[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Dag 5.

Ik kom er net achter dat mijn internet hier het laat afweten. Ik ga proberen wat foto's te plaatsen met een kort verhaaltje.

post-10753-1394790914,2844_thumb.jpg

Dit was vanmorgen op de N121 van Pampelona naar Tafala. Ik moest vlak voor Tafala lossen. Vroeger waren alle wegen zo in Spanje.

post-10753-1394790914,8372_thumb.jpg

Dit was op het losadres. Degene die mij hier gelost hebben waren uitsluitend vrouwen. Dat viel mij ook op op het laadadres, de begeleidster die mij van de opdrachtgever naar de klant bracht was ook een vrouw. Ook op de fabriek werkten veel vrouwen. Niet aleen op kantoor maar ook op de werkvloer.

post-10753-1394790915,2585_thumb.jpg

Van deze tunnel had ik gister al een foto gemaakt, nu rijd ik er zelf in....

post-10753-1394790915,6849_thumb.jpg

Dit is de zwijnenkop naar beneden. het is een aardig gat waar je invalt. Het is een kilometer of 8 naar beneden en er liggen een aantal grind bakken waar je je auto in kan rijden als je wagen niet meer remt omdat de remmen te heet zijn. Ik heb het nog nooit geprobeerd en dat wou ik graag zo houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hier is hij dan, de tram of metro. Hij zit in het plastic dus ik weet het niet. Ik kreeg vanmiddag van een forumlid in ruste te horen dat het een metro was....

post-10753-1394790916,1277_thumb.jpg

Ik had railsen bij me. Die hebben we bij de opdrachtgever waarvan we deze trailer ook gehuurd hebben op zijn plek gelegd en de trailer uitgeschoven. We hebben zelf ook een aantal van dit soort trailers lopen, speciaal aangeschaft voor deze klus. Het enige verschil is dat deze nek hydraulisch te bedienen is en die van onszelf een vaste nek heeft. Een eigen trailer kan ik er in dit werk niet achter hebben, mijn schotel ligt 15 cm hoger dan een voorloper die dit werk normaal doen en dan word ik te hoog. Ik ben nu 4.45 hoog. Dat is geen probleem voor deze route, tel daar 15 cm bij op en we hebben wel een probleem.

post-10753-1394790916,8393_thumb.jpg

En dit is dus mijn tram/metro, Arie 67 was me voor maar ik vind deze mooier :D

post-10753-1394790917,2639_thumb.jpg

In Frankrijk moet je dus met de derde catagorie alles binnendoor. Ik heb dat nog nooit begrepen, Frankrijk heeft een van de mooiste autobaan netwerken van Europa, en we mogen er niet op. Dit is vanaf Henday naar Bayonne binnendoor. Echt waar, schitterend rijden..... Als je met je camper bent.

Ik stond om 19.15 stil, dat is nog zoiets hier. Je mag in het donker niet rijden. Ik zei tegen Coldo< mijn Spaanse begeleider die mee gaat naar Chalampe, we maken 3 kwartier en we plakken er nog een uurtje aan vast. De brave borst bleef er in, dat was verboden en dat mocht niet....vloeken mag ook niet. Hij heeft het gewonnen en ik sta hier. Hij is naar een hotel omdat zijn bus kapot is en hij een caddy mee heeft nu zonder bed. Ik ken Coldo, ik ben ik keer met hem vanaf Bilbao naar Velez de Malaga gereden, ook een rit van 2 dagen met ruim 80 ton totaal gewicht. Ik ga nu een lekker wijntje nemen en daarna heerlijk slapen en dan maar weer zien wat de dag van morgen brengt. Volgen Coldo moeten we een uurtje voorbij Portiers kunnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat te denken als je erin staat en ze moeten je eruit halen........afgezien nog van de kosten pfffff hè

Ik heb ook nog een tijdje naar Portugal gereden, op de ip5 bij guarda heb je ook zo'n stuiter naar beneden, die is nog even steiler en langer als de zwijnenkop. Daar heb ik ze zien staan met geen as meer onder de auto. Gewoon alles afgebroken. Als je dan nog wel wat onder je auto heb wat rolt word je er uit gelierd. Rijden is niet meer mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Ik heb ook nog een tijdje naar Portugal gereden, op de ip5 bij guarda heb je ook zo'n stuiter naar beneden, die is nog even steiler en langer als de zwijnenkop. Daar heb ik ze zien staan met geen as meer onder de auto. Gewoon alles afgebroken. Als je dan nog wel wat onder je auto heb wat rolt word je er uit gelierd. Rijden is niet meer mogelijk.

shompie zei;In Frankrijk moet je dus met de derde catagorie alles binnendoor. Ik heb dat nog nooit begrepen, Frankrijk heeft een van de mooiste autobaan netwerken van Europa, en we mogen er niet op.

Zelf gelukkig nooit meegemaakt hoor maar ik heb eens een chauffeur gesproken die dat wel was overkomen, inderdaad je spreekt hier dan toch over een soort van "Totall Los".

Dat heb ik en vele anderen met ons denk ik zo, ook nooit goed begrepen, dit binnendoor rijden mag dan wel "mooi" wezen maar het is ook wel de "goden" verzoeken, ongevalletje zit toch altijd in een klein hoekje zal ik maar zeggen, zeker als je door dorpen en steden heen rijdt met veel mensen en verkeer op straat/weg.

Grt. Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De oude N10 vanaf Henday naar Bayonne en door Bayonne is verboden voor voertuigen zwaarder dan 7.5 ton. Als je daar met de vrachtwagen rijd krijg je een bekeuring. Ik ben nu 28 meter lang, 4.50 hoog en 3.20 breed en moet daar rijden. Het zijn alleen maar rotondes en haakse bochten, het gaat echt helemaal nergens over...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 2 doorlopende ontheffingen in de auto Cat1 en Cat2 voor machines door heel Frankrijk. Alleen die zijn beperkt. Tot 48 ton 3.5 meter breed en 48 ton zwaar uit mijn hoofd. Met alles daarboven kom je in Cat 3 terecht, dat zijn dure ontheffingen maar dan mag je ook wat.

Dan mag je overal waar verboden voor vrachtwagens staat (staat er niet voor niets zou je zeggen) inrijden. Zonder dat je daar door mijnheer agent voor bekeurd word..... Het is wat he...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ja Ron soms is het niet te bevatten en oh ja Obelix zei iets over Rare mensen die.........nee geen Fransen maar Romeinen, ha ha

Toch een rare gewaarwording dat je met een normale vrachtwagen niet door sommige steden of dorpen kan en mag rijden maar wel met een zwaar transport van ettelijke meters meer dan een normale vrachtwagen en dan ook nog al die rotondes, hoe makkelijk kunnen ze je het maken en als er wat aan de hand is........ja dan zijn de rapen gaar zeker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het zit mij toch wel erg dwars.

Het topic over de weekend rust. Wat Ger zei dat ik (want ik sta hier) behandeld word als een hond door mijn werkgever raakt mij. Ik heb een arbeidsverhouding met Westdijk, die is anders dan de meeste arbeidsverhoudingen maar hij is er wel. Of ik daar nu beter of slechter van word weet ik niet maar ik kan het op mijn manier doen wat ik heel belangrijk vind. Westdijk is als werkgever bikkelhard, dat kan Arie 67 bevestigen. Maar ze zijn (tot nu toe) eerlijk. Alles gaat bij ons in overleg net als deze rit. Deze rit word normaal gedaan door een vast groepje mensen, die mensen zijn nooit thuis en pendelen van Spanje naar Roemenië, vergis je niet, een rit duurt ongeveer drie weken.

Ik heb gister een collega aan de telefoon gehad voor advies, ik heb dit nog nooit gedaan, ze hebben een week!!!!!! stilgestaan omdat er een weg op de route was afgesloten dus het hele schema liep in het honderd en moesten er dus "vreemden" ook in dit werk.

Maar dat ging in overleg.

De planner stuurde eerst een bericht of ik kon, er stond geen vrije dag of weekend in de agenda van mij. Ik kon dus en dat bevestigde ik ook. Daarna belde hij met het verhaal, het is toch een rit van drie weken. Ik heb gezegd dat ik het liever niet doe, ik had nog nooit zo'n ding geladen of gereden, ook was ik nog nooit in Roemenië geweest en eerlijk gezegd, ik vind drie weken weg erg lang. Ik heb een partner (al 26 jaar) ik heb 2 eigen kinderen en een pleegkind in huis die me papa noemt en al kom ik na drie weken thuis ook op me af komt rennen voor een knuffel, net als mijn jongste en mijn oudste, mijn partner wacht geduldig af tot de kinderen naar bed zijn :D

Maar het is mijn keuze. Mijn planner vroeg nog, moet je nog even met thuis overleggen? Nee, dat kan ik wel doen maar mijn partner weet hoe ik ben en dat we (gezamenlijk) gekozen hebben voor dit leven.

Mijn of onze keuze.....

En dan komt Ger, Scania 1001 die ik erg hoog heb zitten en die op mijn listje staat om een keer een flesje wijn mee leeg te maken. Ger komt mij dan vertellen dat ik behandeld word als een hond. Waarom? omdat ik een heel weekend in mijn cabine zit. Dat begrijp ik dus niet, als klein jochie droomde ik er van, verre reizen maken en lekker in je vrachtwagen van alles meemaken en beleven. Ik heb dat ook jaren gedaan, overal heen en van alles beleefd, mijn keuze. Ik kan ook er voor kiezen om binnenland te gaan rijden en ieder weekend of iedere avond thuis te zijn. Dat kan ik volgende week voor elkaar hebben, die contacten heb ik gelukkig nog maar ik kies hiervoor.

En dan vraag ik me af, Vince staat in friesland zijn weekend rust te maken, word die ook behandeld als een hond. Robniat heeft ruim 7 maanden bij een Noorse werkgever gewerkt en in die tijd menig weekend in de auto gezeten, voelt hij zich behandeld als een hond?

Wie van de forumleden die wel eens een weekend onderweg doorbrengt in zijn cabine voelt zich behandelt als een hond.....

En dan komt Ger, die nooit meer een weekend onderweg is mij vertellen dat ik als een hond behandeld word. Nou Ger, dat raakt mij want je LIEGT dat je barst. Ik word niet als een hond behandeld en dat wou ik toch even kwijt.

En nu is het wijn tijd.

dan gaan er een hoop honden met pension de komende jaren .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 6.

Weer een rijdag. Maar dan wel binnendoor, we hadden een goede dag zei Coldo (mijn begeleider) we hebben 540 kilometer afgelegd in bijna 10 uur. Dit is voor hem de vijfde keer dat hij deze route voor ons rijd. Hij woont in Spanje en begeleid ons vanaf de fabriek naar Chalampe. De reis begon vanmorgen bij Mont de Marsan, daar had Coldo mij op een parking neergezet waar het in het donker drukker was dan overdag. Het leek wel een of andere reünie van de plaatselijk gay club. Het was een dolle boel en het feestje duurde tot diep in de nacht. Ik trok mijn gordijnen nog eens extra goed dicht en controleerde zo nu en dan of de deur nog wel op slot was, stel je voor dat de drank buiten op was en ze mijn voorraad wilde aanbreken.....

Vanaf Mont de Marsan ging de route naar Langon. en vanaf Langon naar Libourne, een beetje wijnkenner weet dat dit een streek van Frankrijk is waar heel veel wijn vandaan komt wat dus ook duidelijk te zien was aan het landschap.

post-10753-1394790920,9774_thumb.jpg

post-10753-1394790921,4531_thumb.jpg

Alleen al om dit te zien deed me goed, al die bedrijvigheid om wijn te maken. Wijn die ik uiteraard volgend jaar ga nuttigen. We waren om 07.30 begoonen en om 10.00 vond ik het koffie tijd, westopte bij een routier midden in deze wijnstreek. Binnen hadden ze een paar pallets met wijn en champagne staan. Ook pakken van 5 liter, ik heb onderweg altijd pakken mee omdat ik dit gemakkelijk vind. Ik vroeg aan de dame achter de bar of het een lekker wijntje was, ze schonk een glas in en zei, proef maar.... ´s morgens om 10.00 uur, ik nam een klein slokje en probeerde mezelf voor te stellen hoe die zou smaken ´s avonds.... Op dat moment kwam de begeleider van de toilet af en die zag mij net een slok wijn nemen, of ik wel helemaal goed was ? Eigenlijk wel, lekker wijntje. Ik liet het glas verder staan en dronk mijn koffie op. Ik pakte daarna wat pakken wijn, 5 liter voor 14 euro, geen geld voor een lekker wijntje.

Voor de rest van de dag heb ik vooral heel veel rotondes gehad en heel veel leuke dorpjes waar je doorheen komt.

post-10753-1394790921,883_thumb.jpg

Dit was ook zo iets, een heel klein dorpje, we moesten er omheen omdat zoals je ziet we er rechtdoor niet door konden, maar het was krap, niet normaal. Achter mij reed een Fransman met een betonbalk, hij was een meter of 5 korter dn ik maar had een starre 3 asser mee, die kon daar gewoon de bochten niet maken. Echt heel bizar.

Vanaf Libourne gingen we binnendoor naar de N10 om daarvandaan naar Portiers te rijden. Bij de shell op Ruffec stopte we nog even om te tanken. Vanaf Potiers beginnen we met de oversteek van Frankrijk, we moeten tenslotte naar Chalampe en dat ligt aan de andere kant van Frankrijk, ook hier weer leuk rijden, eerst richting Chateauxroux en vervolgens naar Bourges. Vlak voor Bourges zijn we gestopt omdat ik bijna aan mijn uren zat en omdat het donker werd.

post-10753-1394790922,2833_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

post-10753-1394790922,6845_thumb.jpg

En nog meer druiven ;-)

post-10753-1394790923,1148_thumb.jpg

Dit zie je dus op de autobaan niet, eigenlijk is het wel leuk dat binnendoor rijden, alleen jammer dat het niet opschiet. Eind van de dag kreeg ik nog een berichtje via de boord computer, hoe het liep. We aardig dacht ik, alles is nog heel. Wanneer ik dacht aan Chalampe te staan. Ik hoop donderdag ochtend rond 11 uur wat ik hem ook melde. Ik mag in Duitsland ook overdag rijden dus ik kan gelijk door. Ik word opgehaald door een Oostenrijkse begeleider die mij naar Nickelsdorf gaat brengen. Als het een beetje wil lopen sta ik daar vrijdagmiddag. Waarschijnlijk word ik dan vrijdagnacht door een Hongaarse begeleider naar de Roemeense grens gebracht. Maar he dat gaat lopen hangt er vanaf hoe laat ik precies ben.

Word vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik trouwens vergeet te zeggen. Mijn begeleider is een man van de wet wat al een paar discussies heeft opgeleverd. De ene wint hij de ander ik. (heel democratisch)

Wat ik dan wel weer leuk vind, hij had een Nederlander kunnen zijn, wij lopen ook altijd voorop als het om nieuwe regelgeving gaat of de handhaving daarvan. Maar Coldo schiet door, hij vind het belachelijk dat je in een vrachtwagen of begelidings bus moet slapen. Niet alleen in het weekend maar zelf door de weeks, en hij doet geen water bij de wijn, hij slaapt iedere avond in een hotel....

Hij is geen hond zei hij.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ron zei:" Het leek wel een of andere reünie van de plaatselijk gay club".

Dat is ook zoiets die Gay plekken op die parkeerterreinen, zit je ff je bakkie koffie te drinken komt er zo'n wagentje naast je staan en zit die gozer een beetje aan z'n zak te friemelen en maar blijven kijken of jij daar "gevoelig" voor bent, nou nee in geen honderd jaar!

En maar blijven aandringen schijtziek wordt je daarvan van die lui, ga lekker ergens anders vervelen, bah.

Heb de gordijnen maar dichtgetrokken en ff een tukkie gaan doen.

Mooie streek daar Ron, prachtig die dorpjes maar ja je bent daar niet met je privé auto en met zulke transporten is het ff anders natuurlijk.

Grt. Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook zoiets die Gay plekken op die parkeerterreinen

Ze waren niet opdringerig gelukkig en ook kwamen ze niet naast me staan. Ik heb gewoon de gordijnen dichtgedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Nickelsdorf, Oostenrijk, allemachtig lang geleden dat ik daar was, zal wel veel veranderd zijn daar, ik kwam daar altijd op zaterdagochtend heel vroeg aan om door te rijden naar de Florahungaria in Boedapest althans aan de rand van die stad dan.

vanaf Parking Alland (goedkope kant zoals ik het noem) in Oostenrijk ongeveer 4 uurtjes rijden en stond dan om een uurtje of 7 bij de poort van dat bloemen en planten terrein.

Op de terugweg stond bij de grensovergang aan de hongaarse kant een mannetje die je dan aanhield en vroeg of je leeg of geladen was en moest wat papieren zien, hij keek er wel op maar snapte volgens mij de ballen er niet van, dus weer rap terug, het was ook stervenskoud daar en hij stond daar zonder beschutting, ik heb hem 2 euro gegeven en was daar zichtbaar blij mee, bij de volgende malen hoefde hij niets meer te zien maar ik gaf hem wel steevast die 2 euro.

Bij het volgende hokje moest je die mannen wel even wakker tikken en keken dan verward op en zagen een Hollands paspoort voor het ruitje en door en zij konden verder slapen:D

Jouw begeleider ziet het waarschijnlijk totaal anders als wij denk ik zo, misschien heeft hij wel slechte ervaringen ermee om in een vrachtwagen te slapen dan kan je mening daarover heel snel omslaan en ach ieder zijn meug zal ik maar zeggen en trouwens weet niet hoe ze in Spanje met honden omgaan maar dat zegt ook alles natuurlijk, mijn hond heeft tenminste een goede slaapplek en die kan zich overal in huis bevinden ha ha, gelukkig kan hij geen trappen lopen dat scheelt dan wel weer:D

Grt. Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Ze waren niet opdringerig gelukkig en ook kwamen ze niet naast me staan. Ik heb gewoon de gordijnen dichtgedaan.

Wees blij dan want sommige:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^

Mijn begeleider rijd normaal met een volkswagen transporter, compleet ingericht met bed en keukentje. Bij zijn vorige rit voor Westdijk is zijn auto kapot gegaan dus nu rijd hij met een caddy zonder bed.

Hij is daar niet erg blij mee, nu moet hij slapenn in een hotel wat hier 40 euro kost en eten in het restaurant wat hem nog eens 15 euro kost. Geld wat hij normaal thuis bij zijn gezin uitgeeft. Toch ruim 200 euro in vier dagen tijd. Ik weet daar wel leukere dingen mee te doen. Hij ook trouwens....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
. Met alles daarboven kom je in Cat 3 terecht, dat zijn dure ontheffingen maar dan mag je ook wat.

Dan mag je overal waar verboden voor vrachtwagens staat (staat er niet voor niets zou je zeggen) inrijden. Zonder dat je daar door mijnheer agent voor bekeurd word..... Het is wat he...

Mag je daar s,nachts ook mee in het Bois de Boulogne komen??bij de werkende vrouwen z.m.z.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Mag je daar s,nachts ook mee in het Bois de Boulogne komen?? bij de werkende vrouwen z.m.z.:D:D

Als die ook een vergunning hebben kan je wellicht ruilenLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden