[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijtijdenwet USA/Canada


Fland

Recommended Posts

  • Forumlid

International trucking company of merchandise in Flatbed in Quebec, Canada and USA

TransForce | Operations

tyransforce heeft n nogal dikke vinger in de canadese transportwereld. ze namen vooral bedrijven over zonder opvolger, en zitten nu onder andere in t afval verwerking koeriersdiensten en transport van quebec tot bc

eeh zoal Ganeca , thibodeua , quick X ,canpar, loomis, besner tst en highland..

Today's Trucking: The truck news website and magazine publishing information on trucking regulations, trucking industry, fleet management, owner/operators and the latest in trucking products, truck statistics and trucking services. | Today's Trucking

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 701
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Aha, de meeste namen ken ik wel maar wist niet dat ze allemaal onder het transforce hoedje zaten. Ik werkte veel met collega's van flatbed bedrijf General Freight. Die reden ook veel shingles terug naar maine. Bedrijf werd overgenomen door brookville. Er zou verder niks veranderen voor de chauffeurs, grotendeels eigen rijders. Er is nu helemaal niks over van general freight, is helemaal opgeslurpt door Brookville...

Vanmorgen gelost in St John. Toch maar gister zo ver mogelijk doorgereden, je weet nooit of je die uren de volgende dag eventueel nodig hebt. Was dus goed gedaan, er stond nog een trailer geladen, Fland mocht nog een tweede rit doen. Klant sluit wel om 11 uur vrijdagochtends. Dus zoeverdezoef weer op pad. Nog 350 km en het is kwart over negen. Ben ik er om een uur of één, morgen negen uur (acht uur Quebec tijd) lossen, perfect geregeld. Hopen dat ze dan wel snel wat terug hebben...

Ik stond vanmiddag te tanken stoppen er twee peterbilts aan beide eilanden naast me, van het zelfde bedrijf. Kort praatje gemaakt, allebei ook een Paccar MX onder de hood. De ene deed 7,4 mpg, ongeveer 1 : 3,1, de andere 5,2 mpg, ca 1 : 2,25. Het blijft een wonderlijk product, die Paccar MX...

MXdrivers002.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De 5.2 is de rechtse schat ik zo. Die Petes verzetten nogal wat lucht.
En welke van de twee liep dan het zuinigst? Dat model links van u op de foto (die vierkante neus) of dat model rechts op de foto (die "gestroomlijnde")?

Wel beiden een beetje vergelijkbaar werk gedaan?

Ik stond eerst mijn linkertank vol te gooien. De chauffeur van die gestroomlijnde pete (een 587) was een jonge gast met een zonnebril onder z'n pet en die zei geen boe of bah. rechtertank vullen en daar stond de chauffeur van die vierkante truck te tanken, dat is een 389 model. Die begon te mopperen op de harde wind, dat hij nu drie keer op een dag moest tanken. Vandaar dat het gesprekje op verbruik kwam. Hij deed 5,2 met z'n 389, collega met de 587 deed 7,4. Zelfde werk... Hij had overigens ook 24 uur op de ferry vanaf NewFoundland gewacht en een halve dag voor de brug vanaf PEI gestaan die was gesloten vanwege de wind.

Gauw gedoucht en verder gegaan. Anderhalf uur later kwamen ze voorbij. Eerst de gezellige chauffeur, geen reactie op mijn knippertje. De zonnebrilman deed netjes bedanken. Verderop koffie gemaakt en drie uur later kwamen ze weer voorbij, eerst zonnebril, knipperdeknipper, toen vrolijke chauffeur, geen knipper... rare jongens, die Canadezen...

Het was een soortgelijk verhaal dat je op internet vindt. Sommigen doen het goed, anderen niet. Gezegd wordt dat hij pas bij 300.000 km los komt, we hebben het daar al over gehad. De mijne heeft een paar hele goeie ritten gehad maar is nu terug bij af. Het is nog ietsje beter dan het vroeger was maar lijkt niet meer op de goede resultaten die hij tijdelijk haalde. Dat waren overigens momenten dat ik gewoon aan het rijden was en dat je dan op je meter kijkt en je verbaast over het verbruik, dat het zo ontzettend goed is zonder dat je je best doet. Gewoon rijden, goed verbruik...

Normaal in goed weer doe ik ca 42 ltr/100 km op de snelweg. Als de meter dan plotseling na het tanken rond de 34 blijft hangen dan ben je echt verbaasd. Geen extreme rugwind, zelfs nog door Montreal heen maar na 750 km in toronto stond de meter nog op 34,5. Laatst nog eens laat op de avond, mooi helder rustig weer, ik de cruisecontrol op 90 gezet ipv de gebruikelijke 96 km/u. Verbruik 41 ltr/100km...

Shoot me but leak, ik snap er geen bal van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vannacht dus doorgereden tot de klant, vanmorgen op tijd gelost. En voorlopig nog geen retourvracht, kans dat ze nog wat vinden wordt steeds kleiner...

Hoop dat dit geen voorbode is voor de komende maanden, het ging allemaal net zo lekker..!!

Fland not happy, bweuhhh... Is 800 km naar huis toe...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goed voor je verbruikscijfers Fland 800km leeg rijden:ja:

Ja, en dan bij REM gaan lopen te gillen dat ik wel 1:4 gereden heb, hahaha...

Het werd nog veel beter. Spoedvracht gaan laden in Montreal om morgen te lossen op de raffinaderij in St John:

bigload001.jpg

bigload002.jpg

Is ook heel zuinig rijden en niemand die weet dat ik nagenoeg leeg heb gereden... :-)

Ja Willem, tautliner was nu wel handig geweest, één zo'n stom palletje afedekken is waardeloos... ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goed mijn best gedaan en rond lunchtijd in St John bij het centrale magazijn van de raffinaderij. Mensen zijn er altijd even vriendelijk (ja echt, geen grapje) en ik werd hartelijk verwelkomd. Ook zoals gebruikelijk wisten ze niet dat ik zou komen. Spoedvracht of geen spoedvracht, er was niks bekend. En ze mogen niet eerder lossen dan dat ze een fax of email hebben van degene die het besteld heeft...

Ik had niet meer dan een simpele packing slip, pakbon heet dat denk ik. Ne wat belwerk werd duidelijk voor wie het was, email werd verstuurd en het palletje mocht eraf.

Nu even koffie en een broodje en gauw naar huis. Tijd voor de zaterdagboodschappen, hoera..!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moest ik toch even op de kaart kijken. Clermont Qc, zo ver ben ik nog nooit geweest aan de andere kant van de rivier. We hebben één klant in Beauport, dat is eigenlijk nog Quebec City.

Ik heb wel al twee keer een vracht naar Chibougamau voorbij zien komen maar kon er onderuit komen. Is misschien wel leuk voor vakantie maar ik hoef niet zo nodig de binnenlanden in. Om een idee te krijgen van de afstanden, van Montreal naar Quebec City is 200 km...

post-1253-1394787521,9662_thumb.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jaja, dat hangt er wel een beetje van af waar je bent en waar je heen moet. En korter is ook niet altijd sneller...

Als ik maandags moet lossen in bv Oka, St Joseph du Lac of zelfs Laval, dan zorg ik dat ik zondagsavond de brug bij Quebec over ben, heb je maandag weinig last van de ochtendspits, pak je de 640...

Trouwens ook in de spits de stad uit is ook prettiger op die manier. Ik ben regelmatig laat in de middag geladen in Laval, dat ene palletje gisteren was ook Laval, dan blijf ik ook aan de andere kant van de rivier.

Maar ja, in de spits beter helemaal niet in een grote stad zijn, makkelijk zat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Snelweg van St John tot St Stephen is nu helemaal klaar, vanaf Halifax tot aan de Amerikaanse grens is het nu helemaal vierbaans. Over de grens niet meer, dan zit je na een paar kilometer weer in de bush over tweebaanswegen te pielen...

highway1002.jpg

highway1001.jpg

Even mezelf kwoten...

Ik ben geen echte snelweg-racer. Als ik echter zo'n snelweg zie dan begint mijn hart sneller te kloppen. Ruim en rustig, glooiend landschap, kilometers ver kijken... Echt, meer heb ik niet nodig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden