Spring naar bijdragen

msn taal op het forum


Recommended Posts

Geen woord aan toe te voegen.

Het is pure taalverloedering, inherent aan het digitale tijdperk waarin we nu leven. Het moet allemaal maar snel snel snel. Een c-ker voegt in mijn ogen niks toe. Zelfs in een smsje tik ik nog (te) lange zinnen.

Maar taal leeft en is ook aan verandering onderhevig. Hoe jammer dat we dat ook vinden. Ik in elk geval wel, maar misschien smst mijn zoon me over 10 jaar nog wel vreemder. En vindt nanno dat weer helemaal niks...

We worden oud man!

Link naar opmerking
  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Moet dit forum niet met de tijd mee?

Ik geloof er niks van dat dit het nieuwe Nederlands zal worden.

Met die MSN turbotaal zal het forum er niet beter op worden (maar dat is wel met meer dingen zo).

Zijn smiley's ook niet typisch Msn:confused: ?

Het zijn ook geen smileys (al worden ze wel zo aangeduid). Het zijn emoticons. (wikipedia leenmodus) Emoticons zijn symbolen die emoties weergeven door middel van een plaatje of een combinatie van lees- en lettertekens. Emoticons worden vaak verkeerd als smileys aangeduid, ter onderscheiding; een smiley is één type emoticon. (/wikipedia leenmodus)

msn taal is net zo hinderlijk als een dialect als je het niet begrijpt.

Dit vind ik nu de spijker op de kop slaan. Niet iedereen is MSN aangelegd. Zelfs in mn MSN gebruik ik die zogenaamde MSN taal amper..

het is vrij simpel, in het openbaar vinden we het normaal om Nederlands te spreken (of we proberen het)

Op een openbaar forum lijkt me dit ook vrij normaal...

En ik heb het hier niet over taal en schrijffouten!

Spijker nummer 2. (Vroeger iets in de houtbewerking gedaan Kitty ? :D) ..

De leesbaarheid van een forum moet zich volgens mij (en velen met mij schijnbaar) beperken tot het toch al lastig zat zijnde Nederlands.

Wat mij betreft mogen de admins hier best iets aan doen, maar die beslissing zal ik zelf niet nemen, wel steunen als er om gevraagd wordt.

Het blijft natuurlijk een lastig vraagstuk. In hoeverre kan/wil men hier iets aan doen ? Daar wij zelf al het beleid zoveel mogelijk proberen na te leven om iemand niet op schrijf of tikfouten aan te vallen. Nu is het hier het geval dat het doelbewust wordt gedaan. Maar zet er wel de kanttekening bij dat er ook personen zijn die bijna niet anders kunnen als op die manier te tikken op een toetsenbord (tenminste dat idee heb ik).

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
  • Forumlid
Ik geloof er niks van dat dit het nieuwe Nederlands zal worden.

Met die MSN turbotaal zal het forum er niet beter op worden (maar dat is wel met meer dingen zo).

Ben er van ook van overtuigd, dat dit het nieuwe Nederlands zal worden, maar bedoel meer in de richting dat MSN meer van deze tijd is (met de bijbehorende afk.)

Link naar opmerking

MSN taal gewoon simpelweg verbieden op het forum.Er zullen vast mensen met dyslectie (of hoe je dat rot woord ook schrijft) op dit forum zitten of meelezen en voor die mensen maak je het er niet makkelijker op.Buiten dat vind ik het niet prettig lezen.

Link naar opmerking
  • Forumlid

Misschien wel Matthieu, of een hapering in het toetsenbord......

De letter n wordt nogal eens vergete, net als de .

Of we hebben het over men en zen

Bij slechte bande hebbe we het over zwiebere en zwabbere

Ik kwam deze week al ty tegen hier! Ik denk dat het thank you is..........

Kortom, :hamer:

Link naar opmerking
  • Forumlid
Wat te denken van t verschil tussen u en uw, jou en jou, zij, hun en hen. Ik stoor me daar eigenlijk knap aan. Ik bedoel, het is je eigen taal. En dan praat ik niet over mensen met enige vorm van dyslectie he.

Heb nog 2 minuten, dan is m'n tijd op Manus. A demain:D

Nee, we hebben het niet over dislectie of wat dan ook, daar heb ik vrede mee. Taalfouten maak ik ook, genoeg.

Als ik dit bericht lees weet ik niet hoe ik het moet lezen:

"dat lag niet aan de banden;)

was gewoon vet hebbe nog meer vrachte moete laden

en vortaan voor aan de straat laden;)

maar ik bedoelde ook het zwiebere over de weg

daar heb ik weinig last van gehad

maar dat is toch bij elke wagen anders"

Ik kan er weinig mee.

Link naar opmerking
  • Forumlid
Ik vind dat zogenoemde em es en taaltje ook

niet echt intelligent overkomen, maar dat zal wel aan mij liggen.

Kan de smsberichtjes van de dochter van mijn vriendin in ieder geval

zelden lezen zonder een om opheldering vragende sms te sturen :D

Dat zou de reden wel eens kunnen zijn:D Pa begrijpt t toch niet!

Link naar opmerking
  • Forumlid

Volgens mij is het sowieso eerder sms-taal (max aantal tekens per sms)

Bij msn krijg je altijd van die irritante zwaaiende smileys als je alleen al zondag schrijft.

Ook die aliens op m'n scherm wordt ik stilweg melig van.

Beter gewoon wooren voluitschrijven, dan maar met spel... euh... dikkevingertypfouten.

Scheelt weer gegoogle naar het smswoordenboek.

Maar voor de liefhebbers van afkortingen -> .I.

En als je 'm (<- is geen afkorting, is abn (oeps afgekort) !!!) niet snapt,

dan LMAA :angel: (google die maar eens op.)

Link naar opmerking
  • Forumlid

De taal die gebruikt wordt op het forum mag m.i. ook best wel wat netter.

Zo is het NIET nodig om met bepaalde vleeswaren te gaan slingeren, dat draagt absoluut niets bij aan de discussie.

Klein voorbeeld " je penist uit je nek "

? is dat nou nodig of kan het ook een stuk netter "je kletst uit je nek"

Chauffeurs zijn immers niet de enige die hier op het forum rondkijken!!!

Lijkt mij niet dat dit typische chauffeurstaal is overigens.

Oke, we zijn het chauffeursforum ... niet het Neerlandicusforum dat weet ik ook wel .. .maar ik ben wel van mening dat het hier en daar wat netter kan.

Link naar opmerking
ik zeg ook maar eens niets....

nee?

denk (hoop) dat het expres was:angel:

maar ik vind wel dat je ook kan overdrijven met het "willen verbieden" van sommige schrijfstijl, als ik een heel verhaal moet lezen waarbij weinig woorden afgesloten met bv een N, of geen punten en komma's dan lees ik het misschien al niet eens, en anders zeg ik het wel in dat topic.

maar om nu van alles aan te gaan kaarten wat wel en niet vervelend is....

tja... we blijven chauffeurs natuurlijk:kiss:

Link naar opmerking
nee?

denk (hoop) dat het expres was:angel:

maar ik vind wel dat je ook kan overdrijven met het "willen verbieden" van sommige schrijfstijl, als ik een heel verhaal moet lezen waarbij weinig woorden afgesloten met bv een N, of geen punten en komma's dan lees ik het misschien al niet eens, en anders zeg ik het wel in dat topic.

maar om nu van alles aan te gaan kaarten wat wel en niet vervelend is....

tja... we blijven chauffeurs natuurlijk:kiss:

helemaal mee eens, zo lang het leesbaar is voor iedereen. De echte msn taal is lastig maar als hier iemand penisverhaal schrijft weten we allemaal dat ie lulverhaal bedoelt. :zegtniets: Alsof het in het dagelijks leven alleen maar nette taal is. Dus die buitenstaander die hier meeleest zal het in het echt ook wel horen.
Link naar opmerking
  • Forumlid
helemaal mee eens, zo lang het leesbaar is voor iedereen. De echte msn taal is lastig maar als hier iemand penisverhaal schrijft weten we allemaal dat ie lulverhaal bedoelt. :zegtniets: Alsof het in het dagelijks leven alleen maar nette taal is. Dus die buitenstaander die hier meeleest zal het in het echt ook wel horen.

ik hoor helemaal niks:D

lees wel een hoop:bey:

zolang er geen nare ziektes of onnodige scheldpartijen ontstaan vind ik het prima. msn taal kan wel als iedereen het maar snapt:ok:

Link naar opmerking
  • Forumlid

Ben er van ook van overtuigd, dat dit het nieuwe Nederlands zal worden, maar bedoel meer in de richting dat MSN meer van deze tijd is (met de bijbehorende afk.)

Als dat het nieuwe Nederlands wordt, ben ik blij dat ik het niet iedere dag moet spreken en ik god zij dank Limburgs beheers :D:D

Tjonge waar gaan we naartoe als we niet eens de wil hebben onze prachtige taal te redden voor de verloddering.

Verloddering?????????ß hoe schrijf je dat op MSN??? :DLOL

Link naar opmerking

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden