[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

HSF neemt bedrijf over


Gast Freddepet

Recommended Posts

  • Forumlid
Wat ze nu in Egypte doen op het taggliatelle plein kan ook mooi in Brussel. Aftreden die hele zooi daar!

En gewoon weer terug naar de EEG.

Lijkt mij ook geen goed idee. Dat geouwehoer met t1 en t2 schiet ook niet op. Kun je weer in de rij wachten tot je een ons weegt. Vooral met koel en diepvries transport. En dat hier de "buitenlanders" komen kunnen we ook niets aan doen. Zo simpel is dat. We hebben ze zelf gehaald en dat al meer dan 50 jaar. Spanjaarden, Turken die het kut werk wel doen waar de trotse Hollanders geen zin in hadden. Open grenzen betekent dat er nogal wat veroorloofd is qua personeel. Zeker binnen de EG. En ja, daar horen ook de badslippers bij. Maar van qualiteit hebben ze geen verstand van. Op den duur lost zich dat zelf op. Zijn bij ons al redelijk wat klanten die geen HSF auto willen zien met een Pool die komt leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 107
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Lijkt mij ook geen goed idee. Dat geouwehoer met t1 en t2 schiet ook niet op. Kun je weer in de rij wachten tot je een ons weegt. Vooral met koel en diepvries transport. En dat hier de "buitenlanders" komen kunnen we ook niets aan doen. Zo simpel is dat. We hebben ze zelf gehaald en dat al meer dan 50 jaar. Spanjaarden, Turken die het kut werk wel doen waar de trotse Hollanders geen zin in hadden. Open grenzen betekent dat er nogal wat veroorloofd is qua personeel. Zeker binnen de EG. En ja, daar horen ook de badslippers bij. Maar van qualiteit hebben ze geen verstand van. Op den duur lost zich dat zelf op. Zijn bij ons al redelijk wat klanten die geen HSF auto willen zien met een Pool die komt leveren.

Dus je vindt de lange buitenland ritten ook kutwerk dat trotse Nederlanders niet willen doen? Ik denk er anders over.

Ik heb genoeg aan de grenzen gestaan, ook wel lang, maar tot een ons ben ik nooit gekomen. Toen was ik met inklaren erbij 5 dagen onderweg meestal, nu nog steeds...

Dat soort klanten wat je noemt ken ik ook, kun je in de buurt koppelen met een Pool en dan gaan lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus je vindt de lange buitenland ritten ook kutwerk dat trotse Nederlanders niet willen doen? Ik denk er anders over.

Ik heb genoeg aan de grenzen gestaan, ook wel lang, maar tot een ons ben ik nooit gekomen. Toen was ik met inklaren erbij 5 dagen onderweg meestal, nu nog steeds...

Dat soort klanten wat je noemt ken ik ook, kun je in de buurt koppelen met een Pool en dan gaan lossen.

Ik heb genoeg aan de grenzen gestaan, ook wel lang, maar tot een ons ben ik nooit gekomen. Toen was ik met inklaren erbij 5 dagen onderweg meestal, nu nog steeds...

Dat soort klanten wat je noemt ken ik ook, kun je in de buurt koppelen met een Pool en dan gaan lossen.

En heb niks anders dan mijn rondjes gemaakt in Europa en ook Rusland. Ook nog toen de douane erbij kwam en een loodje legde. Maar een chauffeur van HSF Winterswijk die hoeft niet de shit van een Pool op te lossen, zeldzaam. Misschien in Nijmegen?? Zou kunnen. Want HSF France en Polska is een Polen ghetto in Nijmegen. Ben ik blij dat ik in Winterswijk werk. Daarom wat ik al zei, ik heb er geen last van, en die gasten niet van mij. Ik ben daar wel vrij nuchter in. Sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag zou ik deze topic bij het topic onderwerp willen houden.

Sinds September rijd ik regelmatig bij HSF Logistics en de laatste weken bij HSF Distri. Ik heb veel bedrijven meegemaakt, maar de sfeer die er heerst bij het bedrijf is gewoon no-nonsense! Er wordt op een hele goede manier met je omgegaan, ook door de planners die er werkzaam zijn. Heb je wensen of thuis verplichtingen? Geef ze door en er wordt netjes rekening mee gehouden. Ben je in de buurt van een losadres en je moet overnachten, maar geen eetgelegeheid in de buurt? Geen probleem, na overleg kun je gewoon ergens heen rijden waar je fatsoenlijk kunt staan en eten. Er zijn genoeg bedrijven die zeggen van, niks mee te maken, is te duur om heen te rijden, blijven staan! Niet bij HSF, zeer sociaal bedrijf, wat ik vanaf September mee heb gemaakt tenminste.

En ja, net zoals veel bedrijven maakt ook HSF gebruik van bedrijven uit voormalig oostblok, maar heeft ook zelf Polen in dienst. Ze zijn mij niet tot last, lopen niet in de weg en voor alle Nederlanders is er ruim voldoende werk hoor.......

Ik persoonlijk vind het niet erg om bij een bedrijf als HSF werkzaam te zijn, waarvan akte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
foutje!!!

het werk wat wij hollanders niet meer mochten doen, omdat die anderen het goedkoper deden!

en dat was zoals jij zegt 50 jaar geleden ook al zo!!!

Kom op zeg. Ik was net geboren half 50 toen de Spanjaarden naar de Vredestein in Doetinchem kwamen. Om de shit die een Hollander niet meer wou doen. Dat ging verder in de kolen, bouw en staalindustrie. Niks nieuws toch?? Onkosten bepalen nu eenmaal de winst/omzet van een bedrijf. Zolang die prima is, is dat voor mij net zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
Wie is "we" ?

Wil je mij en mijn familie er buiten laten aub.

Als het aan jou ligt, gaan we eerst de oostblokkers wegwerken. Dan de Duitsers, want die zijn ook goedkoper. Dan de Nederlanders, want die hebben in Belgie ook niks te zoeken.

Daarna de Walen, want die willen geen Nederlands spreken.

Dam 1 voor 1 de provincies in Vlaanderen, die waar jij niet woont, want die moeten in hun eigen omgeving maar werk zoeken.

Dan de mensen van buiten jouw stad, vervolgens de mensen uit andere wijken in je stad, en tot slot mensen uit andere straten.

Zo kortzichtig gaan mensen als jij te werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wie is "we" ?

Wil je mij en mijn familie er buiten laten aub.

Het is duidelijjk dat jij nogal snel bent aangebrand beste vriend. We is de Nederlandse Staat. Hebben mijn en jouw ouders geen invloed op gehad. Die kwamen gewoon. De buitenlanders. Heb jij nogal een probleem mee, hè beste vriend. Gaan we nu gelijk al die Hollanders die in de grenssteek aan de Duitse kant werken ook een schop geven?? Laat ze terug komen. Ik vind jou een praatjesmaker. Hoe oud ben je???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind jou een praatjesmaker. Hoe oud ben je???????

Mij even bemoeiend in deze discussie: dat ga ik mij na het lezen van jouw reacties meer van jouw afvragen!

Een jochie van 20?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om maar ontopic te blijven, HSF rijdt koelvervoer en al dus ook wel vlees vervoeren.

Zat net met mijn buurman te praten, jaren bij Weyl in Enschede gewerkt, die ging failliet en is overgenomen door Vion. Dus er wordt weer geslacht daar. Alle mensen met een Nederlands paspoort mochten vertrekken en er werken enkel nog Roemenen nu.

Nederlanders mogen thuis blijven. Gelukkig vinden ze dat niet erg, die Roemenen zijn ook huisvaders die hun gezin draaiende willen houden en grijpen hun kans. Prachtig toch?

Alle voedings en genotmiddelen komen uit Roemenie, er rijdt wekelijks een busje tussen Enschede en Roemenie en komt afgeladen met voornoemde artikelen weer retour.

De Nederlandse staat snijdt goed hout bij het lidmaatschap van de EU, alleen is dat les 2.

Die hebben ze nog niet gehad........

De EU is voor de multinationals opgericht met het oog op meer winst en schaalvergroting, die regeren Europa! Niet de regeringen van de afzonderlijke lidstaten.

Helaas ziet niet iedereen dit nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Die wagen van donkelaar met pools kenteken....... Ik heb daar al een keer wat over gezegd hier en dat hebben ze verwijderd.

Ik ken het bedrijf wel en ik heb er ook een uitgesproken mening over, maar ik kan hier niet alles zeggen.

Het is jammer dat het niet meer was als een paar jaar geleden (winterswijk) er hing een perfecte sfeer en het was gewoon leuk om daar te werken. En nu.....? Er zitten hier ook wat (oud) chauffeurs, vraag het daar aan.

't is Jammer.

Shompie dat klopt, de sfeer was een paar jaar geleden perfect in Winterswijk en Apeldoorn. Maar de laatste jaren dat ik er gewerkt heb en de intrede van de badslippers heb meegemaakt, ging de sfeer KEIHARD onderuit.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Shompie dat klopt, de sfeer was een paar jaar geleden perfect in Winterswijk en Apeldoorn. Maar de laatste jaren dat ik er gewerkt heb en de intrede van de badslippers heb meegemaakt, ging de sfeer KEIHARD onderuit.

Troost je, het is niet alleen bij HSF. Alles voor de €. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Datr geloof ik graag, maar mijn mening is dat het te vaak door die badslippers komt.

Nee, we mogen die badslippers er niet op aankijken is al vaak verkondigd hier.

Die jongens doen ook gewoon hun werk (of ons werk). Wij zouden hetzelfde doen als we in Badslipperland meer konden verdienen.

Als we hier normaal de kost konden verdienen en normaal werk zouden kunnen doen, wie zou het dan in het hoofd halen om in oost Europa te gaan werken?

Het schijnt volgens meningen hier dat er al jaren miljoenen Polen als buitenland chauffeur werkloos thuis zaten die nu hun slag kunnen slaan en aan het werk kunnen omdat de Nederlanders het toch verdommen.

Leve de EU en de goedkope loonslaven.

Nog even en de Polen zijn ook passé.

Lees dit maar: http://www.nu.nl/economie/2466050/oost-europa-schuift-invoering-euro-zich.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het er mee eens dat je de oost europeese chauffeurs er niet persoonlijk op mag afrekenen maar dat het de bedrijven zelf zijn die zich in allerlei bochten wringen om onder bepaalde regels uit te komen (cabotage ritten e.d.) want da zijn dingen die gewoon niet mogen en die bij dit soort bedrijven zeker gebeuren.

Deze mensen willen zo goedkoop werken dat het voor de vakbonden haast ommogelijk is om met betere looneisen te komen, ook voor de charters die bij dit bedrijf reden of nog rijden, kostenverhogingen kan je niet doorberekenen onder het mom van "je bent al te duur ten opzichte van....." , dus dan kan je of ander werk gaan zoeken (wat al een teidje niet al t makkelijk is) of het maar slikken en gewoon je werk blijven doen. Want ja, ze willen je eigenlijk ook niet kwijt want het werk wat jij doet kunnen onze goedkope collega,s niet (met 20 klanten de roer in en zo)

Dus eigenlijk het enige wat je er aan kan doe is de lonen in de hele eu min of meer gelijk trekken maar ik weet niet of hier iemand is die dat ziet gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winterswijk en nijmegen is een pot nat. De hoge heren zitten in nijmegen en die beslissen.

En ja iedereen begrijpt dat de lonen niet gelijk getrokken kunnen worden maar een andere oplossing is regelgeving en daar wil brussel niet aan. En al zou die er komen worden die vanzelf weer ontdoken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
  • Forumlid

er rijd inderdaad een Poolse Mercedes van vandonkelaar

en er komen er nog veeeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeeeeel meer bij 2/3 jaar geleden was er bijna geen poolse vrachtwagen bij hsf te vinden nu zijn het er al zeker 40 +

en over een paar jaar zijn we net zo ver als hsf nijmegen alleen maar polen!

jammer van het bedrijf ze hadden het zo mooi voor elkaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@bupper. 40 wagens met Polen op een aantal van ruim 600 wagens. Valt toch best mee lijkt me.

Een Koops heeft volgens mij een groter percentage.

Iedereen rijdt tegenwoordig met Poolse chauffeurs, dus waarom HSF niet.

Volgens mij is HSF een van de laatsten die met deze chauffeurs is begonnen dus valt allemaal wel mee.

@Shompie Nijmegen en Winterswijk zijn nog steeds apart.

Ik spreek nog wel eens mensen van HSF waaraan ik dit heb nagevraagd. Schijnbaar staat het financieel allemaal los van elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden