[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Hulp bij schoolproject nodig!


Swedish-Viking

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal

Zoals het topic al luidt heb ik jullie hulp nodig bij en project van school. Wij moeten namelijk een product bedenken en daarna ok echt zien te realiseren. De reden waarom ik jullie hulp vraag is omdat het product iets te maken moet hebben met de transport sector. En aangezien de transport sector erg groot is kan het van alles zijn. Bijvoorbeeld dat jullie vinden van; hier zou toch een oplossing voor moeten zijn om het gemakkelijker te maken, een stuk gereedschap dat jullie werk makkelijker zou kunnen maken of iets geheel anders zolang het maar met deze sector heeft te maken.

Goed voor de rest zal ik mij nog even voorstellen; mijn naam is Marco en ben 18jr en woon in Zweden. Volg een opleiding tot vrachtwagenchauffeur en tijdens deze 3 jarige opleiding heb ik al in mijn eerste opleidingsjaar al mijn forkheftruck en shovel certifikaat behaald.

Alvast bedankt voor jullie hulp...:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Aan wat voor producten denk je dan en bij wat voor soort vervoersmogelijkheid? Zijn genoeg chauffeurs die daar wel een handigheidje voor hebben. Vooral voor palletladingen in een tautliner. Denk dat Viking graag specifieke onderdelen hoort.;)

En waarom zou je met de haak over de auto gaan lopen gooien? Heb van pa 'geleerd' om juist de haak bij je te houden en de rol over de bak te gooien als dat nodig was. Niet al te moeilijk lijkt mij!;)

Hij zoekt een IDEE voor een schoolproject ... en dat idee moet nog uitvoerbaar zijn ook.

Dus geef ik een aantal optie's en probeer dus mee te denken.

Hij wilde ideeen hebben en ik probeer die dus aan te dragen.

'tuurlijk is het mij ook altijd gelukt die spanbandrol over mijn lading heen te gooien.

Maar soms belandde die dan op het dak (container bijvoobeeld op een platte trailer zonder twistlocks) ... mocht er een methode of een gadget zijn om dat makkelijker te maken dan zou dat een goed schoolproject-ding kunnen zijn toch?

*** Ander idee ... iets waarmee je gemakkelijk en exact de hoogte van je lading kunt bemeten. Misschien moeilijker in de praktijk voor je schoolproject uit te werken, maar ik denk aan een hoogtemetinggadget op basis van bv een laserstraal???

Iets waarbij je dus wiskundig gezegd A + B zelf kunt bepalen en hij C (= hoogte) voor je uitrekent cq op een display laat zien. Of hij eigenlijk A, B en C zelfs zal kunnen meten ... dat je dus op een afstand van je wagen kunt gaan staan en het apparaat deze gegevens zelf verzamelt en de hoogte uitkomst op een display afgeeft.

= dit lijkt mij echter voor een schoolproject moeilijk te maken tenzij je HTS werktuigbouwkunde doet of zo ;)

**** of al rijdende de exacte onderdoorgang van een viadukt of zo kan bemeten ... :D

Makkelijkere zaken schieten me ff niet te binnen .... 'tuurlijk zijn er al veel gadgets op de markt.

Maar iets van een afneembare spanbandoproller moet wel te maken zijn denk ik.

Eentje die je gemakkelijk aan je wagen of trailer kunt bevestigen - goed en stevig - zodat je gemakkelijker spanbanden kunt oprollen. Dit soort gadgets zijn al op de markt maar misschien kunnen ze nog gebruiksvriendelijker worden gemaakt.

&&& Wat weet je leraar al??? Zou hij op de hoogte zijn van alles wat er op de markt reeds verkrijgbaar is???

*** herbruikbare ladingkeggen ... nu zijn dat meestal (bij ronde liggende ladingen zoals rollen papier) houten blokken. Kun je die gebruiksvriendelijker maken? Misschien rubberen met een handvat??? Zodat ze makkelijk te plaatsen zijn en zeer veel wrijvings??coëficiëent hebben.

**** iets om de kabels & luchtslangen tussen cabine en trailer netjes en uit de knoop te houden? Slanghoezen??? (bestaat denk ik al)

******* iets wat je deur tegenhoud tegen openwaaien ... (bij veel wind zoals bijvoorbeeld op de maasvlakte wel eens het geval is ... daar kan je deur zomaar uit je vingers waaien als je niet oppast. Een extra zekerheid tegen te ver openwaaien zou wel handig kunnen zijn) En ik weet zeker dat dit in de vrachtwagenindustrie nog niet bestaat === nooit zoiets gezien.

En dit moet wel makkelijk te maken zijn .... je hoeft hiervoor geen vrachtwagen in het leslokaal te stallen ... foto's van je uitvinding zullen genoeg moeten zijn voor een goed cijfer dacht ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
**** iets om de kabels & luchtslangen tussen cabine en trailer netjes en uit de knoop te houden? Slanghoezen??? (bestaat denk ik al)

Hiervoor is al een aardig alternatief, de opstaande veer. Zodat alle slangen en kabels gezamenlijk in de goede richting meebuigen.

Sommige chauffeurs draaien ook met opzet de slangen en kabels tot 1 bundel zodat niet een luchtslang een kabel mee kan pakken en lostrekken.

******* iets wat je deur tegenhoud tegen openwaaien ... (bij veel wind zoals bijvoorbeeld op de maasvlakte wel eens het geval is ... daar kan je deur zomaar uit je vingers waaien als je niet oppast. Een extra zekerheid tegen te ver openwaaien zou wel handig kunnen zijn) En ik weet zeker dat dit in de vrachtwagenindustrie nog niet bestaat === nooit zoiets gezien.

Iets om de deuren te fixeren is er al voor koeltrailers. De nieuwere "fluistertrailers" hebben haken aan de binnenkant van de deur en een gaatjes in de vloer zodat je de deuren vast kunt zetten in het verlengde van de wanden van de oplegger.

Wat je zegt over uit de handen waaien, misschien een scharnier bedenken die blokkeert bij te snel openen van de deuren??

Opmerkingen in blauw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wij rijden veel met staal rond in Duitsland.

Daar moeten rubber matten onder en boven de balken waarop je het staal laad.

Probeer eens wat te maken wat het gemak en slijtvastheid heeft van losse balken, maar de stroefheid van de rubber matten.

Rubber balken????:D:D:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Weet niet of het er is, maar een dodehoek verklikker.

Een soort verklikker die een signaal afgeeft in de cabine als er iets binnen de gevarenzone

begeeft.

Hetzelfde principe zou je ook kunnen gebruiken alszijnde een waarschuwingssysteem voor als er s'nacht's iemand ongeoorloofd te dicht bij je wagen komt.

Eventueel mischien ook een portable ontvanger voor als je niet in de buurt van je wagen bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Gewoon het dak open schuifen, kan alleen als je een tautliner hebt.

idee. Wat dacht je van een soort oprolsysteem aan het dak om spanbanden op te rollen, dus boven elk oog in de vloer.

bij lading kun je dan zo de haak naar de vloertrekken en de andere kant naar de ratel.

dat word al gebruikt bij houttransport .....maar dan zit de haak aan een ketting vast bij de ratel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden