[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

OK alles vrijwel binnen maar nu??


vrossi

Vraag

  • Forumlid

Hallo, mensen en truckers ;)

Na bijna alles rond te hebben.

Code 95, ADR Basis+tank+kl1 en alle rijbewijzen.

rest mij alleen nog 1 maand intensieve physio voor volledig herstel, ( zie eerdere berichten)

Maar dan gaat het voor mij beginnen alleen bij wie eigenlijk?

zal ik gewoon lukraak maar bij meerdere bedrijven solliciteren, en er maar het beste van hopen..

of toch in de richting van het ADR, omdat dat de kansen zou vergroten??

volgens google is er weinig werk in het adr te vinden is en laat staan kl1 :confused:

hoe nu verder, want ik wil echt asap beginnen als chauffeur. maar weet gewoon niet bij wie

grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Transportbedrijven worden gebeld "kun je binnen een uur een vrachtwagen sturen om 10 pallets op te halen? zo nee? voor jou 10 anderen". Zo steekt de branche in elkaar. Zo gaan ze ook met jou om. Een mailtje is niet interessant, die verwerkt randstad uitzendbureau wel voor hun.

Je kunt beter bellen en dan vragen voor een gesprek. Vragen ze wanneer? Dan zeg je dat je er over een half uur bent.. Ruim op tijd komen. Zorg dat je t bedrijf weet te zitten voor je belt.

Lik op stuk beleid! Directe actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Tja ik begrijp precies wat je zegt, ik ben alleen te onervaren om daarover te kunnen discussiëren.

Dat zal vast nog wel komen.

Toch weten ze nu mischien wel wie ik ben als ik ze deze maand nog opbel.

Dan gaat het balletje mischien sneller rollen.

Vrossi, ik ga jou nu een verhaal vertellen. Een verhaal waar ik een hekel aan heb. (niet het verhaal, maar me begin woorden. Ik heb me vader gehaat om verhaal verhalen:mad: )

Me neef is hier. Ventje van 22 jaar. Hij heeft zijn rijbewijzen en parpieren. Hij is hier nu voor de 8ste keer. Op kantoor kennen ze zijn gezicht.

Hij heb in Nl zaterdagjes gereden, maar is daar klaar mee. Hij is nu monteur.

Hij heeft met mij een zomer, winter, en nu een herfsttrip meegamaakt.

Tot zover de feiten.

Weet die nu wat? Ja en nee. Rijden kan die "niet".

Heb die wat gezien en meegemaakt? "ja"

Als hij "morgen" belt, of mailt, dat die werk zoekt, (en mijn naam noemt) dan word die "blind" aangenomen. Okey familie van mij, dus die werk instelling zal het zelfde zijn.

Hij stond vandaag naast me toen ik reagerde op jou.

En we komen net uit de kroeg. :D Vandaar reageerde ik ook op je.

We kwamen in de kroeg een goede vriend van me tegen, en ex collega.

Ik heb ze bewust alleen gelaten, maar vertelde me neef wel, je moet goed luisteren naar wat die gaat zeggen.

Toen ze "klaar" waren was zijn antwoord, het antwoord wat ik al wist.

Willem, hij, en de mensen hier repecteren je heel veel.

Duhhh. ;) Dat wist ik al.

Nu moet ik even wat tussendoor vertellen. Me neef is nu sinds afgelopen zaterdag 2 weken terug mee. 11 dagen ofzo. Daarbij komt het ritje naar Denemarken nog, en ik heb hem al voor bereken wat die, al zou die hier gewerkt zou hebben, verdient/gekregen zou hebben/krijgen.

Ze mond viel wel even open, want wat hij hier in 2 weken zou kunnen verdienen, dat is ruim meer als zijn maandsalaris in NL.

terug naar het verhaal. Ik ben zijn kruiwagen. En hij hoeft alleen maar tebellen, en hij is aangenomen.

"Blind" aangenomen. Puur om de reden dat we geen "winter"chauffeurs kunnen vinden.

Mijn neef is niks speciaals. Ik doe extreem werk, maar we neef is hier vaker geweest, en hij heeft een kruiwagen.

Het gaat niet om mij of me neef. Het gaat om het verhaal.

Er is werkelijk zoveel werk. Maar je moet willen werken. En een kruiwagen is de opstap

En ik zal je alvast waarschuwen, met mij wil je niet in discursie. Dat ga je nooit winnen. Ik wil je wel helpen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is denk ik overal het hetzelfde liedje, iemand kent iemand die je binnenhaalt.

daar baal ik wel een beetje van want ik heb,ken niemand in de transport wereld.

Maar ik weet ook wel dat het zo werkt.

En omdat het meestal ook familie bedrijven zijn, wordt het wel een klein wereldje.

Ik ben 27, Kan ik rijden..ja ben gewoon een super talent.

Heb ik wat meegemaakt. Ehm denk toch maar ja.

Wanneer kan ik beginnen?? ehm nee heb geen referentie. :bey:

G****:mad:

(discussies neem ik voor het ontbijt.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb echter nog wel hele goede contacten in NL, en dan zijn vaak mensen die wel willen werken, en ook weten wat werken is, en ze zeggen allemaal het zelfde... er is wel zoveel werk. En goed betaald werk ook.

Je moet alleen wel weten WAAR!!!

En dat weet een beginner dus niet .... die gaan meestal pas op een vacature af wanneer deze op het internet gezet is (of in de krant).

Maar bellen is inderdaad sneller, maar vooral directer.

Emails worden meestal ongelezen weggegooid .. het zijn er inderdaad TEVEEL om allemaal door te nemen.

Vandaar dat je vrijwel NOOIT ook een afschrijving krijgt (reactie) op een verstuurde email.

Een BRIEF werkt net ietsjes beter ....

Gebruik fora om te weten te komen WAT DE GOEDE bedrijven in jouw regio zijn. Daarmee kun je voorkomen om bij een beunhaas in dienst te treden. Hoewel - als er geen ander werk voor het oprapen ligt; je die beunhaas niet links zult moeten laten liggen, maar hem moet gebruiken om je broodnodige aantoonbare ervaring te kunnen opdoen! Deze kun je dus dan weer gebruiken om van baan naar baan over te stappen!

Zo kun je dus in een aantal stappen/zetten toch uitkomen op de plek waar je wilt zitten!

Maar om te zeggen dat er voor iedereen werk is als je maar hard genoeg wilt is natuurlijk niet waar!

De aanhouder wint zegt men ook wel eens ... maar hoeveel maanden tot jaren kan daar tussen zitten?

Wel of geen baan = m.i. is het allemaal een moment-opname. Jij belt net op het juiste moment en je mag langskomen voor een gesprek.

Of je brief was zo interessant dat je maanden na dato alsnog wordt gebeld om op gesprek te komen (zo ben ik bij mijn huidige werkgever terechtgekomen dus)

Natuurlijk moet je jezelf wel goed kunnen verkopen === maw iemand die echt wil maakt een betere kans dan iemand die .. tja ... wat terughoudend is of zoals een aantal langdurig werkelozen eigenlijk niet meer aan de bak wil. Ik ken er daar namelijk eentje van (zit NIET hier op het forum zeg ik ten overvloedde) die solliciteert namelijk ook omdat het moet van de Soos. En als hij wordt uitgenodigd voor een gesprek heeft hij dus een probleem ... maar goed ... die lieden heb je dus ook. En dat maakt werkgevers ook dat ze nu MEER dat kat uit de boom kijken en niet zomaar iedereen die een email stuurt op gesprek uitnodigen.

Via email maak je dus M.I. MINDER kans ... tenzij er een vacature is en men met name wordt gevraagd om per email te solliciteren!

Tip voor de werkzoekende:

- Wat is je maximale reisafstand die je wilt doen?

- Kijk binnen die straal welke transportbedrijven OF eigen vervoer er zit ....

- Bezoek websites van desbetreffende bedrijven (mogelijk via www.trans-top.com)

- Staat er geen vacature op de site ... en je bent geïnteresseerd in een baan bij dat bedrijf === onderzoek wat ze doen, praat waar mogelijk met een van hun chauffeurs .... en BEL het bedrijf op!

- Of ga langs ... zorg dat je een CV bij je hebt met een briefje met je motivatie ... als men geen tijd voor je heeft of er is geen openstaande vacature kun je dit toch achterlaten. Misschien heb je dan later binnen een paar weken wel geluk en denkt men aan je.

Ik denk dat je in deze tijd .... meer werkzoekenden dan vacatures creatief moet zijn!!!

& Zeer zeker ACTIEF!!!

Daarbij zijn er nu ook bedrijven die aan nieuwe chauffeurs komen uitsluitend via uitzendbureau's ... ze hebben de chauffeurs dan zogezegd eerst een aantal maanden op zicht voordat ze ze overnemen van het uitzendbureau!

Bij die bedrijven kom je dus alleen binnen via dat uitzendbureau of detacheringsbureau!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nu wordt mij toch ineens eens hoop duidelijk..

Ik weet wat ik maandag ga doen, even een belletje plegen. :bey:

Ben ik toch wel heel benieuwd of ik mag komen.. :D

Op verschillende site's stond reageer per email brief of bel, dan is mail toch het makkelijkst.

En snap nu dus waarom dat tegelijkertijd een nadeel kan zijn.

Bedankt voor deze opheldering. :ok:

word vervolgdbiertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
ken niemand in de transport wereld.

Wat is niemand. Een heel forum hier met mensen die je zou kunnen leren "kennen"

Ik ben 27, Kan ik rijden..ja ben gewoon een super talent.

Hopelijk bedoel je het als grapje. Er zijn er genoeg die werkelijk zo'n instelling hebben. :hamer:

Ik woon en werk niet meer in Nl, anders zou je rustig keer op keer met me mee mogen.

Ik zou je dingen leren, en je raakt met mensen in contact.

Mensen zoals mij zal je op dit forum ook wel kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ideaal een bijrijder.

Hij sturen en leren, en ik er terwijl bier drinkent ernaast. :ok:

Me neef is nu hier, en die is 2 weken mee. Hij rijden(af en toe)

En samen hebben we 6 trays bier leeg. Dorstig weer. Die 6 trays koste wel 30 €.

Ik denk dat Vrossi zijn varken wel dikker is als 30€.;)

Maar moet die snel zijn, want ik kreeg bericht dat een forumlid werkeloos wat geworden vandaag. Heb hem via pm maar geantwoord dat die vanaf morgen me collega kan worden.

Kweet het, ben een klootzak. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

'K weet het Willem, je bent te goed voor deze wereld.

Maar ik ben 't met je eens, heb ook geen hekel om er naast te zitten. Je zal ze de kost geven die nooit het stuur uit handen willen geven. Maar ik vind het ook wel relaxed, een 2e chauffeur. Krantje erbij, voetjes omhoog en ff dutten, heerlijk hoor.

Maar helaas mijn baas zoekt op 't moment geen chauffeurs:rolleyes:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Inderdaad een belletje werkt beter en sneller dan een mail. Mail je toch en na een week nog niks gehoord gelijk in de telefoon klimmen. Hallo ik ben die en die, heb vorige week een mail gestuurd maar tot op heden nog niks van jullie mogen vernemen. Hebben jullie al iemand gevonden of? Zo toon je wederom interesse in het bedrijf en zijn hun sneller geneigd een afspraak voor een gesprek met je te maken.

Ik moet zeggen dat ik in de jaren al een aantal maal gesolliciteerd heb. Had ondertussen bij meerdere bedrijven aan de slag gekunt. leerzaam zijn die gesprekken zeker, je weet hoe je in de markt ligt. Wat de verdienste zijn ten opzichte van het materiaal waar je mee rijd (ja, mooi, dikke trekker maar t gaat om de portomonaie). En wat er zoal te koop is.

Ook ik heb in dienst gezeten, alles daar behaald. Langzaamaan begonnen in het civiele transport. Eerst op een bakwagen distributie in de stad. Daarna containers/ koeler in de regio. Toen de eerste stapjes buitenland en dat is tot op heden zo gebleven.

Er zijn zat bedrijven die best in je willen investeren. Dat zul je in je mails of gesprekken al aan moeten geven. Leergierig in plaats van ik ben goed. Vermeld dat je open staat om dingen te leren. Wat al eerder vermeld is, er zijn er zoveel die zeggen ik ben een super chauffeur. Ik ben net zo oud als jij maar krijg daar de rillingen van. Meestal pak je ze er zo tussenuit, hoog van de toren blazen maar bij een ritje ruhr hangen ze al aan de telefoon.

Het kost misschien ook tijd om uit te vinden welk transport bij je past en dat is misschien niet bij de eerste werkgever, dat geeft niks het is wel weer ervaring.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Inderdaad een belletje werkt beter en sneller dan een mail.

Succes

Dat ben ik niet met je eens,een belletje is een momentopname,de man(of vrouw) die daarover gaat,laten we hem/haar "chef personeelszaken"noemen,neemt dat telefoontje van jou misschien aan op een moment dat hij/zij met heel wat anders bezig is.

Dat belletje is men vergeten zodra je de hoorn erop legt,zeker als je geen referenties hebt.

Stuur je een mailtje,of nog beter:een handgeschreven brief,waarin je je c.v. zet,dan kan hij/zij jou c.v bekijken op een moment dat het hem/haar uitkomt en ziet gelijk dat jij de moeite hebt genomen om jezelf in deze brief of mail te profileren,die brief blijft nog even op dat bureau liggen of gaat het archief in.

De kans dat hij/zij jou belt en je uitnodigt voor een persoonlijk gesprek is dan vele malen groter,zeker als het een groter bedrijf betreft.

Als je bij een klein baasje gaat solliciteren kun je daar het beste direct heen gaan en je gezicht laten zien,nee heb je al en ja kun je krijgen.

ook hier geld dat bellen dikwijls een "nee"oplevert.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

mensen alvast een hint ik hou wel van een geintje, en vooral op internet, al neem ik de meeste van bovenstaande berichten wel serieus.

maar zoals het bericht van europeaan, zo zie ik dat dus ook. en ik snap best dat ze wachten tot ik ze telefonisch benader, maar het had dus inprincipe net zo goed andersom kunnen zijn.

iig het telefoontje heeft een dag uitstel omdat ik nu in het ziekenhuis lig, had namelijk zelf verwacht dat ik al thuis zou zijn maar de doktoren hier werken niet echt mee.

oja enne ik ben overigens een van de weinige militairen die NIET aan de drugs zit;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Misschien ff een engelse site bouwen voor die snelle lijn....?

Die ver-ijsde Volvo ziet er wel koud uit trouwens....

Zoals wij zeggen, speedlines, the fastes way dow. En dat in de negative zin.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
busted :zegtniets:

ik zie nou wel dat ik tijdens de operatie gebeld ben, door een voor mij onbekend nummer. het lijkt mij niet verstandig om ze nou al gelijk terug tebellen he als ik op het forum al ernaast l*l.

wat is wijsheid:eek:

Gewoon bellen, t zal je vriendin zijn,of je moeder,,,:D:D waar je uithangt....:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden