[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

controle van belgiesche douane


tiny

Recommended Posts

  • Forumlid

het was bij de frietkot bij sint job in 't goor

daar wou ik eigelijk mijn half uur pauze maken,

ik parkeerde mijn auto op een lege plek ...en zag de douane een controle doen bij een collega

ik trok mijn jas aan en keek nog eens naar buiten,

die man stond mijn aan te kijken...maar geen reactie,

ik zette mijn auto af......en nog geen reactie.

ik klim uit de auto .....nog geen reactie.

ik doe hem op slot....en loop naar de frietkot.

en toen begon die beambte te roepen,

ik moest meteen terug komen ..naar hem...

ik denk tsja ....nu begint die te roepen,.....

ik riep al meteen terug...ik zit nu in de pauze...kom straks maar terug :D

( ik had ergens gelezen, dat als je pauze hebt ...ze de rust in ere moeten nemen )( had ik ook nog geroepen)

die vent kwaad....en andere stond hem te kalmeren, en zei dat die mij straks wel zou pakken:eek:

maar okee....door dat akkefietje ben ik maar een uur blijven staan, dat die nog maar lang op mij moest wachten,

en toen ik weer bij mij truck kwam.....

was de douane gaan eten LOL

ze vinden dan toch wel altijd iets :D

fieste er nu mooi langs :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

:rolleyes: hahaha , lachen is dit.

Heb het ook eens gehad over een jaartje of 2 terug , net boven luik bij Spimont.

Zei hem dat ik pauze a h nemen was en dat hij over een uurtje maar eens mocht weerkeren , Hij in het frans , ik in het nederlands .

Toen ik hem ook nog vertelde dat hij ook nederlands moest spreken omdat hij een bevoegd ambtenaar was , was ik zijn vriendje niet meer :rolleyes:

Maar deze was zo hardnekkig, dat hij me moest en zou controleren :mad:

Hij met de schijven weg , na een 15 min kwam hij aanzetten , hier zegt hij die van afgelopen maandag is niet goed :eek:

Waarom vroeg ik , je kan NOOIT 835 km rijden op 10 rijuur , zie hij .

:p Moet je die streepjes eens allemaal natellen , zei ik hem , dan kom je net uit op 9u58 min .

RIJD DOOR , riep hij en gooide alles naar me toe .

Ik ........... neen , ga eerst pauze maken :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mmm...ik had het eigelijk niet breed op dat moment kan ik wel zeggenLOL

achteraf nog eens na gekeken...ik stond wel in me recht..

als je weet wat wel en niet mag...weet je vaak meer als die beambtes,

en scheelt in de boetes :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hij in het frans , ik in het nederlands .

Toen ik hem ook nog vertelde dat hij ook nederlands moest spreken omdat hij een bevoegd ambtenaar was , was ik zijn vriendje niet meer :rolleyes:

Moeten die halve Fransozen inderdaad ook Nederlands kennen praten? Moet immers de 1e nog tegenkomen die het ook doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ooit ook eens zo wat meegemaakt bij Maastricht,ik kom ,vanaf Luik,de grens over en tegelijk zie ik een luxe wagen van de voormalige douaneparking weg rijden,voor mij gekomen gaat er een lapje branden achter zijn ruit : VOLGEN A.U.B.

Geen probleem,ik was zo onschuldig als een lammetje :angel: ,en de man neemt mij mee naar parkeerplaats Platiel,toen was daar nog een BP pomp en ik wilde daar toch al tanken want ik had brandstof nodig.

ikke toeteren en met mijn licht seinen naar die douane man(want dat was t,douane),maar ,,geen reactie.:eek:

Ik ga dus tussen de pompen staan en begin te tanken en dacht dat die kerel wel terug zou komen,maar niks hoor,ik reken af en de pompbediende bood mij nog een koffie aan,wat ik uiteraard niet weigerde.:ok:

Na een stief kwartiertje ging ik dus verder naar de parking en daar bleek een "grote controle"aan de gang te zijn:Douane,verkeerspolitie, mareschassee, RVI,ADR controle anfin alles erop en eraan.

"mijn"douane man stond helemaal witheet met het schuim op zijn lippen mij op te wachten,nog net niet met getrokken revolver :kill:;waar ik bleef en wat ik wel niet dacht brieste hij.

IK moest tanken,zei ik.dat doe je dan verderop maar,ik ga je hiervoor bekeuren zei hij.:hamer:

Je doet maar,zei ik en zeg gelijk tegen de OvJ dat ik niet schik,ik wil wel eens zien wat de rechter hierover zegt,ik maak uit waar ik tank en wanneer en niet jij.

Wat blijkt:het was eigenlijk het lulletje van de groep,en zijn collega's hadden hem er al flink doorheen gehaald toen hij zonder "klant 'daar aankwam.

HIj eiste al mijn papieren en verzekerde mijn dat,als hij ook maar een foutje vond,ik dat zwaar zou bezuren,zijn collegas liepen daar intussen lachend rond bij een volkswagen busje met koffie en broodjes,

Jullie worden verwend door je baas zei ik lachend,ja zeiden ze we staan hier de hele dag,dan moet je wat,,,,,wil je ook een bakkie?vroegen ze mij,dat was tegen geen dove gezegd en ik accepteerde graag dat bakkie.:ok:

Na een kwartiertje,ik had net een tweede bakkie geaccepteerd,kwam J m/d Korteachternaam terug van zijn controle,niets kunnen vinden,dat wist ikm al en ontplofter toen hij mij daar met die koffie zag staan.

Welja,sneerde hij,zuipt onze koffie ook nog op.

Hoe komen jullie aan die koffie dan?vroeg ik.

Die krijgen wij mee van het ministerie van binnenlandse zaken,die verzorgen dat voor ons.

Nou zie je wel zei ik,van mijn belasting geld,ik sta hier verdomme van mijn eigen geld koffie te drinken en jij maakt daar een probleem van.

Toen was helemaal de beer los en ik weet zeker als zijn collega's er niet bij hadden gestaan hij zeker zijn wapen getrokken had.

LOL

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ooit ook eens zo wat meegemaakt bij Maastricht,ik kom ,vanaf Luik,de grens over en tegelijk zie ik een luxe wagen van de voormalige douaneparking weg rijden,voor mij gekomen gaat er een lapje branden achter zijn ruit : VOLGEN A.U.B.

Geen probleem,ik was zo onschuldig als een lammetje :angel: ,en de man neemt mij mee naar parkeerplaats Platiel,toen was daar nog een BP pomp en ik wilde daar toch al tanken want ik had brandstof nodig.

ikke toeteren en met mijn licht seinen naar die douane man(want dat was t,douane),maar ,,geen reactie.:eek:

Ik ga dus tussen de pompen staan en begin te tanken en dacht dat die kerel wel terug zou komen,maar niks hoor,ik reken af en de pompbediende bood mij nog een koffie aan,wat ik uiteraard niet weigerde.:ok:

Na een stief kwartiertje ging ik dus verder naar de parking en daar bleek een "grote controle"aan de gang te zijn:Douane,verkeerspolitie, mareschassee, RVI,ADR controle anfin alles erop en eraan.

"mijn"douane man stond helemaal witheet met het schuim op zijn lippen mij op te wachten,nog net niet met getrokken revolver :kill:;waar ik bleef en wat ik wel niet dacht brieste hij.

IK moest tanken,zei ik.dat doe je dan verderop maar,ik ga je hiervoor bekeuren zei hij.:hamer:

Je doet maar,zei ik en zeg gelijk tegen de OvJ dat ik niet schik,ik wil wel eens zien wat de rechter hierover zegt,ik maak uit waar ik tank en wanneer en niet jij.

Wat blijkt:het was eigenlijk het lulletje van de groep,en zijn collega's hadden hem er al flink doorheen gehaald toen hij zonder "klant 'daar aankwam.

HIj eiste al mijn papieren en verzekerde mijn dat,als hij ook maar een foutje vond,ik dat zwaar zou bezuren,zijn collegas liepen daar intussen lachend rond bij een volkswagen busje met koffie en broodjes,

Jullie worden verwend door je baas zei ik lachend,ja zeiden ze we staan hier de hele dag,dan moet je wat,,,,,wil je ook een bakkie?vroegen ze mij,dat was tegen geen dove gezegd en ik accepteerde graag dat bakkie.:ok:

Na een kwartiertje,ik had net een tweede bakkie geaccepteerd,kwam J m/d Korteachternaam terug van zijn controle,niets kunnen vinden,dat wist ikm al en ontplofter toen hij mij daar met die koffie zag staan.

Welja,sneerde hij,zuipt onze koffie ook nog op.

Hoe komen jullie aan die koffie dan?vroeg ik.

Die krijgen wij mee van het ministerie van binnenlandse zaken,die verzorgen dat voor ons.

Nou zie je wel zei ik,van mijn belasting geld,ik sta hier verdomme van mijn eigen geld koffie te drinken en jij maakt daar een probleem van.

Toen was helemaal de beer los en ik weet zeker als zijn collega's er niet bij hadden gestaan hij zeker zijn wapen getrokken had.

LOL

Gr Peter.

LOLLOLGeweldig!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden