[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tractor valt van aanhanger op A30 bij Barneveld


Fred N

Recommended Posts

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Waarom pompen ze voor het transport die banden niet wat verder op dan? Dan staat het spul stukken stabieler.

Haha .., probeer het eens zou ik zeggen.

Als ik u een tip mag geven: ( >> klik !! << ).

Oh ja ..., en ga ondanks die ( >> klik !! << ) in ieder geval ook nog even ergens aan de andere kant van de trekker staan tijdens het oppompen ..... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat maakt bij dergelijke grote en soepele banden weinig uit.

Ze blijven simpelweg te gemakkelijk inveren, daar zijn ze voor ontworpen. Bij 1.5 bar kunnen die banden nog met gemak 10 ton per band dragen. Dus al zou je er voor transport 6 bar in (kunnen) pompen, dan blijven ze nog veren.

Door de grote luchtkamer (ballon) van zo'n band trek je zo'n machine niet snel muurvast op een dieplader.

Is ook niet perse nodig. Als je uit gaat van 10 ton per ketting/spanner.Trekker weegt ongeveer 7 ton, dus met 2 goede kettingen staat zo'n ding in principe prima vast. EN hij staat al met rubber op de houten/stalen bodem van de aanhanger.

Al zou ik er liever 1 of 2 meer gebruiken. Al was het alleen maar voor je eigen gevoel. Als ie aan alle 4 kanten vast staat, staat ie toch mooier vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zet ze wel eens op een oplegger Of aanhanger

Eigen vervoer Bij een bedrijf in de Mortel

Ben verplicht om 4 kettingen te gebruiken

Want de eigenaar wil het hebben zo De ARBO wet

En daar bij hij heeft zijn leer geld betaald

ook als de kraan op transport gaat Dan moet er voor vertrek foto,s gemaakt worden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Verslag TUV

Sorry hoor...

maar bij iedereen moet nu wel een lampje gaan branden.. beton platen met spanbanden vastgezet?? KAN EN MAG NIET!

Tractor die van een aanhanger valt door dat deze instabiel wordt? sorry, maar wat voor lading het ook is, kettingen en banden welke gebruikt worden moeten die last voldoende kunnen houden...

ouwe rot of niet, er is of verkeerd of te weinig hulpmiddelen gebeurd..

daarbij, goed mogelijk dat de luchtbalgen geknapt zijn door de klap van de tractor, en niet andersom :)

Dit is geen stemmingmakerij, maar van Manen, kijk uit, zo gaat je naam en reputatie wel naar de "maan"

Dit verslag stond in de krant

Van iemand T.U.V.

Huub

zo mag ik wel betonplaten vast zeten met spanbanden als ik maar hoeken gebruik zodat de banden niet kunnen doorsnijden en dan moet ik ook nog de spanners aan weerszijden heben zitten om de spankracht aan weerszijden te waarborgen meheer huub
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zo mag ik wel betonplaten vast zeten met spanbanden als ik maar hoeken gebruik zodat de banden niet kunnen doorsnijden en dan moet ik ook nog de spanners aan weerszijden heben zitten om de spankracht aan weerszijden te waarborgen meheer huub

Als jij het beter weet dan T.U.V Dan moet jij dat doen

En daarbij het zal mij een zorg zijn Veel chauffeurs weten het beter

Waarom staan er zo veel op straat.

En de verzekering als die niet betaald Zegd de chauffeur dan ik betaal de schade

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Trekker tegen het kop schot aan Daar iedere kant een ketting

En achter kant eidere kant een ketting

En Achter het achter wiel een klos van hout

En zo heb ik ze vroeger ook naar het oostblok gebracht Nooit problemen mee gehad

Huub

Welk kopschot op een (semi)dieplader:confused:. Trekkers, kranen, buldozers, shovels zette ik altijd tegen de zwanehals aan, 2 kettingen kruislings van achter naar voren en 2 kettingen kruislings van voor naar achteren en over de giek van de kraan ging nog een keer en spanband om hem naar beneden op het bed te trekken of te houden. Of deed ik het nu ook fout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Welk kopschot op een (semi)dieplader:confused:. Trekkers, kranen, buldozers, shovels zette ik altijd tegen de aan, 2 kettingen kruislings van achter naar voren en 2 kettingen kruislings van voor naar achteren en over de giek van de kraan ging nog een keer en spanband om hem naar beneden op het bed te trekken of te houden. Of deed ik het nu ook fout.

Wat denk je van een motor wagen

zwanehals Klopt jij hebt de slaap uit

Zijn er bij die vervoeren het Zetten niks vast Want die paar km gaat zo wel

Maar dat bedrijf heeft drie motor wagens Met aanhanger en die hebben een kop schot

Dat zijn vrachtauto,s Die aan gekocht zijn van vier jaar oud.

En de Daf,s doen het goed.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe je het ook wend of keert, die trekker is van de aanhanger afgedonderd en dat mag niet. Voor hetzelfde geld rijd er een personenauto achter die de trekker niet kan ontwijken. Zeker als de chauffeur een oude rot had dit niet mogen gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In dit geval stonden er 2 tractoren op de aanhanger en is de achterste eraf gegaan. Die stond dus niet vast tegen een kopschot.

Daarom heb ik de foto's ook al zitten afspeuren naar die betreffende aanhanger, waar dan ook die andere trekker nog op moet hebben gestaan.

Dat moet een flinke lange aanhanger zijn geweest. Deze Fendt heeft een wielbasis van bijna 3 meter en is zonder (front-)hefinrichting zo'n 4m80 lang. Zonder foto's kan ik dan bijna al raden wat er mis is gegaan. Zeker omdat die aanhanger opeens begon te slingeren, zal de oorzaak waarschijnlijk gezocht kunnen worden in de gewichtsverdeling (van deze 2 traktoren) op de aanhanger. Dus de manier waarop ze op de laadbak stonden. Met name deze trekker dus, die dan achterop blijkt te hebben gestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als u alles zo goed weet vertel mij dan eens hoe ik een ro staal in de goot moet vast zetten mischien kan ik dan nog wat leren want ik rij die dingen elkedag

Ik weet niet op wie u doelt.

Maar coils rijden kan tegenwoordig ( << klik !! < ) niet zo ingewikkeld meer zijn met de daarvoor uitgeruste opleggers. Maar desondanks kan ook daar natuurlijk nog wel eens wat mis gaan. "Ongelukken" hebben niet voor niets de naam ONgeluk. De kunst is altijd weer om te ontdekken welke factor uiteindelijk de doorslag heeft gegeven in de combinatie van vele factoren die ieder op hun beurt wel of niet, of in mindere mate te beïnvloeden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vergeet niet Die traktor is gaan spingen En zo om gekipt .De reden daar van is De banden zijn maar half gevuld met lucht

De reden daar van is Om meer trek kracht te krijgen.

Huub

Met veel of weinig lucht in die grote band gaat hij toch stuiteren, en met een lage druk in de band krijg je echt geen trek kracht meer maar meer bodem oppervlakte en hier door meer grip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat vriendelijke dat die chauffeur van Van Maanen helpt bij het op de pootjes zetten van die tractor.

Aardig!! dat noemen ze nou broodroverij. Een A-weg is een im-weg en op dit soort wegen mag de berging alleen maar worden uitgevoerd door een cmv-gecertificeerde berger en niet door de plaatselijke transporteur met een kraan op z'n vrachtwagen. Onbegrijpelijk dat dit door Rijkswaterstaat wordt getolereerd:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden