[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een nieuw Oostblokkerstopic


Gast

Recommended Posts

Herman moeten we danallemaal DAF gaan rijden ?

Groet Harrie

Nee joh niet doen. Allemaal in een DAF rijden is ook weer zo saai. Het zijn best goede vrachtauto`s maar een Scania rijden is ook wel iets, en mijns ziens ook iets voordeliger dan een DAF.

Maar als de crisis aanhoudt, hoe lang heeft DAF dan nog?

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Maar we zullen wel zien wat de toekomst in de transport nog te brengen heeft?

Dat is niet zo moeilijk...

De ww, en daarna de bijstand.

Maar er zijn er hier nogal wat, die dat niet in willen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als de crisis aanhoudt, hoe lang heeft DAF dan nog?

DAf is gelukkig Amerikaans, daar is de economie al weer iets aan het aantrekken, ik weet niet beter dan da scania europees is, de europeese eonomie wil nog niet echt dus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is niet zo moeilijk...

De ww, en daarna de bijstand.

Maar er zijn er hier nogal wat, die dat niet in willen zien.

Ik ben blij dat ik toch een paar medestanders heb die wel inzien waar het helaas naar toe zal of kan gaan? Maar het is zo verdomde jammer als het straks te laat is, want dan is er echt geen weg meer terug! En een eenmaal verloren weg, komt ook echt nooit meer terug.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat ik toch een paar medestanders heb die wel inzien waar het helaas naar toe zal of kan gaan?

En weet je wat mij dan opvalt, dan zijn nou juist ook degene die maar blijven rijden, en niet aan omscholing denken.

Wat een Litauer op een carpoolplaats toch allemaal niet los maakt hier he. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weet je wat mij dan opvalt, dan zijn nou juist ook degene die maar blijven rijden, en niet aan omscholing denken.

Wat een Litauer op een carpoolplaats toch allemaal niet los maakt hier he. :D

Is denk toch dat het rijden een soort verslaving is? En als je ergens voor geleerd hebt, geef je het ook niet zomaar op. Maar gelijk heb je wel een beetje.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Leek - Dinsdagmorgen is een vrachtwagencombinatie uit Litouwen vast komen te zitten op de carpoolplaats bij afrit Leek. De chauffeur die wou keren op de carpoolplaats is in het door opdooi drassige gras vast komen te zitten. Een collega chauffeur heeft nog getracht om de vrachtauto los te trekken, maar zonder resultaat. De chauffeur heeft lange tijd moeten wacht op zwaarder materiaal om de auto weer vlot te trekken.

Foto's:

112Groningen - Vrachtwagenchauffeur rijdt zich vast

Alleen al op de linkerkant iets van 15x in het zeil gesneden.

:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger, met je 54 jaar heb je nog wel een tijdje werken voor de boeg.

De enige mogelijkheid die me blijft is dus gewoon doorsukkelen, en eerlijk gezegd bevalt het leven wat ik nu voer best, ik ben vrijdag meestal vroeg thuis, maandag op z'n vroegst om 5 uur van huis en net zo als vandaag weer eens een dagje vrij op eigen verzoek omdat het toch redelijk rustig was.

Maar je schrijft het zelf, dat je eigelijk wel best heb.

Als je morgen om wat voor reden dan ook je rijbewijs kwijt raakt zal je wel wat anders moeten gaan doen.

Maar het is maar net wat voor persoon je ben, maar mensen kunnen altijd iets anders gaan doen.

Ik noem maar wat, maar je zou op de bus of taxi kunnen. Of bij de gemeente in de groenvoorziening. Of klusjesman in een bejaardentehuis.

Maar jij schreef dat je het eigelijk wel best heb. Maar als ik van sommige lees, dan denk ik die zitten der eigen heel de dag te ergeren op de weg.

En dan word het volgens mij toch echt tijd dat je van de auto afgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik noem maar wat, maar je zou op de bus of taxi kunnen. Of bij de gemeente in de groenvoorziening. Of klusjesman in een bejaardentehuis.

Jij bent hier echt al te lang weg!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij bent hier echt al te lang weg!!

Misschien wel.

Maar wil jij zeggen dat er naast chauffeuren geen ander werk meer is wat je zou kunnen gaan doen?

Op dit forum zitten genoeg leden die gestopt zijn met chauffeuren, en iets anders zijn gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger het gaat voor jou niet helemaal op, want jij heb het wel best. Zeg je zelf.

Maar er zijn een stelletje beroepsklagers. En als die dan net als Jij 54 zijn, dan denk ik, die moeten nog 11 jaar.

Bij elke Oostblokker die ze zien vreten ze zowat het stuur op. En de toekomst in het transport zien ze pikzwart in.

Die mensen zouden toch toch iets anders moeten gaan doen. Wat? Geen idee, die keuze moeten ze voor der eigen maken.

En ik mag toch hopen Ger, dat jij op jou leeftijd niet meer die 30overuren in de week MOET maken.

Op jou leeftijd zou plezier in het werk meer moeten betekenen als de finaciele toeslag die je er voor krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die trent is bezig.

En ja, je mag je best zorgen maken.

Maar als iemand dan denkt dat het nooit meer goedkomt, waarom blijf die dan tegen (zijn eigen)beter weten in maar sturen?

Tijden/transport is altijd al verandert.

Er was een tijd dat jou werkgever hard bezig was om alles maar optekopen. En nu is is die toch weer een flink stuk gekrompen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu is is die toch weer een flink stuk gekrompen.

Zo zijn er merdere, je kan wel heel snel heel groot worden maar dan moet de structuur binnen dat bedrijf daar wel op berekend zijn en daar schort het vaak. Mooi voorbeeld is ook Jan de Rijk, dat ging ook te hard.

en dat is dat ik een paar honderd Vos collega's heb zien vertrekken waarvoor Polen en charters terug zijn gekomen

Ik heb je dit al een keer eerder proberen voor te houden, ik denk dat 95 % van jou oude de Bruin collega's het bedrijf Vos wel kunnen schieten, daar werd gewoon eerlijk tegen gezegd dat ze te moeilijk en te duur waren en dat ze gewoon op konden rotten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik het nu over heb is de tijd dat de Bruin net overgenomen was, die mansen hebben allemaal en feestje gebouwd, zo blij waren ze. Vos had toen een hele goede naam....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je vergeet een ding Willem, en dat is dat ik een paar honderd Vos collega's heb zien vertrekken waarvoor Polen en charters terug zijn gekomen, nee we moeten ons geen zorgen maken!!!!!!. Ik kan heéééééél goed begrijpen dat er mensen zijn die er geen vertrouwen meer in hebben.

Natuurlijk kun je Vos daar de schuld van geven, is het wel zo??? nou ik zeg van niet, Vos maakt gebruik van de mogelijkheid die de wet hem bied, dat kan je geen ondernemer kwaalijk nemen, maar als je me vraagd of het netjes is dan roep ik heel hard néé. Wat hier in Nederland momenteel gebeurd is dat het dure personeel naar huis wordt gestuurd en men goedkope krachten laat komen, niks mis mee?? nou wat is de volgende stap, nog goedkopere krachten?? waarom, om het voordeel gelijk weer naar de verlader te brengen, die steekt megawinsten in zijn zak omdat veel produkten niet echt goedkoper worden, en dan heb ik het over dagelijkse produkten en niet over luxe produkten.

Klopt. Het probleem is. Het loon verschil Zeker het oostblok

Maar moeten we niet meer aan ons zelf denken.we geven de oostblok over de schuld van Dat ze ons werk weg halen

Kijk is om je heen Hoeveel bedrijven zijn er niet die Internationaal werken.En met mensen die uit de hele wereld komen

Maar vergeet ook niet er zijn ook veel Nederlanders vertrokken die in Europa of buiten Europa zijn gaan werken

Wat jij zegd Ger Ja bij Vos zijn er veel vertrokken. Het was ook zien aan komen.

Pak het Centrum is.Wat is er van over Het was toch haast totaal turks wat de klok sloeg

Ga is in een zieken huis kijken Is ook allemaal internationaal wat er werkt

Wie nu jou grote baas is. Die vertelde in de jaren 90 al Nederland gaat inleveren

Niemand geloofde het Ik ook niet. Kijk nu is om jou heen. En het einde is er nog lang niet

Er staat voor niks niet zo veel te koop.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Buiten de verslaving, vertel mij eens wat ik met mijn 54 jaar nog moet gaan doen. Ja ik heb wat geleerd, ben machine bankwerker (dat heb ik ook enkel jaren gedaan) maar daar ben ik 35 jaar uit dus vergeet dat maar.

Wat dan nog, het is gemakkelijk gezegd, in de loods op de heftruck of planner of zoiets, maar ook daar is werkeloosheid.

En dan komt er nog de zekerheid om het hoekje kijken, ik heb nu E6 en elke week wel wat overuren, moet ik dat ruilen tegen 40 uur en onzekerheid van een contract, geloof me als er vandaag een bedrijf komt wat me vastigheid en redelijk loon bied dan ben ik weg uit transport, maar dat kun je rustig vergeten.

De enige mogelijkheid die me blijft is dus gewoon doorsukkelen, en eerlijk gezegd bevalt het leven wat ik nu voer best, ik ben vrijdag meestal vroeg thuis, maandag op z'n vroegst om 5 uur van huis en net zo als vandaag weer eens een dagje vrij op eigen verzoek omdat het toch redelijk rustig was.

Ben je dit niet aan het aan praten dat je dit niet of dat niet kunt.

Op de meeste plaatsen is het basis loon beter als transport loon

Ga is kijken bij landbouwbelang Die lachen ons uit

Ik ken een chauffeur die werkt bij Havens Iedere avond thuis

Nog geen 10 uur per dag gaat wel ieder maand met 1800 Euro naar huis En vaak meer ook

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[/b][/u][/color]

Oh ja? Laat Polen eerst maar eens hun onderdanen goed opvoeden eer die gasten worden losgelaten op de Europese wegen! Zij leren bij hun thuis rijden in een flinstone auto met een halve varkenstrog wat hun een oplegger noemen en krijgen op deze manier hun rijbewijs. En verder hebben deze lui nog nooit gehoord van een code 95! Kortom zeer slecht opgeleid!!!

En dit soort slechtopgeleide kamikaze piloten krijg jij hier voor je neus op de weg! Dus hoepel lekker op dat wij nog eens iets zouden kunnen leren van de Polen!!

Polen had nooit en te nimmer bij Europa toegelaten moeten worden! Maar dit geldt wel voor meer landen welke achter het ijzeren gordijn vandaan zijn gekomen om de rest van Europa te ondermijnen met hun idiote gedrag!!

Groet,

Reindert

De enige die idioot verdrag vertoont ben jij Reindert!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden