[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Vannacht zijn we de grens met Roemenië overgegaan. Helaas was het donker dus kon ik niet al te veel zien. De begeleider zei al dat het een chaos was, het stond er stampvol met vrachtwagens die de grens met Hongarije overwilde. Het was een of andere feestdag geweest en achteraf bleek dat er voor de grens wel een kilometer of 10 vrachtwagens stond te wachten...

 

Aan de grens moesten net als aan Nickelsdorf ter plekke een ontheffing regelen, ik vond die Hongaarse al aan de prijs, 829 euro. Die Roemeen weet ook zijn prijzen te vragen, 1022 euro en dat is dan nog exclusief autobaan vignet. In Roemenië betaalde ik 33 euro voor drie dagen, in Hongarije totaal iets van 90 euro.

 

Eenmaal in Roemenië ging het lekker al is er geen kilometer weg recht, alles is bochten en de weg zit vol met kuilen en gaten. Nu staan we bij een restaurant bij Sebes, hiervandaan zijn het nog 370 kilometer naar het losadres wat volgens de begeleider nog een uur of 7 rijden is.

 

post-3346-0-34088900-1395052691_thumb.jp

 

Even een stukje caberet.

 

Vanmorgen werd ik wakker geklopt door twee Roemeense Chauffeurs. Ze hadden via via gehoord dat een grote transporteur uit Oss heel veel werk had van Nederland naar Roemenië visa verca, echt enorm veel werk zou dat moeten zijn gezien het aantal auto's wat er op Roemeens kenteken was gekomen bij dat bedrijf.

 

Of ik daar wat van af wist? ook ik had dat natuurlijk gehoord en uiteraard ook gezien, al die auto's op Roemeens kenteken die uiteraard werk van en naar Roemenië doen.

 

Deze chauffeurs vroegen mij of ik connecties had bij dat bedrijf, connecties was een groot word maar ik ken wel iemand die bij dat bedrijf werkt.

 

Of ik een goed woordje wou doen voor deze 2 chauffeurs, ze waren het namelijk zat om als een hond behandelt te worden en hadden gehoord dat het bij dat bedrijf allemaal perfect geregeld was en dat ze zelfs in een hotel mochten slapen in het weekend.

 

Als ze er nog meer chauffeurs zochten wisten ze er nog wel een paar, er lopen er hier zat los op straat.

 

post-3346-0-14846900-1395053149_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen om 04.00 uur stond ik dus stil en nadat ik vanmorgen werd wakker geklopt heb ik me nog even omgedraaid en werd rond 11.00 uur weer wakker. DE begeleider stond naast de auto met een sleutel in zijn hand, of ik wou douchen....

 

Graag.

 

Hij kwam hier vaker en had bedongen dat wij in een kamer mochten douchen. Toch weer dat hotel he en zelfs op een maandag :p

 

post-3346-0-61216500-1395092641_thumb.jp

 

 

Dit zou het dan volgens sommige moeten worden. Ik denk er het mijne van maar toe maar. Sommige worden hier wel heel vrolijk van.

 

Na het douchen even een bak koffie en een kop soep genomen, een lekker groentesoep. De begeleider had spare ribs, was specialiteit van het huis, alles bij elkaar koste het nog geen tientje.

 

Leuk detail, het hele restaurant zat vol met chauffeurs onder de middag, Roemeense chauffeurs. Hier word ik raar aangekeken als ik uit de kist eet :ja:

 

Het land is mooi en het rijden hier is leuk en spannend te gelijk, ze hebben hier een aparte rijstijl. Gang is alles en met een paar keer toeteren en knipperen gaat het vaak goed, en ik? ik pas me aan

 

post-3346-0-63070200-1395092942_thumb.jp

 

Ik had de hele weg nog niemand ingehaald in de klim maar hier wel, ondanks dat ik rond de 65 ton weeg.

 

post-3346-0-23212700-1395093008_thumb.jp

 

Echt leuk rijden hier door die dorpjes. Het is een mooi land maar ook een arm land en dat merk je aan heel veel dingen. Zo stonden er vanmorgen 2 kinderen aan mijn auto te bedelen voor van alle en nog wat. Ongeveer even oud als mijn eigen kinderen, rond de 8 en 15 jaar oud...

 

Ook heb je hier heel veel dames van lichte zeden. Ze lopen op de truckparkings die je hier om de 5 minuten heb. Elke restaurant heeft een bewaakte parking.

 

post-3346-0-80691500-1395093201_thumb.jp

 

Leuk detail hier op de foto, er stond hier een F12 globetrotter op de parking. Toch een van mijn favorieten.

 

post-3346-0-19366200-1395093283_thumb.jp

 

Dit is een beetje mijn eerste indruk. Ik sta nu in het centrum van Boekarest bij de klant op het terrein. Ik wou eerst nog even de stad in lopen om een wijntje te drinken maar heb besloten om het toch maar niet te doen....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 13

 

Vannacht stond ik met mijn tram in het centrum van Boekarest. Ik ben vannacht gelijk nog even een rondje gegaan met mijn zaklamp om te kijken of alles nog heel was wat gelukkig ook het geval was. Het gaat namelijk wel eens fout.

 

Bezige mensen die Roemenen, vanmorgen om 06.00 zat ik rechtop in mijn ben omdat ik dacht dat ze de tram zo van de trailer reden. Dit was niet het geval maar er kwam een of ander voertuig voorbij rollen die daar alleen terreindienst deed. In ieder geval was het groot en lomp.

 

post-3346-0-79673900-1395174111_thumb.jp

 

Toen ik de gordijnen open deed zag ik dit, Roemenië was niet zo lang terug een communistisch land. Hier staat een man te schilderen, daar staat een man bij om te kijken of hij het goed doet en weer een ander kikt of de man die moet kijken of hij het goed doet wel goed kijkt, begrijp je het nog....

 

Ik moest gelijk aan een aantal forumleden denken, die zouden graag communist zijn denk ik, lekker zelf geen beslissingen hoeven maken en als je het niet meer weet laat je alles vallen en ga je met de handen in de lucht staan totdat iemand je komt vertellen hoe het verder moet.

 

post-3346-0-25687200-1395174356_thumb.jp

 

Hier staat hij er nog op....

 

post-3346-0-75514600-1395174413_thumb.jp

 

En hier is hij er af.... Binnen een uur hadden ze hem er af en stond hij op de rails.

 

post-3346-0-42110200-1395174494_thumb.jp

 

Dit was mijn uitzicht toen ik stond te lossen. Een flat uit de tijd van het communisme, er is weinig meer van over en er zit bijna geen raam meer in, toch wonen er nog steeds mensen. In de Oekraïne zie je dit soort flats ook heel veel, troosteloze gebouwen...

 

post-3346-0-51257700-1395174636_thumb.jp

 

Toen ik leeg was mocht ik het zelf doen, de begeleiders waren 's nachts gelijk weer weg gegaan. Ze hadden me wel even verteld hoe ik moest rijden om weer op de ring te komen.

 

post-3346-0-81637200-1395174736_thumb.jp

 

\Deze man is heel blij met me, waarschijnlijk heeft hij binnenkort een nieuwe...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

post-3346-0-49631600-1395175248_thumb.jp

 

Dit is de ring van Boekarest, zeg maar de A10 in aanbouw...

 

post-3346-0-83275000-1395175271_thumb.jp

 

Hier kon mijn oudste zoon zich dus niets bij voorstellen, oude vrouwtjes die bloemen plukte in de berm om die vervolgens aan automobilisten te koop aan te bieden....

 

 

post-3346-0-26595600-1395175308_thumb.jp

 

En deze moest er natuurlijk ook nog even bij, paard en wagen....

 

post-3346-0-07109200-1395175342_thumb.jp

 

Een stuwdam uit het jaar kruik.

 

post-3346-0-97729900-1395175361_thumb.jp

 

Ik sta nu bij een soort Routier, eentje waar alleen Turken staan. Er stond er eentje met deze wagen, een ford cargo. Ik had gehoopt in het licht een foto te kunnen maken maar helaas reed hij net weg....

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 14.

 

Vanmorgen was ik al voor de wekker wakker, ik had de wekker op half 8 staan zodat ik om 08.00 uur zou gaan rijden. Nu was ik om 06.30 wakker dus ging ik om 07.00 uur rijden.

 

Gister heerlijk zitten eten en drinken voor alles bij elkaar 34 Lei dat is omgerekend nog geen 8 euro. Ook deze parking werd goed bewaakt, de hele nacht liepen er vrouwen over de parking die alles nauwlettend in de gaten hielden. En dat alles voor 3 euro (dat koste het bewaakt parkeren)

 

Vanaf daar was het twee uur naar de grens, dus nadat ik getankt had in Arad dacht ik toch uiterlijk wel om 10.00 uur de grens over te zijn. Dit is de weg naar de grens, er zitten wat spoorlijntjes in die je moet oversteken, aan te raden is omdat stapvoets te doen.

 

post-3346-0-41795400-1395259005_thumb.jp

 

Om 09.00 uur kwam ik op de grens aanrijden maar helaas, een kilometer of 8 voor Nadlac stond het stil, de rij die er zondagnacht stond stond er nog steeds. Ik heb nog geprobeerd om onder het mom, ik ben leeg er voorbij te rijden wat mij niet in dank werd afgenomen. Niet door mijn collega chauffeurs maar door de politie. Helaas omkeren en aansluiten.

 

post-3346-0-73974600-1395259204_thumb.jp

 

In de rij werd er wel 100 keer door van allerlei mensen op de deur geklopt. Of ik mijn ramen wou laten wassen, de complete auto of ik een brood wou of een blikje cola. Ook werd er weer vrouwelijke bewaking aangeboden.

 

Doodziek werd je er van. Op een gegeven moment heb ik de deur op slot gedaan en de gordijnen deels dicht.

 

post-3346-0-39520700-1395259369_thumb.jp

 

Dit is de Roemeense grens, hier doen ze niet moeilijk, ze willen alleen zien of je een vignet had en dan mag je gelijk door. De Hongaar doet moeilijk, die willen in je auto kijken en vragen je het hemd van het lijf. Ook moest ik ter plekke weer een ontheffing aanvragen voor Hongarije, ik ben leeg ook 20 meter lang en daar heb je een ontheffing voor nodig. De ontheffing koste deze keer 18 euro. Nadat ik de ontheffing had ging ik het vignet regelen. Dat deed je bij de douane...

 

post-3346-0-68544200-1395259385_thumb.jp

 

Uiteindelijk reed ik rond 13.00 uur vanaf de grens Hongarije in. Op de parking stond nog een auto die veel voor reserve onderdelen gebruikt word

 

post-3346-0-26946500-1395259395_thumb.jp

 

Ik kreeg nog een berichtje van de planner, ze hadden nog niets en ik kon richting huis komen. En oh ja, kan jij aankomend weekend weg.....

 

Nou nee, ik vind het mooi geweest zo. Als ik terug ben vrijdag ben ik 20 dagen weg geweest van huis en dat vind ik genoeg. De planner deed daar verder ook niet moeilijk over en antwoorde dat hij daar mee aan het werk ging. De trailer die ik er achter heb is een huur trailer van de opdrachtgever en is speciaal gemaakt voor het transport van trams en metro's du die moest eigenlijk gelijk weer naar Spanje om wer te laden voor Roemenië. Het is voor de rest een onhandig ding, hij is zwaar en lang. Hij heeft 5 gestuurde assen wat hem wel super wendbaar maakt. Ik was bijna 30 meter lang op de heenweg maar daar was je heel snel aan gewend. Nu sta ik voor Linz in Oostenrijk. Het is 850 km naar Venlo wat ik morgen wil proberen in 10 rijuren te halen. Ik ben er alleen nog niet uit of ik hier 11 uur of 9 uur maak.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 15 (bijna thuis)

 

Vandaag echt een oersaaie dag. Een rijdag, ik ben dit werk gaan doen omdat ik graag met mijn handen werk. Af en toe een beetje sleutelen en met kettingen en spanbanden slepen.

 

Vanmorgen begonnen aan Linz, het schema was Venlo (je moet toch wat) maar toen ik bij Neurenberg de 6 op draaide begon mijn tom tom te protesteren, dat was volgens hem niet de snelste weg. Helaas voor hem, ik wou over de 6 en de 61 met als gevolg dat ik bij Bedburg nog 9 minuten over had. Nu vind ik Bedburgerland een waaaaaardeloze  rastette dus ik vond het ook niet erg toen die vol was, even verder draaide ik de 44 op richting Aachen waar je een parkeerplaats heb waar het heerlijk rustig is.

 

post-3346-0-29392700-1395338151_thumb.jp

 

Ik moet maar planner worden vind ik ;)

 

Verder eigenlijk heel weinig meegemaakt, het was heerlijk weer onderweg dat dan weer wel. 

 

post-3346-0-32842800-1395338236_thumb.jp

 

 

En dat voor maart.... om 12.30 ging ik pauze maken en besloot gelijk maart even wat warm eten te maken, vanavond sta ik op tijd stil en ik heb er een hekel aan om met een volle maag naar bed te gaan (is ook niet heel gezond voor je)

 

Ik had nog wel even een discussie met een brummie, auto 1 haalt hem in. Auto twee ook. Hij slingerde een beetje en je zag gewoon dat hij niet zijn volle aandacht bij de weg had, voor me reed een nieuwe combi van Veldhoven die hem ook inhaalde. En toen kwam ik...

 

post-3346-0-37436300-1395338459_thumb.jp

 

En toen ik er bijna voorbij was gebeurde dit

 

post-3346-0-70603400-1395338508_thumb.jp

 

Hij kon in ene gas geven en ging er voor. Ik had al een keer getoeterd en toen gaaf de brummi mij het internationale teken voor fuck you.

 

Wat jij wil, bij Koblenz komt er een autobaan bij en heb je een inhaalverbod, nadat hij voor me was gaan rijden had hij al een aantal keren zijn gas losgelaten en weer gas gegeven. Een echte ouderwetse brummi.  Toen er een vrachtwagen voor hem invoegde en hij moest remmen trok ik hem naar links en ging er voorbij. Hij schrok hier zo van dat hij gelijk zijn gas los liet. Toen heb ik eerst maar eens een kwartiertje 75 voor hem gereden in een inhaalverbod.... Hij dorst het niet aan om er voorbij te komen :D

 

Om half 6 stond ik stil en had ik nog niets van de planning gehoord. Dus ik stuurde via de bc een berichtje dat ik om 07.30 morgen in Alphen kon zijn en wat de bedoeling was.

 

Na 15 minuten kreeg ik een berichtje dat ze geen rekening met mij hadden gehouden en dat ik, als er geen calamiteiten tussen kwamen ik naar huis mag.

 

Dat komt heel mooi uit, gelijk een vriend van mij gebeld die een garage bedrijf heeft. Mijn corsa moest binnenkort voor de keuring of dat morgen kon, geen probleem. Hij is een oud chauffer van mij en weet hoe moeilijk het af en toe is om afspraken te plannen. Ook had ik twee portofoons besteld bij een oude collega van mij die ik morgen kan ophalen. En als grootste verrassing haal ik morgen mijn jongste van school, die weet van niets dus dat is geweldig.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 6 en de 61 is wel een stukje om.

Maar het scheelt qua brandstof wel een slok op een borrel.

Overigens pak ik vanaf de 3 meestal de 48.

Dat is qua afstand gelijk als via Köln, maar rijdt wel rustiger aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 6 en de 61 is wel een stukje om.

Maar het scheelt qua brandstof wel een slok op een borrel.

Overigens pak ik vanaf de 3 meestal de 48.

Dat is qua afstand gelijk als via Köln, maar rijdt wel rustiger aan.

 

 

Ik weet eigenlijk niet waarom ik altijd de 6 en daarna de 61 pak, ik vind de 61 sowieso mooier rijden dan de 3 en ook in de spits kun je beter over de 61. Opgaand loopt de ontheffing meestal vanaf Venlo over de 61, 6 en de 3 naar Suben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik zit dus thuis, vanmorgen om kart over 7 kwam ik bij ons het pad op rijden. Tanken, afkoppelen en nog wat spullen gehaald in de garage. Toen papieren inleveren op kantoor, En? vroeg de planner..... Ik vroeg of hij een eerlijk antwoord wou. Ik vond het een leuke rit, absoluut maar ik loop liever de hele dag metkettingen te slepen dan dat ik alleen maar rijd, ik hou daar niet zo van. En ik vond 3 weken toch wel erg lang...

 

Eerlijk toch....

 

Toen in de auto naar Amsterdam om mijn nieuwste investering op te halen....

 

post-3346-0-32590800-1395406325_thumb.jp

 

Het moest er toch maar van komen, ik heb zelf 2 portofoons aangeschaft, bij ons hebben de zware auto's ze standaard in de auto. Voor de 6 *4 vinden ze het niet nodig terwijl die juist heel veel met lengte bezig zijn. Maar nu heb ik ze zelf dus mocht ik voor een ander bezig gaan heb ik ze.

 

Ik heb ze gehaald via een begeleider die bij een (oude) klant van mij werkt, daar ben ik vandaag gelijk even een bakkie wezen doen, netwerken is erg belangrijk in het leven ;)

 

Nu lekker genieten van een vrij weekend, zondag gaan we weer.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Hi Ron, ik heb een tijdje niet het CF bezocht ten eerste omdat d "verbouwing" van het CF nog niet geheel optimaal was en ten tweede zijn er bepaalde ontwikkelingen gaande die ik wel in een PB plaats.

 

Heb even je reisverhaal opgepikt vanaf pagina 117 en vandaar tot hier gevolgd en ik mag wel concluderen dat je een prachtig ritje achter de rug hebt en zoals ik al zelf had geschreven het is alweer ruim 7 a 8 jaar geleden dat ik via Nickelsdorf de grens overstak en een km of 10 verder een vignetje ging halen want die kon je namelijk met je tankpas betalen, vandaar dus.

Ik begrijp ook dat je niet al teveel trek had in nog zo'n rit en ook gewoon even thuis wilt zijn en wat privé dingen kan ondernemen en die zijn zeker belangrijk.

Ik dacht toch juist dat je rijden over het algemeen wel prettiger vond dan het lopen klooien met spanbanden/kettingen etc. ik ben meer een rijder/stuurder en zeker als de boel achter je maar goed gezekerd of vast staat dat geeft toch een beter gevoel als je zo'n rit gaat maken, maar ja de één doet dit graag en de ander doet het op z'n eigen manier ieder z'n meug en ik zal de laatste zijn die hiertegen bezwaar gaat maken, sterker nog "laat ieder in z'n waarde" dan voel je je het prettigst.

 

Grt.Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgende week weer een vlieg vrachtje.

 

Maandag zo vroeg mogelijk laden in Rostock laden voor Spanje. Dan dinsdagmorgen overladen in Ingolstad met een collega die normaal in de treinen zit die het vrachtje Spanje overneemt en ik zijn vrachtje voor Rotterdam.

 

Wat ik moet laden in Rostock is redelijk binnenmaats, alleen  2.85 breed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo heb alles gelezen ron

mooi verhaal weer

en roemenie is toch niet verkeerd om zo af en toe te komen.

ja en met 4 man het werk doen wat ze bij ons alleen doen stamt nog van vroeger.

 

bulgarije is ook mooi, maar je moet er onbevangen heen gaan en het gewoon ondergaan.

 

aanpassen aan rijstijl heb ik ook nooit moeite mee.

zo ik heb mijn 11 uur er bijna op zitten en ga zo richting burgos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

aanpassen aan rijstijl heb ik ook nooit moeite mee.

 

 

Ik ook niet echt. Je moet daar wel, kom je de hoek omzeilen rijd er een paarde en wagen voor je :p

 

Bulgarije ben ik ook nog nooit geweest, die staat nog wel op mijn listje net als Finland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden