[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tractor valt van aanhanger op A30 bij Barneveld


Fred N

Recommended Posts

  • Forumlid
Vroeger ging er nog water bij

U bent goed op de hoogte.

Dat was om in eerste instantie een goedkope oplossing om meer ballastgewicht te geven, maar ook om daardoor meer grip te hebben. Of de duurdere oplossing: een paar extra wielgewichten die in de velg(en) worden geschroefd. Of zelfs beiden, water in de banden + extra gewichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ja Karel ik kom zelf van een boeren bedrijf af

Heb nog met paard gewerkt als kind zijn

En ik kom nog veel bij boeren bedrijven Zelf nog wel eens bij springen

Maar alle moet voort in het groot Van een kant vind ik het jammer

Nu wordt er voort gewerkt met trekkers boven de 300 Pk of het niks is

Hetziet er in de cabine beter uit als in veel vrachtwagens

Melk Koeien boer in de Vredepeel was vroeger mijn buurman

De grootste in Nederland Of europa.Mega bedrijf

Huub

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar alle moet voort in het groot Van een kant vind ik het jammer

Dat vind ik precies zo.

Het ziet er in de cabine beter uit als in veel vrachtwagens

Dat klopt. Ik durf bijna te stellen dat men in veel gevallen telkens een slag vóór loopt op de vrachtwagens. Op het gebied van comfort, maar ook qua techniek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een lage druk in de band

De lage druk in banden van landbouwmachines zijn vooral bedoeld ter bescherming van de bodem. Hoe lager de spanning in een band, hoe lager de druk in de bodem, hoe minder het structuurbederf.

De lage druk banden zijn eigenlijk een waar kunststukje van de bandenindustrie. Vooral door de uitdaging om toch een acceptabel stlijtage-patroon van het profiel te houden, terwijl daarnaast de gewichten die de banden moeten kunnen dragen steeds hoger worden en landbouwmachines toch steeds hogere snelheden kunnen halen en de banden dus ook op de verharde wegen goed moeten presteren. Een bijna onmogelijk opgave om al die eisen te combineren, waarbij ook nog eens de tractie op de diverse soorten ondergrond maximaal moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is de kunst om zoveel mogelijke bodem oppervlak onder de band te hebben en te houden (vierkante cm's ) door de band laag in de druk te houden blijft die vlakker en zal het gewicht wat er boven zit soepeler worden afgeveerd, dit te samen zorgt voor minder structuurbederf.

Een tractor band heeft eigenlijks aan veel meer eisen te voldoen dan een truck band dat beschrijf je netjes Karel65.

Maar ook op de weg wordt met banden druk gestoeid kijk maar naar drake race, de grote banden lage druk om ook oppervlakte op het asfalt te krijgen en om de eerste torsie kracht op te vangen maar dan komt er iets ander er bij, na mate de snelheid toe neemt zal de band in omvang ook groter worden wat zich omzet in meet omtrek dus meer snelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vergeet niet Die traktor is gaan spingen En zo om gekipt .De reden daar van is De banden zijn maar half gevuld met lucht

De reden daar van is Om meer trek kracht te krijgen.

Huub

Heb het hele weekend geprobeerd mijn banden vd pkw voor de helft te vullen. Leek mij wel grappig rijden. Maar het lukte niet. continu werd de hele band gevuld..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat vind ik precies zo.

Dat klopt. Ik durf bijna te stellen dat men in veel gevallen telkens een slag vóór loopt op de vrachtwagens. Op het gebied van comfort, maar ook qua techniek.

Vergeet ook niet De kosten zijn ook vrij hoog

Als een zware traktor veel op de harde weg is

Vergeet niet de banden Langer dan twee jaar gaan ze niet mee

Die zijn snel een meter breed.

Die jongens gaan ook met 30 a 40 ton het land op

Wat denk je van zo,n gier ton 3 assen

Kijk maar is bij U,S,A aanhang wagens landbouw

Die tijd is ver vooruit

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op foto 6 van BarneveldseKrant.nl wordt de trekker tenminste weer op een "korte" aanhanger gezet waar geen 2e trekker bij staat. Maar waar de trekker vanaf kwam, is niet te zien door die vervelende brandweerauto.
die is daar al weg die trekker heeft op een wipcar gestaan waar een luchtbalg is geklapt en toen is het spul gegaan .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als u alles zo goed weet vertel mij dan eens hoe ik een ro staal in de goot moet vast zetten mischien kan ik dan nog wat leren want ik rij die dingen elkedag

Simpel, goot open, om de 30 cm antislipmatjes, 2 palen in de gaten, daar weer 1 of 2 palen tegenaan naargelang de diameter van de rol. Dan haakt men halverwege de rol aan weerskanten een spanband in de ogen, daarna mikt men die spanbanden door het coilgat naarvoren en men spant de banden (hoekbeschermers niet vergeten) naar voren trekkend. Daarna nog ff een bandje over de coil (stel je voor zeg dat die rol van 28 ton de goot uit stuitert) en dan kan men vertrekken naar die rooie aan de poort die dan weer een raveltje aan je spanband vind en weer terug stuurt. En bij 2 rollen de dubbele handelingen:D, ben alleen nog wat vergeten:confused::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simpel, goot open, om de 30 cm antislipmatjes, 2 palen in de gaten, daar weer 1 of 2 palen tegenaan naargelang de diameter van de rol. Dan haakt men halverwege de rol aan weerskanten een spanband in de ogen, daarna mikt men die spanbanden door het coilgat naarvoren en men spant de banden (hoekbeschermers niet vergeten) naar voren trekkend. Daarna nog ff een bandje over de coil (stel je voor zeg dat die rol van 28 ton de goot uit stuitert) en dan kan men vertrekken naar die rooie aan de poort die dan weer een raveltje aan je spanband vind en weer terug stuurt. En bij 2 rollen de dubbele handelingen:D, ben alleen nog wat vergeten:confused::D

Oh Pieter, wat leuk dat je over mijn vriend begint. Ik kom daar wel eens met de dieplader, ik hoop dan altijd dat hij er staat, kan ik lekker een enorme rij voor de poort creëren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst vroeg hij wat de auto leeg woog, ik antwoordde 36 ton. Okay zei hij. Hoeveel weegt die Heftruck die er op staat, ook 36 ton antwoordde ik. Dan ben je te zwaar en kom je het terrein niet af. Wat jij wilt antwoordde ik, maar waar staat dat dat ik te zwaar ben..... Ja ehhhhh, dat wist hij even niet. Je mag maar 50 ton wegen zei hij, ik, wie zegt dat..... en hij werd kwader en kwader. en de rij werd langer en langer. Na 15 minuten heb ik hem toch de doorlopende ontheffing maar gegeven. Hij was echt heel boos....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja en bij rollen onder de 10 ton hoef je maar 2 spanbanden te gebruiken had eigelijk gehoopt dat huub hierop zou reageren want die weet toch alles beter en wat ben je vergeten dat als ze niet goed vast staan, volgen de straf punten

Ja Wim

Ik heb het vroeger zonder spaanbanden gedaan

Vaak maar twee rollen elk 10 ton

Maar jij hebt gewoon een gat in de oplegger

Zo als ik vroeger Ze kunnen geen kant op

eerlijk toch

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja en bij rollen onder de 10 ton hoef je maar 2 spanbanden te gebruiken had eigelijk gehoopt dat huub hierop zou reageren want die weet toch alles beter en wat ben je vergeten dat als ze niet goed vast staan, volgen de straf punten

Blij toe dat ik er niet meer heen hoef, ben bij P&O weggehaald vanwege de planner. Die dacht dat een dag 28 uur had en dat er een robot achter het stuur zat.

Laatst vroeg hij wat de auto leeg woog, ik antwoordde 36 ton. Okay zei hij. Hoeveel weegt die Heftruck die er op staat, ook 36 ton antwoordde ik. Dan ben je te zwaar en kom je het terrein niet af. Wat jij wilt antwoordde ik, maar waar staat dat dat ik te zwaar ben..... Ja ehhhhh, dat wist hij even niet. Je mag maar 50 ton wegen zei hij, ik, wie zegt dat..... en hij werd kwader en kwader. en de rij werd langer en langer. Na 15 minuten heb ik hem toch de doorlopende ontheffing maar gegeven. Hij was echt heel boos....:D

Hij heeft geleerd zegt ie he, maar praktijk kennis heeft ie niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij toe dat ik er niet meer heen hoef, ben bij P&O weggehaald vanwege de planner. Die dacht dat een dag 28 uur had en dat er een robot achter het stuur zat.

Hij heeft geleerd zegt ie he, maar praktijk kennis heeft ie niet

Nu weet ik iets van de regelgeving op het hoogoven terrein, laatst kwam hij aanrennen, ik moest het terrein op, wederom met een dieplader. Ik zei he vriend, dat was fout een. Ik moest volgens hem begeleiding hebben op het terrein en dat kon nog wel even duren.

Ik zei dat ik die niet nodig had omdat alle assen op mijn trailer gestuurd waren, toen zegt hij, wat heeft dat er nu mee te maken, ik weer, ga jij het regelement even doorlezen dan zie ik je wel weer als ik naar buiten wil. Toen ik naar buiten ging bleef hij staan, ik heb nog naar hem getoeterd en gezwaaid, die man heeft echt weinig vrienden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb begrepen dat hij al een keer een geheel verzorgde vakantie aangeboden heeft gekregen in het RKZ van Bijvoet chauffeurs, hij was bij de Wijkerhaven in hun opleggers aan het snuffelen of het wel goed vast stond. Dat heeft ie geweten:D

Dat meen je niet, hij is wel heel fanatiek. Mijn vriend is het niet, en dat laat ik ook altijd duidelijk weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb begrepen dat hij al een keer een geheel verzorgde vakantie aangeboden heeft gekregen in het RKZ van Bijvoet chauffeurs, hij was bij de Wijkerhaven in hun opleggers aan het snuffelen of het wel goed vast stond. Dat heeft ie geweten:D

Haha, prachtig! Maar zulke personen verdienen dat ook een keer, als je zo fanatiek bent verdien je wel zo'n vakantie. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden