[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Onvrede over CAO en 48 uur


sawadee

Vraag

  • Forumlid

Misschien is het eens zinnig dat er vanuit chauffeurs eens een duidelijk signaal komt wat er zo al eens beter geregeld moet worden.

Vooropgesteld mijn persoonlijk belang is nul ik ben alleen begaan met de afbrokkelende situatie in Transport.

In mijn overtuiging zijn de verantwoordelijke over de CAO en 48 uur constant "het paard achter de wagen aan het spannen".

CAO is niet meer van deze tijd gezien de grote verantwoordelijkheid van chauffeur

CAO aanpassen dat laden/lossen niet meer verlangt mag worden

Overstapelen is verantwoording voor ontvanger en mag niet door chauffeur gedaan worden

Planning mede verantwoordelijk stellen indien willens en wetens een chauffeur wordt aangezet om een overtreding, strafbaar feit of misdrijf te (gaan) plegen.

Zolang de lidstaten in de EEG niet in staat zijn om voldoende (bewaakte) parkeer gelegenheden te doen aanbieden, zal er t.a.v. het boete beleid -overschrijding rijtijd- ook coulanter omgegaan moeten worden.

Politiek (Brussel) is verantwoordelijk voor dit beleid en zal met alle organisaties een boete tarief moeten afspreken.

Want ook hier zijn de verschillen ondoorgrondelijk.

Dit is een aanzet en zie met veel belangstelling meerdere wensen tegemoet opdat dan een petitie aan diversen kan worden aangeboden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

De vorige reactie mag heel duidelijk zijn conclusie er is geen eenheid......................

Vervolgens valt het mij op dit forum heeft ruim 4100 leden waar is het merendeel, of zijn zij zo druk dat ze het overlaten aan het handje vol wat actief deel neemt aan dit topic?

Ik raak daar niet door ontmoedigd en zal met inzet mijn al dan niet juiste visie trachten over te brengen aan de verantwoordelijke bestuurders van werknemers bonden.

Stakingen is een centraal terug kerend verweer, de boel moet plat, jongens even bij de les blijven.

Hier wordt meer kapot gemaakt -zie economie - is dat wat jullie willen?

Nee, er zijn veel eventuele acties te te doen uitvoeren waarbij je wel symphatie blijft houden, en je vervolgens niet hoeft te vrezen dat werkgevers bonden naar de rechter stappen middels kortgeding om de staking te breken.

Gister is door mij de beheerder (Freddy) middels een PM van inhoudelijke zaken op de hoogte gesteld t.a.v. mijn betrokkenheid ten gunste van jullie en te nemen actie richting CNV en FNV te weten de heren H.van den Dungen en H.Pasman.

Beheerder forum heb ik een copie van mijn visie gezonden en hem verzocht dit als confidentieel in dit stadium te behandelen.

Echter, heden vast moet stellen dat de email adressen van beide heren niet actief zijn en/of veranderd.

Het vriendelijke verzoek is aan e e n van de medeleden of zij middels een PM mij z.s.m. de thans actieve email adressen van beiden heren kunnen verstrekken.

Na ontvangst van de juiste adressen zal direct mijn mail verzonden worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
IK weet het nog als de dag van gisteren Huub,op een maandagochtend,

Alleen twijfel ik aan 1979,

IK stond zelfs vooraan,op zondag was er een vergadering met de bonden,

er waren zo tussen de 125 en 150 chauffeurs aanwezig en toen die vent van de bond vroeg wie er actie wilden gingen er dus 125/150 vingers omhoog.

Toen hij vroeg wie er mee ging doen waren dat er heel wat minder.

En toen wij op maandag ochtend om 6 uur de beide grensjes aan Nispen blokkeerden waren we in totaal met 6 man,de rest wat er achteraan sloot zette de auto zo ver mogelijk in de berm,dat noem ik geen staken.

Dat hebben we tot maandag avond volgehouden en toen konden we een pak slaag krijgen,men(sommige collega,s dus)kwam erachter dat dit een paar dagen kon gaan duren en ze werden bang dat ze t weekend niet terug thuis kwamen.

Of,zoals sommigen,bleven wat extra plakken aan de zaak alvorens te vertrekken,en toen ze zeker wisten dat het dichtstond gingen ze naar de baas en vroegen:wat zullen we doen?thuis blijven staan of erin gaan staan?wat denk je dat die baas antwoordde?

ER was zelfs een chauffeur,bondslid en ook namens de bond lid van de ondernemingsraad van een groot bedrijf bij ons in de buurt, die met een van de kaderleden meegereden was naar de grens om z,n T doc geldig te maken,terwijl z,n auto op het bedrijf stond,in plaats van bij ons in de blokkade.

2 dagen alles was rondt we hadden wat we wilde hebben

Dit is dus niet waar,inderdaad zijn de werkgevers toen weer gaan praten met de bonden en zijn ze tot oplossingen gekomen.

Maar die staking is niet be-eindigd doordat de eisen werden ingewilligd maar doordat de rechter de blokkades verbood.

Groeten Peter

kan me de staking van 79 ook nog goed herineren de grens in tegelen stond als eerste dicht moet ook nageven was toen werkzaam bij frans maas wwaarvan wij zonder probleem de auto mee kregen om aan de grens te gaan staan en wij de autos,s van de chauffeurs van verachterd vast heben gezet om dat hun gedreigd werden dat als ze niet zouden rijden ze de zak kregen door heen en weer telefoneren heeft verachterd zich er bij neer gelegd dat zijn auto,s niet zouden rijden dat was nog eens een tijd dat hoef je nu niet meer te proberen want het meest van je collega,s rijden je dan het liefst uit je schoenen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
kan me de staking van 79

dat was nog eens een tijd dat hoef je nu niet meer te proberen want het meest van je collega,s rijden je dan het liefst uit je schoenen

Je had het niet beter kunnen verwoorden.

Zoals ik al eerder schreef is door mij een concept gezonden aan de beheerder (Freddy) na overweging waarbij het forum niet kan worden aangerekend dat het schrijven aan de bonden namens en/of in hun opdracht is geschied.

Ik heb inmiddels aan FNV en CNV op persoonlijke titel het onderstaande hen doen toekomen.

Geachte heren,

Graag wil ik middels deze weg eens enkele zaken onder Uw aandacht brengen, U vertegenwoordigd voor chauffeurs de CAO belangen.

Ik wil absoluut niet een indruk gaan brengen dat ik een goeroe, profeet oid dergelijks ben, als ex.chauffeur en ondernemer ken ik de klappen in het vervoer wel.

Gelukkig is mijn vermogen tot luisteren perfect en een gehoor apparaat is dus nog niet nodig, geluiden die ik mag vernemen komen luid en duidelijk over, maar met respect ik heb zeer ernstige twijfel of deze geluiden ook U beide wel bereiken.

Het zal U niet vreemd zijn dat er zo weinig animo bij chauffeurs is of zal komen om reden ze leveren al zolang in en wachten al zolang op een betere CAO.

Als ex: collega wil ik eens een poging ondernemen om U beide weer even van het eiland af te halen.

U hoeft niet uiteen te zetten dat U beide wel wilt en het allemaal begrijpt maar Brussel ligt dwars, dit punt bewaren we voor later.

Het mag toch duidelijk voor U beide zijn dat de huidige CAO absoluut niet meer van deze tijd is of kan zijn.

CAO absoluut niet afschaffen maar aanpassen en zeker niet vergeten dat deze dan ook gehandhaafd wordt.

Chauffeur is een vak en het zou U beide sieren als hier in een nieuwe CAO eens klip en klaar helderheid komt.

Hierbij valt te denken een chauffeur is chauffeur en geen:

-belader van een auto

-losser van een auto

-administrateur

-verlengstuk van een planning

Veiligheid daar heeft men de mond vol van vandaar ook de invoering van 48 uur, is het besef wel bij U beide aanwezig wat chauffeur zijn allemaal inhoud, of is dit theorie besef?

Vermoeidheid, stress en het verkeer vragen zoveel aandacht dat een chauffeur niet langer opgezadeld kan worden met eerder opgemeld, dus schrappen en zodanig dat een werkgever niet langer de mogelijkheid heeft om geen andere dan chauffeurs werkzaamheden te kunnen opdragen.

Voorbeeld (nee niks appels met peren vergelijken, realistisch zijn)

Een machinist van een trein, gezagvoerder van vliegtuig doen die ook andere werkzaamheden dan besturen trein en vliegen vliegtuig........................kan hier heel kort in zijn niet aan de orde.

Waarom kan een chauffeur hier wel toe worden "gedwongen" moet allerlei cursussen volgen en de laatste schakel in vervoer moet alle voorkomende werkzaamheden uitvoeren indien het werkgever past.

Maakt U als bestuurder ook bijv.toiletten schoon of kan Uw werkgever U dit ook opdragen terwijl U Uw handen vol hebt aan Uw eigen werk...........................

Vermoeidheid heikel onderwerp ga eens praten met de chauffeurs, 48 uur ook zoiets is toch mede in het kader van veiligheid, veel gebruikt argument je bent niet alert meer.

Zit een kern van waarheid in, verkeer vraagt veel aandacht en kunde heden.

Maar, laat dit nu ook voor U beide gelden lange dagen en vergaderen met als onderwerp CAO -met nodige schorsingen- bent U dan wel in staat om een juiste beslissing ten faveure van Uw leden te nemen?

Misschien moet er een aanvulling in de CAO komen dat U als onderhandelaar voor het accoord is bereikt en er wordt overgegaan tot ondertekening er eerst een blaasproef afgenomen moet worden.

Ik hoor U beide denken, in chauffeurs taal die man is gestoord, stel U gerust U kan daar geen oordeel over geven daar is een doctor voor en die heeft dit niet vastgesteld.

Vervolgens mag worden vastgesteld dat het CNV gematigder is en het FNV marktkooplui verschijnselen heeft.

Uw leden zijn Uw opdrachtgever en U dient uit te voeren wat zij U opdragen.

48 uur -Europese aanname- wat is het effect..........................simpel bedrijven gaan kapot en inkomen chauffeur richting voedsel bank.

Idem, als het minder gaat met een bedrijf en de heren bezoeken het bedrijf vaak snel een antwoord we moeten het eerst eens heel goed bestuderen -dat had de bank (en) al samen met de eigenaar besproken- dus nader onderzoek hoeft niet hoor.

Toch twijfel hebben en houden bewijs het dan en neem zelf zitting in de onderneming en ervaar.

Failliet aangelegenheden en een doorstart maken onder een andere naam en chauffeurs kan dan herintreden tegen een lager salaris - loon schaal - hoe vaak is in deze gevallen daadwerkelijk opgetreden door de bonden....................................

Vandaag failliet en vandaag weer onder andere naam verder houdt in dat in de voorgaande 6-8 weken er een aanvraag is ingediend bij de NIWO wat hier publiekelijkis in te zien http://www.niwo.nl/

en vervolgens aan te klikken vergunninghouders beroepsvervoer.

U weet toch de criteria:

Vakbekwaamheid

Kredietwaardigheid

Betrouwbaarheid

Ik laat nu even de keus aan U welke criteria hier afvallen.

Indien 1 item niet in orde is gevolg dan toch geen vergunning..................................

Realiseer mij, overleg werkgever-werknemer vakbonden complex, maar blijf wel in je eigen straat lopen en houdt koers.

Het advies aan U beide kom van het eiland af en ga een eens imago verbeteren bij de bevolking en vertel ze eens precies wat deze mannen/vrouwen allemaal moeten doen voor ze het pak melk hebben thuis.

Dit is een visie leg deze visie nu eens voor aan Uw leden, indien U hier toe bereid ben neem dan wel het hele visie verhaal en niet wat U uitkomt.

Rijk U verder de hand, bespaar Uw leden om hen te doen berichten dat werkgevers-bonden het harde argument opwerpen dat de tarieven onder druk staan jammer is hun probleem en kan/mag niet via een werknemer/chauffeur worden gecompenseerd.

Werkgever en indien werkgever een zodanig omvang heeft en er account-managers voor inkoop vrachten zijn wordt het nog spannender kost wat kost maar ook al moet het tegen kostprijs die klant zal en moet binnen komen.

Nee durven zeggen is ook een optie en zodra er weer een diesel verhoging komt is de media weer vol met "het water staat de vervoerder aan de lippen" wie is hier nu verantwoordelijk voor, precies ze moesten toch kost wat kost die klant binnen halen tegen kostprijs.

Zeker het FNV is fel en het woord staking is hen niet vreemd, begin bij het begin en theorie is leuk maar helaas is praktijk geldend.

Rationeel denken ook de bonden moeten eens in gaan zien dat belangrijke beslissingen niet genomen kunnen/mogen worden als de dames/heren uren hebben zitten te ............. dan komen er fricties en besluiten zijn genomen terwijl men niet in staat was gezien de vele uren.

Misschien kan voor U beide ook een limiet gaan gelden en stoppen na X uren, of is het opname niveau van een bestuurder vakbond beter en/of anders dan van een chauffeur.

Tijden zijn aan verandering onderhevig maar blijkbaar gelden deze niet voor het vak chauffeur.

Zie met belangstelling een reactie van U tegemoet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou, ik kan je direct wel vertellen dat hier hoogstwaarschijnlijk geen antwoord op komt. Niet dat je inhoudelijk slechte punten hebt maar overduidelijk ergens mee bemoeit op een manier die eigenlijk kant nog wal raakt. Ben jij opgestaan als de Messias die de CF gelijkgestemden hier gaat leiden? Je zult niet de eerste en vast ook niet de laatste zijn, alleen hebben we andere manieren voor inspraak in CAO zaken. Waarom begrijpen mensen dat nou niet.

Je denkt dat je de klappen van de zweep kent, maar ik twijfel eraan. Hoe kun je mensen, die je niet kent en waarvan je überhaupt niet weet welke werkwijze deze clubs hanteren, betichten van 'op een eilandje zitten'. Volgens mij ben jij zelf degene die op een warm eiland zit, tenminste, ik lees zoiets. Ver weg van het hier en nu, dus.

Het is niet de vakbond die dingen bepaald, dat doet de leden en de sectorraad. Dat zijn werknemers die meebeslissen en de vakbond stroomlijnt de zaken op haalbaarheid en het overleg. Ja, als chauffeur kan ik wel degelijk meepraten en meebeslissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
.

Ja, als chauffeur kan ik wel degelijk meepraten en meebeslissen.

Met als resultaat de 48 urige werkweek en een CAO die zowat niet na te leven is. ;)

Heeft er hier eigenlijk iemand ervaring met de "Vallenduuk" CAO?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

, wel ik heet in werkelijkheid Bert.

Sawadee betekent goeden dag/hallo.

En rancune is mij vreemt, blijf altijd correct ondanks mijn 58 jaar.

Sawadee Bert.

In een van je postings gaf je aan dat je in een warm land van je pre-pensioen geniet,het is je gegund.

Maar vertel eens;in welke bedrijfstak was je werkzaam toen je met pre-pensioen ging?????

Niet als chauffeur in ieder geval.

Je hebt in ieder geval de gave van het woord ,ik als eenvoudig chauffeurtje zou zeggen:je kunt lullen als Brugman.

Maar wat wil je nou eigenlijk?je komt ineens uit de lucht vallen met het verhaal dat de CAO eigenlijk niet meer van deze tijd is,je zegt er niet bij waarom dat niet zo is,en ik moet,voor m,n eigen bestwil ,jou dan maar geloven.

De CAO aanpassen zeg je,maar geeft geen een enkel punt aan wat volgens jou niet meer van deze tijd is,of wil je heel de CAO van voor af aan herschrijven?

Voorts trek je in je brief aan FNV en CNV nogal fel van leer tegen de 48 uur regeling,dit is geen bedenksel van deze organisaties maar word ons door de wetgevers opgelegd,of we hier wel of niet blij mee moeten zijn is een andere vraag.

Trouwens,weet je wel wat deze 48 uur regeling eigenlijk inhoudt?,welke uren er wel of niet voor in aanmerking komen.

dan vind je ook nog dat een chauffeur zelf zijn auto niet moet laden of lossen.

Het zal altijd wel voorkomen dat een chauffeur eens een paar dozen in z,n handen krijgt,zeker als je met stukgoed onderweg bent.

Het laden is veelal op paletten en op zeer veel adressen hebben ze heftucks of word de chauffeur gevraagd met een,al dan niet ,electrische pompwagen de pallets aan te rijden.

Is heel gemakkelijk,heb je wat lichaams beweging en hoef je ook niet naar de sportschool.

Als ik ergens 38 pallets kom laden of lossen en ik heb de keuze tussen zelf aan rijden of de heftruck haalt ze eruit langs de zijkant?is de keuze erg gemakkelijk.

Je bent sowieso aanwezig bij het laden en lossen want je controleert het aantal colli en controleert evt schade,s,zodat je bedrijf niet opdraait voor schade die niet door de chauffeur veroorzaakt is.

Verder ben je verantwoordelijk voor de bestuwing van je lading,d.w.z.je controleert en zet je lading zodanig vast dat deze alle toetsen van controles van BAG en Gendarmerie kunnen doorstaan(ladungs sicherung).

Zeker als het gaat om ADR goederen ben je als chauffeur hier allert op.

En dat ,beste Sawadee,is waar wij ,Nederlandse chauffeurs,ons mee kunnen onderscheiden van onze collega,s uit de"lage lonen landen"

En daar zijn dikwijls dure cursussen voor nodig en dat word in een CAO b.v geregeld dat een werkgever deze cursussen betaald.

Als je alleen maar van A naar B wilt rijden hebben veel werkgevers je niet nodig,dan kunnen ze elders goedkoper terecht.

Als Nederlandse chauffeur,die ook in Nederland leeft, dien ik een salaris te verdienen dat overeen komt met onze levensstandaard en dat word moeilijk met de vele lage lonen landen om ons heen.

Maar als het aankomt op vakmanschap en motivatie durf ik,en al m,n collega's de strijd aan,en dat kan voor een werknemer zo maar een reden zijn om toch zeker met duurdere Nederlandse chauffeurs door te gaan.

maar daar moeten we wel wat voor doen,zoals inzet en opleiding.

En ik ben zeker niet de "perfecte werknemer"wie zonder zonden is werpe de eerste steen

Ik heb ook wel eens "buiten de pot gepist"maar dat is altijd op vrijwillige basis geweest,zals men mij vroeg om "iets te doen"maakte ik daar afspraken over.

Maar ik heb altijd werkgevers gehad waar ik,in alle redelijkheid, zonder meer bepaalde opdrachten van een planner kon weigeren.

Ik ben maar een bescheiden chauffeurtje,en maak ook gebruik van de regelingen die men mij biedt(pre-pensioen),dat wil echter niet zeggen dat ik niet meer begaan ben met ons mooie metier.

Ik sta nog steeds met beide benen op de grond en ben nog steeds ,op mijn manier, werkzaam in het transport.

Ik doe dit werk al een poosje en heb in de loop van de jaren heel veel veranderingen meegemaakt,ten goede en ten kwade.

Verder kan ik je verzekeren dat ik zeker niet aangesloten ben bij de vereniging"beste stuurlui staan aan wal"zoals je in posting nr 5 al waargenomen hebt.

Ik neem het je echter wel kwalijk dat je me beticht een "moraalridder" te zijn die"zijn collega's in de steek laat"

Waarom??omdat ik jouw zienswijze niet deel ??

Sawadee,je zit echt op een eiland,letterlijk en figuurlijk.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Meningen hebben en geven zal altijd gaan lijden tot discussies, er zijn voor maar ook tegenstanders persoonlijk sta ik hier open en verstandelijk in en tracht onder alle omstandigheden wel bij de feiten te blijven er rand zaken zijn niet relevant.

Mag vaststellen dat er in mijn gegeven visie welke ik op persoonlijke titel aan de bonden heb gezonden.

Er geschreven is dat de huidige CAO niet meer van deze tijd is en een aanpassing gewenst lijkt verlogens

U hoeft niet uiteen te zetten dat U beide wel wilt en het allemaal begrijpt maar Brussel ligt dwars, dit punt bewaren we voor later.
Ik voel mij absoluut niet aangevallen en zal gepast dan ook een reactie geven.
Sawadee Bert.

In een van je postings gaf je aan dat je in een warm land van je pre-pensioen geniet,het is je gegund.

Dank dat jet het mij gunt, maar doet in het geheel niet ter zaken.

Maar vertel eens;in welke bedrijfstak was je werkzaam toen je met pre-pensioen ging?????

Niet als chauffeur in ieder geval.

Beroepsgoederenvervoer over de weg.

Je hebt in ieder geval de gave van het woord ,ik als eenvoudig chauffeurtje zou zeggen:je kunt lullen als Brugman.

Maar wat wil je nou eigenlijk?je komt ineens uit de lucht vallen met het verhaal dat de CAO eigenlijk niet meer van deze tijd is,je zegt er niet bij waarom dat niet zo is,en ik moet,voor m,n eigen bestwil ,jou dan maar geloven.

De CAO aanpassen zeg je,maar geeft geen een enkel punt aan wat volgens jou niet meer van deze tijd is,of wil je heel de CAO van voor af aan herschrijven?

Peter even opnieuw de visie lezen

Voorts trek je in je brief aan FNV en CNV nogal fel van leer tegen de 48 uur regeling,dit is geen bedenksel van deze organisaties maar word ons door de wetgevers opgelegd,of we hier wel of niet blij mee moeten zijn is een andere vraag.

Trouwens,weet je wel wat deze 48 uur regeling eigenlijk inhoudt?,welke uren er wel of niet voor in aanmerking komen.

Duidelijker kan niet geschreven

U hoeft niet uiteen te zetten dat U beide wel wilt en het allemaal begrijpt maar Brussel ligt dwars, dit punt bewaren we voor later.
dan vind je ook nog dat een chauffeur zelf zijn auto niet moet laden of lossen.

Het zal altijd wel voorkomen dat een chauffeur eens een paar dozen in z,n handen krijgt,zeker als je met stukgoed onderweg bent.

Het laden is veelal op paletten en op zeer veel adressen hebben ze heftucks of word de chauffeur gevraagd met een,al dan niet ,electrische pompwagen de pallets aan te rijden.

Is heel gemakkelijk,heb je wat lichaams beweging en hoef je ook niet naar de sportschool.

Als ik ergens 38 pallets kom laden of lossen en ik heb de keuze tussen zelf aan rijden of de heftruck haalt ze eruit langs de zijkant?is de keuze erg gemakkelijk.

Je bent sowieso aanwezig bij het laden en lossen want je controleert het aantal colli en controleert evt schade,s,zodat je bedrijf niet opdraait voor schade die niet door de chauffeur veroorzaakt is.

Verder ben je verantwoordelijk voor de bestuwing van je lading,d.w.z.je controleert en zet je lading zodanig vast dat deze alle toetsen van controles van BAG en Gendarmerie kunnen doorstaan(ladungs sicherung).

Zeker als het gaat om ADR goederen ben je als chauffeur hier allert op.

Indien dit als acceptabel wordt ervaren in deze tijd dat je alle bijkomende werkzaamheden maar dient te doen uitvoeren, mag vastgesteld worden dat dit dan ook kan inhouden dat;

Chauffeurs zeer tevreden zijn ja toch.................waarom is er dan vaak zoveel ruis op de lijn als je de chauffeurs weer in de beroemde kantine's etc. hoort.

En dat ,beste Sawadee,is waar wij ,Nederlandse chauffeurs,ons mee kunnen onderscheiden van onze collega,s uit de"lage lonen landen"

En daar zijn dikwijls dure cursussen voor nodig en dat word in een CAO b.v geregeld dat een werkgever deze cursussen betaald.

Als je alleen maar van A naar B wilt rijden hebben veel werkgevers je niet nodig,dan kunnen ze elders goedkoper terecht.

Aanvulling: Je vergeet wat het heeft gekost alvorens je je kan presenteren als chauffeur, vele € heeft dit het individu gekost en uit eigen zak moeten betalen.

Als Nederlandse chauffeur,die ook in Nederland leeft, dien ik een salaris te verdienen dat overeen komt met onze levensstandaard en dat word moeilijk met de vele lage lonen landen om ons heen.

Dit is een politiek angelegenheid, in mijn visie heb ik het over de Nederlandse Cao.

Maar als het aankomt op vakmanschap en motivatie durf ik,en al m,n collega's de strijd aan,en dat kan voor een werknemer zo maar een reden zijn om toch zeker met duurdere Nederlandse chauffeurs door te gaan.

maar daar moeten we wel wat voor doen,zoals inzet en opleiding.

Hier heb je een punt, zeker je laatste zin wordt daar al niet geheel aan voldaan.

En ik ben zeker niet de "perfecte werknemer"wie zonder zonden is werpe de eerste steen

Ik heb ook wel eens "buiten de pot gepist"maar dat is altijd op vrijwillige basis geweest,zals men mij vroeg om "iets te doen"maakte ik daar afspraken over.

Maar ik heb altijd werkgevers gehad waar ik,in alle redelijkheid, zonder meer bepaalde opdrachten van een planner kon weigeren.

Ook hier heb je een punt en deel dit volledig, de "toon maakt de muziek" en daar bereik je vaak meer mee.

Ik ben maar een bescheiden chauffeurtje,en maak ook gebruik van de regelingen die men mij biedt(pre-pensioen),dat wil echter niet zeggen dat ik niet meer begaan ben met ons mooie metier.

Ik sta nog steeds met beide benen op de grond en ben nog steeds ,op mijn manier, werkzaam in het transport.

Ik doe dit werk al een poosje en heb in de loop van de jaren heel veel veranderingen meegemaakt,ten goede en ten kwade.

Verder kan ik je verzekeren dat ik zeker niet aangesloten ben bij de vereniging"beste stuurlui staan aan wal"zoals je in posting nr 5 al waargenomen hebt.

Wel lezen in welke context dit is geplaatst, en iswas zeker geen persoonlijke aanval op je.

Ik neem het je echter wel kwalijk dat je me beticht een "moraalridder" te zijn die"zijn collega's in de steek laat"

Waarom??omdat ik jouw zienswijze niet deel ??

Ook hier is voorgaand antwoord van toepassing

Sawadee,je zit echt op een eiland,letterlijk en figuurlijk.

Hier sla je volledig de plank mis ik vertoef niet op een eiland maar in een land, dat veronderstel je na een mogelijke reactie van een mede poster.

Groeten Peter

Spieker

Reken er maar niet op...

Nou, ik kan je direct wel vertellen dat hier hoogstwaarschijnlijk geen antwoord op komt. Niet dat je inhoudelijk slechte punten hebt maar overduidelijk ergens mee bemoeit op een manier die eigenlijk kant nog wal raakt. Ben jij opgestaan als de Messias die de CF gelijkgestemden hier gaat leiden? Je zult niet de eerste en vast ook niet de laatste zijn, alleen hebben we andere manieren voor inspraak in CAO zaken. Waarom begrijpen mensen dat nou niet.

Je denkt dat je de klappen van de zweep kent, maar ik twijfel eraan. Hoe kun je mensen, die je niet kent en waarvan je überhaupt niet weet welke werkwijze deze clubs hanteren, betichten van 'op een eilandje zitten'. Volgens mij ben jij zelf degene die op een warm eiland zit, tenminste, ik lees zoiets. Ver weg van het hier en nu, dus.

Het is niet de vakbond die dingen bepaald, dat doet de leden en de sectorraad. Dat zijn werknemers die meebeslissen en de vakbond stroomlijnt de zaken op haalbaarheid en het overleg. Ja, als chauffeur kan ik wel degelijk meepraten en meebeslissen.

Het spreekwoord "wie de bal kaatst krijgt hem retour" ken je die uitspraak.
Nou, ik kan je direct wel vertellen dat hier hoogstwaarschijnlijk geen antwoord op komt.
Dus wel, lees je reactie
Niet dat je inhoudelijk slechte punten hebt maar overduidelijk ergens mee bemoeit op een manier die eigenlijk kant nog wal raakt. Ben jij opgestaan als de Messias die de CF gelijkgestemden hier gaat leiden? Je zult niet de eerste en vast ook niet de laatste zijn, alleen hebben we andere manieren voor inspraak in CAO zaken. Waarom begrijpen mensen dat nou niet.
Mis je motivatie om met moverende argumenten te komen
.
Je denkt dat je de klappen van de zweep kent, maar ik twijfel eraan. Hoe kun je mensen, die je niet kent en waarvan je überhaupt niet weet welke werkwijze deze clubs hanteren, betichten van 'op een eilandje zitten'. Volgens mij ben jij zelf degene die op een warm eiland zit, tenminste, ik lees zoiets. Ver weg van het hier en nu, dus.
Met gepaste bescheidenheid denk ik niks maar ervaring en kennis zijn mijn gereedschap.

Jij moet voor je zelf denken en niet een twijfel hebben indien je denkt te weten dat ik niet zou weten hoe een bepaalde werkwijze van bepaalde clubs is.

Ik mag opmaken dat je bonden bedoelt aan te geven, want bij clubs moet ik even aan iets anders denken................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Door een mede poster is geschreven dat er door leden van de vakbond –werknemers- altijd meegepraat en beslist kan worden.

Helemaal juist het is de plicht van de vakbond om dit toe te staan en het recht van het lid.

Kunnen we een afspraak maken dat we het hebben over de Cao en niet allerlei niet ter zaken doende vergelijkingen in gaan betrekken.

Politiek en Brussel maken in een aantal zaken ook deel uit van een besluit maar is uitsluitend aan de orde indien het een EEG belsuit moet gaan worden.

We hebben het over Nederland laat dat centraal staan.

Historisch gezien zijn er vele zaken onderhevig geweest aan verandering.

Werkdruk, intensiteit verkeer, concurentie, economie hebben allemaal een rol in het geheel.

Een ieder heeft gelijk werk hebben of behouden is de angst, je zal maar ontslagen worden en/of niet meer actief je beroep kunnen uitvoeren door ziekte etc.

In een Cao worden deze zaken geregeld ook in het beroepsgoederenvervoer.

Concreet:

Zijn er gegevens beschikbaar hoeveel chauffeurs in het beroepsgoederenvervoer die werkdruk en intensiteit verkeer als acceptabel vinden.

Zijn er op bijeenkomsten alvorens wordt overgegaan tot overleg bonden – werkgever<>werknemers- ooit voorstellen gedaan c.q. in stemming gebracht dat:

Leden –lees chauffeurs- accoord kunnen gaan dat er buiten het beroep chauffeur ook allerlei nevenwerkzaamheden uitgevoerd dienen te worden.

Indien dit met instemming van de leden is geschied verliest ieder lid zijn/haar recht om hier later een punt van te maken.

Is dit zonder voorstel c.q. insteming van leden –lees chauffeurs- tot stand gekomen mag vastgesteld worden dat er zonder mandaat leden een accoord is gesloten.

Intensiteit verkeer:

Een theoretische kant en een praktijk kant, theorie geeft duidelijk de regel (s) wetgeving aan.

Voor een ieder duidelijk en gebrom is er niet, gebrom gaat aan de orde komen als de praktijk zijn werk gaat doen.

Intensiteit verkeer en werkdruk kunnen zeer ernstige gevolgen hebben voor een chauffeur – beroepschauffeur- zeker bij ongevallen.

Hier is wetgever mede aanzet en de chauffeur kan niet aankomen met maar “hullie en zullie” gaven mij opdracht tot..............................rechter zal direct verwoorden U bent verantwoordelijk, U heeft die overtreding. ongeluk veroorzaakt.

Gelijk denk ik leden mogen toch mee praten en beslissen, maar nu moet je een boete en/of hechtenis aan horen en mogelijk een ontzegging van x periode niet mogen rijden.

Je inzet was zo goed als chauffeur deed alles in het belang van je werkgever, was blij dat je bij hem mocht werken.

Laden/lossen niets is/was je teveel maar nu sta jij op straat en waar is de werkgever, de bond.

Stel een ieder gerust zoek deze jongens eens op die het overkomen is en hoor hun visie aan.

Je gaat dan anders denken en zal je mogelijk ook eens na gaan denken dat regels mooi zijn incl. cao.

Maar, jij zit in de ellende en je steun c.q. ondersteuning van werkgever en vakbond is nihil.

Weer denk ik aan een lid van de vakbond – werknemers- mag toch mee praten en beslissen.

Misschien dat nu het muntje gaat vallen waarom in mijn visie de druk weggehaald moet worden met al die bijkomende werkzaamheden die niets met het beroep chauffeur te maken heeft.

Juridisch gezien kan dit ook eens dieper zitten, met enige voorzichtigheid kan er ook spraken zijn in het geheel dat planning en/of bestuurder onderneming aansprakelijk kunnen zijn tot aanzet en/of mede veroorzaker.

Maar hier hier je niemand over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Door een mede poster is geschreven dat er door leden van de vakbond –werknemers- altijd meegepraat en beslist kan worden.

Helemaal juist het is de plicht van de vakbond om dit toe te staan en het recht van het lid.

De vakbond; dat zijn de LEDEN. Als die leden het niet belangrijk genoeg vinden om naar een ledenvergadering/stemming te komen ... hebben ze dus echt niets te zeggen. En dat is dan een EIGEN KEUZE. Een vakbond kan NIET bestaan zonder achterban.

Die achterban in het transport is zeer klein ... veel te klein.

Samen sta je sterk gaat in het transport dus NOG NIET op .... men houdt liever het contributiegeld op zak of is van mening dat de vakbonden toch niets kunnen veranderen. En die vakbonden in het transport hebben niet zo'n grote stem OMDAT ER JUIST TE WEINIG GEORGANISEERDEN ZIJN!

Zo wordt het dus nooit wat.

In de Havens gaat het er anders aan toe = Juist JA daar heeft men een zeer HOGE Organisatiegraad (zoals dat heet) ... ZEER VEEL havenarbeiders zijn lid van de vakbond en velen dragen ook letterlijk hun steentje bij door op de ledenvergaderingen te komen OF (beter nog) Kaderlid te zijn.

Waarom de Havenwerkers een betere CAO hebben dan wij ... lijkt mij dan ook tamelijk duidelijk.

Politiek en Brussel maken in een aantal zaken ook deel uit van een besluit maar is uitsluitend aan de orde indien het een EEG belsuit moet gaan worden.

We hebben het over Nederland laat dat centraal staan.

Wat heeft Nederland nog daadwerkelijk over zichzelf en zijn eigen wetten te zeggen binnen Europa? Heel veel wordt geregeld vanuit Brussel en NL en de andere lidstaten zetten dit om in eigen wetgeving. Die niet zo gek veel afwijkt van wat er in Brussel is besloten. We zijn dus eigenlijk al meer een soortement Verenigde Staten van Europa dan we willen geloven!

Welke belangen heeft de EU bij een Verenigd en GROOT Europa?

Juist ja, met name ECONOMISCHE belangen.

Ooit gehoord van het Groenboek / Lissabon Accoord en wat daarin staat?

Ook een aanrader om eens goed door te lezen "dokter in overal" een Beligsche Arts die in de haven gaat werken en zo achter de werkelijke werkomstandigheden komt en hoe het zo zal gaan werken in een "Flexibele arbeid" toekomst van de EU.

En Ja, hiermee wijk ik dus af van jouw discussie onderwerk CAO en 48 uur. Omdat dit er allemaal mee te maken heeft. Je moet immers naar het totale plaatje kijken.

Concreet:

Zijn er gegevens beschikbaar hoeveel chauffeurs in het beroepsgoederenvervoer die werkdruk en intensiteit verkeer als acceptabel vinden.

Wat moet ik zeggen?

Cijfers en statistieken zeggen niets maar dan ook niets over het individu. En in het beroepsgoederenvervoer heb je het voornamelijk toch over individuen. We voeren onze taken hoofdzakelijk zelf uit ... en niet in groepsverband. OOK is de ene chauffeursbaan de andere niet. Daarin ligt een wereld van verschil. Kun je dat begrijpen???

Stadsdistributie is NIET te vergelijken met Brandstoffendistributie.

Luchtvracht is NIET te vergelijken met Zwaartransport

Betonmixer is NIET te vergelijken met Horecabevoorrading

En zo kan ik nog heeeeeelllll lang doorgaan (zie .. berichten die ik later heb weggehaald)

Zijn er op bijeenkomsten alvorens wordt overgegaan tot overleg bonden – werkgever<>werknemers- ooit voorstellen gedaan c.q. in stemming gebracht dat:

JA, er zijn ledenraadplegingen en bijeenkomsten waar je je zegje kunt doen.

Helaas komen er veeeeelll te weinig leden naar deze bijeenkomsten en zit er dus anderhalve paardekop. Nieuwegein was de grote uitzondering met een opkomst van 1200+ mensen.

Leden –lees chauffeurs- accoord kunnen gaan dat er buiten het beroep chauffeur ook allerlei nevenwerkzaamheden uitgevoerd dienen te worden.

Ben jij nou echt zo wereldvreemd???

Echt .... ook een reden dat ik mijn voorgaande berichten weer heb verwijderd .. omdat ik toch niet denk dat ik tot je dikke schedel kan doordringen. Er zijn tal van verschillende chauffeursbanen en bij die banen behoort niet alleen het rijden van A naar B.

Ja, natuurlijk zijn er verschillende werkzaamheden en tezamen vormen die het beroep Chauffeur.

En nogmaals er zijn tal van verschillende chauffeursbanen die ieder hun eigen inhoud hebben, zo ook dus de te verrichten werkzaamheden.

Die werkzaamheden behoren gewoon bij je baan/functie.

Misschien dat nu het muntje gaat vallen waarom in mijn visie de druk weggehaald moet worden met al die bijkomende werkzaamheden die niets met het beroep chauffeur te maken heeft.

Mooi zeg jij mij nou eens welke werkzaamheden niets met mijn beroep te maken hebben:

Ik ben brandstoffenchauffeur ...

WELKE werkzaamheden die ik uitvoer hebben volgens jouw niets met mijn werkzaamheden te maken???

- voertuigcontrole voor ieder dienst

- beladingsplan maken (hoeveel mee te nemen en in welke compartimenten te laden)

- laden

- van Depot naar Tankstation of andere klant rijden

- werkgebied afzetten dmv pylonnen

- peilen van de grondtanks

- vrije ruimte grondtanks berekenen

- lossen

- administratie geleverde liters

- van klant terug naar depot rijden

Nou welke werkzaamheden behoren volgens Jouw niet tot mijn werkzaamheden?

En het lijkt me ook wel aardig als enige andere leden van het CF hier even zo'n lijstje neer willen zetten om te kijken welke werkzaamheden ze eigenlijk niet zouden moeten uitvoeren ... ;)

Juridisch gezien kan dit ook eens dieper zitten, met enige voorzichtigheid kan er ook spraken zijn in het geheel dat planning en/of bestuurder onderneming aansprakelijk kunnen zijn tot aanzet en/of mede veroorzaker.

Wat betreft de Rij & Rusttijden is de werkgever wel degelijk aansprakelijk.

Zeker als hij niet de middelen en de controles/toezicht & waarschuwingen heeft gegeven zoals dat in de wet is voorgeschreven. Dan is de werkgever wel degelijk aansprakelijk.

Dat leer je al voor je Chauffeursdiploma ... nu basis code95 geheten.

En dan heb je nog zoiets als een arbeidsverhouding ... waarbij het mogelijk is (en een goede rechter zal dit ook inzien) de arbeider/werknemer de opdracht rechtstreeks krijgt om de wet te overtreden en indien hij dit niet doet zijn baan vaarwel kan zeggen. Daar houdt de rechtelijke macht (hetzij niet in alle gevallen en daarom is het ook zo belangrijk dat 'we' transport-rechters krijgen die dus alles weten van het transport en alles wat daarmee te maken heeft .. nu is er onder rechters veel te weinig kennis van zaken over) in veel gevallen dus wel rekening mee. En natuurlijk kun je met voorbeelden komen waar dit niet goed is afgehandeld, tuurlijk ... zo zullen er altijd wel gevallen zijn aan te wijzen.

Maar wat heeft dat met een CAO te maken???

De CAO gaat over de Collectieve ARBEIDS VOORWAARDEN.

En die moeten dus IN die CAO geregeld worden.

Mooi zou zijn als je per transport-tak (en er zijn er diverse) een appendix aan die CAO zou kunnen toevoegen. Om dus per transport-tak nog het en en ander nader te regelen wat betreft de Arbeidsvoorwaarden evenals mogelijke toeslagen voor vuilwerk, gevarentoeslag etc etc etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In je posting 43 zeg je dat je een pre-pensioen geniet vanuit het beroeps goederen vervoer.

en in je posting 28 geef je aan dat je 58 jaar bent.

Als je leeftijd klopt kun je dus nu nooit van een een pre-pensioen genieten vanuit het beroepsgoederen vervoer.

leg dat eens uit.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
In je posting 43 zeg je dat je een pre-pensioen geniet vanuit het beroeps goederen vervoer.

en in je posting 28 geef je aan dat je 58 jaar bent.

Als je leeftijd klopt kun je dus nu nooit van een een pre-pensioen genieten vanuit het beroepsgoederen vervoer.

leg dat eens uit.

Groeten Peter

Meneer zal wel directeur geweest zijn van een groot transportbedrijf. Een bedrijf waar de chauffeurs allemaal in loonschaal F zitten, niet zelf hoeven te laden en te lossen en het verder prima naar de zin hebben. Toch heb ik nooit verhalen gehoord over zo'n Walhalla bedrijf. Dus wat is dit nou, een ex werkgever/ondernemer die zijn ex collega's nu een mes in de rug gaat steken?

Er zijn in dit topic al postings van mij verwijderd maar ik heb al eerder vragen gesteld over meneer zijn identiteit. Maar naar mijn idee wordt om elke confronterende vraag met een politieke U bocht heen gefietst.

Daar komt nog bij, als ik als vakbondsbestuurder zo'n brief kreeg zonder afzender dan ging hij regelrecht de kachel in. Of stond daar wel een afzender onder? Dat zou betekenen dat er onderscheid gemaakt wordt tussen chauffeurs en vakbondsmensen.

Ik blijf het een heel vreemd verhaal vinden en ik blijf bij mijn verwachting.

DIVIDE ET IMPERA

MVG Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Aardige mensen, hoe ga je daar mee om?

Ruim driekwart van de Nederlandse bevolking (78%) vindt dat we aardiger voor onbekenden moeten zijn. Tegelijkertijd blijkt dat 14% van de Nederlanders zich geen raad weten als een onbekende een aardig gebaar maakt. De helft van hen is zelfs achterdochtig als een onbekende aardig doet. Dit blijkt uit onderzoek dat de Stichting Ideële Reclame heeft laten verrichten naar de vraag: â€hoe aardig is Nederland?â€. De uitkomsten gaven SIRE voldoende aanleiding de campagne “Aardige mensen†te starten.

Wat is nou precies het nut van bovenstaande????

Ik heb namelijk geen idee hoe jij je kinderen opvoed/opgevoed hebt maar ik waarschuw mijn 2 dochters altijd tegen vriendelijke mannen die ze snoepjes of jonge hondjes beloven. :mad:

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
In je posting 43 zeg je dat je een pre-pensioen geniet vanuit het beroeps goederen vervoer.

en in je posting 28 geef je aan dat je 58 jaar bent.

Als je leeftijd klopt kun je dus nu nooit van een een pre-pensioen genieten vanuit het beroepsgoederen vervoer.

leg dat eens uit.

Groeten Peter

Nimmer is gesteld door mij dat ik via beroepsgoederenvervoer van een pre-pensioen heb, ik heb gesteld dat ik en chauffeur geweest ben en ondernemer.

Ooit eens gedacht dat je zelf uit kan maken dat je verzekeringen met bepaalde loop tijden zelf kan afsluiten, zou maar zo zijn dat dit aan de orde is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Door een mede poster is geschreven dat er door leden van de vakbond –werknemers- altijd meegepraat en beslist kan worden.

Helemaal juist het is de plicht van de vakbond om dit toe te staan en het recht van het lid.

De vakbond; dat zijn de LEDEN. Als die leden het niet belangrijk genoeg vinden om naar een ledenvergadering/stemming te komen ... hebben ze dus echt niets te zeggen. En dat is dan een EIGEN KEUZE. Een vakbond kan NIET bestaan zonder achterban.

Die achterban in het transport is zeer klein ... veel te klein.

Samen sta je sterk gaat in het transport dus NOG NIET op .... men houdt liever het contributiegeld op zak of is van mening dat de vakbonden toch niets kunnen veranderen. En die vakbonden in het transport hebben niet zo'n grote stem OMDAT ER JUIST TE WEINIG GEORGANISEERDEN ZIJN!

Zo wordt het dus nooit wat.

In de Havens gaat het er anders aan toe = Juist JA daar heeft men een zeer HOGE Organisatiegraad (zoals dat heet) ... ZEER VEEL havenarbeiders zijn lid van de vakbond en velen dragen ook letterlijk hun steentje bij door op de ledenvergaderingen te komen OF (beter nog) Kaderlid te zijn.

Waarom de Havenwerkers een betere CAO hebben dan wij ... lijkt mij dan ook tamelijk duidelijk.

Politiek en Brussel maken in een aantal zaken ook deel uit van een besluit maar is uitsluitend aan de orde indien het een EEG belsuit moet gaan worden.

We hebben het over Nederland laat dat centraal staan.

Wat heeft Nederland nog daadwerkelijk over zichzelf en zijn eigen wetten te zeggen binnen Europa? Heel veel wordt geregeld vanuit Brussel en NL en de andere lidstaten zetten dit om in eigen wetgeving. Die niet zo gek veel afwijkt van wat er in Brussel is besloten. We zijn dus eigenlijk al meer een soortement Verenigde Staten van Europa dan we willen geloven!

Welke belangen heeft de EU bij een Verenigd en GROOT Europa?

Juist ja, met name ECONOMISCHE belangen.

Ooit gehoord van het Groenboek / Lissabon Accoord en wat daarin staat?

Ook een aanrader om eens goed door te lezen "dokter in overal" een Beligsche Arts die in de haven gaat werken en zo achter de werkelijke werkomstandigheden komt en hoe het zo zal gaan werken in een "Flexibele arbeid" toekomst van de EU.

En Ja, hiermee wijk ik dus af van jouw discussie onderwerk CAO en 48 uur. Omdat dit er allemaal mee te maken heeft. Je moet immers naar het totale plaatje kijken.

Concreet:

Zijn er gegevens beschikbaar hoeveel chauffeurs in het beroepsgoederenvervoer die werkdruk en intensiteit verkeer als acceptabel vinden.

Wat moet ik zeggen?

Cijfers en statistieken zeggen niets maar dan ook niets over het individu. En in het beroepsgoederenvervoer heb je het voornamelijk toch over individuen. We voeren onze taken hoofdzakelijk zelf uit ... en niet in groepsverband. OOK is de ene chauffeursbaan de andere niet. Daarin ligt een wereld van verschil. Kun je dat begrijpen???

Stadsdistributie is NIET te vergelijken met Brandstoffendistributie.

Luchtvracht is NIET te vergelijken met Zwaartransport

Betonmixer is NIET te vergelijken met Horecabevoorrading

En zo kan ik nog heeeeeelllll lang doorgaan (zie .. berichten die ik later heb weggehaald)

Zijn er op bijeenkomsten alvorens wordt overgegaan tot overleg bonden – werkgever<>werknemers- ooit voorstellen gedaan c.q. in stemming gebracht dat:

JA, er zijn ledenraadplegingen en bijeenkomsten waar je je zegje kunt doen.

Helaas komen er veeeeelll te weinig leden naar deze bijeenkomsten en zit er dus anderhalve paardekop. Nieuwegein was de grote uitzondering met een opkomst van 1200+ mensen.

Leden –lees chauffeurs- accoord kunnen gaan dat er buiten het beroep chauffeur ook allerlei nevenwerkzaamheden uitgevoerd dienen te worden.

Ben jij nou echt zo wereldvreemd???

Echt .... ook een reden dat ik mijn voorgaande berichten weer heb verwijderd .. omdat ik toch niet denk dat ik tot je dikke schedel kan doordringen. Er zijn tal van verschillende chauffeursbanen en bij die banen behoort niet alleen het rijden van A naar B.

Ja, natuurlijk zijn er verschillende werkzaamheden en tezamen vormen die het beroep Chauffeur.

En nogmaals er zijn tal van verschillende chauffeursbanen die ieder hun eigen inhoud hebben, zo ook dus de te verrichten werkzaamheden.

Die werkzaamheden behoren gewoon bij je baan/functie.

Misschien dat nu het muntje gaat vallen waarom in mijn visie de druk weggehaald moet worden met al die bijkomende werkzaamheden die niets met het beroep chauffeur te maken heeft.

Mooi zeg jij mij nou eens welke werkzaamheden niets met mijn beroep te maken hebben:

Ik ben brandstoffenchauffeur ...

WELKE werkzaamheden die ik uitvoer hebben volgens jouw niets met mijn werkzaamheden te maken???

- voertuigcontrole voor ieder dienst

- beladingsplan maken (hoeveel mee te nemen en in welke compartimenten te laden)

- laden

- van Depot naar Tankstation of andere klant rijden

- werkgebied afzetten dmv pylonnen

- peilen van de grondtanks

- vrije ruimte grondtanks berekenen

- lossen

- administratie geleverde liters

- van klant terug naar depot rijden

Nou welke werkzaamheden behoren volgens Jouw niet tot mijn werkzaamheden?

En het lijkt me ook wel aardig als enige andere leden van het CF hier even zo'n lijstje neer willen zetten om te kijken welke werkzaamheden ze eigenlijk niet zouden moeten uitvoeren ... ;)

Juridisch gezien kan dit ook eens dieper zitten, met enige voorzichtigheid kan er ook spraken zijn in het geheel dat planning en/of bestuurder onderneming aansprakelijk kunnen zijn tot aanzet en/of mede veroorzaker.

Wat betreft de Rij & Rusttijden is de werkgever wel degelijk aansprakelijk.

Zeker als hij niet de middelen en de controles/toezicht & waarschuwingen heeft gegeven zoals dat in de wet is voorgeschreven. Dan is de werkgever wel degelijk aansprakelijk.

Dat leer je al voor je Chauffeursdiploma ... nu basis code95 geheten.

En dan heb je nog zoiets als een arbeidsverhouding ... waarbij het mogelijk is (en een goede rechter zal dit ook inzien) de arbeider/werknemer de opdracht rechtstreeks krijgt om de wet te overtreden en indien hij dit niet doet zijn baan vaarwel kan zeggen. Daar houdt de rechtelijke macht (hetzij niet in alle gevallen en daarom is het ook zo belangrijk dat 'we' transport-rechters krijgen die dus alles weten van het transport en alles wat daarmee te maken heeft .. nu is er onder rechters veel te weinig kennis van zaken over) in veel gevallen dus wel rekening mee. En natuurlijk kun je met voorbeelden komen waar dit niet goed is afgehandeld, tuurlijk ... zo zullen er altijd wel gevallen zijn aan te wijzen.

Maar wat heeft dat met een CAO te maken???

De CAO gaat over de Collectieve ARBEIDS VOORWAARDEN.

En die moeten dus IN die CAO geregeld worden.

Mooi zou zijn als je per transport-tak (en er zijn er diverse) een appendix aan die CAO zou kunnen toevoegen. Om dus per transport-tak nog het en en ander nader te regelen wat betreft de Arbeidsvoorwaarden evenals mogelijke toeslagen voor vuilwerk, gevarentoeslag etc etc etc.

Je gegeven antwoorden zijn duidelijk maar ga inhoudelijk hier niet op in vanwege diverse aanmatigende stellingen welke op persoon gericht zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Meneer zal wel directeur geweest zijn van een groot transportbedrijf. Een bedrijf waar de chauffeurs allemaal in loonschaal F zitten, niet zelf hoeven te laden en te lossen en het verder prima naar de zin hebben. Toch heb ik nooit verhalen gehoord over zo'n Walhalla bedrijf. Dus wat is dit nou, een ex werkgever/ondernemer die zijn ex collega's nu een mes in de rug gaat steken?

Er zijn in dit topic al postings van mij verwijderd maar ik heb al eerder vragen gesteld over meneer zijn identiteit. Maar naar mijn idee wordt om elke confronterende vraag met een politieke U bocht heen gefietst.

Daar komt nog bij, als ik als vakbondsbestuurder zo'n brief kreeg zonder afzender dan ging hij regelrecht de kachel in. Of stond daar wel een afzender onder? Dat zou betekenen dat er onderscheid gemaakt wordt tussen chauffeurs en vakbondsmensen.

Ik blijf het een heel vreemd verhaal vinden en ik blijf bij mijn verwachting.

DIVIDE ET IMPERA

MVG Eric :bey:

Iets mogelijk gemist maar ook hier is inhoudelijk een hoop gebla maar zinnige argumenten waar het om gaat daar ben je niet toe in staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Iets mogelijk gemist maar ook hier is inhoudelijk een hoop gebla maar zinnige argumenten waar het om gaat daar ben je niet toe in staat.

Weledelgestrenge Heer,

het doet mij in bijzondere mate genoegen te mogen lezen dat U zich niet laat verleiden tot rancuneuse of op de man gerichte reacties.

Gaarne zou ik van U vernemen hoe ik bovenstaande dan wel zou moeten lezen danwel interpreteren.

Ik dacht zelf dat ik wel inhoudelijk bezig was en uw reactie bevestigd wat ik schreef over een politiek correcte U bocht.

Aangezien u trouwens aardig aan het jij en en jouwen bent zal ik mij vanaf nu ook maar met jij, jou en hé joh tot jou richten.

Ik vind het een hoop dure politieke praat waar net als in de politiek geen concrete dingen gezegd worden.

mvg Eric, ook mijn echte naam trouwens. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er is geen onvrede en er geen behoefte aan verandering tot actie.

Dus elke bijdrage welke wordt aangedragen middels een visie wordt volledig met allerlei zaken verweven.

Naam starter topic, woonplaats c.q. en/of land zijn een item van argwaan en keren te pas en te onpas terug.

Op aangedragen argumenten en feiten wordt zeer apathisch gereageerd wereldvreemd, dikke schedel etc.

Ik lig hier niet wakker van en blijf correct, ik heb een recht om een visie te doen uitdragen en moet kunnen accepteren dat hier geen medestanders voor zijn en heb daar respect voor.

Ik heb de gelegenheid om op dit forum mij te begeven indien ik mij aan de regels kan houden, maar met verbazing neem ik toch kennis dat er zeer grof op de man gespeeld wordt.

Jullie zijn allemaal blijkbaar (zeer) tevreden dus lijkt mij het moment dat er een besluit genomen zal worden dat jullie de dialoog verder voortzetten en/of dat jullie beheerder verzoeken om dit topic te doen sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je gegeven antwoorden zijn duidelijk maar ga inhoudelijk hier niet op in vanwege diverse aanmatigende stellingen welke op persoon gericht zijn.

Ben blij dat ik het verdrag van Lisabon heb

Vegeet niet het is vrij moeilijk om het door te lezen Het zijn 14oo BLZ

Maar er staan veel dingen in dat moet nog gebeuren (onder de Richtlijnen of Normen)

Daarom ook Ik het mijne Ende rest het zijne

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden