[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Intrapex -> Vortex, 2 keer failliet, 2x doorstart


Gast

Recommended Posts

Hier zakt mijn broek vanaf:

Zag het vandeweek op internet dat Vortex failliet was. En bij Vortex ringen de belletjes weer effe rinkelen. Had dat niet iets met Intrapex te maken? Ja hoor. En gisteren (1 juni) blijkt het bedrijf te zijn overgenomen door De Klok Logistics (wat ook al failliet is geweest).

In de volgende postings een chronologisch overzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Failliet Intrapex B.V. maakt mogelijk doorstartimage-5227.jpgGeschreven door Transport Online op 05.02.2009, 11:46

VENRAY - “Intrapex B.V. in Venray is failliet omdat een aantal zeer grote klanten een dramatische terugval in hun omzet hebben gekregen en een forse opdrachtgever is omgevallen”,vertelt directeur P. Brokamp. Zijn transportbedrijf telt tweeëntwintig werknemers die woensdag 4 februari allemaal door curator mr. B. Lamer uit Venlo zijn ontslagen.

“Er zijn inmiddels chauffeurs aan het werk voor andere bedrijven”, vervolgt Brokamp. De curator spreekt dat echter tegen. Hij zegt: “Er is niemand elders ondergebracht.” De directeur weet meer factoren waarom hij in zwaar weer is gekomen en waardoor Intrapex B.V. afgelopen dinsdag door de rechtbank in Roermond failliet is verklaard: “De transportsector is momenteel een jungle. Er worden links en rechts veel te lage prijzen afgegeven.”

Hij erkent dat zijn personeel emotioneel is vanwege het faillissement. “Alle medewerkers hebben hun salaris gekregen. Ook de crediteuren zijn op een klein portie na betaald. Alleen facturen, zoals verzekeringen, die over heel 2009 gaan, heb ik niet voldaan. Bij elkaar gaat het om een bedrag van circa 20.000 euro. Deze zaak heb ik zorgvuldig aangepakt. In overleg met de curator ben ik met een doorstart bezig”, benadrukt Brokamp.

vortex.jpg

In januari ontving de heer Brokamp, directeur van Intrapex én Vortex, nog de sleutels van de 250ste Scania uit handen van Scania Beers BV

“Ik onderzoek inderdaad de doorstart mogelijkheid. Er heeft zich één kandidaat gemeld. Of dat iemand van Vortex is kan ik niet zeggen”, aldus mr. Lamer. Tegenover Transport Online ontkent Brokamp dat hij bemoeienis heeft met het op hetzelfde adres gevestigde Vortex Internationaal Transport Service B.V.

De curator: “Ik weet dat er verbanden zijn en of de heer Brokamp iets met dat bedrijf te maken heeft ben ik eveneens aan het onderzoeken. Brokamp meldt dat alle opdrachten door zijn inmiddels failliete bedrijf zijn uitgevoerd. “Toen het faillissement werd uitgesproken was alles uitgeleverd. Er is geen stukje blijven liggen. Ik kan achteraf kletsen wat ik wil, maar het is gebeurd”, verzucht hij.

©Transport-Online / Marcel van der Voort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn inmiddels chauffeurs aan het werk voor andere bedrijven”, vervolgt Brokamp. De curator spreekt dat echter tegen. Hij zegt: “Er is niemand elders ondergebracht.”

Nou, daar begint het liegen. De beste man Brokamp zegt het één, de curator zegt het andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Spupke

Volgens mij heeft Vortex een paar jaar geleden Langenhuizen Transport Boxtel nog overgenomen of zo iets dergelijks.

Maar de ex. chauffeurs van Langenhuizen waren zo weg zoals ik het begrepen heb. :zegtniets:

Tsja dit soort zaken is tegenwoordig aan de orde van de dag, helaas.

Groetjes Spupke :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

“Alle medewerkers hebben hun salaris gekregen. Ook de crediteuren zijn op een klein portie na betaald. Alleen facturen, zoals verzekeringen, die over heel 2009 gaan, heb ik niet voldaan. Bij elkaar gaat het om een bedrag van circa 20.000 euro. Deze zaak heb ik zorgvuldig aangepakt. In overleg met de curator ben ik met een doorstart bezigâ€, benadrukt Brokamp.

Deze gozer is nog schijnheiliger dan de paus. Wat een zwetsviool zeg!

Het faillissementsverslag zegt toch echt iets anders:

http://insolventies.rechtspraak.nl/pdf.ashx?ID=roe.09.24.F.V.01.B

Onder andere 115.000 euro schuld UWV

Onder andere 75.000 euro schuld belastingdienst

Onder andere 72.000 euro nog niet betaald loon

Onder ander 628.000 euro aan concurrente crediteuren.

Jaja, wat zegt hij: op een klein deel na zijn alle crediteuren betaald? Hoe krijg je het je strot uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vortex Transport Services maakt doorstart na faillissementimage-8444.jpgGeschreven door redactie op 01.06.2011, 19:03

VENRAY - Op vrijdag 27 mei is voor de rechtbank van 's-Hertogenbosch Vortex Transport Services, gevestigd aan de Macroweg 3 te Venray, failliet verklaard. Wat de reden voor het faillissement is, is niet bekend.

Wel maakte het bedrijf woensdag 1 juni bekend te zijn overgenomen door ondernemer Marco Vos van De Klok Logistics. Het bedrijf zal verder gaan onder de naam Vortex Logistics. Of de werknemers allemaal mee overgenomen zijn heeft het bedrijf niet bekendgemaakt.

Door de overname bestaat de groep nu uit twee bedrijven op drie locaties: Nijmegen, Venray en Genk. Het bedrijf werkt met ruim 200 medewerkers aan een nieuwe basis en beschikt hierbij over meer dan 150 voertuigen en evenzoveel (mega-) trailers.

©Transport Online | Esther van der Wal-de Vries

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier dus het bedrijf waar Brokamp 2 jaar later met dezelfde auto's en met bijna dezelfde stropdas weer op de foto staat. Dit nu dus ook failliet. Ben benieuwd met hoeveel schuld dit keer. Zal ook wel weer een miljoen zijn, de verslagen zullen het ons zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel maakte het bedrijf woensdag 1 juni bekend te zijn overgenomen door ondernemer Marco Vos van De Klok Logistics. Het bedrijf zal verder gaan onder de naam Vortex Logistics. Of de werknemers allemaal mee overgenomen zijn heeft het bedrijf niet bekendgemaakt.

Jaja, mooie kwatspraat. 27 mei failliet, 1 juni overgenomen door De Klok Logistics.

Effe het faillissementsverslag van De Klok Logistics:

http://insolventies.rechtspraak.nl/pdf.ashx?ID=arn.10.638.F.V.02

Die zijn dus ook met een schuld van een paar miljoen failliet gegaan. Hoe kunnen die dan in hemelsnaam een bedrijf overnemen wat de doorstart is van een failliet bedrijf.

Leg me dat nou eens uit? Failliet, doorstart, failliet, overname door ander failliet doorgestart bedrijf.

Bij elkaar hebben ze dan zo'n 4 miljoen schuld achtergelaten. En wie betaald die schuld?

Vind dit gewoon belachelijk dat dat kan. Laat die mannen eerst eens hun 4 miljoen schuld afbetalen, voordat ze overnames en doorstarten kunnen doen.

Typisch een voorbeeld van hoe rot de transportwereld is. De hele markt lopen te verzieken en te verklooten, maar gewoon door mogen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus hier 4 miljoen schuld. VBR Holland had ruim 7 miljoen schuld achtergelaten. Hoeveel schuld heeft Europe Flyer achtergelaten dat hier op het forum stond? 9 miljoen?

3 bedrijfjes, bij elkaar 20 miljoen schuld achter laten.

20 miljoen he? En we zien ze nog alle 3 gewoon rijden. En dat kan allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en een paar 100 euro meer voor de chauffeur zit er niet in :D

Nee natuurlijk niet. De chauffeur is maar een pionnetje in het spel.

Ik herinner me nog de actie van Eric N., lange tijd voor de Polen hier actief waren. Hij pakte een papiertje, maakte er een propje van, en gooide het in de prullenbak. "en dat is voor mij de waarde van een chauffeur" zei hij erachter aan. 2 maanden later was hij weg. Geen chauffeur meer die nog bereid was iets voor hem te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker100

Diverse publikaties op het net maken melding van de "glorieuze" overname van Vortex Transport Service door Dhr. Remco Vos. Echter, niks is wat het lijkt, zeker wanneer de halve waarheid wordt verteld.

Een reconstructie...

Twee maanden geleden wordt het voltallige personeel van Vortex bijeen geroepen door de directeur/eigenaar Dhr. Vollenberg en Dhr. Remco Vos. Beiden vertellen in geuren en kleuren over de toekomst van het bedrijf. Amper twee maanden later laten ze zaak "ploffen" met als gevolg de volgende kijk op de andere helft van het gelijk.

Dhr. Vollenberg is in een klap verlost van alle schulden. Eventuele crediteuren kunnen fluiten naar hun centen. De gemeenschap kan opdraaien voor achterstallig loon, vakantiegeld, etc. Ook toekomstige ww-uitkeringen kunnen door de gemeenschap worden opgehoest.

Voor Dhr. Remco Vos geldt, dat hij voor een appel en ei een doorstart kan maken met een failliete boedel. Alle lof en respekt hiervoor. Echter met dien verstande, dat tientallen trouwe werknemers worden gedumpt en hun banen worden ingenomen door goedkope Russische arbeidskrachten.

Het recht zal zijn beloop hebben. Als zelfs rechtbanken en curatoren aan deze praktijken hun medewerking verlenen, weten wij precies waar de morral van Nederland anno 2011 voor staat! Ook deze gang van zaken is wederom een aanfluiting voor de branche.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Diverse publikaties op het net maken melding van de "glorieuze" overname van Vortex Transport Service door Dhr. Remco Vos. Echter, niks is wat het lijkt, zeker wanneer de halve waarheid wordt verteld.

Een reconstructie...

Twee maanden geleden wordt het voltallige personeel van Vortex bijeen geroepen door de directeur/eigenaar Dhr. Vollenberg en Dhr. Remco Vos. Beiden vertellen in geuren en kleuren over de toekomst van het bedrijf. Amper twee maanden later laten ze zaak "ploffen" met als gevolg de volgende kijk op de andere helft van het gelijk.

Dhr. Vollenberg is in een klap verlost van alle schulden. Eventuele crediteuren kunnen fluiten naar hun centen. De gemeenschap kan opdraaien voor achterstallig loon, vakantiegeld, etc. Ook toekomstige ww-uitkeringen kunnen door de gemeenschap worden opgehoest.

Voor Dhr. Remco Vos geldt, dat hij voor een appel en ei een doorstart kan maken met een failliete boedel. Alle lof en respekt hiervoor. Echter met dien verstande, dat tientallen trouwe werknemers worden gedumpt en hun banen worden ingenomen door goedkope Russische arbeidskrachten.

Het recht zal zijn beloop hebben. Als zelfs rechtbanken en curatoren aan deze praktijken hun medewerking verlenen, weten wij precies waar de morral van Nederland anno 2011 voor staat! Ook deze gang van zaken is wederom een aanfluiting voor de branche.

Ben blij dat er nog iemand is die het aan durft om een door start te maken.

Of wil je dat er niemand geen werk meer heeft En kun je met bepaalde dingen wel niet eens zijn.Maar daar heeft die mensen voor om het uit te rekenen wat kan en wat niet kan.en dat er volgens de wet gewerkt wordt Daar ben ik niet bang voor Want niemand wil de bak in.en dat er schulden zijn is normaal.,Dat is bij ieder bedrijf zo.

Het zit er wel in dat je een heel ander soort werk gaat krijgen En wat op verlies draait

Zal de deur wel uit gaan En dat er chauffeurs uit het oostblok komen Dat is te verwachten Zeker in het INTER vervoer.Gewoon afwachten wat het bedrijf gaat doen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Had Huub nog geloofwaardigheid? Ik lees al lang de berichten op deze site en ben sinds kort junior lid, maar als ik de berichten van Huub lees, denk ik dat hij een zwalkend bestaan moet hebben. Met alle respect Huub, ik respekteer iedereen en een ieder mag zijn mening verkondigen maar hou er wel een geloofwaardig standpunt op na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huub, jij die zich (zoals het doet lijken) inzet als behoorlijk fanatiek vakbondsman durft deze uitspraak te doen ?????

In mijn ogen ben je meteen al je geloofwaardigheid in 1x kwijt geraakt.

Zeg jij dan is hoe zou jij het doen

En wie zou het kunen

ik ben niet links en niet rechts

En ik bekijk het aan twee kanten

En met verlies kan een bedrijf niet werken

Want dan is het snel gedaan

En zeker als een bedrijf op de INTER markt werkt

En alles draait om winst

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben blij dat er nog iemand is die het aan durft om een door start te maken.

Of wil je dat er niemand geen werk meer heeft

Jij bent blij dat, nadat Vollenberg en Vos het bedrijf bewust hebben ploffen (aldus Trucker100), een doorstart maakt onder leiding van Vos? Waarom zou je daar blij mee moeten zijn? Omdat de Nederlandse chauffeurs op straat staan, en ze Russische collega's aan het werk kunnen zetten?

Lekkere manier van doorstarten!!! Zulke bedrijven, die de boel bewust laten ploffen moeten nooit meer een doorstart kunnen maken!

Je zin 'of wil je dat niemand geen werk meer heeft' snap ik ook niet. Het werk wat Vortex deed blijft echt wel bestaan. Als ze niet gingen doorstarten ging het werk wat ze achterlieten echt wel naar een andere transporteur. Wellicht werkte deze wel met Nederlanders. Nee Huub, ik snap die zin echt niet...

Wat een geleuter..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij bent blij dat, nadat Vollenberg en Vos het bedrijf bewust hebben ploffen (aldus Trucker100), een doorstart maakt onder leiding van Vos? Waarom zou je daar blij mee moeten zijn? Omdat de Nederlandse chauffeurs op straat staan, en ze Russische collega's aan het werk kunnen zetten?

Lekkere manier van doorstarten!!! Zulke bedrijven, die de boel bewust laten ploffen moeten nooit meer een doorstart kunnen maken!

Je zin 'of wil je dat niemand geen werk meer heeft' snap ik ook niet. Het werk wat Vortex deed blijft echt wel bestaan. Als ze niet gingen doorstarten ging het werk wat ze achterlieten echt wel naar een andere transporteur. Wellicht werkte deze wel met Nederlanders. Nee Huub, ik snap die zin echt niet...

Wat een geleuter..

Kan er dit op zeggen Vollenberg of Vortex stonden al lange tijd er slecht voor

Vaak achter stand in het betalen En meer van dat soort dingen

En wat is er op tegen als een ander het overneemt En die persoon kan het bedrijf wel tot winst maken Wat alleen maar ten goede komt voor die mensen die er werken

Het is niet alleen chauffeurs maar ook de Op en overslag

En vertel mij is waar geen buitenlandse mensen werken in de Op en overslag

Kijk is naar schenker of D.H.L meer van dat soort bedrijven

Wij werken wel in een Europeese markt.

Wij gaan toch ook boodschappen doen waar het goed koopst is

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij ons niet :bey::bey::bey::bey: 100% Nederlands en volgens cao betaald:bey::bey::bey:

We zijn een van de laatsten heb ik wel door.......:ja::ja::ja:

Kijk alleen al hier in Venray of er om heen Ze krijgen een huis Vaste verblijf plaats

Ze hebben alles Wonen hier Auto nog op kenteken Polen of ander land.Het kan allemaal

Zelfs poolse bedrijven Die ook met Hollanders werken

kijk maar naar OTTO 10.000 mensen in dienst.

En overal werk Willen nog meer mensen hebben Zelfs al mensen buiten Europa

Alles draait om geld

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij bent blij dat, nadat Vollenberg en Vos het bedrijf bewust hebben ploffen (aldus Trucker100), een doorstart maakt onder leiding van Vos? Waarom zou je daar blij mee moeten zijn? Omdat de Nederlandse chauffeurs op straat staan, en ze Russische collega's aan het werk kunnen zetten?

Lekkere manier van doorstarten!!! Zulke bedrijven, die de boel bewust laten ploffen moeten nooit meer een doorstart kunnen maken!

Je zin 'of wil je dat niemand geen werk meer heeft' snap ik ook niet. Het werk wat Vortex deed blijft echt wel bestaan. Als ze niet gingen doorstarten ging het werk wat ze achterlieten echt wel naar een andere transporteur. Wellicht werkte deze wel met Nederlanders. Nee Huub, ik snap die zin echt niet...

Wat een geleuter..

Helemaal mee eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben blij dat er nog iemand is die het aan durft om een door start te maken.

Of wil je dat er niemand geen werk meer heeft En kun je met bepaalde dingen wel niet eens zijn.Maar daar heeft die mensen voor om het uit te rekenen wat kan en wat niet kan.en dat er volgens de wet gewerkt wordt Daar ben ik niet bang voor Want niemand wil de bak in.en dat er schulden zijn is normaal.,Dat is bij ieder bedrijf zo.

Het zit er wel in dat je een heel ander soort werk gaat krijgen En wat op verlies draait

Zal de deur wel uit gaan En dat er chauffeurs uit het oostblok komen Dat is te verwachten Zeker in het INTER vervoer.Gewoon afwachten wat het bedrijf gaat doen

Huub

Huh, blij dat die gasten doorstarten:stom: Wat een onzin. Deze lui verkl*ten het voor de bedrijven die op een fatsoenlijke manier hun brood trachten te verdienen. Onder het mom van werkgelegenheid is dan alles toegestaan ? Soms kan een doorstart heilzaam werken maar deze mannen doen het erom. Het is niet de eerste keer en het zal ook niet de laatste keer zijn. Maar ze trekken wel het werk weg bij de fatsoenlijke bedrijven...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk alleen al hier in Venray of er om heen Ze krijgen een huis Vaste verblijf plaats

Ze hebben alles Wonen hier Auto nog op kenteken Polen of ander land.Het kan allemaal

Zelfs poolse bedrijven Die ook met Hollanders werken

kijk maar naar OTTO 10.000 mensen in dienst.

En overal werk Willen nog meer mensen hebben Zelfs al mensen buiten Europa

Alles draait om geld

huub

Huub, ik vind je een beetje over het paard getilde vakbondsman!

Als ik jou berichten hier lees dan ben jij volgens mij ook blij dat in 2013 alle buitenlanders onbeperkt mogen caboteren? Dan liggen de spulletjes tenminste lekker goedkoop in de supermarkt bij jou om de hoek, waar je achterin de rij mag aansluiten, achter al die chauffeurs die daar aan de kassa staan om hun spul af te rekenen zodat ze s'avonds ook nog wat te kokkerellen hebben in de palletbak!

Als jullie dan als vakbond erachter komen dat jullie samen met Brussel het Nederlandse Transport professioneel de nek hebben omgedraaid, dan is het te laat:hamer::hamer:!

Ik ben er trots op bij een bedrijf te werken die het in deze tijd nog probeert te redden met alleen maar NL-chauffeurs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huub, ik vind je een beetje over het paard getilde vakbondsman!

Als ik jou berichten hier lees dan ben jij volgens mij ook blij dat in 2013 alle buitenlanders onbeperkt mogen caboteren? Dan liggen de spulletjes tenminste lekker goedkoop in de supermarkt bij jou om de hoek, waar je achterin de rij mag aansluiten, achter al die chauffeurs die daar aan de kassa staan om hun spul af te rekenen zodat ze s'avonds ook nog wat te kokkerellen hebben in de palletbak!

Als jullie dan als vakbond erachter komen dat jullie samen met Brussel het Nederlandse Transport professioneel de nek hebben omgedraaid, dan is het te laat:hamer::hamer:!

Ik ben er trots op bij een bedrijf te werken die het in deze tijd nog probeert te redden met alleen maar NL-chauffeurs!

Dus we moeten terug naar het systeem van vroeger ik alles en de rest niks

Vergeet niet voor jaren terug heb je zelf ook mee in gestemt om een Europa te krijgen

Daarbij komt nog Nederland heeft altijd voor op gelopen Zeker met cabotage vervoer

Alleen de Nederlandse bedrijven doen het nu van uit het buitenland Waarom. Om overeind te blijven.En ik moet er bij zeggen ik ben geen vakbonds man Help wel mensen waar ze recht op hebben Want ik ben niet links en niet rechts En vergeet niet een ondernemer vecht ook om te overleven.Maar het is niet alleen transport Wat dacht je van Fabrieken

Waarom betalen de meeste bedrijven geen E 6 meer

Zelfs D 5 niet meer Want er is een prijzen slag aan de gang niet normaal meer Zeker Inter Maar ja Dat is iets voor de ondernemers En er zal hier en daar nog wel meer bedrijven omvallen .Wat erg genoeg is

We willen allemaal INTER rijden maar wel iedere avond thuis Die tijd is voorbij

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden