[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Stemmen 12 september, maar op wie?


Murphy

Wie stem jij ? (je naam niet zichtbaar na stemming)  

77 stemmen

  1. 1. Wie stem jij ? (je naam niet zichtbaar na stemming)

    • Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD)
      13
    • Partij van de Arbeid (PvdA)
      7
    • Partij voor de Vrijheid (PVV)
      31
    • Christen Democratisch Appèl (CDA)
      2
    • Socialistische Partij (SP)
      14
    • Democraten 66 (D66)
      3
    • GroenLinks (GL)
      0
    • ChristenUnie (CU)
      2
    • Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP)
      2
    • Partij voor de Dieren (PvdD)
      1
    • Piratenpartij
      2
    • Partij voor Mens en Spirit (MenS)
      0
    • Nederland Lokaal
      0
    • Libertarische Partij (LP)
      0
    • Democratisch Politiek Keerpunt (DPK)
      2
    • 50Plus
      1
    • Liberaal Democratische Partij (LibDem)
      0
    • Anti Europa Partij
      0
    • Soeverein Onafhankelijke Pioniers Nederland (SOPN)
      0
    • Partij van de Toekomst (PvdT)
      0
    • Politieke Partij NXD
      0


Vraag

  • Administrators

Heb vandaag het stembiljet gekregen voor de 2e kamer verkiezingen....

20!!!!!!!! partijen doen er dit keer mee.

Wat is het nut van zoveel partijen, die veelal echt een goede insteek hebben op HUN hoofdthema, maar op andere vlakken vrij oppervlakkig blijven?

Hier in Noorwegen hebben we een 6 tal partijen waarop de kiezer zijn stem kan uitbrengen. Lijkt mij in geval van formateren ook wat makkelijker.

Maar wat zou nu een goede partij zijn voor Nederland? lijst 11, de piratenpartij? Of 12, partij voor mens en spirit? Of 18, anti europa partij? 19 misschien:SOPN (what the fuck is SOPN????). of toch maar 20, partij van de toekomst????

Alle goede inzendingen worden door zowel Mevr. Murphy als door mijzelf beoordeelt.....

=====================================================================

BERICHT HIERONDER IS AANGEVULD DOOR FREDDY, opdat men ook kan zien hoe partijen denken over vervoer

=====================================================================

(TEXT komt van nieuwsblad Transport )

Volkspartij voor Vrijheid en Democratie

Mobiliteit:

De VVD wil de ‘hardwerkende Nederlander’ die ’s ochtends in de auto of de trein stapt en daarmee een steentje aan de economie bijdraagt, niet zwaarder belasten. De fiscale vrijstelling van de tegemoetkoming in het woon-werkverkeer blijft daarom behouden. De VVD blijft tegen de invoering van een kilometerheffing. In de Randstad moet een Vervoersautoriteit als ‘motorblok’ fungeren.

Wegen:

De VVD wil voor het uitbreiden van het wegennet jaarlijks 250 miljoen extra uittrekken. Ook moeten de procedures om wegen aan te leggen eenvoudiger. Publiekprivate samenwerking voor infrastructuur moet efficiënter. De partij is geen voorstander van tolheffing, tenzij het niet anders kan, want liever een tolweg dan helemaal geen weg.

Spoor:

Goederenvervoer over het spoor wordt zoveel mogelijk over de Betuweroute geleid, zodat de overlast voor omwonenden langs het gemengde net beperkt blijft. Er moet meer concurrentie op het spoor komen. De bevoegdheden van en de verhoudingen tussen NS, ProRail en het ministerie worden kritisch tegen het licht gehouden.

binnenvaart:

De binnenvaart kan bijdragen aan het terugdringen van de files op de wegen. Mainport Rotterdam kan verder worden ontwikkeld door het overhevelen van een deel van het goederenvervoer naar binnenvaart en spoor.

Luchtvaart:

Luchtvaart moet zich kunnen ontwikkelen. Om de mainportfunctie van Schiphol te behouden, krijgt Schiphol de ruimte om te groeien. Groei mag niet betekenen dat er in de omgeving geen plaats meer is voor woningen en bedrijven.

milieu:

Duurzaam ondernemen wordt uiteindelijk bevorderd door het principe te hanteren dat ‘de vervuiler betaalt’.

Dieren:

Afspraken over dierenwelzijn en productiemethoden moeten in internationaal verband worden gemaakt zodat op termijn sprake is van een internationaal gelijk speelveld.

partij van de arbeid

Mobiliteit:

De vrijstelling woonwerkverkeer blijft gehandhaafd. Betalen naar gebruik in plaats van naar bezit leidt tot een eerlijker verdeling van de kosten voor het autorijden. De PvdA zet in op een ‘eerlijke prijs per kilometer’. Voor vrachtwagens wordt een Maut ingevoerd, naar het voorbeeld van Duitsland, met gelijktijdige afschaffing van de wegenbelasting. Buitenlandse vervoerders gaan dan meebetalen en het leegrijden van vrachtwagens wordt teruggedrongen.

Wegen

: Door bezuinigingen is er minder geld beschikbaar voor de aanleg van wegen. De minst duurzame projecten worden uitgesteld. Voorfinanciering door publiekprivate samenwerking maakt het mogelijk de noodzakelijke (spoor)wegen versneld aan te leggen.

Spoor:

Om de problemen op het spoor sneller aan te pakken, moeten NS en ProRail weer samengaan in één organisatie. De minister draagt de eindverantwoordelijkheid. ERTMS wordt versneld ingevoerd.

Binnenvaart:

De binnenvaart wordt als duurzame vorm van goederenvervoer bevorderd, onder meer door onnodig wachten te beperken.

Luchtvaart:

De PvdA kiest voor ‘kwalitatieve groei’ van Schiphol die bijdraagt aan de economie en rekening houdt met leefbaarheid. Subsidies op kerosine worden afgebouwd en in Europees verband wordt een kerosinebelasting ingevoerd.

Milieu:

Voor doorbraken in duurzaamheid in de Rotterdamse haven zijn gebiedsvergunningen nodig.

Dieren

: Het vervoer van dieren door heel Europa moet sterk worden teruggedrongen.

partij voor de vrijheid

Mobiliteit:

De PVV is voor handhaving van de onbelaste reiskostenvergoeding, want de auto is geen melkkoe. ‘Geen forenzentaks’. Geen kilometerheffing. Mainports Schiphol en Rotterdam moeten tot de wereldtop behoren, ongehinderd door Europese regels die de groei bemoeilijken. Schengen-verdrag opzeggen en zelf verantwoordelijk voor de grenzen. Afspraken maken met de EU over vrij verkeer van goederen, diensten en kapitaal.

Wegen:

Omdat een goede infrastructuur van levensbelang is voor een gezonde economie, is de PVV ‘dolblij met elke meter asfalt’. Geen bezuinigingen op nieuwe wegen. Verplichte invoering rijtest voor beroepschauffeurs uit de MOE-landen. Afschaffen Europese rij- en rusttijdenregeling voor vrachtwagenchauffeurs.

Spoor:

Stoppen van ‘perverse bonuscultuur’ bij NS en ProRail, regie over het spoor moet terug naar het rijk.

Luchtvaart:

Schiphol moet groeien – daarom niet te moeilijk doen over regels.

Milieu:

Afschaffen van milieuzones. ‘Handen af van onze Hedwigepolder’. Stopzetten fiscale vergroening en subsidies voor CO2-reductie en duurzaamheidsprojecten.

Dieren:

Meer grenscontroles op diertransporten uit Oost-Europa.

Christen-Democratisch Appèl

Mobiliteit:

De onbelaste reiskostenvergoeding voor woonwerkverkeer blijft bestaan tot het kostenniveau van het openbaar vervoer (13 cent per kilometer).

Wegen:

Het CDA zet in op een betere benutting van de bestaande infrastructuur. Daarbij worden combinaties gemaakt tussen verschillende bestaande en nieuwe vormen van vervoer (bijvoorbeeld snelfietspaden).

Spoor:

De splitsing in NS en ProRail wordt ongedaan gemaakt. Uitbreiding van het huidige spoornet verdient hoge prioriteit, waarbij regionale overheden mee kunnen financieren.

Binnenvaart:

Deze ‘groene wijze van vervoer’ wordt gestimuleerd door het bevorderen van schone motoren, het openhouden van (kleine) vaarwegen, het stimuleren van overslagfaciliteiten naar weg en spoor en aandacht voor ligplaatsvoorzieningen.

Milieu:

Voorstander van een duurzame bereikbaarheid. Ondernemers die investeren in ecologische, economische en sociaal verantwoorde duurzaamheid (onder meer op het vlak van volks- en diergezondheid en -welzijn, landschappelijke inpassing en beperking milieudruk) verdienen ruimte.

Dieren:

De transportduur van slachtdieren wordt beperkt tot acht uur.

d66

Mobiliteit:

Anders omgaan met mobiliteit voor minder files, betere bereikbaarheid en minder vervuiling. D66 wil dat mensen betalen voor het gebruik, niet voor het bezit van een auto. Dat kan via het beprijzen van rijden (op langere termijn een kilometerheffing) en door het afbouwen van fiscale prikkels voor autogebruik, zoals die voor het woonwerkverkeer.

Wegen:

Verbeter in eerste instantie bestaande wegen. Nieuwe wegen worden alleen aangelegd als ze meerwaarde voor het functioneren van netwerken opleveren. Bestaande wegen kunnen beter worden benut, bijvoorbeeld door intelligente vervoerssystemen of het scheiden van doorgaand en regionaal verkeer.

Spoor:

Betere samenwerking door ProRail en gebruikers, vooral de NS, is noodzakelijk.

Luchtvaart:

D66 wil de mainportfunctie van Schiphol duurzaam versterken door een ‘selectieve ontwikkeling’. Voorstander van emissiesysteem voor de luchtvaart, het belasten van kerosine en het inrichten van een Europees luchtruim.

Milieu:

De vervuiler betaalt, onder meer via een CO2-heffing. 10% van de brandstoffen in de transportsector moet op een duurzame manier verkregen zijn. Nederland kan uitgroeien tot grondstoffenrotonde door kennis van logistiek en havens.

Dieren:

Een beschaafde samenleving gaat fatsoenlijk en veilig om met dieren.

groen links

Mobiliteit:

‘In een duurzame economie verplaatsen wij ons op een slimme manier’. Betalen per kilometer is goedkoper, efficiënter en beter voor het milieu dan het verbreden van wegen. De kilometerheffing wordt zo snel mogelijk ingevoerd. De vergoeding voor het woonwerkverkeer met de auto gaat onder het normale belastingregime vallen.

Wegen:

Een deel van de miljarden die aan asfalt wordt uitgegeven, investeert GroenLinks liever in ‘oplossingen voor de toekomst’: betrouwbaar en aangenaam opennaar vervoer en meer, betere en veiligere wandel- en fietspaden. Blankenburgtunnel, A13/A16 en doortrekking A15 gaan niet door.

Spoor:

Het vervoer per trein krijgt een impuls met extra treincapaciteit en een efficiënter Europees beveiligingssysteem. NS en ProRail werken beter samen. Er worden maatregelen genomen om bestaande diesellocomotieven en binnenvaartschepen schoner, stiller en zuiniger te maken.

Binnenvaart:

Zie spoor. Nederland maakt binnenvaart (en ook zeevaart) schoner door havengelden afhankelijk te maken van de milieuprestatie en door de verplichting van walstroom gebruik te maken.

Luchtvaart:

De groei van Schiphol en regionale vliegvelden wordt gestopt. Er komt een belasting op vliegen en in Europees verband een kerosinetax. Er komt een verbod op nachtvluchten.

Milieu:

Afspraken over Westerschelde nakomen, de Hedwigepolder ontpolderd. Brandstofaccijns krijgt klimaatcomponent die langzaam oploopt met prijs in andere sectoren. Verhoging dieselaccijns en gelijktrekking met Duitsland. IJveren voor strengst mogelijke milieunormen voer- en vaartuigen.

Dieren:

Veetransport wordt aan banden gelegd. Slachtvee mag niet langer dan vier uur worden vervoerd.

socialistische partij

Mobiliteit:

Belastingen en heffingen worden minder gebaseerd op het bezit en meer op het gebruik en de milieu-effecten. Een deel van de motorrijtuigenbelasting en BPM wordt omgezet in variabele kosten via de kilometerteller of via de brandstofprijs. Door een nieuwe visie op mobiliteit, goed ruimtelijk beleid, variabele werktijden en het bevorderen van thuiswerk kunnen we de files helpen terugdringen. Er komt geen forenzentaks.

Wegen:

Terughoudend met de aanleg en verbreding van wegen, maar aanpak knelpunten. Tegenstander van tolwegen. Het eurovignet wordt vervangen door een elektronisch toltarief (Maut) voor vrachtverkeer. De voorkeur gaat uit naar de Oranjetunnel boven de Blankenburgtunnel. Cabotageregels worden strenger gehandhaafd om de voorkomen dat transportbedrijven uit goedkope EU- landen oneerlijk concurreren en vrachtwagenchauffeurs uitbuiten.

Spoor:

NS en ProRail worden een publiek nutsbedrijf. De minister van Infrastructuur en Milieu is eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van het spoorvervoer. Geen intensivering van het vervoer via de IJssellijn, de Twentelijn en de Twentekanaallijn volgens het Programma Hoogfrequent Spoor.

Binnenvaart:

Meer gebruik van binnenvaart en kustvaart in het goederenvervoer. Maatregelen om de kleine binnenvaart te bevorderen. ‘Zo zorgen we ook voor ontlasting van ons wegennet’.

Luchtvaart:

De overlast van Schiphol mag niet toenemen. De luchthaven blijft een publiek bedrijf.

Milieu:

Geen verdere verdieping Westerschelde, samenwerking Nederlandse en Belgische havens. Alternatief voor onder water zetten Hedwigepolder. Maatregelen voor ‘verantwoorde groei van het vervoer, betere luchtkwaliteit en minder geluidsoverlast’. Vervoer van weg naar spoor en binnenvaart.

Dieren:

Transporten van slachtdieren over lange afstanden worden verboden.

christen unie

Mobiliteit:

Trend van meer verkeer en minder bereikbaarheid keren door integratie van ruimtelijke ordening en verkeer, stimuleren lokale economie en ‘realistische beprijzing’ van verkeer. CU kiest voor verduurzaming van de mobiliteit, het vermijden van overbodig verkeer en een betere benutting van de bestaande infrastructuur. Geleidelijke invoering van kilometerheffing, maar direct al voor vrachtwagens. Het schrappen van de onbelaste reiskostenvergoeding wordt grotendeels teruggedraaid.

Wegen:

Om knelpunten op de weg op te lossen, wordt er eerst gekeken welke winst kan worden geboekt door beter benutten, door mobiliteitsmanagement en door de invoering van de kilometerprijs. Pas als er dan nog een structureel knelpunt is, kan weguitbreiding aan de orde zijn. Aanpak van de A15. Voorkeur voor de Oranjetunnel; het Blankenburgtracé is alleen acceptabel met een volledig geboorde tunnel.

Spoor:

De ChristenUnie stelt een Actieplan Spoor voor, waarvan goederencorridors om steden en dorpen te ontlasten een onderdeel zijn. Voorstander van de noordtak van de Betuwelijn en de ROBEL-lijn tussen Rotterdam en Belgie. ProRail komt onder directe leiding van de minister en wordt op termijn samengevoegd met Rijkswaterstaat.

Binnenvaart:

Om de binnenvaart te bevorderen, is een verbinding tussen het Twentekanaal en het Mittellandkanaal van belang. Bevorderen van schone motoren, uitbreiden van het aantal ligplaatsvoorzieningen en zowel de grote als kleine vaarwegen open houden. Achterstallig onderhoud wegwerken voor 2016.

Luchtvaart:

Schiphol kan slechts ten dele de groei van het intercontinentale vervoer opvangen. Bescherming van de regio tegen geluidsoverlast heeft prioriteit. De luchtvaart gaat bijdragen in de vervuilingskosten die ze veroorzaakt. Strenge doelstellingen voor emissiereductie.

Milieu:

Bevorderen van schone (zwavelarme) brandstoffen voor het goederenvervoer over water. Positie van Nederland in het goederenvervoer behouden, maar met verbetering van luchtkwaliteit en veiligheid en betere benutting van milieuvriendelijke vervoersmogelijkheden.

Dieren:

Diertransport wordt beperkt tot een maximum van 500 kilometer of acht uur.

staatkundig gereformeerde partij

Mobiliteit:

De SGP wil een beleid dat zich kenmerkt door een ‘nuchtere kijk’ op mobiliteit. Mobiliteit kan niet meer onbeperkt worden genoten en moet door ruimtelijk en fiscaal beleid worden afgeremd. De SGP verwerpt de ‘forenzenbelasting’ en verwacht veel van transportpreventie. Indien technisch haalbaar en betaalbaar voorzichtig voorstander van kilometerbeprijzing.

Wegen:

Een robuuste inzet voor het oplossen van knelpunten op hoofdwegen is hard nodig. Niet alleen in de Randstad, maar ook in de provincie, met name Gelderland, Zeeland en het Noorden. Er komt een verbod op vrachtverkeer op zondag.

Spoor:

De Betuweroute mag geen valse concurrentie voor de binnenvaart opleveren. Goederenvervoer over water is bij de SGP favoriet.

Binnenvaart:

Knelpunten in de vaarwegen moeten zo snel mogelijk worden weggewerkt, inclusief de kleinere vaarwegen, ‘als haarvaten van het systeem’. Voorkomen dat nieuw achterstallig onderhoud ontstaat. Het rijk moet de gevolgen van de crisis voor de binnenvaart bestrijden en een ‘koude sanering’ voorkomen.

Luchtvaart:

Omdat Schiphol tegen zijn grenzen aanloopt, moet de aanleg van een luchthaven in zee mogelijk blijven. De invoering van accijns op kerosine moet Nederland in internationaal verband sterk bevorderen.

Milieu:

De overheid schept randvoorwaarden waarmee schone vormen van vervoer worden gestimuleerd: elektrisch rijden, rijden op aardgas, groen gas, biobrandstoffen, waterstof en hybride rijden.

Dieren:

Transporten van met name slachtvee over lange afstand moeten worden beperkt tot maximaal 500 kilometer of acht uur.

partij voor de dieren

Mobiliteit:

De PvdD pleit voor het terugdringen van het woonwerkverkeer en het stimuleren van milieuvriendelijk vervoer. De belastingvrijstelling voor werkgeversvergoedingen voor reiskosten met het openbaar vervoer blijft bestaan. Er komt een gerichte kilometerheffing die rekening houdt met de plaats en het tijdstip van het autoverkeer. Er komt een kilometerheffing voor het vrachtverkeer van 15 cent. De overheid stimuleert het flex- en thuiswerken.

Wegen:

Er worden geen nieuwe snelwegen aangelegd. Bestaande plannen zoals de Rijnlandroute, de verbreding van de A15 en de Rotterdamsebaan gaan niet door. De Crisis- en herstelwet wordt afgeschaft.

Luchtvaart:

Nederland investeert niet in de uitbreiding van luchthavens. Er komt een einde aan nachtvluchten.

Milieu:

Biobrandstoffen bedreigen de voedselvoorziening en zorgen voor ontbossing. Zolang ze niet aan duurzaamheidscriteria voldoen, worden ze niet naar Nederland geïmporteerd. De verpakkingenbelasting weer invoeren. Accijnsvrijstelling voor rode diesel, lpg en kerosine wordt afgeschaft.

Dieren:

Veetransportwagens worden voorzien van een GPS-volgsysteem. Transporten over lange afstand worden uitgebannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 380
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Niks gevaarlijks aan de SP ....................... maar men is bang dat ze met name nog meer gaan lenen lenen lenen en zo de Staatschuld groter of onbetaalbaar gaat worden!

SP zou de uitkeringen wel eens behoorlijk willen verhogen ....

Ik denk ook dat de SP een goede voor NL zal zijn = sociaal. Maar op een paar punten vraag ik mij toch het een en ander af ............... ik twijfel er dus aan of ik dit jaar op de SP zal gaan stemmen.

PVV, CDA andere geloofspartijen ... en VVD komen ZEER ZEKER NIET IN AANMERKING voor mijn stem.

VVD niet omdat die werk nog flexibeler willen maken === verwijzend naar het ontslagrecht!

Ik wil wel mijn reiskostenvergoeding houden zoals die nu is ... dus die 19cent per km ONBELAST!

SP ...................... is daar oa niet voor die wil die reiskosten namelijk wel belasten! En dat vind ik nou niet in overeenstemming met de werkNemer/arbeider!

Ik heb hiervoor nu 130 netto per maand ............ belast zou dat aanzienlijk minder worden en zeker niet meer kostendekkend! )-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Mijn mening is dat de SP nu mensen probeert te lokken door met geld te strooien. En ik vind ook dat het makkelijker moet worden om uitkeringen te korten en dat dit ook gedaan word. Er zijn veel werkelozen die gewoon niet willen werken omdat het gewoon veel te makkelijk is om je handje op te houden.

Maar zo wil ik ook wel doorwerken tot 67 om de pensioenen betaalbaar te houden ook al heb ik dit zelf al afgedekt. Als men de uitkeringen gaat verhogen heeft dat alleen maar een aanzuigende werking.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Niks gevaarlijks aan de SP ....................... maar men is bang dat ze met name nog meer gaan lenen lenen lenen en zo de Staatschuld groter of onbetaalbaar gaat worden!

SP zou de uitkeringen wel eens behoorlijk willen verhogen ....

Ik denk ook dat de SP een goede voor NL zal zijn = sociaal. Maar op een paar punten vraag ik mij toch het een en ander af ............... ik twijfel er dus aan of ik dit jaar op de SP zal gaan stemmen.

PVV, CDA andere geloofspartijen ... en VVD komen ZEER ZEKER NIET IN AANMERKING voor mijn stem.

VVD niet omdat die werk nog flexibeler willen maken === verwijzend naar het ontslagrecht!

Ik wil wel mijn reiskostenvergoeding houden zoals die nu is ... dus die 19cent per km ONBELAST!

SP ...................... is daar oa niet voor die wil die reiskosten namelijk wel belasten! En dat vind ik nou niet in overeenstemming met de werkNemer/arbeider!

Ik heb hiervoor nu 130 netto per maand ............ belast zou dat aanzienlijk minder worden en zeker niet meer kostendekkend! )-

AngeliqueBS

De SP is tegen de forenzentax!

http://www.sp.nl/geld/nieuwsberichten/12154/120618-bashir_zet_nu_streep_door_forenzentaks.html

Maar het gaat natuurlijk niet naar ieders persoonlijke voorkeuren de verkiezingen.Het gaat hoe we Nederland weer betaalbaar sociaal kunnen krijgen.

Naar mijn idee is het Communisme maar ook het Kapitalisme een Failliet systeem dat mag wel bewezen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Mijn mening is dat de SP nu mensen probeert te lokken door met geld te strooien. En ik vind ook dat het makkelijker moet worden om uitkeringen te korten en dat dit ook gedaan word. Er zijn veel werkelozen die gewoon niet willen werken omdat het gewoon veel te makkelijk is om je handje op te houden.

Maar zo wil ik ook wel doorwerken tot 67 om de pensioenen betaalbaar te houden ook al heb ik dit zelf al afgedekt. Als men de uitkeringen gaat verhogen heeft dat alleen maar een aanzuigende werking.....

Shompie

De SP gaat ook bezuinigen hoor! Ook zij wil het begroting tekort in 2005 op of onder de 3% hebben.

En in mijn ogen heb je gedeeltelijk gelijk dat er vele werklozen zijn die het wel best vinden.

Maar denk ook aan je collega's die onbedoeld door het uitgevoerde liberale systeem wekloos zijn geworden.

Wil je hun ook gaan korten???

De SP verhoogt inderdaad het miniumloon:

Groeiende inkomensongelijkheid is sociaal niet te rechtvaardigen en leidt economisch tot slechtere prestaties.

We helpen mensen uit de armoede en aan het werk. De koopkracht voor mensen met een minimuminkomen

verhogen we, de rechten van gepensioneerden blijven we respecteren. Mensen met een tijdelijk contract en

zelfstandigen zonder personeel (zzp-ers) bieden we meer bescherming. Gemeenten krijgen meer mogelijkheden

om mensen aan het werk te helpen. Het werk van mensen op de sociale werkplaats gaan we behouden,

ondernemers die mensen met een beperking in dienst nemen gaan we belonen. We nemen maatregelen om te

voorkomen dat jongeren opgroeien in armoede en mensen moeten leven van de voedselbank.

Maar dit geld wordt weer ergens anders weg gehaald. b.v afschaffen wachtgeld regeling enz...

Ook handhaafd de SP de ontslagrechtbescherming werkgevers hebben al genoeg mogelijkheden om werknemers tijdelijk te lozen via de uitzend bureau's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Peter, ik ben uit principe tegen te veel bemoeienis vanuit de overheid. Ik vind dat mensen meer zelf de verantwoordelijkheid moet nemen. Een klein voorbeeld, de ZZP er die ook beschermd moet worden. Ik vind dat gewoon ondernemers risico, als die man zo graag beschermd wil worden sluit hij daar maar een verzekering voor af. En ja dat kost geld, maar dat moet hij in zijn kostprijs doorberekenen. Of anders moet hij gewoon lekker in loondienst gaan.

Met het verhogen van uitkeringen stimuleer je nou niet echt de mensen om aan het werk te gaan, er zijn er zat die het wel best vinden, ik ken ze ook. Laat die werkelozen maar bij mij de tuin gaan doen, ik werk tenslotte ook voor hun uitkering. En dan niet degene die alles willen aanpakken om aan het werk te gaan maar wel degene die alle banen die er zijn niet passend vinden.

Ik sta gister in een telefoonwinkel om een telefoon te kopen. We raken met dat meisje aan de praat, die woont in Den Helder, die gaat elke dag op en neer, elke dag bijna 1.5 uur met de trein. Daar kan alleen maar respect voor opbrengen. En voor zo'n iemand wil ik graag wat extra's afdragen,maar niet voor degene die het te zot voor woorden vind om elke dag een uurtje voor zijn werk te reizen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Peter, ik ben uit principe tegen te veel bemoeienis vanuit de overheid. Ik vind dat mensen meer zelf de verantwoordelijkheid moet nemen. Een klein voorbeeld, de ZZP er die ook beschermd moet worden. Ik vind dat gewoon ondernemers risico, als die man zo graag beschermd wil worden sluit hij daar maar een verzekering voor af. En ja dat kost geld, maar dat moet hij in zijn kostprijs doorberekenen. Of anders moet hij gewoon lekker in loondienst gaan.

Met het verhogen van uitkeringen stimuleer je nou niet echt de mensen om aan het werk te gaan, er zijn er zat die het wel best vinden, ik ken ze ook. Laat die werkelozen maar bij mij de tuin gaan doen, ik werk tenslotte ook voor hun uitkering. En dan niet degene die alles willen aanpakken om aan het werk te gaan maar wel degene die alle banen die er zijn niet passend vinden.

Ik sta gister in een telefoonwinkel om een telefoon te kopen. We raken met dat meisje aan de praat, die woont in Den Helder, die gaat elke dag op en neer, elke dag bijna 1.5 uur met de trein. Daar kan alleen maar respect voor opbrengen. En voor zo'n iemand wil ik graag wat extra's afdragen,maar niet voor degene die het te zot voor woorden vind om elke dag een uurtje voor zijn werk te reizen.....

Shompie

Je bent erg gefixeerd op de huidige werklozen dat bergrijp ik en ook de SP zal in de toekomst daar het nodige aandoen want we zullen met z'n allen er moeten voor strijden dat we weer een sociaal betaalbaar land krijgen.

Maar aan de andere kant interesseert het je blijkbaar minder dat Europarlementariers in de laagste schaal Salaris samen: € 10.585. pmaand verdienen. 11.119 EU-ambtenaren verdienen meer dan

Ook dit dient aangepakt te worden en dat Zal je zonder de SP niet lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Shompie

Je bent erg gefixeerd op de huidige werklozen dat bergrijp ik en ook de SP zal in de toekomst daar het nodige aandoen want we zullen met z'n allen er moeten voor strijden dat we weer een sociaal betaalbaar land krijgen.

Maar aan de andere kant interesseert het je blijkbaar minder dat Europarlementariers in de laagste schaal Salaris samen: € 10.585. pmaand verdienen. 11.119 EU-ambtenaren verdienen meer dan

Ook dit dient aangepakt te worden en dat Zal je zonder de SP niet lukken.

Als je een paar postings terug gaat kun je lezen hoe ik over politiek denk, ze liegen alles bij elkaar, ook de SP. Het enge aan de SP vind ik dat ze een groot deel van hun Salaris terug storten naar de partij, straks verlangen ze dat ook van mij of dat ik nog maar een bepaald bedrag mag verdienen, soory, ik mag graag wat extra's verdienen door iets harder te werken, als daarvan een groeter deel naar degene gaat die niet werken ben ik het daar niet (altijd) mee eens. Dat hele gedoe in Brussel en Strasbourg mogen ze afschaffen van mij, maar dat gebeurd toch niet, er zitten veel te veel zakkenvullers daar die verder niets kunnen. Dus op een partij stemmen alleen daarvoor heeft geen zin.

Ik stem VVD, al jaren, van mij mogen ze de arbeidsmarkt overhoop halen. Het is nu toch al een puinhoop, laat ze maar eens goed de bezem er doorheen halen. En ja ook de VVD gaat mij bedonderen, nu beloven ze dit en ze doen later dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Als je een paar postings terug gaat kun je lezen hoe ik over politiek denk, ze liegen alles bij elkaar, ook de SP. Het enge aan de SP vind ik dat ze een groot deel van hun Salaris terug storten naar de partij, straks verlangen ze dat ook van mij of dat ik nog maar een bepaald bedrag mag verdienen, soory, ik mag graag wat extra's verdienen door iets harder te werken, als daarvan een groeter deel naar degene gaat die niet werken ben ik het daar niet (altijd) mee eens. Dat hele gedoe in Brussel en Strasbourg mogen ze afschaffen van mij, maar dat gebeurd toch niet, er zitten veel te veel zakkenvullers daar die verder niets kunnen. Dus op een partij stemmen alleen daarvoor heeft geen zin.

Ik stem VVD, al jaren, van mij mogen ze de arbeidsmarkt overhoop halen. Het is nu toch al een puinhoop, laat ze maar eens goed de bezem er doorheen halen. En ja ook de VVD gaat mij bedonderen, nu beloven ze dit en ze doen later dat.

Nu dan! Je antwoord is mij dus duidelijk weet nu hoe je er over denkt. Mooi..

Ik wens je heel veel geluk met je standpunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik krijg het idee dat ik iets anders denk dan graag zou willen. Dat vind ik ook eng.....

Eng Shompie??

Dit is pas eng je haagse vriendjes die denken dat alles maar kan met hun dikke salarissen. Piet Hein Donner heeft een hypotheek van 1.062.000 euro - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]

Zij die de komplete publieke sector leeg zuigen omdat het kan.

En lopen zij enig risico? waar dan ook mee..

Wanneer zij een foutje maken worden zij beboet?

Wanneer zij een fout maken door een onoplettendheid van een ander ,komen zij dan in het gevang wegens dood door schuld.?

Wanneer zij geen werk meer hebben een riante wachtgeld regeling gewoon omdat het kan!!

Natuurlijk gewoon accepteren is het decreet tuurlijk ga zo door en stop je hoofd maar in het zand.

Wat je niet weet bestaat immers niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Peter, ik had je al een keer gevraagd om mijn postings hier eens door te lezen. Dan weet je hoe ik over politiek denk. Ik krijg het idee dat jij iemand jou waarheid op wil dringen. Je mag er over discussiëren maar ik ben en ga het niet eens worden met je. Daarom zit je op een forum, om het niet eens te zijn met anderen. Ik krijg bij jou het idee dat je jou mening bij een ander door de strot wil duwen.

Dat vind ik eng.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Eng Shompie??

Dit is pas eng je haagse vriendjes die denken dat alles maar kan met hun dikke salarissen. Piet Hein Donner heeft een hypotheek van 1.062.000 euro - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]

Zij die de komplete publieke sector leeg zuigen omdat het kan.

En lopen zij enig risico? waar dan ook mee..

Wanneer zij een foutje maken worden zij beboet?

Wanneer zij een fout maken door een onoplettendheid van een ander ,komen zij dan in het gevang wegens dood door schuld.?

Wanneer zij geen werk meer hebben een riante wachtgeld regeling gewoon omdat het kan!!

Natuurlijk gewoon accepteren is het decreet tuurlijk ga zo door en stop je hoofd maar in het zand.

Wat je niet weet bestaat immers niet.

Het zegd mij niks En doet mij niks

Wat verdient een prof voetballer

Lopen er in Engeland rond die hebben 3.000.00.in de week

En wat doe ik dan verkeert.

Het verschil al altijd blijven

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Peter, ik had je al een keer gevraagd om mijn postings hier eens door te lezen. Dan weet je hoe ik over politiek denk. Ik krijg het idee dat jij iemand jou waarheid op wil dringen. Je mag er over discussiëren maar ik ben en ga het niet eens worden met je. Daarom zit je op een forum, om het niet eens te zijn met anderen. Ik krijg bij jou het idee dat je jou mening bij een ander door de strot wil duwen.

Dat vind ik eng.....

Hij wil jou bekeren

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
En wat doe ik dan verkeert.

Waarschijnlijk is hij iets eerder gestopt met school als wij (2 jarige chauffeurs opleiding) en ging hij doen wat hij leuk vond, lekker buiten voetballen, en ja, zie wat daar van komt.....:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Hij wil jou bekeren

Dat mag iedereen proberen Huub, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken, dat hebben al heel veel mensen geprobeerd, ook mensen die er heel veel verstand van hebben LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een mooi voorbeeld. Alleen zegt het helemaal niets.

En dat neem ik u niet eens kwalijk, maar het geeft te meer het niveau aan van de gemiddelde journalist die zo'n artikeltje schrijft of uit een ander blad overneemt.

Stel u heeft een boerderij. Voor mijn part geërfd van uw (schoon-)ouders, kan me niet schelen hoe u eraan komt. Maar u heeft geen dubbeltje aan lening er (meer) op staan. Dan kan er zomaar een hypotheek van (bijvoorbeeld) 2 miljoen euro op UW boerderij gevestigd zijn.

Waarom?

Daar zal best een reden voor zijn, maar die hoeft NIEMAND verder te weten, buiten enige notaris en een bepaalde geldschieter. Sterker nog, in de meeste gevallen weet ook niemand dat wat daar lopen mensen nooit mee te koop.

In uw geval die hypotheek van 2 miljoen op uw boerderij, terwijl u zelf geen centje lening heeft (dus ook geen hypotheekrenteaftrek), dat kan zomaar zijn dat u een vriend, een dochter, of een familielid, of een ander die u heel erg vertrouwd, uw boerderij heeft aangeboden als "onderpand". Een onderpand voor maximaal 2 miljoen, waardoor er bij het kadaster vermeld staat dat er op uw boerderij (nogmaals waar U ZELF geen centje lening op heeft) een hypotheek ter waarde van 2 miljoen euro is "gevestigd".

Ander voorbeeld.

Shompie heeft het aardig voor elkaar, en z'n huis is afgelost en er is geen hypotheek (meer) op gevestigd. Shompie en ik zijn dikke vrienden, we vertrouwen elkaar blindelings en IK zit met een (financieel) probleem. Ik vind een bank die mij 200.000 euro wil lenen, maar ik heb zelf daarvoor niet het benodigde onderpand. Shompie praat eens met z'n vrouw en we worden het erover eens dat ik Shompie's huis al onderpand mag nemen. Dus ..., er een hypotheek op mag laten vestigen (als zekerheid/onderpand) voor de lening die IK aanga.

Dan wordt er een hypotheek op gevestigd die altijd hoger is als die 2 ton die ik op dat moment van de bank krijg. Want de bank zal altijd proberen om de hypotheek zo hoog te vestigen dat ze het gehele huis als onderpand hebben. Bijvoorbeeld voor die 2 ton lening die IK krijg, wordt er dan op het huis van Shompie een hypotheek gevestigd van (ik roep maar wat) 400.000 euro.

Iedereen kan bij het kadaster die gegevens opvragen. En kan dan een artikel in de krant zetten: "Shompie heeft een hypotheek van 400.000 euro ...!"

"Zozo ..."; zegt de lezer dan, die er net zo weinig verstand van heeft als de journalist en ook van geen toeten of blazen weet: "Die Shompie en die Peter-Opc die doen het er maar van zeg. Poepoe ...! De een heeft een hypotheek van 4 ton op z'n huis, de ander zelfs van 2 miljoen. Nou nou ..... , die zullen flink belastingvoordeel claimen met hun hypotheekrenteaftrek"

"Sjonge, jonge jonge, jonge ...."

"Weet je het wel zeker, vraagt een ander nog voorzichtig?"

"Ja ..., natuurlijk. Het staat er toch? Die gegevens zijn van het kadaster. Dus dat klopt!"

"Oh .. ja .., als jij dat zegt .., dan zal het wel zo zijn. Het moest verboden worden! Die gasten trekken ieder jaar ik weet niet hoeveel van de belasting af".

"Ja ...., nou en of. Het moest inderdaad verboden worden. En wat denk je dat zulke gasten zoals Shompie en Peter-Opc wel niet zullen verdienen. Die rijke stinkers!"

"Rijke stinkers? Hoezo .. ?"

"Nou ..., wat denk je .. wat er iedere maand betaald wel niet aan de bank betaald moet worden bij een hypotheek van 400.000 euro of één van 2 miljoen? Heb je dat wel eens nagerekend?"

"Neuh ... , uhhh ..., maar nu je het zegt .... Ja .. die gasten moeten echt veel geld verdienen iedere maand. Anders kun je die hypotheek natuurlijk niet ieder maand ophoesten"

"Dat bedoel ik dus!"

"Goh ...., ja .. nooit zo bekeken eigenlijk. Het moest ECHT verboden worden!"

" Ja ...., dat zei ik toch !"

"inderdaad, ik ben het met je eens. het is verschrikkelijk dat het allemaal maar kan!"

"Precies. .....!"

Maar ...... Zowel Shompie als Peter-Opc hebben, als u het verhaal goed gevold heeft, dus ALLEBEI helemaal nog geen CENTJE aan lening. En dus ook geen hypotheekrenteaftrek! Daarom zeggen zulke artikelen in de krant ook helemaal NIETS. Pure stemmingmakerij. Men kan pas zeggen wat er aan de hand is als men alle gegevens kent en bijvoorbeeld de jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting kan inzien. Of notarissen geen beroepsgeheim zouden hebben en van iedereen mochten vertellen hoe het precies zat.

Maar voorlopig heeft Donner een hypotheek van 1.062.000 euro op z'n huis (?) gevestigd. Of is het de hypotheek voor het betreffende perceel waar misschien nog wel 5 andere, verschillende gezinnen in woonde. Of huurde Donner het misschien wel, en dat die hypotheek gevestigd was door of namens ..... , wie zal het zeggen (de huisbaas/verhuurder)... ?????

Ik weet het het in ieder geval niet. Maar het zou zomaar kunnen. Een gevestigde hypotheek, geregistreerd bij het kadaster zegt in ieder geval helemaal niet over (de hoogte) een lening, voor wie die lening dan is, etc. Het zegt alleen dat een bepaald pand/perceel voor iets of iemand als onderpand dient tot zekerheid en tot aan een bepaald gevestigd bedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oh ja .., onder normale omstandigheden betaal IK dan (bijvoorbeeld iedere maand) een bedrag aan Shompie als vergoeding voor het risico dat hij loopt door de vestiging van die hypotheek, waardoor ik die lening bij de bank kon lospeuteren.

Hetzelfde geldt voor Peter-opc die ook (bijvoorbeeld maandelijks) van iemand een vergoeding ontvangt voor de risico's die aan die gevestigde hypotheek van 2 miljoen kleven.

En als het goed is geven zowel Shompie als Peter-opc die (maandelijkse) financiële vergoeding allebei keurig op als "inkomsten" en betalen zij daar allebei keurig belasting over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De salarissen van ministers vallen nog wel mee hoor. Er zijn in het bedrijfsleven schokkend veel mensen die meer verdienen eh..... krijgen.

En zelfs een politicus die voor afschaffing van de hypotheekrente aftrek is, mag er van mij prive best gebruik van maken hoor, zo lang het kan. Waarom zou een openbaar bestuurder benadeeld moeten worden tov van een graaier uit het bedrijfsleven/zorgsector.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Hoewel de westerse vrijheid bedenkelijk genoemd kan worden, was het toch heel erg duidelijk dat het soscialisme/communistisch systeem falikant gefaald hebben. Mijn ogen werden geopend toen ik in 1987 voor het eerst het oostblok in reed met de tankwagen. oen de muur omgevallen was, heel veel in öost"Duitsland gezeten en waar je ook kwam, armoe kommer en kwel straalde gewoon van alles af wat je zag.

Griekenland, jaren lang geteisterd door een rode regering is ook een voorbeeld hoe het dus niet moet.

Zonder persoonlijk te worden, er zijn mensen die bij de verkiezingen enkel en alleen naar hun eigen inkomen kijken en de partijprogramma's daar op toetsen.

Leuk, gelijk heb je, maar hoe denkt de staat dit op langere termijn te kunnen waarmaken? Denk niet enkel aan je eigen knip, maar denk eens een paar jaar verder en bedenk of dat geweldige program wel betaalbaar is/blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
De salarissen van ministers vallen nog wel mee hoor. Er zijn in het bedrijfsleven schokkend veel mensen die meer verdienen eh..... krijgen.

Ik kom net bij mijn baas vandaan, lekker op de fiets samen met mevr Shompie. Mijn werkgever rijd een hele grote Mercedes, zo'n ML voor de kenners. Hij werkt maar 2 dagen in de week, en ik gun hem die Mercedes ook nog. Waarom? Omdat hij voor mij een goede werkgever is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden