[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Haven Antwerpen; navigatie op kaai-nummer(GPS)


Recommended Posts

  • Forumlid

Bron:

http://www.portofantwerp.com/gps/

"Havennummers zijn de manier om uw weg in het Havengebied te vinden.

Zowat elk GPS-systeem heeft de mogelijkheid om eigen PoI-gegevens (Points of Interest) op te laden.

Het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen stelt het PoI-bestand met de havennummers ter beschikking.

Download de data en rijd nooit meer verloren in de haven!"

Info : Gisdata@haven.antwerpen.be

garmin.gif

bewerkt door Marnix
op verzoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

of kijk gewoon op de borden waar alle kaai nummers ook keurig opstaan.. net als bij rotterdam trouwens..

drbij alle bedrijven die dr zitten hebben gewoon een adres ( waar navigatie prima mee kan werken ).

vaker meegemaakt dat ik een juist adres doorkreeg dan een havennummer ( als ze je die er al bij (kunnen) geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
of kijk gewoon op de borden waar alle kaai nummers ook keurig opstaan.. net als bij rotterdam trouwens..

drbij alle bedrijven die dr zitten hebben gewoon een adres ( waar navigatie prima mee kan werken ).

vaker meegemaakt dat ik een juist adres doorkreeg dan een havennummer ( als ze je die er al bij (kunnen) geven

De reden van het GPS systeem voor de havennummers is:

Enkele kleine dorpen direkt grenzend aan de haven hebben veel overlast van verdwaalde truckers.

Deze -meestal- oost-Europese truckers bezitten niet meer dan een navigatiesysteem van de werkgever. Geen kaarten of stratenboeken. De overlast van verdwaalde truckers in de gemeente Zandvliet/Berendrecht/Stabroek/Hoevenen heeft het havenbedrijf doen besluiten om een systeem te ontwerpen waarop niet op straatnaam maar op havennummer gezocht kan worden.

Veel chauffeurs stranden namelijk bij het bos tussen Zandvliet en Ossendrecht, bij café De Leeuw van Vlaanderen.

Wie vanuit Bergen op Zoom navigeert op "Antwerpsebaan" in Antwerpen, komt al snel uit in Zandvliet. Dit dorpje is niet bestand tegen zwaar vrachtverkeer.

Daarom de havennummers.

Kaart met havennummers:

http://www.havenvanantwerpen.be/portal/pls/portal/!PORTAL.wwpob_page.show?_docname=792015.PDF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mooi initiatief..

maar zoals ik al eerder zei. moet je als chauffeur wel elke keer netjes het goede havennummer krijgen en daar ontbreekt het wel eens aan.

afgelopen donderdag nog ik had vanaf de zaak de fax bij me voor retourlading. keurig adres contactpersoon laadref enz erop maar nergens een havennummer..

hoe voorkom ik dan dat mn navi me het dorp instuurt?

( ik doe dat door op de kaart te kijken of het straatje bijv op een industriererrein/haven ligt of door de navi op zn gevonden bestemming in te zoomen zodat ik dat ook kan zien en even de route die dat apparaat bedacht heeft na te lopen of ik het er wel mee eens ben.)

is al in meerdere topics gezegd. navigatie is handig HULPmiddel

geen bestuursmiddel. zie het als leidraad , elektronisch stratenboek of wat dan ook, maar niet als ikweetdewegluisternaarmij-apparaatje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

is al in meerdere topics gezegd. navigatie is handig HULPmiddel

geen bestuursmiddel. zie het als leidraad , elektronisch stratenboek of wat dan ook, maar niet als ikweetdewegluisternaarmij-apparaatje.

zie vorig bericht;

"Deze -meestal- oost-Europese truckers bezitten niet meer dan een navigatiesysteem van de werkgever. Geen kaarten of stratenboeken".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja snap ik en idd zei je ook al .

alleen zei ik ook al gebruik het als leidraad;)

ik heb ook echt niet altijd en overal een stratenboek ofzo van bij me.. ( rij wel combi maar.. die zit met 49cc of 38 pal gewoon vol dus zoveel plek voor al die boeken heb ik niet;) )

maar als ik voor de rit ff kan inzoomen de wegen bekijken enz en als ik er niet mee eens ben op die manier ( navi dus als kaart gebruiken ) andere route bedenken kunnen ook oostblok/andere chauffeurs dat ..

of gewoon ff straatje inkijken voor je erin draait.. ?

gezond verstand gebruiken ook of misschien vooral bij de navi.. dat bedoel ik te zeggen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een gezeik weer allemaal, HVA heeft een mooi proggie geplaatst voor op de Dom Dom en er vallen weer een paar man over heen met de melding dat ze het beter weten, WAAROM, werk er mee of hou de mond en laat diegene die het wel waarderen er gelukkig mee zijn.:ok:

En zo is het maar net. :ja::ok:

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een gezeik weer allemaal, HVA heeft een mooi proggie geplaatst voor op de Dom Dom en er vallen weer een paar man over heen met de melding dat ze het beter weten, WAAROM, werk er mee of hou de mond en laat diegene die het wel waarderen er gelukkig mee zijn.:ok:

Inderdaad :ok:

Goeie posting HvA :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die POI van de HvA bestond toch al veel langer?

Meen dat ik het zelfs al op m'n TT heb staan. (niet zeker)

-

Ik heb deze posting gedaan naar aanleiding van een artikel in de Gazet van Antwerpen van ruim 2 weken geleden.

In dat artikel klaagde de caféhouder en mensen uit de buurt over de overlast. Men heeft toen kontakt gezocht met het havenbedrijf in Lillo en die kunnen voorlopig alleen nog adviseren aan transportbedrijven en chauffeurs, die er niet goed bekend zijn, om te navigeren op haven-nummers. Het probleem zit hem in het feit dat sommige GPS systemen niet kunnen zoeken op straatnaam-nummer, maar alleen op de straatnaam, en daar gaat het vaak fout. Het GPS systeem stuurt je dan naar het beginpunt van de ingevoerde straatnaam. De Antwerpsebaan is een vrij lange weg, die begint bij het bos op de grens van Ossendrecht en Zandvliet. Er is daar alleen een manege en een café. En het word erg smal daar.

Wie zijn gezond verstand gebruikt ziet van 2 kilometer afstand al dat het niet goed komt.

Het volgende obstakel is de afrit Zandvliet, komende vanaf Bergen op Zoom. Wie die afrit neemt kan daarna alleen maar linksaf richting Ossendrecht, en rechtsaf het dorpje Zandvliet in. Er is daar geen toerit terug naar de snelweg, maar dit is al wél de Antwerpsebaan. En die loopt door tot ANCON, de containerterminal.

De haven-nummers op zichzelf zorgen ook vaak voor verwarring bij veel buitenlandse chauffeurs.

De even- en oneven nummers...

:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
HvA je bedoelt het goed:ok:

Het grote probleem is dat veel chauffeurs tegenwoordig meer met hun gedachten bij het GPS-schermpje zijn dan dat ze om zich heen kijken en de omgeving bekijken. Dat scheelt al veel ovelast.

Als je links een smal bospaadje ziet, en rechts een haven met tig-kranen aan de horizon, dan zegt je gezond verstand: rechtsaf. Ook al zegt de GPS linksaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
...Nou, je wil niet weten waar we geweest zijn:D Ik geloof dat we ook meer dan een uur aan het zoeken en aan het vragen zijn geweest....

Ik wilde het weten.

Heb even gebeld met Zandvliet.

De patron van café De Leeuw van Vlaanderen vraagt wanneer jullie weer s langs komen.

Was gezellig...:D:D

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

toen ik voor het eerst naar antwerpen ging heb ik deze ook geprobeerd

is een aardig hulpmiddel maar tis nog wel even zoeken

hij stuurt je namelijk zo dicht mogelijk naar die kaai-nr

en dat kan wel eens aan de achterkant van een terminal zijn

moet je dus alsnog zoeken naar de ingang van die terminal

dat kan nog wel eens een paar km verschil in zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden