geen enkele boodschap.

Sterker nog;je postings,zoals b.v.je mail die je aan beide heren van FNV en CNV wilde sturen raken kant noch wal en er is geen touw aan vast te knopen.

Nogmaals,je komt ineens uit de lucht vallen en begint gelijk ons ,chauffeurs,te vertellen dat we verkeerd bezig zijn,dat we ons laten gebruiken door zelf te laden en lossen,dat we ons laten gebruiken door de planners,die ons aanzetten tot misdrijven,m.a.w jullie zijn dwalende en hebben jarenlang niet beter geweten maar nu kom ik jullie helpen.

En je zet hier een mail die nergens op slaat,Deze "mail"aan FNV/CNV ,het is een grote aanval op de man,wat je sommige posters verwijt als ze jou wat kritisch benaderen.

En als klap op de vuurpijl vraag je hier op het forum of iemand het Email adres van deze heren misschien heeft.

Ik kan maar een ding zeggen Sawadee:misschien gaan we zonder jou naar de haaien ,maar dan gaan we in ieder geval wel in stijl.

IK sluit af met mezelf te citeren in posting 3

Hier ga ik verder niet op in,mij ook niet benaderen voor een handtekening.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En heb inmiddels de admin verzocht om mijn account te doen verwijderen.

Niet dat wij daar wakker van zullen liggen.

Die werkzaamheden behoren gewoon bij je baan/functie.

Dit is je mening het heeft respect, maar de definitie chauffeur is centraal.

Hierin verschillen we dus duidelijk van mening. Ik vind en dat wijs m.i. de praktijk ook uit dat de functie van Chauffeur MEER inhoudt dan alleen het rijden van A naar B.

En gelukkig heeft onze functie meer inhoudt dan alleen het rijden met een vrachtwagen.

En dit is al eeuwen zo. sinds mensenheugenis laat zeggen in het gemotoriseerde verkeer houdt de functie van chauffeur in dat NIET alleen het rijden hieronder valt, maar ook het laden en het lossen van je wagen + de daarbij voorkomende andere werkzaamheden zoals de administratie (vrachtbrieven eventueel geldafhandeling etc)

En de ene chauffeursbaan is de andere niet ... er zit immers een wereld van verschil in tussen de werkzaamheden die een regionale horeca-chauffeur verricht en een chauffeur op het internationaal zwaartransport. Die twee functie's zijn m.i. niet met elkaar te vergelijken hoewel ze wel beide een groot voertuig besturen.

Zeg jij eens dat het anders is dan?

Ook haal je er zaken bij die je niet in een CAO kunt regelen.

CAO staat namelijk voor COLLLECTIEVE ARBEIDSVOORWAARDEN.

De 48 uur wordt ons van bovenaf opgelegd en we moeten nu roeien met de riemen die we hebben ... en die we via de vakbonden hebben kunnen creeeren = namelijk die 50% NIET-rijtijd regeling.

Dat is tenminste nog iets.

En dat hebben de vakbonden (in opdracht van hun achterban) en in samenwerking met de werkgeversorganisatie dus nu wel geregeld.

En JA de VAKBOND dat ben je ook zelf. Om hierin een stem te hebben zul je dus moeten komen opdagen op de ledenvergaderingen. Maar je kunt ook op een andere manier je wensen duidelijk maken = zo heb ik oa over die 48 uur veel gecorrespondeerd.

Wat betreft de loonachterstand. Daar moet je reeel in zijn. 15 a 20% zullen we er NOOIT in één keer bij kunnen gaan krijgen. Of heb je de economische berichten van de laatste 2 jaar niet gevolgd?

Die achterstand inlopen kun je alleen in stappen.

Deze CAO over 2010 moet zo spoedig mogelijk tot stand komen.

Voor de CAO 2011 moeten we op zijn laatst in September al bezig zijn met ledenvergaderingen etc etc etc. En dan nog de economie in ogenschouw genomen is alles meer dan 5% - hoe je het went of keert - onmogelijk om te regelen.

Die 5% ga je geeneens krijgen al gooi je Nederland 3 weken plat.

Hoeveel mochten de lonen van Balkie eigenlijk groeien dit jaar???

Dat was voor zover ik me nu herinner nog geen 2% ... en dan nog heeft de Politiek liever nu de NULLIJN. Hoewel de kostenkant flink omhoog zal worden geschroefd = daar hoef je alleen een aantal verkiezingsprogramma's voor door te lezen.

WEET dus op wie je zult stemmen dit verkiezingsjaar!

Wat speelt er nog meer in het transport ... en dan met name het internationaal transport waar de Nederlandse chauffeur met zijn loontje van amper 12 euro bruto sowieso als te duur wordt beschouwd?

Europa is in de laatste jaren een stukkie groter geworden ... er is dus veel goedkope arbeid te verkrijgen (en niet alleen in het transport overigens) ....

Wat gebeurt er met onze banen indien je de CAO lonen zeg met 10% zou kunnen verhogen? Zeker de internationale banen ...

Hiervoor moet je je kop ook niet in het zand willen steken.

Er spelen dus zeer veel zaken gelijktijdig mee die natuurlijk van invloed op elkaar zijn.

Maar goed ... jij laat je account verwijderen en wilt niet verder discussieren omdat je op je pikkie getrapt bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat een toestand allemaal weer al moet ik Europeaan gelijk geven: ook ik begrijp niet wat Sawadee met z'n epistel aan de bonden bedoelt. Maar aan de andere kant: het is zijn zienswijze op datgene wat er volgens hem veranderen moet en het staat hem vrij deze hier op het forum te ventileren. En dat sommigen hier afwijzend tegenover staan tja, dat is niets nieuws. Het is natuurlijk veel beter om elkaar als een stel blatende schapen achterna te lopen. Op klompschoenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast sjoeke

knip....Maar goed ... jij laat je account verwijderen en wilt niet verder discussieren omdat je op je pikkie getrapt bent. .....knip

lekker reageren zo he als je weet dat iemand zn account verwijderd heeft. kreeg eerder de indruk dat hier iemand anders op dr edele deel getrapt was?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast frankie_o

lekker reageren zo he als je weet dat iemand zn account verwijderd heeft. kreeg eerder de indruk dat hier iemand anders op dr edele deel getrapt was?

oftewel in haar k*tje geschoptLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk dat Angelique het goed heeft verwoord :ok:, Sawadee wil het wiel opnieuw uitvinden en de stijgende lijn in het verloop van onze arbeidsvoorwaarden gaat niet snel genoeg. Ik denk dat we dat allemaal vinden, maar zolang er nog veel leden zijn die de vakbonden bellen om alsjeblieft geen loonsverhoging af te dwingen, puur omdat ze dan verwachten binnenkort geen werk meer te hebben (failliet), is er toch echt wat aan de hand in Transportland. Verder noemt hij dingen, zoals overstapelen, wat al in de CAO is opgenomen.

In mijn bedrijf gaat het goed, maar er zijn nog erg veel (gerenommeerde) bedrijven die op het randje staan. De verantwoordelijkheid van vakbonden houdt meer in dan alleen loonsverhoging en dus moet er niet aan werkgelegenheid voorbij gegaan worden, wat voor bedrijf het ook is die op de wip staat. Er werken wel collega' s/ leden. We denken vaak in eenrichtingsverkeer terwijl er met heel veel aspecten rekening gehouden moet worden. Vandaar dat de vaststelling van de 48 uur regeling zo lang duurde, net als de rest van de punten, die zullen ook niet makkelijk realiseerbaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden