[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

chauffeursdiploma in vuilbak


Recommended Posts

  • Forumlid

weer iets nieuws uit brussel.

via een nieuwsbrief van de werkgever op de hoogte gebracht.

in 2009 zullen we allemaal (geen uitzonderingen) een europees chauffeursdiploma moeten halen.

dit nieuwe diploma is slecht 5 jaar geldig en wordt alleen verlengd als aantoonbaar 35 uur aaneen gesloten bijscholing is gevolgd.

je zal net met een opleiding bezig zijn!!!! waarvoor ???

houdt het dan nooit meer op chauffeurtje te pesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mot toch nie gekker worden , stelletje idioten daarzo .

elke 5 jaar nieuw rijbewijs

elke 5 jaar arbo keuring

elke 5 jaar adr verlengen

elke 5 jaar nieuwe chauffeurs pas

elke 5 jaar ccv-b verlengen.

Het mag wat kosten om chauffeurs te krijgen en te houden , vind het niet normaal meer zo langzamerhand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
weer iets nieuws uit brussel.

via een nieuwsbrief van de werkgever op de hoogte gebracht.

in 2009 zullen we allemaal (geen uitzonderingen) een europees chauffeursdiploma moeten halen.

dit nieuwe diploma is slecht 5 jaar geldig en wordt alleen verlengd als aantoonbaar 35 uur aaneen gesloten bijscholing is gevolgd.

je zal net met een opleiding bezig zijn!!!! waarvoor ???

houdt het dan nooit meer op chauffeurtje te pesten.

Wat ik begrepen heb is dat het CCV-B gewoon blijft bestaan en dat de verplichte bijscholing geen examen heeft maar dat je een certificaat krijgt dat je het gevolgd hebt. Wel is er nog onenigheid over hoe e.e.a. ingevuld gaat worden omdat bedrijven dan wel een week een chauffeur kwijt is. Ook ben je als chauffeur dan opeens je overwerk en dergelijke kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik begrepen heb is dat het CCV-B gewoon blijft bestaan en dat de verplichte bijscholing geen examen heeft maar dat je een certificaat krijgt dat je het gevolgd hebt. Wel is er nog onenigheid over hoe e.e.a. ingevuld gaat worden omdat bedrijven dan wel een week een chauffeur kwijt is. Ook ben je als chauffeur dan opeens je overwerk en dergelijke kwijt.

ik denk als alles maar 5 jaar geldig is dat er veel chauffeurs zijn die er mee stoppen. bijvoorbeed een weekend chauffeur. rijd 2 a 3 dagen wat denk je wat dat allemaal kost is toch niet meer te betalen.

mogen ze eerst een flinke loonsverhoging geven anders kunnen we het niet eens betalen en meer werken mogen we ook al niet met de 48 uurige werkweek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dat europese chauffeursdiploma is net zo belangrijk en waardevol als het huidige nederlandse????

Heb het inmiddels ruim 25 jaar...... Tijdens controles is er nog NOOIT naar gevraagd (terwijl ik het toch wettelijk verplicht ben te hebben).

Bij een grootscheepse controle: "complimenten chauffeur" alle autopapieren netjes in een mapje met een handeling ter inzage aangeboden,had iedereen het maar zo goed voor mekaar....

Vraag ik: "moet U nog iets niet vragen?" antw: " Hoezoo????"

"nou kijk U eens naar mijn geboortedatum"..

Er ging nog geen lichtje branden.....

Dus zeg ik: "zo heeft dat (dure) chauffeursdiploma toch geen enkele waarde" .............

Antw: "ach, nou ja...... tsja...."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vraag ik: "moet U nog iets niet vragen?" antw: " Hoezoo????"

"nou kijk U eens naar mijn geboortedatum"..

Er ging nog geen lichtje branden.....

Dus zeg ik: "zo heeft dat (dure) chauffeursdiploma toch geen enkele waarde" .............

Antw: "ach, nou ja...... tsja...."

Nou niet alleen 't chauffeurs diploma word nooit gevraagd, ik heb al 12 jaar een werkgevers verklaring bij me daar is ook nog nooit naar gevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

door deze regel komen we in europa nog meer chauffeurs tekort.

wat een stel idiooten daar in brussel, die snappen niet dat er chauffeurs nodig zijn om hun van eten en drinken te voorzien en hun stukkie schijtpapier.

zet europa maar een week vast en dan ook alles blokkeren niemand erin of eruit. :kill:shoot brussel andBarfover the body

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet in 5 jaar 35 uur bijscholling hebben, dat mag verdeeld worden over 5 jaar.

Bijvoorbeeld, 7 uur per jaar, maar wel aan een gesloten, dus en dag per jaar.

En dat geld voor iedereen, doe je dat niet dan ben je je diploma kwijt, ongeacht hoe lang je je diploma heb.:(

Maar degenen die een diploma heeft hoofd geen nieuwe te halen.

Voor de buschauffeurs begint het volgend jaar al (sept 2008), en voor vrachtwagenchauffeurs sept 2009.

Dat is wat mijn opleider heeft verteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snapt U het nog ik niet :confused:

Ik wel. Ik zal proberen het uit te leggen waarom hier zo over gediscussieerd wordt.

Inderdaad, oostblokkers hoeven nu geen diploma te hebben. Het is dan ook een goed idee, zo'n europees diploma. Dat is niet het punt van discussie.

Punt van duscussie is het feit dat dit papiertje straks ook maar weer 5 jaar geldig is. We blijven maar verlengen, bijscholen en owee als je er straks eentje vergeet pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maak je niet druk Haxor,ik ben het meer dan volledig met je eens,maar voor alle chauffeurs,of een groot deel ervan,in Nederland het met elkaar eens zijn moet er nog heel wat gebeuren.

Dat Europa plat gelegd moet worden wordt al jaren geroepen en t gebeurt nooit.

De digitach,criminaliteit,stijgende dieselprijzen,te lage lonen,parkeerplaatstekort,torenhoge boetes en zelfs de wetgeving rond de 48urige werkweek zijn nog geen reden genoeg gebleken om Nederland,laat staan Europa plat te leggen.

Het IS geen tijd om eens dwars te gaan liggen,maar IS HET AL LANG GEWEEST!

Ondanks alles vind ik mn werk nog steeds t mooiste wat er is en we wachten het wel weer af welke regels we nog meer te verduren krijgen.

goed gesproken het stuur is heiliger als de omstandigheden:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad in 5 jaar tijd moet je 35 uur aan bijscholing hebben gehad.

Voor mij persoonlijk valt dat mee, indien OOK de bijscholing/examen van je ADR hieronder komt te vallen. Daarvoor heb je sowieso al enkele dagen scholing.

Een cursus zuinig rijden (milieu oa) telt ook mee binnen deze bijscholing.

Cursus verhoogde rijvaardigheid telt natuurlijk ook mee.

Voorlopig zijn echter de cursussen nog niet bekend, STERKER nog op de Bedrijfsautorai op de stand van de VTL wist niemand er nog wat van!!!

't moet zijn dat daar dan ook de 'verkeerde' mensen stonden ...

Voor het gehele transport zijn dit natuurlijk wel weer extra kosten!

Leuk als je in loondienst zit bij een bedrijf wat deze bijscholing voor je gaat betalen, maar hoe gaat dat worden geregeld voor uitzendkrachten?

Of iemand die tijdelijk ander werk is gaan doen???

Die kunnen geen beroep doen op het SOOB fonds overigens!!!

EN DAT ZAL MOETEN VERANDEREN.

Daarnaast vraag ik mij toch sterk af wat ze deze 'oude rot in het vak' willen gaan bijleren ... ;)

Ik vrees dus voor een cursusdag waarbij ik waarschijnlijk half in slaap ga vallen of de docent met gerichte vragen ga bekogelen!!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is te hopen dat wij eens eengezind worden want het wordt hard tijd om heel europa eens plat te leggen. Stelletje sukkels daar in Brussel

eigelijk zouden de bonden dat europees moeten regelen om eens voor een paar weken plat te gaan om die onzin waar ze in brussel elke keer mee komen een halt toe te roepen begin me steeds meer een rus te voelen die worden ook geleeft en het lijkt er op dat dat in europa ook gaat gebeuren straks moet je eerst nog aan gaan vragen of je op een bepaalde dag in de week een wippie mag maken het word te gek hier en wij pikken dit maar Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beter zoeken heren!

http://beroepschauffeur.cbr.nl/index.asp?pageid=474#L1589

Wat is de Richtlijn vakbekwaamheid?

De Richtlijn regelt de eisen die Europa stelt aan het vak van vrachtauto-, bus- en touringcarchauffeur. Zo staat er in de Richtlijn hoe je beroepschauffeur kunt worden en blijven. Voor buschauffeurs gaat de aanscherping in per september 2008 en voor vrachtautochauffeurs per september 2009. De praktijk- en theorie-examens voor de aankomende beroepschauffeur zullen veranderen.

Ervaren chauffeurs moeten binnen een periode van vijf jaar minimaal 35 uur nascholing volgen om hun chauffeursdiploma te houden.

bron: CBR

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat maken jullie je toch druk over

Wie zegt ons dat hier de waarheid wordt gesproken.

Ik persoonlijk zal wel eens de bron van dit verhaal willen weten

wand ik kan niets vinden op internet wat dit verhaal kan bevestigen,

Niet bij mijn eigen werkgever niet bij de bonden

Niet bij werkgeversorganisaties en bij en ook kan ik er

niet achter kom wie bruintje 66 is .Dus komt dit bericht mijn wat

te ongeloof waardig over wand als de bron is nieuws brief van mijn werkgever

En meer niet komt het mij wat ongeloof waardig over

maar goed ik kan me vergissen maar ik zal dan toch wel de born van

dit van deze nieuws brief willen zien

of er meer over willen horen van ander werkgeversorganisaties.

Er had ook al een stuk over in de trucks magazine gestaan. Daar stond ook bij dat het om een aanwezigheid van die 35 uur zou gaan. Er zouden geen examens aan verbonden worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

...is het niet een klein beetje eerlijk dat alle chauffeurs uit Europa dezelfde opleiding achter de kiezen hebben?

Klein voorbeeldje, mijn broer wonende in Nederland:

-theorie volgen en examen doen

-20 rijlessen C

-rijexamen C

-medische keuring

-jaar chauffeursdiploma halen

-adr volgen en examen plus herexamens doen

-25 rijlessen CE

-rijexamen CE

-herexamen CE

Alles bij elkaar 2 jaar bezig en 10.000 nederlandse guldens armer

Net zoals hem ben ik nu ook met mijn papieren behalen bezig maar in België gaat dit als volgt:

-theorieexamen doen (met of zonder rijschool dat mag je zelf weten) voor het belachelijk lage bedrag van 15 euro.

-medische keuring

-8 rijlessen C

-examen C

-8 rijlessen CE

-examen CE

Stel dat ik net mijn broer ook twee keer op examen moet voor het CE dan heb zou ik nog alles binnen twee maanden kunnen halen en is het totale prijskaartje een kleine 1600 euro en bam ik ben chauffeur.

En net zoals hij ben ik dan vrij om te solliciteren in een nederlands of ander europees transportbedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden